Záměna motorů F4R (2,0i 16v)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Barybal
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 24, 2009 00:21

Záměna motorů F4R (2,0i 16v)

Příspěvek od Barybal » pon lis 02, 2020 22:24

Ahoj všem, jsem majitelem R Espace III a po půjčení vozu a následné lehké nehodě následovalo rozebrání a když už, tak jsem se rozhodl, že udělám komplet generálku spodku a mnoho jiných úprav...
Teď k dotazu, jelikož potřebuju něčím jezdit a mám v oku RX4, chtěl jsem sednout do Scenica, abych zjistil, jestli mi to auto "sedne" mám možnost koupit Scenica 2,0i 16v s padlým motorem za cenu víkendového nákupu, mám vyndaný motor ze svého Espace a tak se chci zeptat, jestli jsou kompatibilní? Kódy mají oba F4R, ale Espace má 700 a Scenic má 741, co jsem tak koukal, je tam jiný způsob uchycení, což si myslím, by nebyl problém přehodit, ale jde mi hlavně o to, aby to auto s tím motorem "mluvilo", tudíž, jestli elektrika je stejná, případně nějaké jiné neřešitelné nesrovnalosti?
Co já si myslím, možná se pletu, tak blok a hlava budou totožné a rozdíl bude v příslušenství, ale rád bych se zeptal zdejších odborníků, jestli tomu je skutečně tak, nebo se mám připravit na nějakou záludnost? Přeci jen, jeden nepojízdnej Renault už mi doma stojí :D Díky za odpovědi.
Renault Grand Espace III 2,0 16v

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Záměna motorů F4R (2,0i 16v)

Příspěvek od kotasekh » úte lis 03, 2020 05:52

Co si myslim, tak minimalne pro legalnost musi byt prvnich 5 znaku z kodu stejnych, coz zde nevyhovuje. Fyzicky to ale asi nikdo nepozna, takze legalita problem nebude.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Barybal
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 24, 2009 00:21

Re: Záměna motorů F4R (2,0i 16v)

Příspěvek od Barybal » úte lis 03, 2020 09:59

Tak legislativní stránka věci je nepochybně důležitá a nelze ji podceňovat a já děkuji za tento postřeh...

Nicméně, pojďme řešit spíše technickou stránku věci, jestli tam ten motor půjde naprosto hladce, s malým úsilím, nebo s takovým úsilím, které nedává smysl... :wink:
Renault Grand Espace III 2,0 16v

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Záměna motorů F4R (2,0i 16v)

Příspěvek od Šamša » úte lis 03, 2020 21:52

Motory fyzicky budou stejný, rozdíl může být v chladiči oleje pokud je pod olejovým filtrem, ale mělo by to jít zaměnit, též může být rozdíl ve spojce. Pokud potřebuješ na přechodnou dobu být mobilní, tak bych se toho asi nebál.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů