Safrane netopi?!?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Safrane netopi?!?

Příspěvek od Max900R » pon lis 13, 2006 09:37

Ahoj lidi, tak jsem se nově registroval sem na forum....

Mám dotaz. Netopí mi Safrane, teda lépe řečeno se kabina vytopí na cca 15°C i při zapnutí klimy na MAX a jde jen vlažný vzduch z výduchů. Nesetkali jste se s tím někdo?
Teplota motoru je v normálu, jinak klimatronik funguje bez chyby, žádný servis ani nic podobného mi nesvítí, v létě klima chladí pěkně.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon lis 13, 2006 23:31

Pravděpodobně zanesený radiátor topení.

Řešení: Nový radiátor.
Rozhodně ale zkontroluj teplotu hadic, které do něj vedou. Pokud je alespoň jedna z nich horká, bude to ono.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » úte lis 14, 2006 08:39

Mrknu na to, díky.

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » čtv lis 23, 2006 20:53

Tak jsem byl v Renaultu, měli to celé rozdělané. Mám prasklý výměník topení a pravděpodobně je ucpaný.
6. prosince mi ho budou měnit, tak pak dám vědět, jak to dopadlo.

Třeba mi i přestane mizet voda z chladiče ;-)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » pát lis 24, 2006 13:48

Max900R píše:Tak jsem byl v Renaultu, měli to celé rozdělané. Mám prasklý výměník topení a pravděpodobně je ucpaný.
6. prosince mi ho budou měnit, tak pak dám vědět, jak to dopadlo.

Třeba mi i přestane mizet voda z chladiče ;-)
jak moc ti mizí? :?

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » pát lis 24, 2006 18:05

Bóďa píše:
Max900R píše:Tak jsem byl v Renaultu, měli to celé rozdělané. Mám prasklý výměník topení a pravděpodobně je ucpaný.
6. prosince mi ho budou měnit, tak pak dám vědět, jak to dopadlo.

Třeba mi i přestane mizet voda z chladiče ;-)
jak moc ti mizí? :?
...a taky jaký jde kouř z výfuku...to by byla ta horší varianta :?
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » sob lis 25, 2006 19:20

Michal Kerndl píše:
Bóďa píše:
Max900R píše:Tak jsem byl v Renaultu, měli to celé rozdělané. Mám prasklý výměník topení a pravděpodobně je ucpaný.
6. prosince mi ho budou měnit, tak pak dám vědět, jak to dopadlo.

Třeba mi i přestane mizet voda z chladiče ;-)
jak moc ti mizí? :?
...a taky jaký jde kouř z výfuku...to by byla ta horší varianta :?
jj, ale tak v zimě de asi všem bílej ne?

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » sob lis 25, 2006 19:44

Bóďa píše:
Michal Kerndl píše:
...a taky jaký jde kouř z výfuku...to by byla ta horší varianta :?
jj, ale tak v zimě de asi všem bílej ne?
to jo, ale když se motor zahřeje, měl by mít tu kouřivost minimální. Jakmile z toho jde za všech okolností hustý bílý dým, tak :kngt:
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » sob lis 25, 2006 22:07

No doteď to právě byla záhada, protože mi mizela voda, nikde to přitom vizuálně neteče a bílý dým z výfuku nejde ani v oleji není voda ani to špatně nechytá a neztrácí výkon. Ten chladič topení prý vzlíná a ta voda se stačí odpařit, tím to neteče,ale voda mizí.

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Opraveno!

Příspěvek od Max900R » čtv pro 14, 2006 21:56

Tak jsem dneska přivezl Va6ka z opravy!!! Konečně... :shock: V Renaultu to měli týden, měnili mi ten výměník topení. Asi docela pakárna práce :? Když mi řekli včera cenu, tak jsem myslel, že se vyvrátím. Stálo mě to dvacítku!!!! První jsem sobě i jim v duchu nadával, že mě pěkně natáhli, ale když jsem dneska viděl a slyšel, co to byla za pakárna, tak už té ceně docela rozumím...A to asi mohla být i vyšší, kdyby započetli poctivě všechno do halíře.
Každopádně,topí krásně a nehřeje se... Ještě budu testovat, jestli mi nemizí ta voda, ale vypadá to, že by už neměla. Akorát nevím, jak vysvětlím ty brambory pod stromečkem místo dárků... :lol:

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Re: Opraveno!

Příspěvek od Michal Kerndl » pát pro 15, 2006 00:02

Max900R píše:..... Stálo mě to dvacítku!!!!
:shock: no tak to je mazec!!! :pain30:
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » pát pro 15, 2006 09:46

:shock:. tyjo. to by se dneska snad uz vyplatilo si za to koupit jinyho safrana přehodit do něj všechno lepší :lol:

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » sob pro 16, 2006 11:08

No to je otazka.Kazdopadne uz s zadnou takovou veci do servisu nepujdu,to se neda...Navic jsem na podlaze nasel vypadly sroubek, nejde mi podsviceni klimy (3 čudlíky) a cely interier i exterier byl xxxxxxx jak jetel! :-( A to nemluvim o tom, ze mi nauctovali 492 Kc za prodlouzenou zkusebni jizdu!!!Co to jako je???Oni mi projedou pul nadrze benzinu,xxxxxxx auto,projizdi se buhvi kde a jeste jim za to zaplatim petikilo.Tak to jsem fakt nepochopil... :? :evil:

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » sob pro 16, 2006 17:13

Max900R píše:No to je otazka.Kazdopadne uz s zadnou takovou veci do servisu nepujdu,to se neda...Navic jsem na podlaze nasel vypadly sroubek, nejde mi podsviceni klimy (3 čudlíky) a cely interier i exterier byl xxxxxxx jak jetel! :-( A to nemluvim o tom, ze mi nauctovali 492 Kc za prodlouzenou zkusebni jizdu!!!Co to jako je???Oni mi projedou pul nadrze benzinu,xxxxxx auto,projizdi se buhvi kde a jeste jim za to zaplatim petikilo.Tak to jsem fakt nepochopil... :? :evil:
Tak to bych je hnal, nechali si za to zaplatit, tak ať odvedou tomu odpovídající práci..ne že po nich bude člověk ještě půl roku dotahovat různý šroubky :evil: ...právě pro toto lemplovství nerad dávám auto do servisu, protože něco rozdělají a vrátí tam zpět polovinu šroubků....pak všechno rezonuje, polovina věcí přestane po chvíli fungovat... Správně by měli auto po sobě umýt a předat zákazníkovi čisté, pokud ho zašpinili. Ta prodloužená jízda byla určitě v souvislosti se správnou funkcí chladícího systému, jestli se jim to nezačne po delší době hřát. Každopádně napiš, co to bylo za servis, abychom si na něj dali pozor. Já znám jediný servis Renault, kde odvedou kvalitní práci, a to je Renault AutecoBS v Boskovicích.
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » ned pro 17, 2006 18:49

Byl to Renault Kudrna v Jihlavě. Zatím nemám důvod na ně ale nadávat, tak doufám, že se v nich nezklamu. Ale je to přesně jak říkáš. Taky si auto zásadně opravuju sám a dělám to rád. Tentokrát jsem se nechal uchlácholit, protože nemám moc času a okamžitě mě to zas vyškolilo. Zítra tam jedu, protože se mi auto hřeje-je tam málo vody. To by nebylo nic neobvyklého, protože se to musí odvzdušnit a dolít. Tak doufám, že to doliju a bude to OK, že ta kapalina nebude někde mizet.

A s těma šroubkama to sedi! Už jsem objevil dva, které tam chybí a navíc mi nesvítí tři horní tlačítka na klimě. :?

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » pon pro 18, 2006 09:51

hm, to jak to zapojovali a odpojovali tak jim popraskali zarovicky,.. jinak to je celkem des... se projedou v limuzine, propalej ti beno a este za to chtej zaplatit,.. :twisted:

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon pro 18, 2006 11:00

Odhlédněme od vad díla, které jsou zde zmiňovány a které by podle mého názoru měly být řešeny v reklamačním řízením. Provozní zkouška vozidla je zcela v pořádky, některé věci nelze zkoušet (nebo se nedoporučuje zkoušet) in vitro a je třeba se s autem projet. V takovém případě je zcela logické, že si servis naúčtuje čas takovou zkouškou strávený a stejně tak logické je, že náklady na tuto zkoušku (benzín ap.) hradí klient.
Řešit pak můžete pouze to, zda není cena za takovou zkoušku zjevně přemrštěná, což se nebude snadno prokazovat.
jinou věcí je to, že by servis měl předávat vůz nejméně ve stejném stavu co se čistoty týče, v jakém byl do servisu přijat.
Pakliže by mi někdo odevdal zahumusené auto, budu asi poněkud nespokojený.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » pon pro 18, 2006 13:10

DDT píše:Odhlédněme od vad díla, které jsou zde zmiňovány a které by podle mého názoru měly být řešeny v reklamačním řízením. Provozní zkouška vozidla je zcela v pořádky, některé věci nelze zkoušet (nebo se nedoporučuje zkoušet) in vitro a je třeba se s autem projet. V takovém případě je zcela logické, že si servis naúčtuje čas takovou zkouškou strávený a stejně tak logické je, že náklady na tuto zkoušku (benzín ap.) hradí klient.
Řešit pak můžete pouze to, zda není cena za takovou zkoušku zjevně přemrštěná, což se nebude snadno prokazovat.
jinou věcí je to, že by servis měl předávat vůz nejméně ve stejném stavu co se čistoty týče, v jakém byl do servisu přijat.
Pakliže by mi někdo odevdal zahumusené auto, budu asi poněkud nespokojený.
Tak tak, souhlasím...

..ta zkušební jízda dle mého názoru byla nutná, jak jsem psal kvůli chladícímu systému. Protože kdyby to vyvařilo třeba po cestě ze servisu, tak by se člověk zase rozčiloval že tu zkušební jízdu neprovedli...no a pokud to nechali běžet na volnoběh čtvrt hoďky na place, tak safrane chlastá jak houba... Spíš by mě rozčílilo to špinavé auto a nekvalitně poskládaný interiér, zvlášť když se jedná o značkový servis :(
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » pon pro 18, 2006 14:08

tjn, kamos jednou nechal safrana u blondaku a jak pak vyvadel :). ze mu to prej vodreli, napraskli dole celni sklo, ze to bylo spinavy a kdesi cosi,.. :) nevim jestli neprehanel,..

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » pon pro 18, 2006 21:45

Tak panove,
dneska jsem si dal zkusebni jizdu do Prahy a zpet. Takova zasekana Praha proveri chladici system Safrana docela dokonale... :? A muzu odpovedne rict,ze prvotni pricina,tj. to,ze mi mizela voda z chladice a tudiz se mi prehrivalo auto kvuli nedostatku vody je tam dale.
Kvuli tomu mi taky menili ten vymenik,protoze tvrdili,ze je ucpany a deravy.Tak teda nevim,zacinam byt docela nastvany,protoze za ty prachy mi sice Safrane topi,ale to me rozhodne neuspokoji,kdyz jsem ho skoro uvaril... :-( :evil:

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » pon pro 18, 2006 22:38

... :roll: ... to je špatné, spínají ti čidla ventilátorů? Případně bych zkusil vyměnit termostat. Měl jsem s tím taky problémy, jednou otevřel, pak zas ne, prostě si dělal co chtěl...není to taková investice a zvládneš to za chvíli :P a hlavně vyloučíš dražší opravy (ještě mě napadá, jestli to správně odvzdušnili)
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » úte pro 19, 2006 08:04

no s chlazenim u safrana je to spatny. reba ti taky nemusej spinat vrtule na 2. rychlost. predpokladam ze si varil v zacpe ne? sme taky s liborem byli se safranem v zacpe a sledovali sme rucicku ze je nejak dost hodne vysoko, ze to este snad vydrzi tak jsme zapli klimu aby vetraky vic makaly a moc to nepomohlo a zachvili nam para sla sparama tak jsme teda jeli jakoby na krajnici pac tam zacinal teprv odstavnej pruh, jinak bysme byli vyrizeny,.. pak kdyz se to vychladilo tak jsme popojeli a dolili vodu kdyz to vychladlo a pak to bylo v poho,... ted mu michal menil termostat,...

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » úte pro 19, 2006 18:18

Navíc když se začíná motor víc zahřívat, (alespoň můj safrane tak reaguje :P ) auto si automaticky zvýší volnoběžné otáčky - tak na 1500 a teplota pak valí poměrně rychle dolů (to bylo v létě přes zacpaný Brno). Jinak s těma větrákama jsem měl ze začátku taky problémy, nezapínaly vůbec nebo jen ta první rychlost, a nakonec byly jen špatně zapojené, což napravili v servisu 8)
Ještě mě napadlo, jestli třeba nemáš málo dotaženej klíňák :idea:
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Max900R
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 13, 2006 09:29
Bydliště: Opava, Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max900R » úte pro 19, 2006 19:55

Ja ho neuvařil!Včera jsem jel v hodně hustý zácpě (asi 2 hodiny) a vydrželo to,i když ručička už šla za tu předposlední čárku.Problém je ten, že se mi ztrácí voda a v tom vidím hlavní příčinu toho, proč se to taky přehřívá. Dolili mi to před odjezdem do Prahy na Max. v Renaultu a když jsem dojel zpět do Jihlavy (tj. cca 300 km cesta) tak už je expanzka úplně prázdná a počítám, že tam doliju tak litr a půl kapaliny . Přitom to nikde vizuálně neteče, žádná kaluž pod autem nebo něco podobného. Nevím, kde se ta kapalina může ztrácet...žádný bílý dým mi z výfuku nejde a olej je čistý, takže na těsnění bych taky moc nesázel. A jede to pěkně.Větráky myslím fungují dobře.Spínají jak za chodu tak při vypnutém klíčku, když zastavím a je to hodně zahřáté.A točí se rychle :-)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » stř pro 20, 2006 09:55

tyjo,... to je zahada :?

Odpovědět

Zpět na „Renault Safrane“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host