Zapalovací cívky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

dozi
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: úte zář 04, 2007 10:10

Zapalovací cívky

Příspěvek od dozi » úte zář 23, 2008 17:17

Zdravim.Mám Scenika 1,6 16V rok a ted se mi stala první vážnější závada-odešli dvě zapalovací cívky.Divný ale je že v servise tvrdili že odešli kvůli tomu že se tam dostala voda.Opravdu dva dny předtim jsem byl v myčce.Do myčky ale jezdim skoro pravidelně a nikdy nebyl problém.Nestalo se to už někomu?Asi holt budu must mýt auto růčo!
SCENIC 1,6 16V 99´

Uživatelský avatar
broskit
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 07, 2007 09:19

Příspěvek od broskit » úte zář 23, 2008 19:19

Jestli maš r.v. 2001 nebo 2002, tak to je v pohodě. Měli vadnou serii cívek od výrobce Sagem a často se spálily. Mě už to taky potkalo, 2 jsem už vyměnil a jednu mám nachystanou v záloze (Valeo).

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » úte zář 23, 2008 21:06

Starsie Scenic-y maju dve zapalovacie cievky na viku hlavy: 1+4 valec a 2+3 valec, cievky su napodiv kazda ina - maju dokonca mechanicke zamky - vybezky ktore zapadaju do vybratia v hliniku vika hlavy. Jedna ma tmavy konektor na privodnych vodicoch, druha svetly.

Novsie Scenic-y maju pre kazdy valec samostatnu cievku myslim ze valcoviteho tvaru priamo na kazdej sviecke.

Iba umyvanie motora by snad cievky mohlo ohrozit. Cievky vsak odchadzju po XY kilometroch mnohym ludom, starsie aj novsie typy. Nahrady vyraba viacero firiem aj Sagem, Valeo aj ine.

Odchadzanie VN cievok (transformatorov) je bezny jav mnohych benzinovych aut vsetkych moznych znaciek.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte zář 23, 2008 21:29

Čau,
koukni na viewtopic.php?p=152974&highlight=#152974.
Už se to tady probíralo.

karlos14
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: sob črc 26, 2008 06:53

Příspěvek od karlos14 » úte zář 30, 2008 22:35

ja mám scenic 1.4.16v z 1999 a mám civky denso a zatím po ujetí asi 20000km žádný problém celkem mám už 110000km a cívky jsou asi originál.

YohanN
Advanced member
Příspěvky: 318
Registrován: čtv dub 14, 2005 10:14

Příspěvek od YohanN » stř říj 01, 2008 17:11

Mám 1,6 16V 1999, cívky DENSO, nesporně originál a taky bez problému. Najeto 147 000 - tedy minimálně :wink:
Scenic Kaleido 99 1,6 16V

dozi
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: úte zář 04, 2007 10:10

Cívky

Příspěvek od dozi » čtv říj 02, 2008 12:45

Díky všem za odpovědi.Jde mi spíš o to že je mi divný že by se mi dostala voda k cívkám v myčce.Tam by se čistě teoreticky přece nemohla dostat?
SCENIC 1,6 16V 99´

YohanN
Advanced member
Příspěvky: 318
Registrován: čtv dub 14, 2005 10:14

Příspěvek od YohanN » čtv říj 02, 2008 19:10

No proč by nemohla, pod kapotu se dostane raz dva no a je to. Záleží odkud stříká voda a pod jakým tlakem. :wink:
Scenic Kaleido 99 1,6 16V

VašekS
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát črc 18, 2008 19:56
Bydliště: Písek

Příspěvek od VašekS » sob lis 15, 2008 21:52

Zdravim. Tak mě po půl roce bezvadného provozu postihla, jak sleduju, obvyklá závada.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to. :cry:
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek

VašekS
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát črc 18, 2008 19:56
Bydliště: Písek

Příspěvek od VašekS » sob lis 29, 2008 23:29

VašekS píše:Zdravim. Tak mě po půl roce bezvadného provozu postihla, jak sleduju, obvyklá závada.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to. :cry:
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Já jen, kdyby to někoho zajímalo. Závada byla ve vadném spínacím relé. Taková malá černá krabička ... :lol:
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek

vlasta
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát úno 13, 2004 10:46
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od vlasta » ned lis 30, 2008 17:50

Já jen, kdyby to někoho zajímalo. Závada byla ve vadném spínacím relé. Taková malá černá krabička ...

Zdravím, mám stejnou závadu. Kde je to vadné relé umístněno-v motorovém prostoru u baterky a nebo v palubní desce? Díky za odpověď. Vlasta V.

novajs
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte pro 02, 2008 09:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

zapalování

Příspěvek od novajs » úte pro 02, 2008 11:34

:( ahoj vsem, kdo mi pomuže.Koupil jsem R Scenika rok 98 mot 2,0i a V a jeste k tomu na LPG.Mám problém se zapalováním,Myslel jsem, ze to budou svicky nebo kable a nic asi z toho.PAk jsem začal aqlborovat s indukčními cívkami mam obe uz nove ,ale od jineho vyrobce,Vadí? Auto prostě chvili jede na 4 válce a pak zase na 3válce, jak by se to dusilo.akorat jsem se dozvedel, ze tam mam dve rozdilne patice jedna je šedá a druhá černa .Má to nějaký vliv? Dík za pomoc

VašekS
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát črc 18, 2008 19:56
Bydliště: Písek

Příspěvek od VašekS » čtv pro 04, 2008 22:11

Vlasto : Pokud tedy máš stejný auto jako já, tak když otevřeš kapotu, tak u levýho blatníku na podběhu je černý plastový kryt, kam vede spousta kabelů. Po ním je deska plná relátek a pojistek. Jsou tam dvě černý krabičky vedle sebe. Jedno relé pouští proud k cívkám atd., druhý spíná palivovou pumpu. (to není ze mě, takhle to řikal mechanik)

Pokud po zapnutí klíčku neslyšíš zřetelně zvuk palivový pumpy a cvaknutí u motoru, tak máš pravděpodobně stejný problém.

Jo a ty relátka prý můžou být i červený-silnější
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek

vlasta
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát úno 13, 2004 10:46
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od vlasta » čtv pro 04, 2008 22:36

VašekS - díky za odpověď, mám stejné auto - Scénic 1,6 16V RXE r.v. 2000 a závada se projevuje nepravidelně, třeba tak 2x za měsíc. Relátka přezkouším.
Zdraví Vlasta V.

VašekS
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát črc 18, 2008 19:56
Bydliště: Písek

Příspěvek od VašekS » čtv pro 04, 2008 23:45

vlasta píše:VašekS - díky za odpověď, mám stejné auto - Scénic 1,6 16V RXE r.v. 2000 a závada se projevuje nepravidelně, třeba tak 2x za měsíc. Relátka přezkouším.
Zdraví Vlasta V.
Ještě může zlobit imobilizér. To se stává známýmu, když nechá delší dobu auto nezamčený, zlobí mu pak startování.
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek

levapkos
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát kvě 16, 2008 13:05

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od levapkos » pát pro 05, 2008 08:25

dozi píše:Zdravim.Mám Scenika 1,6 16V rok a ted se mi stala první vážnější závada-odešli dvě zapalovací cívky.Divný ale je že v servise tvrdili že odešli kvůli tomu že se tam dostala voda.Opravdu dva dny předtim jsem byl v myčce.Do myčky ale jezdim skoro pravidelně a nikdy nebyl problém.Nestalo se to už někomu?Asi holt budu must mýt auto růčo!
Ahoj, mně se stalo to samé. V servisu tvrdili, že jsem umýval motor a proto mně odešly cívky.Do myčky nejezdím a motor když už, tak utřu prach hadrem. Než by přiznaly, že ty původní cívky jsou slabým místem, jinak dobrého motoru, tak jsi vymyslí takovou hovadinu. Klidně na myčku jezdi dál.[/quote]

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od Pilotek » pát pro 05, 2008 12:53

levapkos píše:
dozi píše:Zdravim.Mám Scenika 1,6 16V rok a ted se mi stala první vážnější závada-odešli dvě zapalovací cívky.Divný ale je že v servise tvrdili že odešli kvůli tomu že se tam dostala voda.Opravdu dva dny předtim jsem byl v myčce.Do myčky ale jezdim skoro pravidelně a nikdy nebyl problém.Nestalo se to už někomu?Asi holt budu must mýt auto růčo!
Ahoj, mně se stalo to samé. V servisu tvrdili, že jsem umýval motor a proto mně odešly cívky.Do myčky nejezdím a motor když už, tak utřu prach hadrem. Než by přiznaly, že ty původní cívky jsou slabým místem, jinak dobrého motoru, tak jsi vymyslí takovou hovadinu. Klidně na myčku jezdi dál.
Kolegyna ma 1.6 16V, styri samostatne cievky, rocnik tusim 2001, malo km (nejakych 60-70 tis. cca), garazovane a ked jej zacali odchadzat zapalovacie cievky, tak isli jedna za druhou - tri uz ma vymenene. Pochybujem ze oni niekedy vobec motor umyvaju.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

karlos14
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: sob črc 26, 2008 06:53

Příspěvek od karlos14 » ned pro 21, 2008 04:36

Zrovna včera jsem opravoval Scenica 1.6 16V r.2000 motor sice chytil ale strašne se chvěl zkoušel jsem proto odpojovat jednu cívku po druhe a na dvou motor zdechl a na dvou jen mírně poklesly otáčky.Nakonec jsem zjistil že je jedná civka částečně probitá.Vyměnil jsem tedy dvě do páru a auto jezdí v pohodě dál.Jednalo se o orig.cívky Sagem naj. caa 180tis. km.

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » úte led 06, 2009 20:02

Orginály byly dřív vždy SAGEM akorát kdo měl štěstí většinou auta z dovozu tak to mají vyměněny za DENZA.U nás to jaksi jako vždy odflákly v autorizovaných servisech.Ty už vydrží o hodně víc.Renault o tom věděl jak jsou vadné a nespolehlivé tak venku je vyměňovaly hodně ještě v záruce u nás pomálu.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Steaky
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte srp 19, 2008 08:49
Bydliště: Zbiroh

Cívky

Příspěvek od Steaky » stř led 07, 2009 18:38

Zdravím, mam scenika 1.6 16V r.v.:2001 s orig cívkami Sagem. Jedna začala zlobit(motor šel na 3 válce), po demontáži jsem zjistil, že je v ní voda, tak jsem ji vysušil, prostříkal kontaktolem a vyměnil tesnící gumičky u všech cívek a motor zase běží na 4 válce. Od té doby jsem najel 16tis km a o cívkách nevím.

natel
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od natel » stř zář 22, 2010 17:04

Dnes som kupil cievky Beru made in germany 1 ks 30 eciek ,ale zaraza ma ich odpor 6,7 a 1,5 ohm je to v poriadku?
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net

natel
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od natel » stř zář 29, 2010 19:42

Mam k dispozici 6 cievok
Beru odpor okolo 6,5 uplne nove 2 Ks
Sagem odpor 9,6 najazdene cca 60000tis Km 2ks
Valeo odpor okolo 11,4 najazdene na nich cca 25000 Ks
Dost rozdielne hodnoty vsak?
Ktore mam dat do auta?
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net

Uživatelský avatar
Šulu
Člen RCČR
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Šulu » čtv zář 30, 2010 16:12

BERU. Ty něco vydrží. Sagem odhoď od sebe co nejdál to půjde. :lol:

Dannilo
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: sob úno 07, 2009 07:01

Příspěvek od Dannilo » čtv zář 30, 2010 16:34

VašekS píše:
VašekS píše:Zdravim. Tak mě po půl roce bezvadného provozu postihla, jak sleduju, obvyklá závada.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to. :cry:
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Já jen, kdyby to někoho zajímalo. Závada byla ve vadném spínacím relé. Taková malá černá krabička ... :lol:
Ahojky.
Sice je to nejspíš něco jiného,ale taky mě svítí kontrolka výfukových plynů.Lambdy vyměněny,katalyzátor taky a stále se po najetí ?km rozsvěcuje,neporadil ti ten opravář co s tím?Nebo to může být rovněž cívkou,což pochybuji?
Díky za odpověď .....

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » sob říj 02, 2010 09:57

Muze to byt civkou a pravdepodobne to i civkou bude. Nam se rozsvitila kontrolka vyfukovych plynu vzdycky predtim nez odesla nejaka civka.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů