Lozisko misky pruziny vrzani

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Lozisko misky pruziny vrzani

Příspěvek od benytrans » pát bře 23, 2018 20:37

Zdar chlapi, potrebuji ujistit v mem usudku.
Cca pred pul rokem zacalo hodne vrzat neco zepredu pri toceni volantem a pri pohybu tlumicu. Vrzani se stale stupnovalo az to znelo skoro jako mlaceni cepu, ale porad to bylo spise hodne hlasite vrzani, ktere se prenaselo i do podlahy. Cca pred dvema tydny praskly obe predni pruziny behem dvou dni, odvezl jsem tedy auto do servisu s tim at vymeni pruziny a hlavne at zkontroluji ulozeni na tlumici. Auto jsem prevzal s novymi pruzinami, ale vrzani uplne stejne pokracuje dale (vzdy se zacne ozyvat treba az 10 minut po zahajeni jizdy a hlasitost se postupne stupnuje, pri zkusebni jízdě se jim to tedy nemuselo nutne projevit).
Nyni abych jim to spravne vysvetlil, aby vedeli co opravit : U "normalnich" aut se toci pruzina zaroven s tlumicem, u Scenicu ale pruzina stoji a tlumic se otaci sam a lozisko pruziny neni nahore, ale dole pod miskou tlumice, to mam nejspise totalne vysypane (zvuk vrzani by odpovidal drceni rozdrcenych kulicek v kulickovem lozisku), zadrena miska pruziny tedy pri toceni volantem tlaci proti pruzine a ta proto praskla.
Myslite, ze je to mozne?
Diky Beny
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Lozisko misky pruziny vrzani

Příspěvek od Renaulťák » ned bře 25, 2018 12:07

Pokud, Jak pises, ze vymenily pouze pruziny, Tak zadelali na dalsi prusvih. Pokud se pruzina neotaci, je zablokovane lozisko, tak treba alespon vymenit. Nevim, co odborníci na ulozeni kontroloali. Po rozebrani se muze tocit volne. Pri tlaku pruziny se zadre.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Lozisko misky pruziny vrzani

Příspěvek od benytrans » ned bře 25, 2018 23:09

Po Velikonocich jim to tam hodim, snad jeste par mavstev u pribuznych ty nove pruziny vydrzi, pak poreferuju.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Lozisko misky pruziny vrzani

Příspěvek od benytrans » čtv dub 12, 2018 22:59

Tak nejvetsi zdroj az brutalniho vrzani odstranen vymenou ulozeni stabilizatoru a komplet ramem vcetne cepu a silentu, dale vymenen spodni silent na prevodovce (kost). Bohuzel stale pri jízdě neco "jakoby" klepe, povrzava odpredu. Podle mechanika to jde z prevodovky, nekde je tam velka vule, je fajt, ze pri tahu motoru (treba do kopce) to nedela, nebo to uticha... Tak premyslim, jestli by to mohl byt ten tisicihran z mekkeho zeleza na prave poloose, ten by se ale mel projevovat spise ranami po prerazeni, coz nepocituju, me to tukne pri kazdym prejezdu cehokoliv jineho nez rovneho...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů