Nouzový režim

Zde je místo pro dotazy ohledně modelů, které nemají vlastní sekci. Bude-li dotazů více, novou sekci rádi založíme

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Rivierav6
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř pro 05, 2018 16:48
Bydliště: Brno

Nouzový režim

Příspěvek od Rivierav6 » ned zář 20, 2020 11:57

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit.
Mám Avantime 2.0 Turbo (motor F4R 760), 4 roky provozu bez problému.
Včera se mi během jízdy rozsvítil tento symbol:
Obrázek
motor přešel do nouzového režimu a po 100 metrech se rozsvítilo "SERVICE" a tohle:
Obrázek

Po vyřazení na neutrál motor točil až 3000 otáček, ujel jsem asi 300 metrů a vypnul ho.
Asi po minutě jsem zkusil nastartovat, na displeji hláška OK jako dosud vždy.
Dnes ráno při nastartování opět OK, ujety 2 km, motor vypnut.
Po 30 min. po nastartování opět totožné chování jako při prvním projevení poruchy.

Ví někdo co znamená ten první symbol?
Jde o problém v elektronice (čidlo, žhav. cívka, ŘJ...)?
Máte někdo podobnou zkušenost?

Motor se dával i do Espaca IV a Laguny II, tuším.

Díky za případné reakce.

Radek
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2178
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Nouzový režim

Příspěvek od Dawes » ned zář 20, 2020 19:15

Ahoj,
První symbol je obecně závada elektroniky motoru. Může to být cokoliv od nekorektní hodnoty třeba čidla teploty vzduchu přes vynechávající čidlo kliky až po exitus jednotky. Víc se dozvíš jedině z diagnostiky. Pokud auto do té doby bylo v pohodě, začal bych asi snímačem váhy vzduchu. U Espace III / Avantime šlo o dost poruchový potenciometr, kteý po nějaké době vyhazuje nesmyslné hodnoty a jednotka je z toho paf. A mrkni na stav čidla vzduchu před klapkou a stav toho gumového vazmeku mezi filtrboxem a sáním. Dost to puchřelo a tekl vzduch mimo čidlo. Každopádně diagnostiku jako první.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11535
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nouzový režim

Příspěvek od Šamša » ned zář 20, 2020 21:33

2.0T váhu vzduchu nemá. Kup si nové těsnění pod škrtící klapku a tu odmontuj, vyčisti samotnou klapku, já to dělal sprejem na čištění karburátorů. Pak jsem odmontoval víčko a stator motorku, který je na dvou šroubcích, rotor je ze silného magnetu, tak se bude trochu prát při dundávání toho statoru(plechy s cívkou). Pod tím jsou vidět odporové dráhy snímače polohy, ty jsem prostříkal sprejem na brzdy (odmašťovadlo) a po vyschnutí lehce poprášil Kontoxem. Po složení jsem kapátkem kápnul po 1 kapce oleje do futýrek hřídelky klapky.
https://www.aci.cz/default.asp?cls=cata ... AAAuO4udw$
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Rivierav6
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř pro 05, 2018 16:48
Bydliště: Brno

Re: Nouzový režim

Příspěvek od Rivierav6 » úte zář 22, 2020 20:27

Díky chlapi za tipy/rady, v sobotu to u kámoše napíchneme na diag. a uvidíme co uvidíme. Snad to nebude nic vážného. Dám vědět jak jsem dopadl.
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2

Rivierav6
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř pro 05, 2018 16:48
Bydliště: Brno

Re: Nouzový režim

Příspěvek od Rivierav6 » sob zář 26, 2020 13:29

Po týdnu jsem k autu přišel, start OK (OK i na displeji po nastartování :) ), 15 km jízdy k mechošovi bez projevení závady, 15 km zpět.
Tak nezbývá něž počkat až se opět vyskytne, nebo doufat že už se nevyskytne :)
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2

Rivierav6
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř pro 05, 2018 16:48
Bydliště: Brno

Re: Nouzový režim

Příspěvek od Rivierav6 » stř zář 30, 2020 13:27

Dnes se závada konečně projevila, vadný potenciometr škrtící klapky, objednána nová, příští sobotu proběhne výměna a snad bude vše OK.
Avantime 2.0T Privilége teď, předtím: 1995 Rover 620 Ti, 1991 Chevrolet Lumina APV 3.1 V6, 1988 Saab 900 2.0i, 1978 Chevrolet Caprice Classic V8 5.7, 1996 Honda Accord 2.0i, 1998 Oldsmobile Aurora 4.0 V8, 1998 BMW E39 528i T. AT, 2000 Citroen XM 3.0 V6, 1995 Mitsubishi Galant 2.0i, 1997 Citroen Xantia Break 1.8i, 1995 Buick Riviera 3.8i V6 Supercharged, 1992 Renault Nevada 2.2i GTX (5 let), 1973 VAZ 2101 1.2

Odpovědět

Zpět na „Ostatní modely bez vlastní sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host