Netopí, nezahřeje se

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

radek1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2007 10:09

Netopí, nezahřeje se

Příspěvek od radek1 » pon říj 29, 2007 10:16

Ahojky. mám Scenic (02/99). Ani při dlouhé jízdě se mi ukazatel teploty nezvedne víc než o 1 a 1/2 dílku na budíku a pořád mírně kolísá+-. Normálně to moc nevadí, až na to, že auto skoro vůbec netopí. Vyměnil jsem termostat, všechno odvzdušnil a pořád nic. díky za každou konstruktivní radu. :roll:

HieronymusBosch
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 08, 2007 15:31

Příspěvek od HieronymusBosch » pon říj 29, 2007 10:37

Mám Scénic 1,6e 66kW r.v. 1998 - můžu ti říct, že skoro na 100 procent to bude těsnění pod hlavou - dělal jsem ho před čtyřmi dny z úplně stejných důvodů jak uvádíš a teď to topí jako divé. A navíc se upravily i volnoběžné otáčky motoru.

radek1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2007 10:09

Příspěvek od radek1 » pon říj 29, 2007 10:52

No nevím. Kdyby to bylo těsněním, neměla by se ztrácet voda? Mně se neztratí ani kapka. Ale v každém případě díky za tip.

HieronymusBosch
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 08, 2007 15:31

Příspěvek od HieronymusBosch » pon říj 29, 2007 15:05

Mě se neztrácela ani kapka, a to doslova, fakt. Náklady na opravu 2.700,- Kč včetně nemrznoucí kapaliny. Sice to nedělal autorizovaný servis, ale je to super. Jsem z opavska a mám kontakt na fakt dobrého maníka na opravy.

radek1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2007 10:09

Příspěvek od radek1 » pon říj 29, 2007 16:22

Oki, přesvědčil jsi mě 8) No jestli to vyjde na cca 2700,-, tak to není zas až tak hrozný. Ohledně toho tvýho servisu, já jsem ze severních Čech, takže do Opavska to mám jaksi z ruky. Ale i tak, díky za odpověď. 8)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř říj 31, 2007 07:12

To se mi nezdá.

Typoval bych další termostat. Už jsem to někde psal, pokud se neztrácí voda, těsnění by mělo být O.K. Může propouštět tlak z válců do vody, vodu do válců nebo vodu do oleje (to je mazec a to doslova). Pokud propouští tlak do vody, motor se zavzdušňuje, místně se přehřívá hlava, zvedá se tlak v systému a voda utíká pojišťovákem ve víčku expanzky. Pokud pouští vodu do válců, je to už konec nedá se s tím vůbec jet.
Pokud pouští vodu do oleje, máte v motoru místo oleje bílý bordel (emulzi). Jestli to neodhalíte hned, můžete motorček pěkně oddělat.

Zkus ráno ujet několik km a sáhnout na tu hrubou hadici od termostatu k chladiči. Pokud bude teplá, máš termostat K.O. a propouští. Motor se pak nezahřeje. Nebo tu hadici skřípni svěrkou a uvidíš to točo :D

Že je nový, ještě nic neznamená...obzvlášť u termostatu.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

HieronymusBosch
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 08, 2007 15:31

Příspěvek od HieronymusBosch » stř říj 31, 2007 17:06

wc píše:To se mi nezdá.

Typoval bych další termostat. Už jsem to někde psal, pokud se neztrácí voda, těsnění by mělo být O.K. Může propouštět tlak z válců do vody, vodu do válců nebo vodu do oleje (to je mazec a to doslova). Pokud propouští tlak do vody, motor se zavzdušňuje, místně se přehřívá hlava, zvedá se tlak v systému a voda utíká pojišťovákem ve víčku expanzky. Pokud pouští vodu do válců, je to už konec nedá se s tím vůbec jet.
Pokud pouští vodu do oleje, máte v motoru místo oleje bílý bordel (emulzi). Jestli to neodhalíte hned, můžete motorček pěkně oddělat.

Zkus ráno ujet několik km a sáhnout na tu hrubou hadici od termostatu k chladiči. Pokud bude teplá, máš termostat K.O. a propouští. Motor se pak nezahřeje. Nebo tu hadici skřípni svěrkou a uvidíš to točo :D

Že je nový, ještě nic neznamená...obzvlášť u termostatu.

wecka :D
Právě - jemně a nepravidelně mi probublával vzduch do vyrovnávací nádržky a to bylo ono, jinak bylo vše v pořádku, po výměně těsnění topí auto úplně v pohodě.

radek1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2007 10:09

Příspěvek od radek1 » čtv lis 08, 2007 10:43

Tak jsem opět měnil termostat. Teplota, zdá se mi být v pohodě, ale auto přesto topí jako že jo a ne. Nic z toho co mi tu popisujete se u mě neděje. Voda se neztrácí, v oleji taky není, a bublinky v nádržce už vůbec ne. Napadlo mě, jestli nby nemohl být zanešený radiátortopení. Ale na něj si sám netroufnu. nevíte někdo, jestli se dá celá soustava něčím propláchnout, aby se nemuselo to topení vyndavat ven? Díky za radu. :roll:

Jan Moravec
Člen RCČR
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 20, 2006 00:21

Příspěvek od Jan Moravec » čtv lis 08, 2007 11:24

Měl jsem to samé u Megana,koupil jsem u benziny nějaký přípravek na čištění,kamarád v servisu,kam jezdím to tím propláchl,říkal,že z toho tekl při výplachu humus.Topí to znatelně lépe ale nic moc to není.Řekl bych,že jediná rada jak se opravdu ohřát je krom výměny termostatu i výměna radiátoru topení.
Naposledy upravil(a) Jan Moravec dne čtv lis 08, 2007 11:34, celkem upraveno 1 x.

radek1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2007 10:09

Příspěvek od radek1 » čtv lis 08, 2007 11:31

Jan Moravec píše:Měl jsem to samé u Megana,koupil jsem u benziny nějaký přípravek na čištění,kamarád v servisu,kam léta jezdím to tím propláchl,říkal,že z toho tekl při výplachu humus.Topí to znatelně lépe ale nic moc to není.Ty radiátory jsou asi opravdu na pár let a pryč s ním.Měnil jsem ho u Favorita a R 9 a teprve potom se člověk ohřeje.
Jo já jsem měl kdysi Š 105L. Taky mi to moc netopilo. Byla to stará šlupka a tak jsem trochu zariskoval. Vypustil jsem chladící kapalinu, do systému nalil směs klasického octa a vody 1:1. Týden jsem s tím jezdil, pak jsem to vypustil a znova nalil Fridex. A topilo to jako fík. No ale teď jsem opatrnější, abych neudělal víc škody než užitku. Zkusím se na to zeptat někde v servisu. Ale i tak díky za odpověď.

chlupinek
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned lis 18, 2007 18:05

Příspěvek od chlupinek » ned lis 18, 2007 20:53

ahoj,prosim o radu,kolik ma byt idealni poloha rafiky na teplotu u scenica 1,6 66kw?Mam ji mirne pod druhou čárkou a topení taky by mohlo topit drobet více,díky
scenic 16e 66kw

KV
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: čtv říj 18, 2007 13:22

Příspěvek od KV » pon lis 19, 2007 07:49

A co kobereček před chladičem , máte někdo ?

radek1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2007 10:09

Příspěvek od radek1 » pon lis 19, 2007 14:36

No, já to mám už celkem v pohodě. Dal jsem nový termostat. Propláchl jsem topení (ten humus co z toho vytekl mě vzal dech). Hned jsem při tom vyměnil komplet chladící kapalinu. A mám v autě jako v pokojíčku (teploučko a bordel :lol: ). Ručička teploměru mi po nastartování při zavřeném termostatu vyleze na třetí čárku - je jakoby vodorovně, poté klesne k druhé, jak se otevře termostat. Zase se zvedne a ustáĺí se mi někde mezi druhou a třetí čákrou na budíku (teda blíže to má k té třetí).

Konys
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: sob pro 01, 2007 18:13

Příspěvek od Konys » pon pro 03, 2007 17:51

KV píše:A co kobereček před chladičem , máte někdo ?
to ne ale mám kobereček na podlaze :lol:
SCENIC 2001 - 2,0 16V Privilege
Laguna 1998 - 1,8 16V

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon pro 03, 2007 18:23

Konys, pokec je jinde, tohle je technická debata.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
zemca
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zemca » stř pro 19, 2007 09:26

HieronymusBosch píše:Mě se neztrácela ani kapka, a to doslova, fakt. Náklady na opravu 2.700,- Kč včetně nemrznoucí kapaliny. Sice to nedělal autorizovaný servis, ale je to super. Jsem z opavska a mám kontakt na fakt dobrého maníka na opravy.
ahoj, zajímá mě ten kvalitní servis z opavska. Jsem z Ostravy a mám podobný problém. Přestalo to dost topit. Vždycky mi to vylezlo na 3. dílek a teď jenom na druhá a kousek.
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG

skokin
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát pro 28, 2007 15:15

Příspěvek od skokin » pát pro 28, 2007 15:26

Můžete mi někdo poradit jak prochláchnout a čím ten radiátor?V servise mi to nechtějí udělat,jenom vyměnit.

pop
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pon říj 31, 2005 22:32

Příspěvek od pop » sob pro 29, 2007 15:48

mě začal scenik skvěle topit po tom, co jsem vyhodil pylový filtr :-) Teplé vody dost, ale vzduchu málo... a to byl filtr na jaře vyměňovaný.
Megane Scenic 1.6 16V

Uživatelský avatar
zemca
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zemca » pon led 07, 2008 15:12

pop píše:mě začal scenik skvěle topit po tom, co jsem vyhodil pylový filtr :-) Teplé vody dost, ale vzduchu málo... a to byl filtr na jaře vyměňovaný.
Dotaz: můžeš mi nějakým způsobem popsat, jak se ten pilový filtr mění. Včera jsem na to koukal a jsou tam dva šrouby u sebe (ty asi tam zatím nechat) a pak tam jsou tři šroubi, které mám strach vyndat, bo bych je tam už taky nemusel nikdy nandat, jak je to nepřístupné místo.
Nemáš náhodou nějakou fotku s popiskem, jaké šrouby povolit a vyndat ten filtr?
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG

fifa
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pát bře 31, 2006 14:07

Příspěvek od fifa » pon led 07, 2008 16:15

menil jste nekdo ten radiator topeni?Na kolik to cca prijde?

pop
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pon říj 31, 2005 22:32

Příspěvek od pop » čtv led 17, 2008 20:57

zemca píše:
pop píše:mě začal scenik skvěle topit po tom, co jsem vyhodil pylový filtr :-) Teplé vody dost, ale vzduchu málo... a to byl filtr na jaře vyměňovaný.
Dotaz: můžeš mi nějakým způsobem popsat, jak se ten pilový filtr mění. Včera jsem na to koukal a jsou tam dva šrouby u sebe (ty asi tam zatím nechat) a pak tam jsou tři šroubi, které mám strach vyndat, bo bych je tam už taky nemusel nikdy nandat, jak je to nepřístupné místo.
Nemáš náhodou nějakou fotku s popiskem, jaké šrouby povolit a vyndat ten filtr?
no, vzhledem k tomu, že jsem to zvládl poslepu sedíc na sedadle spolujezdce, tak to budou spíš ty dva šrouby, co se ti nezdály... zespoda palubovky na straně spolujezdce, na straně palubky blíž ke hraně sedadla. Dva šrouby vedle sebe. tím se uvolní kryt, který se posune myslím dopředu k motoru, a vypadne filtr...
Megane Scenic 1.6 16V

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř úno 13, 2008 18:58

fifa píše:menil jste nekdo ten radiator topeni?Na kolik to cca prijde?
Hmm.nevím přesně jak u tvého auta ale obvykle je to pěkná a nezaplacená drb....a.
Topení ven,armatura-palubovka u některých aut komplet ven také... :(
Zkus raděj ty přípravky ale odpoj hadice a dej je jen do radiatoru,jinak ti také můžou "vyčistit" komplet chl. soustavu a veškerý bordel se při oběhu usadí právě v radiatoru topení.

Uživatelský avatar
zemca
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zemca » čtv úno 14, 2008 07:35

Kuno píše:
fifa píše:menil jste nekdo ten radiator topeni?Na kolik to cca prijde?
Hmm.nevím přesně jak u tvého auta ale obvykle je to pěkná a nezaplacená drb....a.
Topení ven,armatura-palubovka u některých aut komplet ven také... :(
Zkus raděj ty přípravky ale odpoj hadice a dej je jen do radiatoru,jinak ti také můžou "vyčistit" komplet chl. soustavu a veškerý bordel se při oběhu usadí právě v radiatoru topení.
Včera jsem volal svému servisákovi a ten si myslí, že mám radiátor děravý, kvůli solení v zimě apod. Prý vyjde tak na 2,5 litru.
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG

fifa
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pát bře 31, 2006 14:07

Příspěvek od fifa » čtv úno 14, 2008 08:04

menil jsem pred 14 dny, 2130,- radiator; 180,- kapalina; prace 7hod - 2913,-
Renault Scenic 1.6e r.v.97

Uživatelský avatar
zemca
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pát pro 14, 2007 19:51
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zemca » čtv úno 14, 2008 08:07

fifa píše:menil jsem pred 14 dny, 2130,- radiator; 180,- kapalina; prace 7hod - 2913,-
Ty si to dělal, nebo sis to někde nechal dělat? Těch 2913,- je celkem?
Renault Megane Scenic 1.6; 8V; 66kW; r.v. 12/98; LPG

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů