Klíma

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Ludvík
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 02, 2008 18:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Klíma

Příspěvek od Ludvík » ned zář 06, 2009 21:16

Zdravím přítomné ! :D
Měl bych dotaz. Mám Safranka Ph ll, 2,5 20 V. Když je venku deštivo, začnou se mě rosit skla. A nepomůže ani ventilátor naplno. Jedině když pustím klímu a to musí foukat studenej luft. Je to normální ? S autem bez klímy jsem byl zvyklej, že prostě osolím větrák a mlžení skel jde pozvolna do kopru. Ale tady v Safránkovi s klímou ne. Jedině to mlžení vyklímovat. Ale to je mě někdy v tom autě až kosa... :lol:
Taky mám dojem, že mě klíma chladí furt. I když nastavím 25 C, furt to fouká chladivý. Topit to začne až nastavím MAX. :roll:
Může někdo poradit ? Předem díky !
Renault Safrane 2,5 20 V 1997
Renault R 25 TX automat 1991
Simca 1610 (Chrysler 180) 1978
následující už jen jako pasivní jezdec :-)
Ford Taunus 17 m P3T 1963
Škoda 440 Spartak
Kočárek

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » pon zář 07, 2009 08:19

Ahoj,ty okna se mi mlží taky,to je docela nepříjemné.Jinak ta teplota mi reaguje bez problémů a velmi citlivě,pokud nastavím více,než je venku,už fouká vlažný či teplý vzduch.Mohl by být ucpaný snímač vnitřní teploty,je to ta malá mřížka vedle tlačítka ohřívání předního okna-úplně vlevo.A s tím mlžením - neměl jsem ve výbavě vůbec pylový filtr.Nechápu to sice,ale podle VIN opravdu ne.Prach byl všude.Kamarád v servisu mi ho tam instaloval dodatečně bez držáku,jen na silikon a bylo po prachu.Už je tam nějakou dobu a myslím,že bude příčinou toho mlžení právě filtr,ucpaný či vlhký.
_________________________________________________
Renault Megane 1.6e r.96 Renault Safrane 2.5 20V r.97

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1445
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Švejdula » pon zář 07, 2009 14:21

A nebo vám tam někam zatejká a máte tam vlhko !
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

Uživatelský avatar
Ludvík
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 02, 2008 18:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ludvík » pon zář 07, 2009 17:47

Ahoj ! Taky jsem myslel na ten pylovej filtr. V servisu mě sice řekli že je ještě ok, ale jestli to nebyl jen takovej odhad. Na ten snímač hodím voko, to by mohlo být, že je zaprášenej. Přece jen je to nějakej už nějakej rok, co opustil brány fabriky. :wink: Co se týká toho zatýkání, mohlo by to být ovšem nějak utajeně. Viditelnýho není nic a všude kam až došáhnu, je sucho. :lol: Ale známe vodu, tady ve všech případech cestu dokáže najít.
Jinak jsem mluvil s kolegama v práci, mají s mlžením taky potíže. Dokonce u úplně novýho Roomstera se mu to mlží a mlží...
Renault Safrane 2,5 20 V 1997
Renault R 25 TX automat 1991
Simca 1610 (Chrysler 180) 1978
následující už jen jako pasivní jezdec :-)
Ford Taunus 17 m P3T 1963
Škoda 440 Spartak
Kočárek

Uživatelský avatar
matesK
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: pon črc 02, 2007 23:11
Bydliště: ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matesK » pon zář 14, 2009 09:58

Mlžení bych řešil drahým přípravkem na okna, ty levný tam nechávaj vrstvu XXXXX , která se pak mlží. Když takle dobře umytý okno ještě vezmeš spešl utěrkama proti mlžení, který udělaj takovej malej film na tom, tak ti garantuju ze se ti ty okna nebudou mlžit - mam to ozkoušený a to mám v autě vlhko. Mě třeba zatýka zkrze střešní anténu. Jo a kam se podívej, kde sem měl vlhko je v kufru jak je rezerva.
Od 2008 Renault Safrane, dnes +-10 Safranů.

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » pon zář 14, 2009 13:18

Díky za dobrou radu. :t18:

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Příspěvek od Krovak » stř říj 14, 2009 12:03

Pokud ti to začne topit až na max. tak ti odešel ten malinkatej větráček v panelu klimy co honí vzduch na čidlo teploty.Mě se to stalo taky.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » čtv říj 15, 2009 17:52

Měl jsem ten samej problém zamlžování oken za deště a pod. a pak jsem zjistil že odešel motůrek klapky, která ovládá vstup náporového vzduchu do kabiny,který po každém vypnutí klíčku zapalování zavírá tuto klapku,takže v této poloze většinou zůstane viset.Koupil jsem ho na vrakáči za 500kč. Je přístupný po demontáži pravé strany přístrojové desky před spolujezdcem,ale chce to gynekologickou zručnost a obratnost,ale lze to.Zkontrolovat jeho funkčnost lze jen po demontáži stěračů a mřížky pod předním sklem.Pak už stačí jen zapnou klíček a pozorovat zda se klapka otevře ,či ne. 100% je to příčina :wink: .
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » čtv říj 15, 2009 18:01

Krovak píše:Pokud ti to začne topit až na max. tak ti odešel ten malinkatej větráček v panelu klimy co honí vzduch na čidlo teploty.Mě se to stalo taky.
Jakej větráček v panelu klimy? Co je to za blábol :roll: ????
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » čtv říj 15, 2009 18:05

Švejdula píše:A nebo vám tam někam zatejká a máte tam vlhko !
To není EmBéčko(rozuměj Škodovka),aby to bylo tak nekvalitní :evil: .Neznám Safrana,kam by zatékalo kolem okna :evil: ! Snad jen EmBéčko - Fabie a Octavie - to už jsem viděl na vlastní oči :twisted: ,ale Safrane :roll: - to K..va ani náhodou :lol:
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

lopik
Experienced member
Příspěvky: 660
Registrován: stř úno 28, 2007 21:59

Příspěvek od lopik » čtv říj 15, 2009 18:32

Když jsem měl safra tak jsem měl ten samej problém ze zamlžováním a zjistil jsem stejně jako plzenák že je problém v klapce,která se po nastartování sama neotevřela,ale po zmáčknutí tlačítka taková ta obrácená šipka se klapka otevřela v servise zjistili že je to problém v té ovládací jednotce a musela by se vyměnit tenkrát by to stálo 15 tisíc a to jsem dát nechtěl no a naučil jsem se že když nastartuju tak pochvilce jsem zmáčknul tlačítko a pak ještě jednou protože po prvé dostane impuls jako na zavření na displeji svítila že je otevřená po druhé na otevření a někdy se stalo při stání za autem na křižovatce že se sama zavřela kvůli těm plynům a cejtil jsem zase zamlžení tak jsem zase 2 krát zmáčknul a docela to šlo s tím jezdit.
No Lagunu jsem si radši koupil s manuální klimou.
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » čtv říj 15, 2009 18:56

Dík Lopíku za podporu.Napřed bych to ,ale zkusil řešit po tý mechanický stránce a pak po té stránce elektronické ovl. té klapky což by mohlo být jako další příčina pokud by ten motůrek byl O.K.Konečně nějaká další rozumná rada :wink:
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Kudi Viktor
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16

Příspěvek od Kudi Viktor » čtv říj 15, 2009 19:22

Plzeňák píše:
Krovak píše:Pokud ti to začne topit až na max. tak ti odešel ten malinkatej větráček v panelu klimy co honí vzduch na čidlo teploty.Mě se to stalo taky.
Jakej větráček v panelu klimy? Co je to za blábol :roll: ????
To není žádnej blábol.V panelu automatické klimy je za malou mřížkou na levé straně panelu skutečně malý ventilátorek,který nasává vzduch z kabiny k čidlu teploty,sloužící jako jeden z parametrů pro automatické řízení klimatizace.Je přístupný po demontáži panelu klimy.Pokud máš panel manuální a ne elektronický,tak tam to samozřejmě není.

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » čtv říj 15, 2009 19:44

Mám digitální a žádnej ventilátorek tam NENÍ!Pošli foto a pak ti uvěřím a omluvím se,ale mám ještě jeden na stole rozebranej a žádnej ventilátorek tam nevidim.... :twisted:
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » čtv říj 15, 2009 19:54

Kudi Viktor píše:
Plzeňák píše:
Krovak píše:Pokud ti to začne topit až na max. tak ti odešel ten malinkatej větráček v panelu klimy co honí vzduch na čidlo teploty.Mě se to stalo taky.
Jakej větráček v panelu klimy? Co je to za blábol :roll: ????
To není žádnej blábol.V panelu automatické klimy je za malou mřížkou na levé straně panelu skutečně malý ventilátorek,který nasává vzduch z kabiny k čidlu teploty,sloužící jako jeden z parametrů pro automatické řízení klimatizace.Je přístupný po demontáži panelu klimy.Pokud máš panel manuální a ne elektronický,tak tam to samozřejmě není.
Omlouvám se opravdu tam je.Měl jsi pravdu.Fakt jsem to netušil,že v tak malém prostoru může ten ventilátorek být.Takže ještě jednou omluva - není to blábol - je to fakt.Ím sorry :oops: .Nekecáááš :wink:
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

schwayk
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 29, 2007 12:07

náplň klimatizace

Příspěvek od schwayk » ned říj 18, 2009 03:57

Ahoj Safraňáci,

chtěl jsem se zeptat, jak se projevuje když dojde náplň klimatizace. Nemyslím projevy co to dělá, ale mám na mysli jak to indikuje auto:).

U mě když zapnu topení, tak je vše OK ... pokud zapnu i A.C nebo si to zapne automaticky, tak mi to po chvilce, začne blikat A.C a rozsvítí se SERVICE. Ventilátory normálně jedou, všechno OK až na to že nejde A.C a pořád svítí SERVICE. Chtěl jsem se zeptat, jestli si myslíte že to značí málo chladiva v klimatizaci popřípadě, jestli vidíte problém někde jinde.

Jinak nejdříve mi to dělalo, jen někdy, teď už to dělá skoro furt. Osobně bych to typoval, že došlo chladivo pod nějakou určitou mez a jednotka to takhle vyhodnocuje.

Díky předem za odpovědi
Schwayk

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1445
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Švejdula » ned říj 18, 2009 10:11

Pravdě podobně máš pryč freon, to muže bejt špatnej chladič nebo nějaká netěsnost ve spojích. Musíš nechat naplnit klimu a oni ti zjistí jestli to někde uchází !
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

schwayk
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 29, 2007 12:07

diagnostika

Příspěvek od schwayk » ned říj 18, 2009 11:01

Ahoj díky moc, taky jsem si to myslel že to bude freon. Naposled jsem to plnil před rokem a pul, tak už by to asi chtělo.

Jinak pro lidi co jim nefunguje něco na na topení, klimatizaci popřípadě větrání.

Koukal jsem do manuálu pro R Safrane a existuje snadná diagnostika, jak zjistit který snímač hlásí chybu.

Na 3 sekundy se podrží současně "stop", levé minus a pravé minus (intenzita) větrání. Pak to naběhne do diagnostiky klimatizace. Plusem se projíždí různý okruhy (pokud je vše OK, tak jak na pravé straně, tak na levé straně jsou čísla a za nimi b. Pokud někdo něco špatně hlásí, tak se objeví třeba na pravé straně 6c --- pak se dohledá co to znamená).

Viz. str 342 - 344 v manuálu (jsou tam vysvětlivky co který kód znamená).

Mějte se

Kudi Viktor
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16

Re: diagnostika

Příspěvek od Kudi Viktor » ned říj 18, 2009 17:48

schwayk píše:Ahoj díky moc, taky jsem si to myslel že to bude freon. Naposled jsem to plnil před rokem a pul, tak už by to asi chtělo.

Jinak pro lidi co jim nefunguje něco na na topení, klimatizaci popřípadě větrání.

Koukal jsem do manuálu pro R Safrane a existuje snadná diagnostika, jak zjistit který snímač hlásí chybu.

Na 3 sekundy se podrží současně "stop", levé minus a pravé minus (intenzita) větrání. Pak to naběhne do diagnostiky klimatizace. Plusem se projíždí různý okruhy (pokud je vše OK, tak jak na pravé straně, tak na levé straně jsou čísla a za nimi b. Pokud někdo něco špatně hlásí, tak se objeví třeba na pravé straně 6c --- pak se dohledá co to znamená).

Viz. str 342 - 344 v manuálu (jsou tam vysvětlivky co který kód znamená).

Mějte se
Je to u obou fází 1 i 2?

schwayk
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 29, 2007 12:07

Příspěvek od schwayk » pon říj 19, 2009 23:11

jestli myslíš phase I i II ... tak to netuším, ale osobně si myslím, že to bude stejný když klimatizace jsou tam stejný. Já mám auto z 93 a diagnostika mi funguje normálně. Však to vyzkoušej, nic tím zkazit nemůžeš

Uživatelský avatar
matesK
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: pon črc 02, 2007 23:11
Bydliště: ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matesK » pon říj 26, 2009 10:26

schwayk píše:když klimatizace jsou tam stejný.
Nejsou stejný. Jiný konektory, zapojení. Displej, tlačítka i funkce jinak.

Nemohl by si nekam na uloz.to treba hodit ty stranky s vysledkama diagnostiky prosím. Hodně by mi to pomohlo, dík.

schwayk
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 29, 2007 12:07

Příspěvek od schwayk » pon říj 26, 2009 10:58


Uživatelský avatar
matesK
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: pon črc 02, 2007 23:11
Bydliště: ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matesK » pon říj 26, 2009 12:49

no ja myslel, jestli to nemas cesky...

Uživatelský avatar
Ludvík
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 02, 2008 18:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ludvík » čtv dub 22, 2010 20:20

Helou ! :lol:
Tak jsem tady zas po nějaké době. A jak si to tady pročítám... ten pylovej filtr v mým Safránovi není. Má tam sice svůj pelíšek a je tam prázdno. A klidně bych ho koupil ale nevím kčemu by mě tam byl, jelikož ta díra na něho je totálně slepá. Je tam takový plastový lůžko vylepený slabým molitanem a nikam to nevede. Prostě slepej otvor. Zakrytej zvrchu tou šedou mřížkou a přes to ještě ten černej dekl. Pak už jen mřížka pod stěračema. Tak nevím... má tam ten fitr být ?
Renault Safrane 2,5 20 V 1997
Renault R 25 TX automat 1991
Simca 1610 (Chrysler 180) 1978
následující už jen jako pasivní jezdec :-)
Ford Taunus 17 m P3T 1963
Škoda 440 Spartak
Kočárek

Uživatelský avatar
Ludvík
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 02, 2008 18:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ludvík » čtv dub 22, 2010 20:50

Jak jsem se už jinde zmínil, už mě trklo, jak to tam asi vypadá... :lol:
Renault Safrane 2,5 20 V 1997
Renault R 25 TX automat 1991
Simca 1610 (Chrysler 180) 1978
následující už jen jako pasivní jezdec :-)
Ford Taunus 17 m P3T 1963
Škoda 440 Spartak
Kočárek

Odpovědět

Zpět na „Renault Safrane“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host