Zapalovací cívky
Moderátor: Moderators General
Zapalovací cívky
Zdravim.Mám Scenika 1,6 16V rok a ted se mi stala první vážnější závada-odešli dvě zapalovací cívky.Divný ale je že v servise tvrdili že odešli kvůli tomu že se tam dostala voda.Opravdu dva dny předtim jsem byl v myčce.Do myčky ale jezdim skoro pravidelně a nikdy nebyl problém.Nestalo se to už někomu?Asi holt budu must mýt auto růčo!
SCENIC 1,6 16V 99´
Starsie Scenic-y maju dve zapalovacie cievky na viku hlavy: 1+4 valec a 2+3 valec, cievky su napodiv kazda ina - maju dokonca mechanicke zamky - vybezky ktore zapadaju do vybratia v hliniku vika hlavy. Jedna ma tmavy konektor na privodnych vodicoch, druha svetly.
Novsie Scenic-y maju pre kazdy valec samostatnu cievku myslim ze valcoviteho tvaru priamo na kazdej sviecke.
Iba umyvanie motora by snad cievky mohlo ohrozit. Cievky vsak odchadzju po XY kilometroch mnohym ludom, starsie aj novsie typy. Nahrady vyraba viacero firiem aj Sagem, Valeo aj ine.
Odchadzanie VN cievok (transformatorov) je bezny jav mnohych benzinovych aut vsetkych moznych znaciek.
Novsie Scenic-y maju pre kazdy valec samostatnu cievku myslim ze valcoviteho tvaru priamo na kazdej sviecke.
Iba umyvanie motora by snad cievky mohlo ohrozit. Cievky vsak odchadzju po XY kilometroch mnohym ludom, starsie aj novsie typy. Nahrady vyraba viacero firiem aj Sagem, Valeo aj ine.
Odchadzanie VN cievok (transformatorov) je bezny jav mnohych benzinovych aut vsetkych moznych znaciek.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Zdravim. Tak mě po půl roce bezvadného provozu postihla, jak sleduju, obvyklá závada.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to.
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to.
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek
Já jen, kdyby to někoho zajímalo. Závada byla ve vadném spínacím relé. Taková malá černá krabička ...VašekS píše:Zdravim. Tak mě po půl roce bezvadného provozu postihla, jak sleduju, obvyklá závada.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to.
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte pro 02, 2008 09:00
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
zapalování
ahoj vsem, kdo mi pomuže.Koupil jsem R Scenika rok 98 mot 2,0i a V a jeste k tomu na LPG.Mám problém se zapalováním,Myslel jsem, ze to budou svicky nebo kable a nic asi z toho.PAk jsem začal aqlborovat s indukčními cívkami mam obe uz nove ,ale od jineho vyrobce,Vadí? Auto prostě chvili jede na 4 válce a pak zase na 3válce, jak by se to dusilo.akorat jsem se dozvedel, ze tam mam dve rozdilne patice jedna je šedá a druhá černa .Má to nějaký vliv? Dík za pomoc
Vlasto : Pokud tedy máš stejný auto jako já, tak když otevřeš kapotu, tak u levýho blatníku na podběhu je černý plastový kryt, kam vede spousta kabelů. Po ním je deska plná relátek a pojistek. Jsou tam dvě černý krabičky vedle sebe. Jedno relé pouští proud k cívkám atd., druhý spíná palivovou pumpu. (to není ze mě, takhle to řikal mechanik)
Pokud po zapnutí klíčku neslyšíš zřetelně zvuk palivový pumpy a cvaknutí u motoru, tak máš pravděpodobně stejný problém.
Jo a ty relátka prý můžou být i červený-silnější
Pokud po zapnutí klíčku neslyšíš zřetelně zvuk palivový pumpy a cvaknutí u motoru, tak máš pravděpodobně stejný problém.
Jo a ty relátka prý můžou být i červený-silnější
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek
Ještě může zlobit imobilizér. To se stává známýmu, když nechá delší dobu auto nezamčený, zlobí mu pak startování.vlasta píše:VašekS - díky za odpověď, mám stejné auto - Scénic 1,6 16V RXE r.v. 2000 a závada se projevuje nepravidelně, třeba tak 2x za měsíc. Relátka přezkouším.
Zdraví Vlasta V.
Scenic 1.6 16V r.v 2001 - momentálně malonko zlobílek
Re: Zapalovací cívky
Ahoj, mně se stalo to samé. V servisu tvrdili, že jsem umýval motor a proto mně odešly cívky.Do myčky nejezdím a motor když už, tak utřu prach hadrem. Než by přiznaly, že ty původní cívky jsou slabým místem, jinak dobrého motoru, tak jsi vymyslí takovou hovadinu. Klidně na myčku jezdi dál.[/quote]dozi píše:Zdravim.Mám Scenika 1,6 16V rok a ted se mi stala první vážnější závada-odešli dvě zapalovací cívky.Divný ale je že v servise tvrdili že odešli kvůli tomu že se tam dostala voda.Opravdu dva dny předtim jsem byl v myčce.Do myčky ale jezdim skoro pravidelně a nikdy nebyl problém.Nestalo se to už někomu?Asi holt budu must mýt auto růčo!
Re: Zapalovací cívky
Kolegyna ma 1.6 16V, styri samostatne cievky, rocnik tusim 2001, malo km (nejakych 60-70 tis. cca), garazovane a ked jej zacali odchadzat zapalovacie cievky, tak isli jedna za druhou - tri uz ma vymenene. Pochybujem ze oni niekedy vobec motor umyvaju.levapkos píše:Ahoj, mně se stalo to samé. V servisu tvrdili, že jsem umýval motor a proto mně odešly cívky.Do myčky nejezdím a motor když už, tak utřu prach hadrem. Než by přiznaly, že ty původní cívky jsou slabým místem, jinak dobrého motoru, tak jsi vymyslí takovou hovadinu. Klidně na myčku jezdi dál.dozi píše:Zdravim.Mám Scenika 1,6 16V rok a ted se mi stala první vážnější závada-odešli dvě zapalovací cívky.Divný ale je že v servise tvrdili že odešli kvůli tomu že se tam dostala voda.Opravdu dva dny předtim jsem byl v myčce.Do myčky ale jezdim skoro pravidelně a nikdy nebyl problém.Nestalo se to už někomu?Asi holt budu must mýt auto růčo!
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Zrovna včera jsem opravoval Scenica 1.6 16V r.2000 motor sice chytil ale strašne se chvěl zkoušel jsem proto odpojovat jednu cívku po druhe a na dvou motor zdechl a na dvou jen mírně poklesly otáčky.Nakonec jsem zjistil že je jedná civka částečně probitá.Vyměnil jsem tedy dvě do páru a auto jezdí v pohodě dál.Jednalo se o orig.cívky Sagem naj. caa 180tis. km.
Orginály byly dřív vždy SAGEM akorát kdo měl štěstí většinou auta z dovozu tak to mají vyměněny za DENZA.U nás to jaksi jako vždy odflákly v autorizovaných servisech.Ty už vydrží o hodně víc.Renault o tom věděl jak jsou vadné a nespolehlivé tak venku je vyměňovaly hodně ještě v záruce u nás pomálu.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Cívky
Zdravím, mam scenika 1.6 16V r.v.:2001 s orig cívkami Sagem. Jedna začala zlobit(motor šel na 3 válce), po demontáži jsem zjistil, že je v ní voda, tak jsem ji vysušil, prostříkal kontaktolem a vyměnil tesnící gumičky u všech cívek a motor zase běží na 4 válce. Od té doby jsem najel 16tis km a o cívkách nevím.
-
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Dnes som kupil cievky Beru made in germany 1 ks 30 eciek ,ale zaraza ma ich odpor 6,7 a 1,5 ohm je to v poriadku?
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net
-
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Mam k dispozici 6 cievok
Beru odpor okolo 6,5 uplne nove 2 Ks
Sagem odpor 9,6 najazdene cca 60000tis Km 2ks
Valeo odpor okolo 11,4 najazdene na nich cca 25000 Ks
Dost rozdielne hodnoty vsak?
Ktore mam dat do auta?
Beru odpor okolo 6,5 uplne nove 2 Ks
Sagem odpor 9,6 najazdene cca 60000tis Km 2ks
Valeo odpor okolo 11,4 najazdene na nich cca 25000 Ks
Dost rozdielne hodnoty vsak?
Ktore mam dat do auta?
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net
Ahojky.VašekS píše:Já jen, kdyby to někoho zajímalo. Závada byla ve vadném spínacím relé. Taková malá černá krabička ...VašekS píše:Zdravim. Tak mě po půl roce bezvadného provozu postihla, jak sleduju, obvyklá závada.
Prostě a jednoduše, občas se mu nechce naskočit. Točí a točí a chytne až po jaký době a pak se chviličku válce jakoby hádaj. Pak zas třeba desetkrát v pohodě chytne napoprvý.
Začal jsem motýlkem, vyměnil ho, ale nepomohlo to.
Tak mam obavy, že to budou dělat cívky, případně svíčky. Než se ale pustim do dalšího utrácení, chtěl bych znát názor někoho fundovanýho a zkušenějšího.
Ještě dodám, že jezdim s rozsvícenou kontrolkou výfukových plynů. To jest, že je v čudu zadní lambda sonda nebo možná i katík. Podle mě by to nemělo mít na tohle vliv.
Dík za reakce.
Sice je to nejspíš něco jiného,ale taky mě svítí kontrolka výfukových plynů.Lambdy vyměněny,katalyzátor taky a stále se po najetí ?km rozsvěcuje,neporadil ti ten opravář co s tím?Nebo to může být rovněž cívkou,což pochybuji?
Díky za odpověď .....
Muze to byt civkou a pravdepodobne to i civkou bude. Nam se rozsvitila kontrolka vyfukovych plynu vzdycky predtim nez odesla nejaka civka.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů