RX4 kardan a viskózní spojka
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř led 17, 2007 23:56
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
RX4 kardan a viskózní spojka
Mám prosbu, řešil jste někdo opravu kardanky, kde a za kolik? Druhý dotaz jestli někomu odešla viskózni spojka a zda je opravitelná? Mám podezření, že se mi z mé RX4 stává trvalá čtyřkolka. Při plném rejdu se mi zdá, že mě tlačí zadní pohon a při projíždění zatáček na dvojku se auto celé rozvibruje. To dělá i při přeřazení z jedničky na dvojku, pokud se jednička více neroztáhne. Auto mám chvilí, takže nevím jestli to není normální jev. Auto má najeto 80000km a je z roku 2001.
Jinak mám také problém ¨jako zde mnoho jiných s krátkým probliknutím žhavení do dlouhého táhlého kopce. S technikem od Renaultu jsme to projeli s připojenou diagnostikou, ale rozsvícení bylo tak krátké, že PC žádnou poruchu nezaznamenal. Poraďte prosím.
Dík Honza.
Jinak mám také problém ¨jako zde mnoho jiných s krátkým probliknutím žhavení do dlouhého táhlého kopce. S technikem od Renaultu jsme to projeli s připojenou diagnostikou, ale rozsvícení bylo tak krátké, že PC žádnou poruchu nezaznamenal. Poraďte prosím.
Dík Honza.
- Miro-RX4
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv lis 16, 2006 15:49
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
RX4
To žhavení ....mrkni v tejto sekcií na téma žhavení za jízdy a s tým kardanom skús dať zkontrolovať kvapalinu v viskoznej spojke...mne sa tiež občas stávalo pri plnom rejdu na malej rýchlosti otrasy a hluk od zadnej časti auta ale momentálne je to v poriadku..takže uvidíme
Renault Scénic RX4 1,9 Dci 2001
www.scenic-rx4.wz.cz
www.scenic-rx4.wz.cz
- Miro-RX4
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv lis 16, 2006 15:49
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
správa
poslal som odpoveď ale nejako to ostalo v nedoručených? ak nedošlo pošli mail...mám ho u mena.
Renault Scénic RX4 1,9 Dci 2001
www.scenic-rx4.wz.cz
www.scenic-rx4.wz.cz
Kardan jsem řešil loni na od léta do podzimu. Začal dosti hlasitě chrastit protože odešly ložiska středového uložení. Vše ostatní včetně křížů bez chyby. V autorizovaném servisu mě s úsměvem sdělili, že kardan stojí 32.000 Kč (s DPH a bez práce!!!) a že můžu být rád, že mě vydržel přes 100.000km, protože už ho někomu měnili i po 50.000km. Dále mě řekli, že jiná možnost než nový neexistuje,opravit nejde - ložiska se nedají vyměnit !!!!
Hledal jsem zda to někdo přesto neopravuje, nebo jestli se někde nedá to středové uložení sehnat,že bych kardan upíchl, vyměnil uložení, opět svařil a nechal vyvážit, ale nikde jsem nepochodil. Asi by to ale stejně nešlo, protože je tam strašne málo místa. Protože se hluk stále horšil, rozhodl jsem se dočasně kardan demontovat. V servisu mě na dotaz jestli se tím nemůže něco poškodit na viskozní spojce či diferenciálu odpověděli, že by to nedělali,že to nejde, a po následné diskusi a poradě personálu, že to asi nejde! Nakonec jsem se sám rozhodl, že není důvod se něčeho takového obávat a oddělal jsem ho. Auto se krásně ztišilo a samozřejmě zhoršilo jízdní vlastnosti. Pohon zadní nápravy určitě pracuje častěji než jsem si do té doby myslel a podstatně vylepšuje jízdní vlastnosti. Takto jsem najel asi 6000 km než jsem koupil nový kardan.
U neautorizovaného servisu a prodejce ND by stál 29.000 Kč. Já si ho nakonec nechal po zjištění ceny přivést od autorizovaného servisu v Německu-originál vč. šroubů,dokladu,záruky a dovozu až do Brna stál 26.000Kč vč. "dýška". Je to samozřejmě taky pěkná pálka, hlavně když je to kvůli špatnýmu ložisku za pár korun, ale furt lepší než tady.
Ke kardánku jsem Renckovi přidal nové kotouče,tlumiče,ložiska předních kol a doufal,že dá chvilku pokoj-tedy až na tu stále blikající kontrolku žhavení o které jsem po několika letech a mnoha pokusech o nalezení problému přesvědčen,že se jí nezbavím!!! Ale autíčko má jinej pohled na svět a vydrželo mu to jen dva měsíce než se zase XXXXXXX. Dnes mě volali ze servisu-autorizovaného-utržený silentblok motoru,čidlo tlaku paliva na čerpadle,přehrátí programu vstřikování a mnou vyžádané rozvody (když už to tam stojí) a bude z toho dalších minus 20.000 na kontě. Fakt vlastnit Renaulta v ČR je finančně velmi náročný koníček...
Hledal jsem zda to někdo přesto neopravuje, nebo jestli se někde nedá to středové uložení sehnat,že bych kardan upíchl, vyměnil uložení, opět svařil a nechal vyvážit, ale nikde jsem nepochodil. Asi by to ale stejně nešlo, protože je tam strašne málo místa. Protože se hluk stále horšil, rozhodl jsem se dočasně kardan demontovat. V servisu mě na dotaz jestli se tím nemůže něco poškodit na viskozní spojce či diferenciálu odpověděli, že by to nedělali,že to nejde, a po následné diskusi a poradě personálu, že to asi nejde! Nakonec jsem se sám rozhodl, že není důvod se něčeho takového obávat a oddělal jsem ho. Auto se krásně ztišilo a samozřejmě zhoršilo jízdní vlastnosti. Pohon zadní nápravy určitě pracuje častěji než jsem si do té doby myslel a podstatně vylepšuje jízdní vlastnosti. Takto jsem najel asi 6000 km než jsem koupil nový kardan.
U neautorizovaného servisu a prodejce ND by stál 29.000 Kč. Já si ho nakonec nechal po zjištění ceny přivést od autorizovaného servisu v Německu-originál vč. šroubů,dokladu,záruky a dovozu až do Brna stál 26.000Kč vč. "dýška". Je to samozřejmě taky pěkná pálka, hlavně když je to kvůli špatnýmu ložisku za pár korun, ale furt lepší než tady.
Ke kardánku jsem Renckovi přidal nové kotouče,tlumiče,ložiska předních kol a doufal,že dá chvilku pokoj-tedy až na tu stále blikající kontrolku žhavení o které jsem po několika letech a mnoha pokusech o nalezení problému přesvědčen,že se jí nezbavím!!! Ale autíčko má jinej pohled na svět a vydrželo mu to jen dva měsíce než se zase XXXXXXX. Dnes mě volali ze servisu-autorizovaného-utržený silentblok motoru,čidlo tlaku paliva na čerpadle,přehrátí programu vstřikování a mnou vyžádané rozvody (když už to tam stojí) a bude z toho dalších minus 20.000 na kontě. Fakt vlastnit Renaulta v ČR je finančně velmi náročný koníček...
RX4 1,9dCI r.v. 2001 - pěkný, praktický, ale především nejporuchovější auto jaký jsem kdy měl!!! A ještě mám.
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř led 17, 2007 23:56
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
kardan
Kdyby jste někdo potřeboval kardan na RX4 tak se obraťte na http://www.kony.cz/, dělají repase za cca 14000kč bez DPH.
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř led 17, 2007 23:56
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
hardy spojka
Zadní HARDY SPOJKA pasuje z Mercedesa 124. U Renaulta samotnou nedokáží objednat.
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv čer 19, 2008 10:26
- Bydliště: Vsetín
Náhrada hardyspojky RX4
Ahoj Kortys,
píšeš , že se dá nahradit hardy spojka na RX4 a to z Mercedesu 124.Díval jsem se na net a je jich tam víc druhů.Mohl bys prosím upřesnit , která to je?Mám z hardy spojkou dost velké potíže - nechal jsem si udělat novou,ale není to ono(zřejmě tvrdost gumy).Vibrace se trochu zmenšila, ale přesto trvá.
píšeš , že se dá nahradit hardy spojka na RX4 a to z Mercedesu 124.Díval jsem se na net a je jich tam víc druhů.Mohl bys prosím upřesnit , která to je?Mám z hardy spojkou dost velké potíže - nechal jsem si udělat novou,ale není to ono(zřejmě tvrdost gumy).Vibrace se trochu zmenšila, ale přesto trvá.
Nazdar chlapi taky vlastním RX4 a podle informací z internetu a servisú je to trvalá čtyřkolka. Pořád píšete o problému z kardanem a vyskozní spojkou a že kupujete komplet nový.Stále ale nevim jaký problém máte.Taky mě chrastila a ozývaly se drnčivé zvuky,ale problém vyřešen za pár minut a pár korun.Zas tak renault špatnej neni vlastnil sem hodně aut naposled octavii combi tdi a poruchy stejné,zkrátka běžné.Zatim čus
-
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: stř črc 23, 2008 18:51
- Bydliště: Žatec
Chrasteni a drnčivé zvuky od viskozni spojky
Vyresil jste uz nekdo problem s chrastenim a drncenim od viskozni spojky? Drncivy plechovy zvuk se mi ozyva vzdy pri nizkych otackach nebo slabem podtaceni motoru (1,9DCi) a jde primo z prostoru od viskozni spojky. Hardy spojku jsem vymenil, kardan se zda byt cely jinak v poradku a tak nemam poneti, kde by to mohlo byt. Diky moc predem za pomoc. Radek
-
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: stř črc 23, 2008 18:51
- Bydliště: Žatec
NO tak tenhle problém mám asi jen částečně, ale je to slyšet jen při rozjezdu z jedničky na dvojku, než dostanu z motoru trochu otáček. Nevidím v tom ale problém, není to nic hrozného. Do viskózní spojky jsem se nemontoval, nevím jestli to jde a co bych s tím pak dělal. Čtyřkolka funguje dobře, tak to neřeším.
Pavel
Souhlasim s tim ze pokud to jede nema se do toho cenu montovat, ale rad bych to odstranil, abych mel klid a nemel strach ze nekde zustanu na ceste az se neco vysype. O viskozni spojce nemuzu nic najit, jak presne tahle funguje, ale jelikoz se do ni olej neda dolevat, tak mam zato ze se do ni neda ani nijak dostat. Kvuli tomu zvuku uz jsem poutahoval a gumou vypodlozil vsechny mozny srouby na spodku auta a je to porad stejny.
No ja jsem mel take podobny problem, pri nizkych otackach (1800) drnceni jako od vyfuku (znelo to jako upadla prepazka uvnitr vyfuku).Po delsim zkoumani jsem zjistil problem v hardyspojce (guma se 6 srouby).Byla tam vule. Oprava celeho kardanu vc. nove hardyspojky 11500 + DPH v Kony Zlin !!!!! V garazi jsem ho sundal (15 minut prace), toptransem ho poslal do zlina a za tyden byl zpet. Bez kardanu se da fpohode jezdit (v lete), mensi kraval a spotreba. Dokonce jsou majitele RX4, kteri kardan nasazuji jen na zimu ) Ted je kardan je jako novy a loziska+ krize predelaji na vymenitelne, tzn event dalsi oprava pak uz za par kacek.Lidi, proboha neplatte silene prachy "servisum" za origo ND.....
-
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: stř črc 23, 2008 18:51
- Bydliště: Žatec
Naprostý souhlas s Vajou. Mám to taky tak opravený a na léto kardan sundavám - menší spotřeba - cca o 1 litr, lepší zrychlení a jízdní vlastnosti vůbec. Vloni jsem tak byl v Chorvatsku a průměrná spotřeba tam byla 6,5 litru, domů 7,5 litru na 100 km. Domů jsem víc spěchal a jediný problém - vyskočila hadice od intercooleru na dálnici, ale to už jsem byl skoro doma. Oprava kardanu v Kony Zlín byla super, doporučuju - a dodali i origo hardyspojku za pár korun. Dobrá firma - přijeli si pro kardan a pak ho i dovezli a to vše za pár dní.
Pavel
Diky moc za radu, o vikendu shodim kardan dolu a projedu to bez nej. Hardyspojku uz jsem menil dvakrat, dynamicky vyvazeni na kardanu jsem oddelal uz davno, takze zadne vibrace od kardanu nemam, hluk od lozisek se taky nijak nezvetsuje, ale tenhle drncivej zvuk mi tam zustava a nejde odstranit. Nu shodim ho dolu a uvidime jestli se neco bude ozyvat.
Tak snad jsem identifikoval to plechove drnceni od kardanu co se ozyva z prostoru od viskozni spojky. O vikendu jsem shodil kardan a poradne ho prokouk a vypada to tak asi, ze jeho konstrukce je takova, ze do prostredni trubky je zastrceny konec trubek na nichz jsou loziska a tim padem jsou vytvoreny vde vrstvy trubek, ktere pri vibracich a deformacich o sebe narazi a vydavaji prave tenhle kovovy zvuk. Takze asi ani po repase se toho zvuku neda uplne zbavit a bude tam porad. Po sundani kardanu ten zvuk komplet zmizel. Ted jsem najel bez kardanu necelych tisic kilometru a auto jede perfektne. S tim zvukem je to jenom moje domnenka, ale doufam ze bude spravna. Jinac jsem ted klidnej ze viskozni spojka je v poradku. Kardan posilam na repase a je vyreseno. Zdar Radek
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Robil som kardan Rx4 je to zapeklite ale ide to. Kamaratom to robim za 250 €.
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Kompletní oprava celého kardanu 7986 Kč. Firma APM Automotive. Mají pobočky po celé ČR.
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Ahojte, nechcem zakladat novu temu tak napisem sem.
Kupil som rx4 s tym, ze kardan bol demontovany pretoze predny kriz bol uplne vybuchany. Kriz sa mi podarilo vymenit a momentalne je nova hardyna aj so skrutkami na ceste. Potrebujem vsak zistit ake ostatne skrutky mi treba na zalozenie kardanu? Teda ake skrutky idu na uchytenie lozisk a ake na pripojenie prednej casti. Nikde som sa nevedel dopatrat ake su tam rozmery...
Diky
Kupil som rx4 s tym, ze kardan bol demontovany pretoze predny kriz bol uplne vybuchany. Kriz sa mi podarilo vymenit a momentalne je nova hardyna aj so skrutkami na ceste. Potrebujem vsak zistit ake ostatne skrutky mi treba na zalozenie kardanu? Teda ake skrutky idu na uchytenie lozisk a ake na pripojenie prednej casti. Nikde som sa nevedel dopatrat ake su tam rozmery...
Diky
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Takze predne skrutky som kupil origo v renaulte a spodne drziace loziska v zeleziarstve (asi M8?) nerezove.
Vsetko prebiehalo v poriadku pokial som sa nesnazil zapojit hardy spojku. Kardan som na nu napojil normalne este vonku skrutka->matica ale vyzera to tak, ze k vispospojke sa pripaja na priamo imbusovymi skrutkami aj ked som v baleni hardyny mal 6x matice... Lenze skrutky sa v dierach pretacaju a iba jedna ma naznak zavitu v diere. Je strhany zavit alebo som tam mal dako tu maticu dostat?
Vsetko prebiehalo v poriadku pokial som sa nesnazil zapojit hardy spojku. Kardan som na nu napojil normalne este vonku skrutka->matica ale vyzera to tak, ze k vispospojke sa pripaja na priamo imbusovymi skrutkami aj ked som v baleni hardyny mal 6x matice... Lenze skrutky sa v dierach pretacaju a iba jedna ma naznak zavitu v diere. Je strhany zavit alebo som tam mal dako tu maticu dostat?
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Ahoj všem,
obnovím tohle téma, ať zbytečně nezakládám nový. Koupil jsem RX4 a mám podezření, že je z něj, jak se tady píše "trvalá 4-kolka". Než budu dělat ukvapený závěry - jak to poznám? Normálně by mě ani nenapadlo řešit, jestli vše funguje jak má, ale synovec, co má Jeepa a jezdí s partou off-roaďáků říkal, že nějakej jeho známej nechával repasovat viskozní spojku u nějakýho off-roadu (přesně už nevím u jakýho), protože mu to při zatáčení auto mělo snahu brzdit. Na svý RX4 totiž pozoruju tohle chování taky - když projíždím menší křižovatku nebo malej kruhák, tak má auto při zatáčení snahu zpomalovat - čím víc kola v rejdu, tím víc chce zpomalovat.
Je to známka toho, že je něco s viskozní spojkou a je natrvalo připojená i zadní náprava? Jestli jo, dá se s tím něco dělat? Kde je ta viskozní spojka? Je někde na kardanu a když dám zrepasovat kardan, tak součástí repase je i opravy tý viskozní spojky? Nebo se to opravuje zvlášť, jestli to vůbec opravit jde? Když to tak nechám, co se stane? Hrozí poškození něčeho dalšího? Nebudou se třeba víc sjíždět gumy apod?
Předem dík moc za odpovědi a sorry za lama dotazy ale čtyřkolky jsou pro mě španělská vesnice.
obnovím tohle téma, ať zbytečně nezakládám nový. Koupil jsem RX4 a mám podezření, že je z něj, jak se tady píše "trvalá 4-kolka". Než budu dělat ukvapený závěry - jak to poznám? Normálně by mě ani nenapadlo řešit, jestli vše funguje jak má, ale synovec, co má Jeepa a jezdí s partou off-roaďáků říkal, že nějakej jeho známej nechával repasovat viskozní spojku u nějakýho off-roadu (přesně už nevím u jakýho), protože mu to při zatáčení auto mělo snahu brzdit. Na svý RX4 totiž pozoruju tohle chování taky - když projíždím menší křižovatku nebo malej kruhák, tak má auto při zatáčení snahu zpomalovat - čím víc kola v rejdu, tím víc chce zpomalovat.
Je to známka toho, že je něco s viskozní spojkou a je natrvalo připojená i zadní náprava? Jestli jo, dá se s tím něco dělat? Kde je ta viskozní spojka? Je někde na kardanu a když dám zrepasovat kardan, tak součástí repase je i opravy tý viskozní spojky? Nebo se to opravuje zvlášť, jestli to vůbec opravit jde? Když to tak nechám, co se stane? Hrozí poškození něčeho dalšího? Nebudou se třeba víc sjíždět gumy apod?
Předem dík moc za odpovědi a sorry za lama dotazy ale čtyřkolky jsou pro mě španělská vesnice.
- Maverick
- Člen RCČR
- Příspěvky: 192
- Registrován: stř zář 21, 2005 11:02
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Ahoj Mr.Voza,
aj ked RX4ku nemam uz cca dva roky, cosi este pamatam. Ci funguje, alebo nefunguje visko so neriesil, proste som ju zrepasoval a hotovo. Je k tomu malo informacii, vacsinou kto to robi, drzi si to ako svoje know-how. Mam aj nejake fotky, pouzil som silikonovy olej (skor gel) do prevodoviek RC aut o viskozite 100 000 cSt.
Kardan mi robili v kardan servise v ziline, ale len kardan. ale uz ho spravili na rozdiel od originalu rozoberatelny tak, ze potom nebol problem menit loziska a krize a aj ho mazat.
Ci hrozi poskodenie niecoho neviem, ale urcite sa menia jazdne vlastnosti ako ked sa zapina zadok len podla potreby. Predsa len ho tak ladili. Viem ze chalani co zhodili kardan a jazdili bez neho pozorovali ze sa RX4ka chova inak.
Link na tu rusku stranku je tu, aj ked on pouzil inu viskozitu. Priznam sa ze uz netusim skade som vypatral tu viskozitu co som tam nakoniec dal ja.
https://www.drive2.ru/l/2321344/
aj ked RX4ku nemam uz cca dva roky, cosi este pamatam. Ci funguje, alebo nefunguje visko so neriesil, proste som ju zrepasoval a hotovo. Je k tomu malo informacii, vacsinou kto to robi, drzi si to ako svoje know-how. Mam aj nejake fotky, pouzil som silikonovy olej (skor gel) do prevodoviek RC aut o viskozite 100 000 cSt.
Kardan mi robili v kardan servise v ziline, ale len kardan. ale uz ho spravili na rozdiel od originalu rozoberatelny tak, ze potom nebol problem menit loziska a krize a aj ho mazat.
Ci hrozi poskodenie niecoho neviem, ale urcite sa menia jazdne vlastnosti ako ked sa zapina zadok len podla potreby. Predsa len ho tak ladili. Viem ze chalani co zhodili kardan a jazdili bez neho pozorovali ze sa RX4ka chova inak.
Link na tu rusku stranku je tu, aj ked on pouzil inu viskozitu. Priznam sa ze uz netusim skade som vypatral tu viskozitu co som tam nakoniec dal ja.
https://www.drive2.ru/l/2321344/
Renault Megane Century, 1998, 1,6e/66 - Asterix
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Díky moc za cenný informace. Nepamatuješ ji ješte prosímtě kolik jsi toho silikonovýho gelu do spojky dával? Z toho ruskýho článku mi google translator vyhodil něco o 300-350g? Je to možný? Psal mi dneska synovec (je automachanik), že když zjistím viskozitu a množství, že pro něj není problém tu spojku opravit. A kde přesně ta viskozní spojka je? Někde u převodovky? Nebo až někde vzadu za kardanem? Mohl bys mi poslat ty fotky na Mr.Voza(zavinac)centrum.cz?
- Maverick
- Člen RCČR
- Příspěvky: 192
- Registrován: stř zář 21, 2005 11:02
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
mas 2xe-mail
Renault Megane Century, 1998, 1,6e/66 - Asterix
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
Re: RX4 kardan a viskózní spojka
Díky moc za cenný informace. Moc jsi mě pomohl. Tyhle informace se nikde na netu pořádně nedočteš. Ještě jsem pátral po netu a našel jsem jednoduchej test funkčnosti tý viskozní spojky - až se trochu oteplí, tak ho vyzkouším a podle toho ze zařídím dál. Na nějakým Freelanderovi to tam prováděj. Předpokládám, že to bude stejný. Jestli jsem to správně pochopil, tak se zvedne jedno zadní kolo, ostatní se nechaj na zemi, na kolo se přidělá metrová páka (stačí ořech na šroub a něčím nastavená ráčna), na páku se pověsí několikakilový závaží a páka se dá do úhlu cca 45 stupňů od země. A jestli jsem to dobře pochopil, tak pokud je spojka OK, tak by měla páka pomalu a plynule klesat, čím težší závaží, tím rychlejc klesá (prováděj to tam s 3-14kg závažím). Když spojka nefunguje jak má a je slepená, závaží zůstane viset? Chápu to správně? Ta spojka prostě zajišťuje, aby se při prudším rejdu vyrovnal ten poměr, že přední náprava jede delší dráhu než zadní? Proto má auto snahu brzdit při prudším rejdu, když spojka nefunguje jak má a přední náprava je natvrdo spojená se zadní? Chápu celou funkci tý spojky správně?
https://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ
https://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti