Známa zdědila Renault Scénic 1,9 dCi a nefunguji ji signalizace otevření předních dveří, auto se při otevření dveří u řidiče celé neodemkne, už se stalo, že se zamklo s kličky uvnitř , prostě opruz.
Nepředpokládám, že by odešly spinače v obou předních dveřích , spíš bude problém v kabelech nebo to prostě někdo odpojil, někdo tam přidělával denní svícení s nějakým spínačem na palubce.
Chci na to mrknout,ale nemám schéma a ani netuším jak to frantici pojali, tedy odkud kam vedou kabely, jen,vidím čuček spínače pod gumou v spodní části sloupku.
Poradíte na co mrknout a jak je to řešené dál?
Spinače otevření předních dveří?
Moderátor: Moderators General
Re: Spinače otevření předních dveří?
U starších aut byly obvykle dveřní spínače řešené tak, že celý obvod osvětlení interiéru (a signalizace pro jednotku, je-li přítomna) byl pod trvalým napájením, a přes spínač se v případě otevření dveří volný konec vedení ukostřil.
Velice časté závady napříč výrobci a modely spočívají v tom, že ty spínače jsou takové... jak z první republiky - jen pružina a plíšek, který se po otevření dveří dotkne něčeho, co je tak nějak volně spojeno s kastlí. Styčné plochy korodují (a hlavně reznou) a přestávají vodit. Takže bych začal vyloupnutím spínačů, očistou / výměnou a hlavně testem, co je v kabelu vedoucím ke spínači a co se stane, když to ukostříš.
Jinak mě u podobně mladého Espace pravidelně zlobí v lampičkách (a že jich tam je) ty kolébkové přepínače, prostě korodující slitina kontaktů. Chce to pravidelně používat a mazat třeba tukem na póly baterií nebo jiným mazivem co nevyschne a zároveň podporuje vodivost.
To samovolné zamykání bylo u některých modelů obvyklý jev a mám za to, že šlo nikoliv o závadu nýbrž o "vlastnost". Jestli to jde deaktivovat nebo ne nevím, ale viděl bych to na úkon přes CLIP nebo jinou lepší diagnostiku.
Velice časté závady napříč výrobci a modely spočívají v tom, že ty spínače jsou takové... jak z první republiky - jen pružina a plíšek, který se po otevření dveří dotkne něčeho, co je tak nějak volně spojeno s kastlí. Styčné plochy korodují (a hlavně reznou) a přestávají vodit. Takže bych začal vyloupnutím spínačů, očistou / výměnou a hlavně testem, co je v kabelu vedoucím ke spínači a co se stane, když to ukostříš.
Jinak mě u podobně mladého Espace pravidelně zlobí v lampičkách (a že jich tam je) ty kolébkové přepínače, prostě korodující slitina kontaktů. Chce to pravidelně používat a mazat třeba tukem na póly baterií nebo jiným mazivem co nevyschne a zároveň podporuje vodivost.
To samovolné zamykání bylo u některých modelů obvyklý jev a mám za to, že šlo nikoliv o závadu nýbrž o "vlastnost". Jestli to jde deaktivovat nebo ne nevím, ale viděl bych to na úkon přes CLIP nebo jinou lepší diagnostiku.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Spinače otevření předních dveří?
>To samovolné zamykání bylo u některých modelů obvyklý jev a mám za to, že šlo nikoliv o závadu nýbrž o "vlastnost".
Nejsme zrovna expert na Renaulty, ale pokud mohu srovnávat s autem rodičů, tak sice ano, ale mělo by to fungovat krapánek jinak.
Pokud auto odemknete DO a neotevřete, žádné dveře tak se auto samo zamkne uplynutím času,ale pokud je otevřete tak by se zamknout mělo až když jedete a dosáhnete nějaké min. rychlosti. Kde je problém, ráno přijdete k zamrzlému autu, nastartujete a jdete pucovat okna a ten krám se nastartovaný zamkne, protože díky nefungujícím spinačům na předních dveřích auto neví, že došlo k otevření dveří a detekce běžícího motoru v algoritmu Renaultu nehraje roli
Zitra zkusím sundat gumu nad tím spinačem a mrknu jak to mají řešené.
Nejsme zrovna expert na Renaulty, ale pokud mohu srovnávat s autem rodičů, tak sice ano, ale mělo by to fungovat krapánek jinak.
Pokud auto odemknete DO a neotevřete, žádné dveře tak se auto samo zamkne uplynutím času,ale pokud je otevřete tak by se zamknout mělo až když jedete a dosáhnete nějaké min. rychlosti. Kde je problém, ráno přijdete k zamrzlému autu, nastartujete a jdete pucovat okna a ten krám se nastartovaný zamkne, protože díky nefungujícím spinačům na předních dveřích auto neví, že došlo k otevření dveří a detekce běžícího motoru v algoritmu Renaultu nehraje roli
Zitra zkusím sundat gumu nad tím spinačem a mrknu jak to mají řešené.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů