Netopí, nezahřeje se
Moderátor: Moderators General
Netopí, nezahřeje se
Ahojky. mám Scenic (02/99). Ani při dlouhé jízdě se mi ukazatel teploty nezvedne víc než o 1 a 1/2 dílku na budíku a pořád mírně kolísá+-. Normálně to moc nevadí, až na to, že auto skoro vůbec netopí. Vyměnil jsem termostat, všechno odvzdušnil a pořád nic. díky za každou konstruktivní radu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: pon říj 08, 2007 15:31
-
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: pon říj 08, 2007 15:31
To se mi nezdá.
Typoval bych další termostat. Už jsem to někde psal, pokud se neztrácí voda, těsnění by mělo být O.K. Může propouštět tlak z válců do vody, vodu do válců nebo vodu do oleje (to je mazec a to doslova). Pokud propouští tlak do vody, motor se zavzdušňuje, místně se přehřívá hlava, zvedá se tlak v systému a voda utíká pojišťovákem ve víčku expanzky. Pokud pouští vodu do válců, je to už konec nedá se s tím vůbec jet.
Pokud pouští vodu do oleje, máte v motoru místo oleje bílý bordel (emulzi). Jestli to neodhalíte hned, můžete motorček pěkně oddělat.
Zkus ráno ujet několik km a sáhnout na tu hrubou hadici od termostatu k chladiči. Pokud bude teplá, máš termostat K.O. a propouští. Motor se pak nezahřeje. Nebo tu hadici skřípni svěrkou a uvidíš to točo
Že je nový, ještě nic neznamená...obzvlášť u termostatu.
wecka
Typoval bych další termostat. Už jsem to někde psal, pokud se neztrácí voda, těsnění by mělo být O.K. Může propouštět tlak z válců do vody, vodu do válců nebo vodu do oleje (to je mazec a to doslova). Pokud propouští tlak do vody, motor se zavzdušňuje, místně se přehřívá hlava, zvedá se tlak v systému a voda utíká pojišťovákem ve víčku expanzky. Pokud pouští vodu do válců, je to už konec nedá se s tím vůbec jet.
Pokud pouští vodu do oleje, máte v motoru místo oleje bílý bordel (emulzi). Jestli to neodhalíte hned, můžete motorček pěkně oddělat.
Zkus ráno ujet několik km a sáhnout na tu hrubou hadici od termostatu k chladiči. Pokud bude teplá, máš termostat K.O. a propouští. Motor se pak nezahřeje. Nebo tu hadici skřípni svěrkou a uvidíš to točo
Že je nový, ještě nic neznamená...obzvlášť u termostatu.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: pon říj 08, 2007 15:31
Právě - jemně a nepravidelně mi probublával vzduch do vyrovnávací nádržky a to bylo ono, jinak bylo vše v pořádku, po výměně těsnění topí auto úplně v pohodě.wc píše:To se mi nezdá.
Typoval bych další termostat. Už jsem to někde psal, pokud se neztrácí voda, těsnění by mělo být O.K. Může propouštět tlak z válců do vody, vodu do válců nebo vodu do oleje (to je mazec a to doslova). Pokud propouští tlak do vody, motor se zavzdušňuje, místně se přehřívá hlava, zvedá se tlak v systému a voda utíká pojišťovákem ve víčku expanzky. Pokud pouští vodu do válců, je to už konec nedá se s tím vůbec jet.
Pokud pouští vodu do oleje, máte v motoru místo oleje bílý bordel (emulzi). Jestli to neodhalíte hned, můžete motorček pěkně oddělat.
Zkus ráno ujet několik km a sáhnout na tu hrubou hadici od termostatu k chladiči. Pokud bude teplá, máš termostat K.O. a propouští. Motor se pak nezahřeje. Nebo tu hadici skřípni svěrkou a uvidíš to točo
Že je nový, ještě nic neznamená...obzvlášť u termostatu.
wecka
Tak jsem opět měnil termostat. Teplota, zdá se mi být v pohodě, ale auto přesto topí jako že jo a ne. Nic z toho co mi tu popisujete se u mě neděje. Voda se neztrácí, v oleji taky není, a bublinky v nádržce už vůbec ne. Napadlo mě, jestli nby nemohl být zanešený radiátortopení. Ale na něj si sám netroufnu. nevíte někdo, jestli se dá celá soustava něčím propláchnout, aby se nemuselo to topení vyndavat ven? Díky za radu.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 20, 2006 00:21
Měl jsem to samé u Megana,koupil jsem u benziny nějaký přípravek na čištění,kamarád v servisu,kam jezdím to tím propláchl,říkal,že z toho tekl při výplachu humus.Topí to znatelně lépe ale nic moc to není.Řekl bych,že jediná rada jak se opravdu ohřát je krom výměny termostatu i výměna radiátoru topení.
Naposledy upravil(a) Jan Moravec dne čtv lis 08, 2007 11:34, celkem upraveno 1 x.
Jo já jsem měl kdysi Š 105L. Taky mi to moc netopilo. Byla to stará šlupka a tak jsem trochu zariskoval. Vypustil jsem chladící kapalinu, do systému nalil směs klasického octa a vody 1:1. Týden jsem s tím jezdil, pak jsem to vypustil a znova nalil Fridex. A topilo to jako fík. No ale teď jsem opatrnější, abych neudělal víc škody než užitku. Zkusím se na to zeptat někde v servisu. Ale i tak díky za odpověď.Jan Moravec píše:Měl jsem to samé u Megana,koupil jsem u benziny nějaký přípravek na čištění,kamarád v servisu,kam léta jezdím to tím propláchl,říkal,že z toho tekl při výplachu humus.Topí to znatelně lépe ale nic moc to není.Ty radiátory jsou asi opravdu na pár let a pryč s ním.Měnil jsem ho u Favorita a R 9 a teprve potom se člověk ohřeje.
No, já to mám už celkem v pohodě. Dal jsem nový termostat. Propláchl jsem topení (ten humus co z toho vytekl mě vzal dech). Hned jsem při tom vyměnil komplet chladící kapalinu. A mám v autě jako v pokojíčku (teploučko a bordel ). Ručička teploměru mi po nastartování při zavřeném termostatu vyleze na třetí čárku - je jakoby vodorovně, poté klesne k druhé, jak se otevře termostat. Zase se zvedne a ustáĺí se mi někde mezi druhou a třetí čákrou na budíku (teda blíže to má k té třetí).
- zemca
- Junior member
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
ahoj, zajímá mě ten kvalitní servis z opavska. Jsem z Ostravy a mám podobný problém. Přestalo to dost topit. Vždycky mi to vylezlo na 3. dílek a teď jenom na druhá a kousek.HieronymusBosch píše:Mě se neztrácela ani kapka, a to doslova, fakt. Náklady na opravu 2.700,- Kč včetně nemrznoucí kapaliny. Sice to nedělal autorizovaný servis, ale je to super. Jsem z opavska a mám kontakt na fakt dobrého maníka na opravy.
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG
- zemca
- Junior member
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Dotaz: můžeš mi nějakým způsobem popsat, jak se ten pilový filtr mění. Včera jsem na to koukal a jsou tam dva šrouby u sebe (ty asi tam zatím nechat) a pak tam jsou tři šroubi, které mám strach vyndat, bo bych je tam už taky nemusel nikdy nandat, jak je to nepřístupné místo.pop píše:mě začal scenik skvěle topit po tom, co jsem vyhodil pylový filtr Teplé vody dost, ale vzduchu málo... a to byl filtr na jaře vyměňovaný.
Nemáš náhodou nějakou fotku s popiskem, jaké šrouby povolit a vyndat ten filtr?
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG
no, vzhledem k tomu, že jsem to zvládl poslepu sedíc na sedadle spolujezdce, tak to budou spíš ty dva šrouby, co se ti nezdály... zespoda palubovky na straně spolujezdce, na straně palubky blíž ke hraně sedadla. Dva šrouby vedle sebe. tím se uvolní kryt, který se posune myslím dopředu k motoru, a vypadne filtr...zemca píše:Dotaz: můžeš mi nějakým způsobem popsat, jak se ten pilový filtr mění. Včera jsem na to koukal a jsou tam dva šrouby u sebe (ty asi tam zatím nechat) a pak tam jsou tři šroubi, které mám strach vyndat, bo bych je tam už taky nemusel nikdy nandat, jak je to nepřístupné místo.pop píše:mě začal scenik skvěle topit po tom, co jsem vyhodil pylový filtr Teplé vody dost, ale vzduchu málo... a to byl filtr na jaře vyměňovaný.
Nemáš náhodou nějakou fotku s popiskem, jaké šrouby povolit a vyndat ten filtr?
Megane Scenic 1.6 16V
Hmm.nevím přesně jak u tvého auta ale obvykle je to pěkná a nezaplacená drb....a.fifa píše:menil jste nekdo ten radiator topeni?Na kolik to cca prijde?
Topení ven,armatura-palubovka u některých aut komplet ven také...
Zkus raděj ty přípravky ale odpoj hadice a dej je jen do radiatoru,jinak ti také můžou "vyčistit" komplet chl. soustavu a veškerý bordel se při oběhu usadí právě v radiatoru topení.
- zemca
- Junior member
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem volal svému servisákovi a ten si myslí, že mám radiátor děravý, kvůli solení v zimě apod. Prý vyjde tak na 2,5 litru.Kuno píše:Hmm.nevím přesně jak u tvého auta ale obvykle je to pěkná a nezaplacená drb....a.fifa píše:menil jste nekdo ten radiator topeni?Na kolik to cca prijde?
Topení ven,armatura-palubovka u některých aut komplet ven také...
Zkus raděj ty přípravky ale odpoj hadice a dej je jen do radiatoru,jinak ti také můžou "vyčistit" komplet chl. soustavu a veškerý bordel se při oběhu usadí právě v radiatoru topení.
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů