Milaček s 235K km

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Milaček s 235K km

Příspěvek od Dawweo » úte kvě 20, 2008 00:06

Dobrý den, jsem novým majitelem Safranka 2,2L se 101kw. Je předělán na plyn zhruba před rokem, ale zajímá mne co všechno budu muset měnit, co všechno se na tom autě v blízké době oddělá a podobně. Nejsem technick vdělaný člověk (ano autoškolu jsem udělal ale moc jsem se toho tam o technice nenaucil). Je mi jasné že hned musím udělat rozvody a výměnu oleje, ale co další náklady na úrdžba při tomto stavu km, když vůbec neznám servisní historii. Dále mne zajímá kde servis mám nechat provést. Když jsem volal do autorizovaného servisu tak mi jen za výměnu rozvodů řekli 15000kč přitom jsem zjistil ře třeba autobenex ty rozvody - sadu prodává za 4000kč. Podle toho soudím že autorizovaný servis je poměrně předražený. V současné době se mi nezdá teda zvuk motoru a poté něco mi tam vrže - možná náprava, větrák, radiátoru... opravdu nejsem schopen odhalit co to je. jen vím že se mi to nelíbí.

Budu rád za jakoukoliv radu.

ps: možná by mne potěšila informace kolik km je ten motor schopen zhruba nalitat, když se začne teď pořádně udržovat, popřípadě kolik stojí nějaký použítý, či nový a popřípadě jaký se tam dá dát když bych chtěl nějaký ekonomičtější ale ne slabší.

Děkuji mnohokrát za rady jež zde mohu dostat.

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » úte kvě 20, 2008 09:36

Ahoj,
tak já jsem před nedávnem koupil taky Safrana ale 2,1TD. Rozvody je třeba vyměnit hned. Sada mě tuším vyšla na 4000Kč, ale je třeba ještě rovnou při výměně rozvodu vyměnit i vodní pumpu. Moje měla náběh, že bude téct do půlroku (to mi říkal můj mechanik). Motor měl 240000Km. Tuším, že jsem sehnal novou za něco kolem 1000Kč. Nevím jak u benzínu, ale u sebe jsem rovnou měnil ještě 2 řemeny. Jeden klasicky co pohání vodní pumpu a alternátor a druhý co pohání servo. Snad jsem to napsal správně. Měnil jsem to totž s mým automechanikem. Ceny řemenu jsou kolem 150kč plus mínus takže korunové položky vůči rozvodům.
Olej tam dej plnou syntetiku. Akorát musíš zjistit, kolik toho tam musí jít. Já tam musel dát skoro 7litru. Filtr na olej výjde do 200Kč.
Pokud to tak vyměníš, tak rozvody by měly vydržet 80000Km a nebo za 4 roky vyměnit za nové. Dá se to stihnout i za jeden den, když máš dobré díly a je člověk šikovný.
Zbytek ceny za výměnu rozvodu je v autorizovaném servisu za práci. Podle toho co jsi napsal to vychází na necelých 10000Kč.
Co se týče životnosti motoru, můj kolega má ten samý motor a už má nalítano skoro 400 000km. Motor v pohodě jede, bez problému startuje, akorát trošku žere olej, ale nic hrozného. Spotřebu má kolem 10l benzínu na 100.
Snad jsem pověděl vše co potřebuješ. Pokud se v něčem pletu, tak mě ostatní opravte.
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » úte kvě 20, 2008 09:43

Jo ještě jedná věc. Nejdůležitější jsou na autě brzdy.
Můj názor je, že nejlíp se zkontrolujou tak, že člověk zajede na STK. Tam sice zaplatí, ale ukážou ti, jestli třeba auto nebrzdí na stranu, nebo jestli vůbec brzdí správně. Pokud nechceš zaplatit za STK, tak aspon sundej přední kola a zkontroluj zda máš ještě dobré kotouče (jestli jsou hrubé) a brzdové destičky. Vzadu udělej totéž. Myslím, že vzadu už jsou taky kotouče, ale nejsem si jistý. Já mám bubny.
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » úte kvě 20, 2008 13:03

supr díky za informace, čili investice by z počátku neměly přásáhnout 20K+-.

Ještě by mne zajímalo tedy zda se najde v praze či okolí nějaký šikovný safrane majitel jež by mi mohl osvětlit zvuky jež se z vozu ozývají;) - pravda vrže třeba palubní deska ale to je způsobeno tím, že tam chybí šroubek (dodám jakmile zjistím jaký a kam). - asi by to chtělo někoho kdo by to mohl zvednout. Člověk jež mi bude měnit rozvody, olej, přetěsňovat motor (teda nějake kroužky a poté se uvidí co dál) se v tom autě moc nevyzná. Pravda bude měnit i část klimy - ten radiator vpředu a jeden větrák - potkal se s pařezem a prorazila se diky tomu zrezla trubka:(.

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » úte kvě 20, 2008 16:41

No obecně je potřeba vždycky mít nějakou finanční rezervu. Stát se může cokoliv.
Bohužel v Praze nikoho neznám, ale snad se někdo ozve :)
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » úte kvě 20, 2008 19:16

tak to určitě. ještě mne zajímá - když jsem předevčírem jel na kontrolu aby mi bylo řečeno ze safranek je vzheldove pomerne vpohode (az na nektere perlicky - jako sani omotane izolackou, draty sireny olepene izolepou, poradne pomuchlana trubka chlazeni motoru) je pomerne ok - jen neco na levem kole ma vuli coz asi mit nema:(

Předpokládám že ta rána o které jsem psal bylo prasknutí plastu v podběhu:( tak ted nevim kolik bude stat ten plast no... ale kosmeticke vady budu odstranovat postupne, jelikoz nejdriv je technika;)

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » úte kvě 20, 2008 20:09

Jasně, nejdůležitější je technika. U mě to same. Karoserie se bude dělat až nakonec. Přeju hodně pohodových kilometrů.
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » úte kvě 20, 2008 21:45

děkuji, ale dokud nenarazím na schpného člověka, jež mi to otestuje a řekne ja nevím je potřeba vyměnit přední tlumič, nebo jen něco dotáhnout, tak to bude méně příjemné svezení:( doufám jen že safrane bude nakonec lepší volba než citroen xm jež jsem měl možnost sehnat za zhruba 2x vyšší cenu... - pravda ten zase byl prý dobře udržován.. - pokud by náhodou někdo měl zájem mohu dát kontakt:P

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » stř kvě 21, 2008 10:49

XM není špatné, taky je pohodlné, ale někteří říkají, že má výborné pérovaní a když se o to člověk nestará, nebo nemá nějakou možnost, tak je průser na světě. Prý zlobí i více elektrika. Nechci vyvolávat flame, ale někdy je v jednoduchosti síla. Safrane je velmi komfortní a pohodlny :-) Moji kamarádi by mohli vyprávět. Vrcholem bylo včera, kdy jsem vezl kamaráda, že si sednul raději dozadu, tam se natáhnul a byl velmi spokojený a to měří skoro 2metry.
Kolik stálo to XM? Co je to za motor?
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Re: Milaček s 235K km

Příspěvek od Michal Kerndl » stř kvě 21, 2008 15:25

Dawweo píše:Dobrý den, jsem novým majitelem Safranka 2,2L se 101kw. Je předělán na plyn zhruba před rokem, ale zajímá mne co všechno budu muset měnit, co všechno se na tom autě v blízké době oddělá a podobně. Nejsem technick vdělaný člověk (ano autoškolu jsem udělal ale moc jsem se toho tam o technice nenaucil). Je mi jasné že hned musím udělat rozvody a výměnu oleje, ale co další náklady na úrdžba při tomto stavu km, když vůbec neznám servisní historii. Dále mne zajímá kde servis mám nechat provést. Když jsem volal do autorizovaného servisu tak mi jen za výměnu rozvodů řekli 15000kč přitom jsem zjistil ře třeba autobenex ty rozvody - sadu prodává za 4000kč. Podle toho soudím že autorizovaný servis je poměrně předražený. V současné době se mi nezdá teda zvuk motoru a poté něco mi tam vrže - možná náprava, větrák, radiátoru... opravdu nejsem schopen odhalit co to je. jen vím že se mi to nelíbí.

Budu rád za jakoukoliv radu.

ps: možná by mne potěšila informace kolik km je ten motor schopen zhruba nalitat, když se začne teď pořádně udržovat, popřípadě kolik stojí nějaký použítý, či nový a popřípadě jaký se tam dá dát když bych chtěl nějaký ekonomičtější ale ne slabší.

Děkuji mnohokrát za rady jež zde mohu dostat.
Tak můžu potvrdit, že Safrane je hodně nákladný na údržbu a hlavně ceny dílů, takže na tomto autě člověk neušetří. Na servisní historii svého auta se zkus zeptat u Renaultu podle VINu, mohli by tam mít nějaké záznamy...alespoň by se mohlo dát odhadnout podle zaznamenaných km, zda je reálná ta suma co Ti naskakuje na palubní desce :) Jinak o motorech jsme se tu v Safrane sekci bavili v jiném topicu, jak píše Pepe_5, tak i já mám požehnanou porci kilometrů za sebou a startuje bez problémů, ale žere mi to olej a spotřeba město kolem 12 litrů.
Jinak motor se dá sehnat z vrakoviště kolem 8 - 10 tisíc, ale troufnu si říct, že v o moc lepším stavu asi nebude :?
P.S. Nekoupil jsi náhodou toho stříbrného Safrana z Brna po ombudsmanovi?
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » stř kvě 21, 2008 15:53

JJ vzal jsem ho od kámoše;). je to ta potvůrka.

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Re: Milaček s 235K km

Příspěvek od Pepe_5 » stř kvě 21, 2008 19:40

Michal Kerndl píše:
Dawweo píše:Dobrý den, jsem novým majitelem Safranka 2,2L se 101kw. Je předělán na plyn zhruba před rokem, ale zajímá mne co všechno budu muset měnit, co všechno se na tom autě v blízké době oddělá a podobně. Nejsem technick vdělaný člověk (ano autoškolu jsem udělal ale moc jsem se toho tam o technice nenaucil). Je mi jasné že hned musím udělat rozvody a výměnu oleje, ale co další náklady na úrdžba při tomto stavu km, když vůbec neznám servisní historii. Dále mne zajímá kde servis mám nechat provést. Když jsem volal do autorizovaného servisu tak mi jen za výměnu rozvodů řekli 15000kč přitom jsem zjistil ře třeba autobenex ty rozvody - sadu prodává za 4000kč. Podle toho soudím že autorizovaný servis je poměrně předražený. V současné době se mi nezdá teda zvuk motoru a poté něco mi tam vrže - možná náprava, větrák, radiátoru... opravdu nejsem schopen odhalit co to je. jen vím že se mi to nelíbí.

Budu rád za jakoukoliv radu.

ps: možná by mne potěšila informace kolik km je ten motor schopen zhruba nalitat, když se začne teď pořádně udržovat, popřípadě kolik stojí nějaký použítý, či nový a popřípadě jaký se tam dá dát když bych chtěl nějaký ekonomičtější ale ne slabší.

Děkuji mnohokrát za rady jež zde mohu dostat.
Tak můžu potvrdit, že Safrane je hodně nákladný na údržbu a hlavně ceny dílů, takže na tomto autě člověk neušetří. Na servisní historii svého auta se zkus zeptat u Renaultu podle VINu, mohli by tam mít nějaké záznamy...alespoň by se mohlo dát odhadnout podle zaznamenaných km, zda je reálná ta suma co Ti naskakuje na palubní desce :) Jinak o motorech jsme se tu v Safrane sekci bavili v jiném topicu, jak píše Pepe_5, tak i já mám požehnanou porci kilometrů za sebou a startuje bez problémů, ale žere mi to olej a spotřeba město kolem 12 litrů.
Jinak motor se dá sehnat z vrakoviště kolem 8 - 10 tisíc, ale troufnu si říct, že v o moc lepším stavu asi nebude :?
P.S. Nekoupil jsi náhodou toho stříbrného Safrana z Brna po ombudsmanovi?
Co se týče náročnosti na údržbu, tak záleží co se pokazí.
Některé díly se nedělají v druhovýrobě, proto se můžou hůře shánět na vrakovištích a můžou být dražší (originál je cenově asi někde jinde). A to co se dá sehnat v druhovýrobě, tak se nesmí sehnat u českých dodavatelů, ale nejlíp přes polské. Většina českých dodavatelů prodejců atd. si přirazí několik procent ke každému dílu. Stačí když to jde přes několik lidi a skladů a cena je úplně někde jinde. Když máte štěstí, tak se dají díly sehnat mnohem levněji. Mám osobní zkušenost, že český dodavatel nabídnul ložisko na auto (nebyl to safrane) za cca 1400Kč. Můj mechanik sehnal úplně stejný díl od stejného výrobce, ale přes jiný ditribuční kanál za 400Kč. Tím nechci říct, že je všechno levné, ale hodně věci se dá udělat za poměrně nízkou cenu.
Ještě dotaz. Pokud člověk zajde do servisu Renault a dá jim VIN, je výpis servisní hostorie zdarma? Nebo je nějaký poplatek?
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

tomikku
Junior member
Příspěvky: 190
Registrován: pát úno 08, 2008 18:57
Bydliště: Šenov
Kontaktovat uživatele:

XM

Příspěvek od tomikku » stř kvě 21, 2008 20:30

XM je špička Citroenu můj otec jej kdysi koupil v 2.0 benzínu a do pohodlí tohoto auta se vyloženě zamiloval když se rozsypala autmoaticka převodovka, koupil druhé XM tentokrát 6V 3l a opět paráda, podvozky (hydro) můžou být při zanedbané údržbě problematické slabé místa jsou samotné tzv. koule přesnfěji jejich pravidelné přeměřování a doplňování dusíku a potom tzv Hventil který má nastarosti celé pružení. co se týče elektroniky je to klasický problém francouzkých aut a to špatné konektory, prostě a jasně pokud to začne haprovat v ektronice je třeba jít po patřičných svacích a pročistit a najustovat všecky konektory. Co se týče spolehlivosti a pohodlí Safranu nemůžu sloužit ještě jsem se nevez, ale jednou to zvládnu a doufám že to bude biturbo :lol:

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » stř kvě 21, 2008 20:41

Já bych se taky moc rád svezl, ale nemusí to být biturbo. Klidně klasický šestival :D I tak to musí být svezeníčko.....
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » stř kvě 21, 2008 21:18

s tou servisní knížkou by mne to taktéž zajímalo

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » čtv kvě 22, 2008 15:42

Tak XM je úžasné a ostatně všechny vozy s hydrou, ale u safranu si nemohu na jízdu stěžovat. Hold jako každé auto při 250K km si zaslouží příkladnou péči, a vyměnit vše na co se dosud kašlalo - viz rozvodový řemen jež jsem se dnes dozvěděl že přesluhuje 20K km.... ale motor přežil a to je hlavní. Nyní tedy zjištění kde teče motor a co vše přetěsnit, udělat mu +- generální prohlídku no a nakonec asi drobnosti jménem nápravy + tlumiče. Snad to nebude víc jak 60K. to už by fakt bylo asi moc;) no a poté čekám že budu dělat jen standardní údržbu.


PS mohl by někdo uvést informace ze servisní knížky?
výměna olejů
výměna rozvodů
výměna tlumičů
a prostě vše co se na tom má opečovávat;)

schwayk
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 29, 2007 12:07

vyměny:

Příspěvek od schwayk » čtv kvě 22, 2008 19:52

ahoj

výměna oleje je po 10tkm ... na palubním počítači je i info a když se blížíš k te hranici, tak Tě to upozorní. Jinak se tam dává polosyntetika 10W-40. Kupuji kvalitní polosyntetiku a bohatě to stačí. Když tam někdo dává plnou syntetiku, budiž, ale pokud Ti to nežere olej a podobně, tak bych neexperimentoval.

vyměna v převodovce: sice píší že se nemění, ale stejně bych to měnil po 100tkm.

výměna tlumíčů: pokud tam máš originály a nic s nimi není, tak bych je neměnil. Jinak výměna za původní hydro tlumiče, je velmi velmi nákladný počin (cca 80tisíc). To že Ti tlumiče netlumí zjistíš tak že se Ti rozvítí SERVICE na palubní desce :). Jinak lze taky vyměnit za normální tlumiče, přijdeš sice o hydro, ale zase to bude ohodně levnější.

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » čtv kvě 22, 2008 23:45

díky za informace

dnes mi u blonďáků vyměnili olej za nějakej minerální 10w-40 a řekli že další výměnu mám provést až za 20K km což mne docela překvapilo.

Pravdou je že mi olej teče - zřejmě to chce přetěsnit pořádně motor.

tlumiče - mám normální, tak že ani elektricky měnitelná tuhost či výška tam není:(

kontrolka service mi svítí ale to je zřejmě propáleným katalyzátorem... a možná také najetýma kilometrama;) přeci jen rozvody se měli dělat zhruba o 10K km dřív....

a ještě dotaz - je normální spotřeba na 1-3 stupni zhruba 15-16l/ 100? a na 4. stupni zhruba 8,5?

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » pát kvě 23, 2008 01:39

Dawweo píše:díky za informace

dnes mi u blonďáků vyměnili olej za nějakej minerální 10w-40 a řekli že další výměnu mám provést až za 20K km což mne docela překvapilo.

Pravdou je že mi olej teče - zřejmě to chce přetěsnit pořádně motor.

tlumiče - mám normální, tak že ani elektricky měnitelná tuhost či výška tam není:(

kontrolka service mi svítí ale to je zřejmě propáleným katalyzátorem... a možná také najetýma kilometrama;) přeci jen rozvody se měli dělat zhruba o 10K km dřív....

a ještě dotaz - je normální spotřeba na 1-3 stupni zhruba 15-16l/ 100? a na 4. stupni zhruba 8,5?
Minerál a 10W-40 ? to je divný... podle specifikace to je polosyntetika. měnil bych to po 10tis jak je předepsaný..

S tou kontrolkou SERVICE vždycky svítí nějaký oranžový symbol na palubovce, sama nesvítí...já tam kat ani nemám a nic mi nesvítí :)

Tu spotřebu máš myslím dobrou..
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

schwayk
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 29, 2007 12:07

olej

Příspěvek od schwayk » pát kvě 23, 2008 20:46

sorry, samo sebou že sem myslel polosyntetiku ... sem se spletl. Ještě jednou sorry :)

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: vyměny:

Příspěvek od Bóďa. » pát kvě 23, 2008 21:30

schwayk píše:ahoj

výměna oleje je po 10tkm ... na palubním počítači je i info a když se blížíš k te hranici, tak Tě to upozorní. Jinak se tam dává polosyntetika 10W-40. Kupuji kvalitní polosyntetiku a bohatě to stačí. Když tam někdo dává plnou syntetiku, budiž, ale pokud Ti to nežere olej a podobně, tak bych neexperimentoval.

vyměna v převodovce: sice píší že se nemění, ale stejně bych to měnil po 100tkm.

výměna tlumíčů: pokud tam máš originály a nic s nimi není, tak bych je neměnil. Jinak výměna za původní hydro tlumiče, je velmi velmi nákladný počin (cca 80tisíc). To že Ti tlumiče netlumí zjistíš tak že se Ti rozvítí SERVICE na palubní desce :). Jinak lze taky vyměnit za normální tlumiče, přijdeš sice o hydro, ale zase to bude ohodně levnější.
ty tlumice nejsou hydro ale pneu a nejsou rozhodne za 80 ale za 150 :wink:

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » sob kvě 24, 2008 20:05

no tak mne tam nalili 15w - 40 misto 10w-40. neví někdo co to tomu může provést? a vůbec je lepší tam dávat 10w-40 nebo 15w-50 /40???

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

převodovka

Příspěvek od Dawweo » pon črc 07, 2008 20:27

Včera se mi začal ozývat strašně podivný zvuk z oblasti tředového tunelu - řekl bych že je to převodovka, avšak nejsem si tím jist. A mimo to by mne zajímalo zda tam má být nějaký olej nebo ne a popřípadě proč je to slyšet zhruba v rozmezí volnoběh až 1500 otáček. rozsah od 1800 do 3500 je již ok. Ještě jsem si všiml že v těch kritickych otáčkách se vůz dost chvěje.

Mou otázkou tedy je kolik může stát prohlédnutí a následná možná oprava či rovnou výměna převodovky....

Dáky za informace.

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » pát črc 11, 2008 14:27

Jestli se ti neutrhla guma výfuku a nedotyká se ti výfuk kastle.Nebo může rezonovat katalizátor.
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Dawweo
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pon kvě 19, 2008 23:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawweo » pon srp 25, 2008 11:26

Plzeňák píše:Jestli se ti neutrhla guma výfuku a nedotyká se ti výfuk kastle.Nebo může rezonovat katalizátor.
No doufám že je to nějaká prkotina.... v servisu už něco s něčím svařili - prý se tam cosi utrhlo, ale v současné době je zvuk velmi zvláštní - zezadu se ozývá (opět) probublávání no a někde zpod středového tunelu se ozývá také (opet) zajímavé rezonování - nejvíc se to projevuje při otáčkách nad 3500 které na dálnici mám dost často že;)

Odpovědět

Zpět na „Renault Safrane“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů