Ahojte, před čtvrt rokem jsem se přestěhoval do Prahy a začal více jezdit MHD. Auto tedy vytáhnu jen na nákupy a příležitostně na nějaký výlet. Věděl jsem, že dřív nebo později budu muset nabít baterku. Minulý týden jsem zaznamenal horší starty a včera ráno se už autu moc nechtělo točit. Nemusel jsem nutně vyjet, tak jsem baterii vyndal a dal na nabíječku. Dneska ráno už byla nabíječka v údržbovém stavu a ukazovala 13,1V.
Dal jsem tedy baterii do auta a v pohodě nastartoval. Řekl jsem si, že když už mám startovat, tak vezmu přítelkyni do práce a pojedu nakoupit. Po nastartování jsme tedy hned vyjeli. Odvezl jsem ji do práce cca km a potom jsem jel cca 4 km do Alzy vyzvednout objednávku. Jenže při nastartování u Alzy začala svítit kontrolka STOP a baterie (dobíjení). Ještě jsem tedy zastavil po cestě v obchodě, kde jel byl cca hodinu a jel domů. Kontrolky už nezhasly ani když jsem zkusil motor vytočit při jízdě.
Bohužel multimetr u sebe nemám. Ten jsem chtěl vzít příští víkend, jak pojedu domů na návštěvu. Když jsem ale zapnul diagnostiku, tak ukazovala 11,7-12V při provozu dle zapnutých spotřebičů. Nejsem si ale jistý, jestli je to reálné napětí na baterii a nebo na konektoru diagnostického portu.
Uvědomil jsem si jednu chybu, kterou jsem udělal. Při nasazování baterie zpět jsem jako první připojil mínusový pól a při montáži plusového to trošku zajiskřilo. Je možné, že jsem něco tím odpálil? Prohlédl jsem i pojistky v motorovém prostoru a z vrchu je vidět, že jsou všechny spojené. Nemám ale bohužel diagram, která pojistka slouží pro dobíjení, jestli tam tedy taková nějaká je.
Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Neupadl ti drát od alternátoru nebo na svorce baterky? Máš je pod tou plusovou svorkou všechny?
Re: Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Na plusovém pólu jsem uvolňoval kabely ze svorkovnice (něco jako takové, ale s plíškem kolem matice na svorce https://www.himalaj.cz/files/prod_image ... svorky.jpg), protože přímo na pólu je to bez ohýbání nedobitné. Zapojené ale jsou oba kabely, které šly do spojováku. Další volný kabel jsem nenašel a ani si nejsem jistý, že by jich bylo pod jedním víc.
Alternátor je zapojený.
Edit: Jinak řemen tam samozřejmě je a neprokluzuje.
Alternátor je zapojený.
Edit: Jinak řemen tam samozřejmě je a neprokluzuje.
Re: Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Takže dnešní update. Pořídil jsem nějaký základní měřič. Konektivitu všech pojistek jsem zkontroloval a všechny byly v pořádku (jen výhřev zadního skla byl opálený s horším kontaktem, tak jsem jej vyměnil). Zkusil jsem tedy samotnou baterii 12,1V. Konektivita na konektor v pojistkovce OK. Konektivita na zem OK. Konektivita na konektor na alternátoru OK. Zkusil jsem tedy nastartovat. Na baterce 11,5V.
Konektor od alternátoru na šroub ukostření stejné napětí jako baterie. Vypadá to, že od altíku nejde proud. Jaké jsou možnosti?
Konektor od alternátoru na šroub ukostření stejné napětí jako baterie. Vypadá to, že od altíku nejde proud. Jaké jsou možnosti?
Re: Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Vytiahnut alternator a dat na repas
Renault Scenic 1.9 dCi, 2002
Re: Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Zkusil jsem zavolat pár lidem a jeden mi řekl, že to není nic neobvyklého, že alternátor zabije špička v síti.
Bohužel zatím všichni mi řekli, ať jej demontuji sám, že jim to ušetří čas.
Co se demontáže týče, tak jsem viděl, že ho drží jen 2 šrouby.
Tady je video a uchycení vypadá stejně. Jenže on tam nemá řemen, že mu praskl. Je možné stejně demontovat alternátor i s řemenem a jen jej tam nechat ležet?
https://www.youtube.com/watch?v=woO-VCBWkzE
Nějak totiž nemám před bytovkou prostory zvedat auto a skrz kryt kola sundávat kryt řemenu a řemen.
Bohužel zatím všichni mi řekli, ať jej demontuji sám, že jim to ušetří čas.
Co se demontáže týče, tak jsem viděl, že ho drží jen 2 šrouby.
Tady je video a uchycení vypadá stejně. Jenže on tam nemá řemen, že mu praskl. Je možné stejně demontovat alternátor i s řemenem a jen jej tam nechat ležet?
https://www.youtube.com/watch?v=woO-VCBWkzE
Nějak totiž nemám před bytovkou prostory zvedat auto a skrz kryt kola sundávat kryt řemenu a řemen.
Re: Po nabití baterie svítí kontrolky STOP a dobíjení
Takže závada vyřešena. Včera jsem sehnal mechanika, co to udělal a dneska už je auto doma. Byla rozbitá volnoběžka.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů