Přehřívání

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
lolin
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: ned pro 18, 2005 16:28

Přehřívání

Příspěvek od lolin » pon říj 23, 2006 18:45

Nazdar renaulťáci a zvlášť pětkaři, moje R5 mi dělá menší problém s chlazením, nejsem si jistý, kde přesně může bát zrada...Když nemám úplně zatažené víčko nádržky chladící kapaliny, tak se mi voda natlačí do nádržky, oběh se někde zavzdušní (auto přestane topit) a voda vyvře, když ale víčko úplně zatáhnu,tak z oběhu mi neodchází přebytečný tlak a když se na to po jízdě mrknu, tak jsou hadice úplně natlakované a bojím se, že mi někde nějaká rupne...Je špatný ventilek ve víčku (jak se domnívám)??Nebo něco jiného??Předem dík za rady, Honza.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon říj 23, 2006 19:26

Ahoj,
Víčko nádobky na vodu bych preventivně vyměnil (origo v renaultu stojí něco nad 100 Sk), ale pokud máš auto správně odvzdušněný tak by to nemělo tlakovat hadice. Většinou tlakuje hadice prasklé tesnění pod hlavou nebo hlava (případně rozteklý tesnění pod vložkama pokud máš vložkovaný agregát, už si nepamatuji tvůj vůz).


Asi bych vypustil komplet vodní okruh a řádně bych skontroloval průchodnost radiátoru a chladiče kompresorem nebo vodním čerpadlem.
Taky skontroluj těsnost chladiče, radiátoru a vodní pumpy.
Skontroluj vodní pumpu zda nedělá nadměrný hluk,(škrípaní, klepání, pískání) pokud jo vyměnit.
Taky rovnou vyndej termostat a dej ho povařit do octový vody.
Termostat by měl být v černý hadici která se napájí na vrchní trubku chladiče. Taky skontroluj nalívací víčko na olej zda se nahoru nevyzrážela voda.
Hodně štěstí a napiš co si zjistil případně v čem to bylo.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

lolin
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: ned pro 18, 2005 16:28

Příspěvek od lolin » sob lis 18, 2006 16:24

Tak problém už je po dlouhé době konečně vyřešen, měl jsi pravdu, bylo to těsněním pod hlavou a hlava byla taky pěkně křivá...Naštěstí už je všechno v cajku a R5 už jezdí jako zamlada :wink:

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1973-1985“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti