Safrane - nestartuje - nerozsvítí se kontrolka říd. jednotky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Safrane - nestartuje - nerozsvítí se kontrolka říd. jednotky

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 09:41

Prosím pomoc!
Včera jsem nenastartoval Safrana (V6i). Nerozsvítí se ani kontrolka řídící jednotky. Rozpojil jsem konektory u jednotky, profouknul, prostříknul, ale bez výsledku. Poradí mi někdo?
Laguna II 2.0IDE Grandtour

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » pon bře 14, 2005 09:43

Neco podobneho tu resil greywolf s lagunou - co batery? Zkus ji promerit...

http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/ ... php?t=2338
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 09:51

Jenže startér normálně točí a vše ostatní funguje. Tak myslim, že to baterka nebude.
Laguna II 2.0IDE Grandtour

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » pon bře 14, 2005 09:53

oook to jsem nevedel... :lol: V tom pripade, co treba tolikrat zminovane pojistky?!
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 12:06

........ právě jsem vyzkoušel jinou řídící jednotku, znovu prostříkal konektory a nic. Pomoooooc!
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 12:49

Popiš více, co to dělá a nedělá. Může být vadné víčko na rozdělovači nebo VN zapalovací modul. I přes tyto závady ovšem jiskra hází!
Natáhne palivové čerpadlo benzín?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 13:01

Přesný popis projevů problému: při zapnutí zapalování proběhne inicializace všech systémů bez problému, jen kontrolka říd. jednotky (kontrolní svítilna vstřikování) ani neblikne. Navíc nezahučí benzínový čerpadlo.
Myslim ale, že kdyby byl problém v čerpadle, kontrolka by zasvítila a palubní počítač by hlásil chybu. I když kdo ví :cry:
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 13:21

A co relé? Mělo by být jedno relé na palivové čerpadlo a druhé, které podmiňuje sepnutí toho prvního a zároveň spíná elektroniku vstřikování. R25 má obě relátka v boxu s řídící jednotkou.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 13:35

Zkoušel jsem dát jiný (na pohled zachovalejší) a nic. Je fakt, že kabeláž v těhle místech je fakt v zuboženém stavu. Pokud jde o nějaký proměřování, tak nemám čím měřit a ani nevim co. Ale pokud by to mohlo bejt jenom špatným kontaktem na relátku, tak na to ještě vlítnu a vyčistim to z gruntu. Některým kabelům budu muset vyměnit koncovky.

Je vůbec možný, aby to jeden den normálně jezdilo a druhej den byl problém v kontaktu a to i po prostříknutí?
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 13:41

Kdyby to bylo relé, tak se může stát, že shoří vinutí nebo se uvnitř spálí kontakty, pak prostříknutí nepomůže. Když nenatáhne palivové čerpadlo, tak to bude něco kolem ŘJ, relátek, ukostření, kabeláže, možná nějaká pojistka. Činnost palivového čerpadla se dá ověřit propojením kontaktů relátka anebo přivedením napětí přímo na jeho vývody, tady pozor na polaritu.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 13:49

Situace je komplikovaná taky tim, že to auto měl přede mnou nějakej dob.... a další mu to servisovali, takže kabeláž v motorovém prostoru je různě spojovaná a zbastlená. To je ráj pro problémy.
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 13:59

Napiš mi model auta, typ motoru a rok výroby, zkusím najít něco o zapojení.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 14:11

V6i, RXE, 1993, Z7X
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 14:16

Dočetl jsem se ještě cosi o imobiliseru přímo v řídící jednotce, když se zkouší jiná ŘJ, tak musí být imobiliser odkódovaný. Činnost imobiliseru je částečně signalizovaná kontrolkou poruchy elekroniky vstřikování, když ale nesvítí kontrolka vůbec, řekl bych, že je problém opravdu v kabelech atd.

Ještě model karoserie (B54M?)?
Naposledy upravil(a) Robert dne pon bře 14, 2005 14:20, celkem upraveno 1 x.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 14:20

B544
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 15:10

Jediné, co jsem zatím ověřil je existence dvou relátek v boxu u řídící jednotky. Propojením vývodu 3 a 5 bys měl aktivovat palivové čerpadlo. Měla by být odpojena ŘJ a k relé vedou silné kabely. Sám osobně bych vsadil na nefunkčnost toho druhého relé.

Ještě jsem objevil zmínku o jakémsi bezpečnostním tlačítku, které má za úkol vypnout dodávku paliva při výskytu rázů a úderů. Kde ovšem je, se mi zjistit nepodařilo.
Naposledy upravil(a) Robert dne pon bře 14, 2005 15:13, celkem upraveno 1 x.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 15:12

Ok. Zatim díky. Jdu na to.
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 15:14

Po důkladném přečtení anglického originálu jsem text trošku poopravil.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 14, 2005 15:36

V systému by měly být tři důležité pojistky:

F1: - 10A paměť počítače
F53: - 30A relé palivového čerpadla a blokování vstřikování
F14: - 10A zapalovací modul

Zkusil bych najít F53 a mrknul se na ni.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
xmirek
Člen RCČR
Příspěvky: 26
Registrován: úte dub 27, 2004 19:30
Bydliště: Moravský Beroun

Příspěvek od xmirek » pon bře 14, 2005 16:09

Podle mého názoru bude chyba v imobilizéru.Jak píše kolega,pokud dáš jinou jednotku,tak musíš mít s touto jednotkou i nastavený imobilizér.
Ale podle toho jak popisuješ závadu,tak se jedná o větší problém.Určitě bych auto zavezl do servisu a v první řadě bych nechal opravit kabeláž. Kdyby se porucha neodstranila,tak bych jim tuto závadu svěřil.

:roll: xmirek

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 17:48

Tak jsem zpátky a :(
Vyměnil jsem všechny konektory kabelů u říd. jednotky.
Vyměnil jsem relátka.
Vrazil jsem tam zpátky jednotku, která tam patří.
Zkontroloval jsem všechny pojistky.

Špatný. Zejtra se budu muset smýkat z Prahy do Brna a zpět v Kangoo na letních gumách.
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 17:53

...... jo a skoušel jsem propojit vystupy na relatku a čerpadlo se rozběhlo.
Tak já nevim.
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » pon bře 14, 2005 22:25

rekl bych ze mas jednoduchej problem - spatnej kontakt... schvalne skus zahejbat kabelam o ridici jednotky, z toho hlavniho svazku vede jeden malej svazek nekam dolu a po par desitkach centimetru je jeden konektor... tak tam nekde asi bude ten spatnej kontakt, tenhle svazecek kabelu prave vede k palivovymu cerpadlu... co ja sem se s tim nazlobil, kdyz to jednou slo a jednou ne, ale myslim ze tenhle problem uz jsme tu jednou resili taxi to skus najit teba se tam dozvis vic... ale bude to podle me na 90 procent ono :wink:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » pon bře 14, 2005 22:28

Díky za radu, ale u těhle konektorů jsem začal hledat a čistit s nulovým efektem. Takže nemyslim, že je to tam.
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte bře 15, 2005 11:14

Ono by to chtělo odpojit řídící jednotku motoru a přímo na konektoru měřit přítomnost napětí a ukostření, řekl bych, že ŘJ nemá napájení. Nějaké schéma zapojení mám, ale jsou tam nečitelná čísla pinů, takže se to podle toho odkontrolovat nedá. Když se čerpadlo rozběhlo, tak to je první dobrá zpráva, aspoň něco funguje. Možná bude někde prošoupaný kabel, ale možností je příliš mnoho, takže nezbývá než zvolit systém a postupně ověřovat, kde napětí je či není ale má být. Jak říkám, měřit přímo na konektoru, bez schématu a multimetru je hledání závady šarlatánstvím.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Odpovědět

Zpět na „Renault Safrane“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti