Motorek klapky automatické klimatizace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Kudi Viktor
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16

Motorek klapky automatické klimatizace

Příspěvek od Kudi Viktor » úte bře 03, 2009 15:51

Nejde mi motůrek pro otevírání a zavírání klapky přístupu vzduchu.Abych vyloučil čidla apod.,tak jsem konektor napojil napřímo a motorek nijak nereagoval.Každopádně by se měla klapka při aktivaci funkce uzavřeného okruhu zavřít.Zůstává však neustále otevřená.Takže mi to hlásí samozřejmě závadu.Při poslechu a po zapnutí A.C. slyším jak se rozběhne kompresor.Teď,když je venku zima,tak i tak občas zapnu na pár minut A.C.,aby se to protočilo.Protože ale při jízdě nasávám studený vzduch,tak se automaticky klapka nezavírá,takže po restartu jednotky mi to závadu nehlásí.Když ale zastavím a začne to nasávat teplý vzduch zpoza kapoty,tak se mi rozsvítí SERVIS a hlásí to závadu.Klima ale chladí dál,pouze bez klapky ale pokud jí budu v létě zapínat bude chladit hůř.
To byla omáčka a teď k věci...než se pustím do demontáže svýho "mazlíka",tak bych byl vděčný za každou dobrou radu,JAK VYMONTOVAT MOTOREK KLAPKY.Vymontoval jsem na straně spolujezdce snad všechno,co vymontovat šlo ale motorek je řekl bych na dvou šroubech,ke kterým je přístup jak k penězům.Má někdo osobní zkušenost s jeho demontáží?Anebo bude muset dolu celá palubka?Jde mi o to,že demontáží palubky se mi odstaví auto.Když už by byla dole,tak by se udělaly i ostatní drobnosti typu žárovičky,vysprávka výduchů vzduchu apod. a nemá cenu to montovat dříve,než bude opravený motorek.

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » stř bře 04, 2009 14:01

Také jsem ho měnil,ale dělal jsem to pouze rozebráním dílů palubky vč. demontáže airbagu na spolujezdcově straně.Je to sice hrozná práce,ale jde to.Přeju pevné nervy :wink:
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Kudi Viktor
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16

Příspěvek od Kudi Viktor » stř bře 04, 2009 18:44

Plzeňák píše:Také jsem ho měnil,ale dělal jsem to pouze rozebráním dílů palubky vč. demontáže airbagu na spolujezdcově straně.Je to sice hrozná práce,ale jde to.Přeju pevné nervy :wink:
Díky za impuls.Přečetl jsem si to od tebe a pustil se do toho.Motorek už mám venku.Podařilo se mi ho rozchodit.Pustil jsem do něj šťávu a trochu mu pomohl.Byl nějak jaksi zakouslej.Hodněkrát jsem ho prohnal tam i zpět a chodí.Převody jsou celé a neporušené.Trochu jsem hloubal nad tím,jak ho nastavit.Nastavil jsem ho tak,že jsem ho zapojil do konektoru a nastartoval jsem.Tímto by se měl jako otevřít.Pak jsem zapnul uzavřený oběh a on se zase jakoby zavřel.Pak jsem zase oběh vypnul a on se zase jakoby otevřel.Pak jsem vypnul klimu a on se zase jakoby uzavřel.Po vypnutí motoru by měla být klapka uzavřená...Pak jsem manuálně klapku zavřel a do této pozice ho chci zítra zase namontovat zpět.Už byla tma a bylo prd vidět.Navíc si budu asi muset vyrobit nějaký spejšl verkcojk,protože mi šroubek neustále upadával.Jestli je nutná při montáži zpět nějaká důležitá udělávka,tak bych si jí rád přečetl.Abych zase něco nedělal zbytečně nadvakrát.
Jo a jestli se mi to podaří dát tímto způsobem dokupy,tak bych sem pak hodil technologický postup :)

Kudi Viktor
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16

Postup demontáže-montáže

Příspěvek od Kudi Viktor » čtv bře 05, 2009 20:46

Tak je to hotovo,takže jak jsem slíbil,tak činím...
Postup:demontovat kastlík(pro ty,co mají airbagy,tak airbagy:s tím ale zkušenost nemám,bohužel)
demontovat kryt u nohou spolujezdce(dva šrouby napravo z boku,dva zespodu u nohou spolujezdce)
Zespodu vyšroubovat šroubek,co drží výduch.Výduch odejmout.Odejmout S-koleno bočního přívodu vzduchu do dveří.Odstranit plastovou motpásku u hlavního výduchu a odejmout co nejopatrněji trubku.Tato trubka je velice choulostivá.S naprostou pravděpodobností na obvodu praskne.Pro zpětnou montáž je vhodné si jí pospravit.Vyřešil jsem to kombinací chemoprénu a klasické sešívačky.Poté už je na motorek dobře vidět,ne však se k němu dozadu dostat.Opatrně tedy podélně zleva doprava naříznete tlumící izolační zástěnu za motorkem a zatlačíte jí dolů tak,aby se za motorkem udělalo místo.V tuto chvíli se lze na zadní šroub dostat.Šroub je kombinací šestky ořechu anebo křížového šroubu.Použil jsem plastový kloubový nástavec,na který bylo možné napojit el.šroubovák.S tímto šel šroubek ven dobře.U předního šroubku ale není dost místa,tudíž tam jsem již musel použít pouze oříšek s krátkým nástavcem a povolit to silou mezi prsty.Nedostal jsem tam ani malou ráčnu.Není od věci si něco na to rychle vyrobit.Neměl jsem ale po ruce zrovna nikoho,kdo by mi něco někam na něco navařil.Chc e to trpělivost,dostatek světla a brejlovcům doporučuji kontaktní čočky.Brejle jsem měl permanentně zamlžený,jak jsem u toho funěl :lol:
Montáž je přesným opakem demontáže.Při uchycování motorku bylo třeba si pozici osičky správně nastavit.Chvilku to trvá,než se trefíte.Řešil jsem to aktivací motorku přes klim.jednotku a pouze jsem ve vhodnou chvíli rozpojil konektor.Nesmí motorek dojet na doraz,pak nejde nasadit.Nasazuje se lépe v pozici zavřené klapky,t.j.když se páka přibližuje k vám.Po nasazení na čep je potřeba zatlačit a zacvaknout motorek do držáků.Pak je trochu pakárna šroubky nasadit a zašroubovat.Ideální jsou magnetické oříšky.Já ho ale neměl,páč měli v železářství nejmenší osmičku.Vyřešil jsem to:u předního šel nasadit růčo a pak utáhnout,u zadního jsem použil vteřinového lepidla a šlo to hned napoprvé.Pak jenom vyzkoušet,jestli maká a pokračovat...Natlačit zpět tu přeřízlou tumící stěnu.Nasadit opravenou trubku hlavního výduchu a nezapomenout jí stáhnout novou páskou.Nasadit S-koleno bočního dveřního výduchu,nasadit samotný plastový výduch a zespodu ho přišroubovat.Přidělat kryt spodní a namontovat kastlík.Než jsem na to přišel,tak jsem to dělal celý den.Dneska jsem to musel dělat znova a měl jsem to za chvíli.

Odpovědět

Zpět na „Renault Safrane“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů