Zdravím všechny, potřeboval bych poradit.
Mám Avantime 2.0 Turbo (motor F4R 760), 4 roky provozu bez problému.
Včera se mi během jízdy rozsvítil tento symbol:
motor přešel do nouzového režimu a po 100 metrech se rozsvítilo "SERVICE" a tohle:
Po vyřazení na neutrál motor točil až 3000 otáček, ujel jsem asi 300 metrů a vypnul ho.
Asi po minutě jsem zkusil nastartovat, na displeji hláška OK jako dosud vždy.
Dnes ráno při nastartování opět OK, ujety 2 km, motor vypnut.
Po 30 min. po nastartování opět totožné chování jako při prvním projevení poruchy.
Ví někdo co znamená ten první symbol?
Jde o problém v elektronice (čidlo, žhav. cívka, ŘJ...)?
Máte někdo podobnou zkušenost?
Motor se dával i do Espaca IV a Laguny II, tuším.
Díky za případné reakce.
Radek
Nouzový režim
Moderátor: Moderators General
Nouzový režim
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2
Re: Nouzový režim
Ahoj,
První symbol je obecně závada elektroniky motoru. Může to být cokoliv od nekorektní hodnoty třeba čidla teploty vzduchu přes vynechávající čidlo kliky až po exitus jednotky. Víc se dozvíš jedině z diagnostiky. Pokud auto do té doby bylo v pohodě, začal bych asi snímačem váhy vzduchu. U Espace III / Avantime šlo o dost poruchový potenciometr, kteý po nějaké době vyhazuje nesmyslné hodnoty a jednotka je z toho paf. A mrkni na stav čidla vzduchu před klapkou a stav toho gumového vazmeku mezi filtrboxem a sáním. Dost to puchřelo a tekl vzduch mimo čidlo. Každopádně diagnostiku jako první.
První symbol je obecně závada elektroniky motoru. Může to být cokoliv od nekorektní hodnoty třeba čidla teploty vzduchu přes vynechávající čidlo kliky až po exitus jednotky. Víc se dozvíš jedině z diagnostiky. Pokud auto do té doby bylo v pohodě, začal bych asi snímačem váhy vzduchu. U Espace III / Avantime šlo o dost poruchový potenciometr, kteý po nějaké době vyhazuje nesmyslné hodnoty a jednotka je z toho paf. A mrkni na stav čidla vzduchu před klapkou a stav toho gumového vazmeku mezi filtrboxem a sáním. Dost to puchřelo a tekl vzduch mimo čidlo. Každopádně diagnostiku jako první.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Nouzový režim
2.0T váhu vzduchu nemá. Kup si nové těsnění pod škrtící klapku a tu odmontuj, vyčisti samotnou klapku, já to dělal sprejem na čištění karburátorů. Pak jsem odmontoval víčko a stator motorku, který je na dvou šroubcích, rotor je ze silného magnetu, tak se bude trochu prát při dundávání toho statoru(plechy s cívkou). Pod tím jsou vidět odporové dráhy snímače polohy, ty jsem prostříkal sprejem na brzdy (odmašťovadlo) a po vyschnutí lehce poprášil Kontoxem. Po složení jsem kapátkem kápnul po 1 kapce oleje do futýrek hřídelky klapky.
https://www.aci.cz/default.asp?cls=cata ... AAAuO4udw$
https://www.aci.cz/default.asp?cls=cata ... AAAuO4udw$
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Nouzový režim
Díky chlapi za tipy/rady, v sobotu to u kámoše napíchneme na diag. a uvidíme co uvidíme. Snad to nebude nic vážného. Dám vědět jak jsem dopadl.
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2
Re: Nouzový režim
Po týdnu jsem k autu přišel, start OK (OK i na displeji po nastartování ), 15 km jízdy k mechošovi bez projevení závady, 15 km zpět.
Tak nezbývá něž počkat až se opět vyskytne, nebo doufat že už se nevyskytne
Tak nezbývá něž počkat až se opět vyskytne, nebo doufat že už se nevyskytne
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2
Re: Nouzový režim
Dnes se závada konečně projevila, vadný potenciometr škrtící klapky, objednána nová, příští sobotu proběhne výměna a snad bude vše OK.
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů