Kolisanie otacok a jazda na 3 valce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Miro2
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: úte lis 29, 2005 11:05

Kolisanie otacok a jazda na 3 valce

Příspěvek od Miro2 » pát říj 24, 2008 09:54

Dneska rano sa mi stala taka vec. Po nastartovani autu kolisali otacky od menej ako 500 az po 2000. Islo akoby na dva-tri valce, sem-tam len len ze neskapalo. Po asi 100 metroch sa rozbehlo a islo dalej. Co to mohlo byt, resp. mozem ocakavat nejake dalsie problemy?(snimac otacok je ok, ten som cistil preventivne pred par mesiacmi).
Renault Megane Scenic 1,6e

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » sob říj 25, 2008 07:40

Nejdřív zkontroluj svíčky případně dej nový jestli jsou tam dlouho.Potom kabely od nich je potřeba je přeměřit může některý stávkovat.Může tam být jenom jenom třeba špatný kontakt na nich nebo se tam dostává na ně vlhkost.Mě jednou tchýně tak umyla auto(Clio),že jsem měl motor celý od vody a po asi 200m mi auto začalo tak skákat že jsem se z toho mohl zbláznit.Otevřu kapotu podívám se na motor a bylo mi to už všechno jasný,co dokáže voda.Kolikrát je to jenom nějaká blbůstka .
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » sob říj 25, 2008 16:34

Mozno to bude aj jedna z VN zapalovacich cievok, z ktorych idu VN kable ku svieckam. Su dve, jedna pre valce 1,4, druha pre 2,3. Kazda je ina (jedna ma svetly konektor privodnych kablov, druha tmavy) - dokonca maju mechanicky zamok (vybezok) na spodnej strane, ktory zapasuje do vybratia v kryte hlavy len na spravnej pozicii 1-4 alebo 2-3.
Cena jednej tusim okolo 1700.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

Uživatelský avatar
Miro2
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: úte lis 29, 2005 11:05

Presny typ cievky

Příspěvek od Miro2 » sob říj 25, 2008 17:52

Pilotek píše:Mozno to bude aj jedna z VN zapalovacich cievok, z ktorych idu VN kable ku svieckam. Su dve, jedna pre valce 1,4, druha pre 2,3. Kazda je ina (jedna ma svetly konektor privodnych kablov, druha tmavy) - dokonca maju mechanicky zamok (vybezok) na spodnej strane, ktory zapasuje do vybratia v kryte hlavy len na spravnej pozicii 1-4 alebo 2-3.
Cena jednej tusim okolo 1700.
Odvetdy mi to spravilo zakazdym, ked bol motor vychladnuty. Moze mi odist katalyzator?
Kolegovi tiez odisla jedna z cievok. Zatial som nemal cas to studovat. Da sa to vymenit vo vlastnej rezii? Ako zistim,ktora cievka je vadna? Aky je presny nazov(typ) cievky?
Renault Megane Scenic 1,6e

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » pon říj 27, 2008 21:46

Ked za studena auto streckuje, vypni motor a povyberaj postupne sviecky - ak niektora bude podozrivo cierna (resp. vlhka), ten valec nepali dobre. Ak to budu dva valce 1,4 alebo 2,3, moze to byt dana zapalovacia cievka.

Samozrejme predpokladam ze sviecky tam nemas storocne a VN kable su premerane ohmmetrom - ziaden z nich sa nevymyka dramaticky z hodnot odporu ostatnych kablov. Ziaden z VN kablov by nemal mat zhrdzavene/zoxidovane kovove kontakty v koncovkach.

Mne sa na Scenicu 1.6e stalo to, ze pri krajnom valci pustilo tesnenie pod hlavou (pri vyjazde do kopceka z podurovnovej garaze som pocul kdesi z kurenia jemne zblnkotanie vody - tlak z kompresie sa cez trhlinku v tesneni dostaval do chladiaceho okruhu). Za studena auto aj vynechavalo - slo na tri valce - dana sviecka bola vlhka. Ked sa zohrialo, slo normalne. Ziadne ine negativne prejavy to nemalo - trhlinka v tesneni bola mala.

Obe zapalovacie cievky su krasne pristupne po otvoreni kapoty vlavo na hlinikovom kryte hlavy valcov. Su priskrutkovane torx skrutkami, do kazdej vedu po dva VN kable od sviecok (1,4 a 2,3 - odporucam priamo na vyvody z cievok poznacit si napr. bielou farbo-fixkou cisla pre ktory valec dany vyvod je - cisla valcov su napisane aj na origo zapalovacich kabloch ku svieckam).
Do kazdej vedie konektor s kablikmi s drotenou poistkou. Konektory a protikonektory na cievkach su farebne sparovane (svetly a tmavy).

Idealne by bolo, keby sa dali sievky navzajom prehodit medzi dvoma autami - tak overit alebo vyvratit, ze je to niektora z VN cievok.

Keby si kupoval novu zapalovaciu cievku, musis presne vediet ktoru (1,4 alebo 2,3) - odpis si vsetky cisla priamo z nej, pozri si presny typ Tvojho auta (napr. JA0F) a motora (napr. K7M A 7/02) a chod do vseobecneho obchodu s autodielmi resp. do Renaultu. Cena kvalitnej nahrady sa nelisi dramaticky od orig. Renault dielu.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

Dušan V.
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 14, 2009 11:03
Bydliště: Bratislava

Môžem sa zapojiť medzi Váš rozhovor.

Příspěvek od Dušan V. » pát srp 14, 2009 11:15

Vedeli by ste poradiť, ktorá farba cievky (čierna, šedá) patrí ku ktorému valcu (1,2,3,4,) doteraz som používal cievky bez tohoto farebného rozlíšenia a auto išlo, akurát mi odchádzali cievky tak 2ks do roka. To som nevedel, že sa to tak rozdeľuje a ani v predajni ELIT mi nevedeli odpovedať na túto otázku a tvrdili že je to jedno. Mám Scénic 1,4/16V r.v. 1999. Ahojte Dušan z BA.

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » pon srp 17, 2009 20:47

Cievky su rozdielne na 1.6e 8V - resp. na motoroch kde su iba dve cievky - kazda pre dvojicu valcov (vedu od nich klasicke cierne zapalovacie VN kable ku svieckam).

Na motoroch 16V zrejme na kazdej sviecke je nasadena samostatna zapalovacia cievka - nemaju klasicke hrube kable ku svieckam. Predpokladam, ze tieto styri zapalovacie cievky su rovnake.

Nedavas (casto) umyvat motor ked Ti cievky casto odchadzaju? Po umyvani motora je idealne vsetky 4 cievky vybrat, cievky aj otvory dobre vysusit (vyfukat stlacenym vzduchom) a potom jemne namazane vazelinou ich vratit spat.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

Dušan V.
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 14, 2009 11:03
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Dušan V. » úte srp 18, 2009 07:47

Ďakujem za Vašu odpoveď. A jedna moja rada pre všetkých ako zistiť vadnú cievku - povoliť skrutku na každej cievke, naštartovať motor a potom postupne nadvihovať každú cievku samostatne. Pri dobrej cievke je počuť ako preskakuje iskra medzi cievkou a sviečkou, je to hlasné praskanie a cítiť to aj v ruke ako iskra preskakuje. Vadná cievka je ticho prípadne môže iskra u vadnej cievky preskakovať (prerážať) kdekoľvek z bočných strán. U dobrej cievky iskra preskakuje len zo spodu a iskra nie je takmer vidno, (len slabúčko). A prvé príznaky vadnej cievky - auto má zvuk akoby bol vadný výfuk, zle sa rozbieha a môže silnejšie trhať. S pozdravom Dušan V.

drak.clio
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: ned dub 03, 2011 10:43

Re: Kolisanie otacok a jazda na 3 valce

Příspěvek od drak.clio » sob zář 17, 2016 20:58

Neviem kam to napisat tak skusim sem.Menil son jednu cievku bo ked sa zohrial motor tak siel len na dva valce.Zacala mi vtedy svietit kontrolka na palubke taka oranzova neviem co to signalizuje ci chybu elektriky ci motora.No problem je ten ze cievka je vymenena a pri nastartovani mi ta kontrolka vzdy sa rozvieti a zhasne ale vsimol som si zesa mi uz nerozsvieti viacero kontroliek pred startom.Ako je ABS a neviem co vsetko v hornom rade sa ma rozsvietit.A potom zhasnut.Mam skocit na diagnostiku?Mam to aj odfotene.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti