Dci+EGR

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
meckoj
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 31, 2017 12:22

Dci+EGR

Příspěvek od meckoj » pon led 01, 2018 20:02

Takže opatovne a naposledy otváram tému EGR ventilu na sceniku 1,9 dCi 75 kW pre tých, ktorí ho ešte majú a ktorí sa s problémom výkonu trápia. Ja som si prečítal skoro všetky témy týkajúce sa EGR ventilu a rozhodol som sa pri tachometrovom stave 175 tis. a nejaké drobné EGR ODPOJIŤ z konektora dňa 1.1.2018. Budem Vás pravidelne informovať o stave motora a výkonu:
1.1.2018
- takže po prejdení cca 15 km dnes mi riadiaca jednotka zatiaľ nič nehlásila - žiadnu chybu EGR /jeho odpojenie/, motor začal ťahať, chod turba je počuteľný a plynulý, od 3000 otáčok je ťah motora a turba najvačší a najciteľnejší, kopček, ktorý som predtým išiel na dvojku som dnes v pohode zvládol na trojke, motor som párkrát za jazdy vytočil až do 4000 otáčok na dvojke, trojke a aj štvorke úplne v pohode bez šklbania, zatiaľ chod motora sa mi vidí dynamickejší hlavne od 2 - 3 tis. otáčkach, kde mi predtým išiel ako slimák....ak máte nejaké poznatky k životnosti a ďalšie informácie ohľadne používania motora dci s vypojeným egr. ventilom uvítam, chcem ísť takto v lete do Chorvátska 1100 km tam a spať...som zvedavý na názor....ďakujem
4.1.2018
....výkon od 2.000-3.000 minimálny...EGR /jeho vypojenie/ riadiacou jednotkou nezaregistrovaný..motor ako-tak ide, ale je to bieda...na štvorke ledva 90,- ku zvádne....kopček - noooo...nezvláda...klesne na 80 km/h bieda....inak v meste do tých 60-70, v pohode, ale spotreba zo 7,2 mi klesla na 6,9 v meste...najazdené cca 50 km - mesto-dedina....
2.2.2018
...auto bolo dva týždne v odbornom servise RENAULT - Martin, zistili nasledovné - Vyhorené, resp. spálený EGR ventil, totálne upchatý KATALYZÁTOR-sám som sa tomu divil, ale mám to aj na papieri od renaultu. Cena katalyzátora je 500,-€, našťastie maník v Renaulte mi katalyzátor natvrdo vypálil...auto ide ako hodinky, výkon, ťah, všetko OK...stálo ma to 400,-€...
Auto má najazdené 176000,- km....merania ukázali, že VŠETKY obvody a snímače sú v poriadku...tak isto aj TURBO...moje odporúčanie:
- vymeniť EGR ventil za originál - 120,- €
- natvrdo vypáliť katalyzátor, môžeme ho volať aj oxydačná jednotka
a motor pôjde ako hodinky - ako som už povedal-výkon, ťah, spotreba - super....
Naposledy upravil(a) meckoj dne pát úno 02, 2018 22:05, celkem upraveno 1 x.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Dci+EGR

Příspěvek od Šamša » čtv led 11, 2018 21:47

Jestli se auto chová jako lemra, zkus jízdu s odpojenou váhou vzduchu, pokud to pojede lépe je za zenitem. Též by to mohl dělat regulátor tlaku turba (elektromagnet), může být unavený mimo toleranci.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

snikers
Junior member
Příspěvky: 154
Registrován: ned bře 17, 2013 13:05
Bydliště: Nemšová - SR

Re: Dci+EGR

Příspěvek od snikers » stř led 31, 2018 12:49

Ja mam auto 4 roky a hned po kupe som vycistil egr a rovno odpojil a beham tak doteraz bez problemov.
Renault Scenic 1.9 dCi, 2002

meckoj
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 31, 2017 12:22

Re: Dci+EGR

Příspěvek od meckoj » stř úno 28, 2018 20:42

meckoj píše:
pon led 01, 2018 20:02
Takže opatovne a naposledy otváram tému EGR ventilu na sceniku 1,9 dCi 75 kW pre tých, ktorí ho ešte majú a ktorí sa s problémom výkonu trápia. Ja som si prečítal skoro všetky témy týkajúce sa EGR ventilu a rozhodol som sa pri tachometrovom stave 175 tis. a nejaké drobné EGR ODPOJIŤ z konektora dňa 1.1.2018. Budem Vás pravidelne informovať o stave motora a výkonu:
1.1.2018
- takže po prejdení cca 15 km dnes mi riadiaca jednotka zatiaľ nič nehlásila - žiadnu chybu EGR /jeho odpojenie/, motor začal ťahať, chod turba je počuteľný a plynulý, od 3000 otáčok je ťah motora a turba najvačší a najciteľnejší, kopček, ktorý som predtým išiel na dvojku som dnes v pohode zvládol na trojke, motor som párkrát za jazdy vytočil až do 4000 otáčok na dvojke, trojke a aj štvorke úplne v pohode bez šklbania, zatiaľ chod motora sa mi vidí dynamickejší hlavne od 2 - 3 tis. otáčkach, kde mi predtým išiel ako slimák....ak máte nejaké poznatky k životnosti a ďalšie informácie ohľadne používania motora dci s vypojeným egr. ventilom uvítam, chcem ísť takto v lete do Chorvátska 1100 km tam a spať...som zvedavý na názor....ďakujem
4.1.2018
....výkon od 2.000-3.000 minimálny...EGR /jeho vypojenie/ riadiacou jednotkou nezaregistrovaný..motor ako-tak ide, ale je to bieda...na štvorke ledva 90,- ku zvádne....kopček - noooo...nezvláda...klesne na 80 km/h bieda....inak v meste do tých 60-70, v pohode, ale spotreba zo 7,2 mi klesla na 6,9 v meste...najazdené cca 50 km - mesto-dedina....
2.2.2018
...auto bolo dva týždne v odbornom servise RENAULT - Martin, zistili nasledovné - Vyhorené, resp. spálený EGR ventil, totálne upchatý KATALYZÁTOR-sám som sa tomu divil, ale mám to aj na papieri od renaultu. Cena katalyzátora je 500,-€, našťastie maník v Renaulte mi katalyzátor natvrdo vypálil...auto ide ako hodinky, výkon, ťah, všetko OK...stálo ma to 400,-€...
Auto má najazdené 176000,- km....merania ukázali, že VŠETKY obvody a snímače sú v poriadku...tak isto aj TURBO...moje odporúčanie:
- vymeniť EGR ventil za originál - 120,- €
- natvrdo vypáliť katalyzátor, môžeme ho volať aj oxydačná jednotka
a motor pôjde ako hodinky - ako som už povedal-výkon, ťah, spotreba - super....
28.02.2018
Takže po nejakom čase dávam správu - auto funguje ako hodinky, výkon, ťah, spotreba všetko OK, auto používam skoro každý deň, mrazy -10 až - 15, vždy som ho naštartoval v pohode - používam naftu z OMV plus som dal trochu aditíva, baterku mám dvaapolročnú-obyčajskú...

Milosko
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát bře 09, 2018 17:03

Re: Dci+EGR

Příspěvek od Milosko » pát bře 09, 2018 17:18

Mne robo to iste auto netaha ... do 3000tisc otacok ako tak... rozsviecuje sa kontrolka ked sa rozsvieti auto netaha vobec... kontrolka zhasne ked sa dostanem pod 2000 otacky.diagnostika ukazala EGR ... vymenene ale zmena ziadna... nad 3000 to ako tak potiahne ale nie stale... myslite ze to bude tiez katalyzator?Obcas mi to nechce nastartovat pockam hodinku dve a potom to chyti v poho.. idem s tym o dva tyzdne do Renaultu tak uvidim.... ci nieco s toho bude alebo len vycucaju peniaze :)

meckoj
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 31, 2017 12:22

Re: Dci+EGR

Příspěvek od meckoj » ned bře 11, 2018 20:53

...ahoj...jednoznačne ešte nechoď do renaulta - máš upchatý katalyzátor, ako som hore písal treba ho dať vonku-vypáliť, vybúchať, vyfúkať - to by mal spraviť hocijaký mechanik - je tam ešte rúra čo privádza plyny do egr-ka. aj tá môže byť upchatá, ale keď bude sa dávať dolu ten katalyzátor mala by sa dať vyčistiť /EGR-ko nevypínaj z elektriky nemá to význam, skúšal som to motor ide hlučnejšie a nič moc/...ešte okontroluj ten pneumatický ventil čo otvára turbo-úplne jednoducho musí po štarte otvoriť turbo a to uvidíš keď dáš dolu plastové kryty stieračov-no tie čo kryjú sklo a tam sa nachádza mechanizmus ovládania variability turba a ten sa po štarte viditeľne musí hýbať-natiahnuť-taká tyčka. Mne sa tam dostala vlhkosť a zoxidovalo mi to-tá cievka a raz to išlo, raz nie. Tuším to stojí okolo 10-15 €. Ozaj ešte fúkni do tých dvoch hadičiek čo idú do ventila, či nie sú deravé.

meckoj
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 31, 2017 12:22

Re: Dci+EGR

Příspěvek od meckoj » ned bře 11, 2018 21:14

...s tým štartovaním ti nepomôžem, môže to robiť aj to že sa motor pri štarte "dusí" nemá dosť vzduchu-upchatý katalyzátor/alebo mu štartér nedá dosť otáčok-repas ma vyšiel 40 €/...alebo sa ti prejavuje závada, čo mám aj ja...tiež som auto v jeden deň nenaštartoval, len točilo a točilo...potom som urobil toto-nažhavil som, vypol kľúčik a znovu nažhavil a naštartoval. V renaulte som to uviedol ako závadu - špárali sa špárali a nakoniec skonštatovali, že je to nejaká chybička v riadiacej jednotke, tak už asi rok žhavím na dva krát a auto štartuje - teraz boli veľké mrazy a bez problémov som auto natočil...samozrejme žhaviče nebudem meniť každé tri roky ale každé dva roky pre istotu.
...daj vedieť, čo ti pomohlo....mňa to v renaulte vyšlo na 400 € /ale aj s originál EGR a samozrejme s kontrolou funkčnosti/ a auto som nemal dva týždne...ale urobili, preto som teraz takýto"múdry"

Milosko
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát bře 09, 2018 17:03

Re: Dci+EGR

Příspěvek od Milosko » pon bře 12, 2018 20:58

Ventil tlaku turba som menil aj hadicky od neho su cistene... ak myslis ten ovladac turba pod stieracmy... alebo myslis na nieco ine?Turbo za jazdy kontrolovane na PC vsetko O.K tlaky.Ten katalyzator mozem pozriet..Tebe tiez vyhadzovalo chybu za jazdy?Hadzalo ti pritom akokeby do nudzaku?Ohladom startovania.. robilo mi to asi pred rokom ale odyslo cerpadlo dopravne.. dal som tam iba za 40€ nove... bol pokoj asi rok a teraz to zase zacalo tak som ho zase vymenil... ale asi 3-4 dni po vymene to zase urobilo a odvtedy uz asi mesiac aj viac to uz neurobilo... a zhavit mozem kolko chcem nechyti... toci toci a nic a potom uz svieti kontrolka vkuse zhavenia... pockam hodinku dve a auto v poho natocilo... tak uvidim... zatial to toci

Milosko
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát bře 09, 2018 17:03

Re: Dci+EGR

Příspěvek od Milosko » pon bře 12, 2018 21:09

A v tom renaulte len chcem aby prisli na chybu viac nic.. nechcem aby daco robili menili a davali tam origo diely a sa nedoplatim... uvidim ako bude len nech to auto uz ide ako ma nech mam pokoj... 2 roky som s nim behal iba po meste neviem ci sa nezasralo daco tam... teraz uz robim aspon 20km trasy kazdy den ....

Milosko
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát bře 09, 2018 17:03

Re: Dci+EGR

Příspěvek od Milosko » čtv bře 22, 2018 07:31

Nazdar tak som pozeral ten variabil... pri nastartovani sa ta tycka pohne ale pri akceleracii to neroby nic.Mala by otvarat a zatvarat chodit hore dole ked sa nemylim...

meckoj
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 31, 2017 12:22

Re: Dci+EGR

Příspěvek od meckoj » sob bře 31, 2018 19:46

...ahoj, takže mňa to v renaulte vyšlo 120 eur za EGR-ko a zbytok 280 eur /diagnostika a iná robota/...dosť, ale auto mi šlape ako hodinky, iba občas mi na niekoľko sekund zasvieti kontrolka žhavenia /robí to iba občas - iba keď mám motor studený ale prikladám to egr-ku nakoľko som ešte nebol "vypáliť" zbytok bordelu jazdou po dialnici cca pol hodku 120 tkou, ale ako hovorím motor šlape ako hodinky
...tá tyčka sa má natiahnuť iba pri štarte, kedy by malo naplno otvoriť variabil turba, potom si to už má robiť samo-neviem ako to má presne fungovať takže ti neporadím...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Dci+EGR

Příspěvek od Šamša » ned dub 01, 2018 12:00

EGR když "zlobí", tak je pravděpodobně příčinou nenastartování, splodiny udusí motor. Navíc pořádně nespálená nafta více a více ucpává kat. Pokud je kat nutno vyčistit, tak pouze horká voda a jar, pořádně propláchnout z obou stran, žádný bouchání, to co ti radil kolega, to pak ho můžeš rovnou hodit do popelnice. Jo a po tom proplachu, klidně narvat zahradní hadici dovnitř, nebo oslovit spolek dobrovolných hasičů :-), pak nechat řádně uschnout, nebo dát do trouby.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

meckoj
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 31, 2017 12:22

Re: Dci+EGR

Příspěvek od meckoj » pát dub 20, 2018 20:19

...ahoj...uz si bol v tom renaulte, ako si dopadol?....zaujímalo by ma hlavne to štartovanie ako ti to poriešili, resp. poradili....

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů