Dráty od baterie ve zkratu
Moderátor: Moderators General
Dráty od baterie ve zkratu
Zdravím,
jelikož mám dráty od autobaterie ve zkratu, chci se zeptat jestli někdo náhodou nemá schéme zapojení, nebo jestli to býva častá závada. Při startování se kouřilo od drátu (pol -) , a jeden ze dvou kostřicích drátu byl žhavý. Kostřicí drát sem vytáhl a přeměřil a je vpořádku.
R.Scenic 1.9dci 75kW 2001
Díky
jelikož mám dráty od autobaterie ve zkratu, chci se zeptat jestli někdo náhodou nemá schéme zapojení, nebo jestli to býva častá závada. Při startování se kouřilo od drátu (pol -) , a jeden ze dvou kostřicích drátu byl žhavý. Kostřicí drát sem vytáhl a přeměřil a je vpořádku.
R.Scenic 1.9dci 75kW 2001
Díky
Re: Dráty od baterie ve zkratu
pokud by byl drát ve zkratu, tak by bylo na baterce 0V a rozhodně by nestartovala, nic by nefungovalo... jak jsi přišel na to, že jsou ve zkratu? Co znamená při startování, točil starter, nebo jak? Trošku více popisu co se dělo před, při a po, palubka svítí atd? Nastartuje auto?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Dráty od baterie ve zkratu
Nedávno sem řešil, že auto bylo nepojízdné(viz zde: viewtopic.php?f=59&t=116376) To jsem vyresil bylo to lambdou.krt.ecek píše: ↑stř dub 04, 2018 13:00pokud by byl drát ve zkratu, tak by bylo na baterce 0V a rozhodně by nestartovala, nic by nefungovalo... jak jsi přišel na to, že jsou ve zkratu? Co znamená při startování, točil starter, nebo jak? Trošku více popisu co se dělo před, při a po, palubka svítí atd? Nastartuje auto?
Odjel jsem na 4dny do ostravy, a když jsem se vrátil, tak jsem to chtěl vyzkoušet nastartovat, jednou to chytlo, ale hned to chcíplo a pak už jen točil starter, dokud se baterka nevyštavila. Říkal jsem si, že to není možné, aby byla baterka v hajzlu, byla. Přeměřil jsem měřákem přívodní dráty (+ a - ) a zjistil jsem, že jsou ve zkratu. Tak sem vytáhl celý zemnicí drát, přeměřil a ten je vpořádku. Jenomžě nevím, kd všude přesně vede červený drát, protože ho mám všude v husím krku. Tak jsem odpojil alespoň z alternátoru, ale pořád ve zkratu. Tak nevím, kde dále hledat.
Ještě dodatečně, při startování palubka problikávala, dokud nezhasla úplně.
A už dříve sem se setkal s tím, že jsem třeba tankoval, a když jsem chtěl nastartovat, tak sem točíl naprázdno, dokud sem nezahýbal dráty od baterky .
Díky
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Dráty od baterie ve zkratu
Popiš nám postup měření toho zkratu na kabelu - to jsi měl odpojené veškeré spotřebiče a ručkový měřák ukázal obvod nebo jsi měl dokonce i připojenou baterku?
Pokud se tu tavila izolace na silném černém kabelu od minusové svorky baterky, tak bych viděl problém spíš ve startéru, který je ve zkratu nebo proražené diody v alternátoru - nepodařilo se ti otočit polaritu baterky?
Ostatní spotřebiče v autě a kabeláž je většino jištěná pojistkami, které by se při tvrdém zkratu přerušily.
edit: teď jsem si všiml, že jsi měl kabel od alternátoru odpojený, tak ten by měl být dobrý. Jak dlouho jsi ten starter trápil?
Pokud se tu tavila izolace na silném černém kabelu od minusové svorky baterky, tak bych viděl problém spíš ve startéru, který je ve zkratu nebo proražené diody v alternátoru - nepodařilo se ti otočit polaritu baterky?
Ostatní spotřebiče v autě a kabeláž je většino jištěná pojistkami, které by se při tvrdém zkratu přerušily.
edit: teď jsem si všiml, že jsi měl kabel od alternátoru odpojený, tak ten by měl být dobrý. Jak dlouho jsi ten starter trápil?
Re: Dráty od baterie ve zkratu
vasekpetr1 píše: ↑čtv dub 05, 2018 20:52Popiš nám postup měření toho zkratu na kabelu - to jsi měl odpojené veškeré spotřebiče a ručkový měřák ukázal obvod nebo jsi měl dokonce i připojenou baterku?
Pokud se tu tavila izolace na silném černém kabelu od minusové svorky baterky, tak bych viděl problém spíš ve startéru, který je ve zkratu nebo proražené diody v alternátoru - nepodařilo se ti otočit polaritu baterky?
Ostatní spotřebiče v autě a kabeláž je většino jištěná pojistkami, které by se při tvrdém zkratu přerušily.
edit: teď jsem si všiml, že jsi měl kabel od alternátoru odpojený, tak ten by měl být dobrý. Jak dlouho jsi ten starter trápil?
Po tom co to čadilo jsem baterku odpojil a vytáhnul ven.
Vzal jsem multimetr a měřil na ohmy plusovej a mínusovej drát.
Podle měření jsem zjistil, že je to někde nejspíš ve zkratu, jelikož mi měřák ukazovál skákajicí hodnoty, a né nuly.
Izolace se netavila, jen byl horký kábel.
Pokoušel jsem se nastartovat, to se mi povedlo napoprvé, ale asi po 5 vteřínách to chcíplo. Tak sem to zkoušel ještě dvakrát startovat v rozmezí asi 5-10 vteřín, to se baterie už úplně vyšťavila.
Na plusovém drátu(hrubém) mám ještě dva tenké, tak sem je měřil mezi sebou, a problém bude asi v nich. Ukazují zkrat.Jenže nevím od čeho jsou. Černý kabel jsem měl celý venku, proměřil, a je OK.
Pokusím se nahodit během dneška nějaké fotky.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Dráty od baterie ve zkratu
Měl jsi venku všechny pojistky v pojistkovce v motororovém prostoru vedle baterky? Baterku už máš zpátky nabitou? Tím začni.
Re: Dráty od baterie ve zkratu
Ano pojistky jsem měl venku, a všechny jsou ok.vasekpetr1 píše: ↑pát dub 06, 2018 13:49Měl jsi venku všechny pojistky v pojistkovce v motororovém prostoru vedle baterky? Baterku už máš zpátky nabitou? Tím začni.
Když tam dám zpátky baterii, tak se mi snad zase vybije, nebo ne ?
Ještě mě napadlo, jestli to nedělá to špatné čidlo lambdy, ještě jsem ho nevyměnil.
Popř. by mě zajímalo kde ho najdu.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Dráty od baterie ve zkratu
Nabij baterku, zapoj ampérmetr do obvodu (aby uměl měřit 10A ss), pozavirej dveře, vypni spotřebiče a postupně zasouvej pojistky. Sleduj proud z baterky. Některé obvody můžou mít na začátku uvedení pod napětí nárůst proudu, ale ten by měl po case klesnout na hodnoty desitky miliampér. Pokud proud neklesne, musíš hledat duvod - rádio, osvětlení kufru nebo kabiny.
A vadná lambda by nevybila baterku, jen by kecala do přípravy směsi, hůř by to chytalo.
A vadná lambda by nevybila baterku, jen by kecala do přípravy směsi, hůř by to chytalo.
Re: Dráty od baterie ve zkratu
Tak jsem dal zpět baterku, startoval, a vše ok.vasekpetr1 píše: ↑ned dub 08, 2018 14:51Nabij baterku, zapoj ampérmetr do obvodu (aby uměl měřit 10A ss), pozavirej dveře, vypni spotřebiče a postupně zasouvej pojistky. Sleduj proud z baterky. Některé obvody můžou mít na začátku uvedení pod napětí nárůst proudu, ale ten by měl po case klesnout na hodnoty desitky miliampér. Pokud proud neklesne, musíš hledat duvod - rádio, osvětlení kufru nebo kabiny.
A vadná lambda by nevybila baterku, jen by kecala do přípravy směsi, hůř by to chytalo.
Jen mě zaráží, že mi diagnostika napsala špatnou lambdu, a přitom tenhle typ motoru lambdu nemá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů