zadní náprava, geometrie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr Opálka
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon lis 23, 2009 17:58
Bydliště: Ostrava

zadní náprava, geometrie

Příspěvek od Petr Opálka » čtv zář 30, 2010 19:35

Zdarec,
máte někdo zkušenost se seřízením sbíhačky ZADNÍ NÁPRAVY na R5AT? Po renovaci to mám dost šejdrem, navíc mám levé kolo blíže lemu blatníku než pravé. Našel jsem jedinou dilataci a to na vnitřním uložení zadního ramene. Je to uložení na tom podélném nosníku kterým procházejí proti sobě torzní tyče. No a na něm jsem zjistil že je tam díky oválným dírám možnost posunu cca 5mm dopředu (nebo dozadu).
Otázka: uvažuju správně? :roll:
Povolil jsem ty 3 šrouby a zkoušel různě páčit, ale ani s tím nehnu. Nemáte na to někdo nějakou metodiku ( fintu?)

Díky za pomoc
R 5 Alpine Turbo, Moto Guzzi Breva V1100
... pak ještě další ale ty nestojí za řeč... (moc nové, moc elektronické, moc..... )

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » čtv zář 30, 2010 20:13

Páčením nic nevyřešíš, nejdřív pár dotazů. Náprava byla venku z auta? Vařily se lemy? Náprava je R5AT?

Uživatelský avatar
Petr Opálka
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon lis 23, 2009 17:58
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Petr Opálka » pát říj 01, 2010 14:55

Byla venku, celá rozebraná, repas a zpátky. Dělala se i kára, v podstatě celá, takže i blatníky (od sloupků dolů) a podběhy. Taky jsem měřil jak jsem na tom s lemy, tzn. jestli není ten levý méně vytažený, ale zdá se že ne. Naproti tomu náprava mi utíká. Tyčkovou metodou :lol: jsem zjistil že mi to levé kolo utíká do sbíhavosti. Tím pádem mě napadlo že: Náprava má tvar"T". Na nožičce toho "T"je náboj a kolo, na stříšce je na levém okraji silentblok a na pravém pak ten posunutelný držák. Pak
pokud je v podstatě ten vnější silentblok pevný a je osou otáčení a pokud bych ten vnitřní držák posunul dopředu, pak by levé vlečené rameno (kolo) mělo jít doprava, tedy blíže ke středu auta... aspoň logika mi to tak říká... :?
R 5 Alpine Turbo, Moto Guzzi Breva V1100
... pak ještě další ale ty nestojí za řeč... (moc nové, moc elektronické, moc..... )

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » pát říj 01, 2010 21:56

Logika dobrá, už ti ale neříká že v tom držáku je i druhý rameno který to nepustí. Já to vidím na špatnou klempířinu. Nevím podle čeho jste měřili. Pokud změříš pár rozměrů, zkusíme to dát dohromady. Snad si to ještě pamatuju. Protože si pletu pravou a levou, budeme psát řidič a spolujezdec. :) Takže: pod motorem je příčka, vzdálenost od spodního šroubu ke spodnímu šroubu uložení zadního silentbloku na každé straně je? A vzdálenost od středu toho samýho silentbloku na střed čepu kola je? Ještě pro upřesnění, náprava plechová s přivařeným držákem pro stabilizátor nahoře? Jinak zítra jsem na tel. 777073180, kdyby něco prozvoň mě.

Uživatelský avatar
Petr Opálka
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon lis 23, 2009 17:58
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Petr Opálka » sob říj 02, 2010 08:17

Lesshuhn píše:Logika dobrá, už ti ale neříká že v tom držáku je i druhý rameno který to nepustí. Já to vidím na špatnou klempířinu. Nevím podle čeho jste měřili. Pokud změříš pár rozměrů, zkusíme to dát dohromady. Snad si to ještě pamatuju. Protože si pletu pravou a levou, budeme psát řidič a spolujezdec. :) Takže: pod motorem je příčka, vzdálenost od spodního šroubu ke spodnímu šroubu uložení zadního silentbloku na každé straně je? A vzdálenost od středu toho samýho silentbloku na střed čepu kola je? Ještě pro upřesnění, náprava plechová s přivařeným držákem pro stabilizátor nahoře? Jinak zítra jsem na tel. 777073180, kdyby něco prozvoň mě.
No dneska mám jinou práci na chalupě, takže se do garáže nedostanu. Ale číslo si píšu a zavolám zítra. Je fakt že je pak možno lépe vysvětlit pojmy a průjmy... :D
P.S.Jo jinak topení a ventilátor jsou na místě a fungují 8) . Ještě jednou díky.

Zatím díky, ozvu se.

foto nápravy:

Obrázek
Naposledy upravil(a) Petr Opálka dne pon lis 22, 2010 12:40, celkem upraveno 1 x.
R 5 Alpine Turbo, Moto Guzzi Breva V1100
... pak ještě další ale ty nestojí za řeč... (moc nové, moc elektronické, moc..... )

Uživatelský avatar
Petr Opálka
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon lis 23, 2009 17:58
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Petr Opálka » úte říj 05, 2010 16:43

..neměl jsem moc času, ale zkusil jsem nejdříve ( já vím, jsem ješita. :wink: ) obhájit svou teorii. Vytáhl jsem torzky a povolil 3 šrouby na těch držácích a bingo! dá se s tím hýbat dopředu a dozadu ( v rozmezí tak cca do 8mm) a tím i rameno chodí doleva a doprava. Tím se tedy dá dělat sbíhavost zadní nápravy. Nicméně co se týká rozdílů v mezeře mezi lemy blatníků a koly, došlo ke zlepšení, ale ne na 100% symetricky. Jedině mě ještě napadá (protože teď tím pádem nevím co je vlastně rovně a co ne) je zajet ke kámošovi na laserovku kde má na ty naše R5-ky data, dát do roviny podvozek a z toho zjistíme jak jsou na tom ty lemy.. :? Jo a taky co nejdříve ještě změřím ty parametry které jsi psal.
Takže zatím tak, až bude výsledek, dám vědět. Zatím dík.
R 5 Alpine Turbo, Moto Guzzi Breva V1100
... pak ještě další ale ty nestojí za řeč... (moc nové, moc elektronické, moc..... )

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1973-1985“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti