Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Espero
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon srp 27, 2012 12:19
Bydliště: Beroun (Tetín)
Kontaktovat uživatele:

Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od Espero » ned kvě 28, 2017 19:22

Minulý měsíc jsem si koupil R 11 pro radost a na veteránské jezdení a starosti. Po asi měsíci jsem dal vůz do servisu na celkovou rekonstrukci karoserie. Opravna Autocentrum Votice zahájila opravu. Minulý týden provedla kompletní odstrojení karoserie (viz foto) a došla k následujícím zjištěním:
Po prodělaném nárazu, který se snažil zamaskovat předchozí majitel neodbornou opravou, bude nutno provést výměnu předního čela (neboli přední přepážky), výměnu přední kapoty a výměnu obou předních blatníků, dále se ukázalo, že náraz se přenesl kapotou, která na pravé polovině zůstala zvlněná a v této ploše neopravitelná až na zámek kapoty a torpédo pod oknem, které je za zámkem kapoty prohnuté. Jak zámek kapoty, tak torpédo bude možné bez problémů klempířsky opravit. Bude nutno vytáhnout a srovnat i přední podélný nosník. Kromě toho vůz dostane nové prahy. Dále bude nově vyvařena nebo vyměněna zadní příčka pod zadními dveřmi. Takže dobře 1/3 karoserie bude obnovena novými díly.
Dále bude nutno vyvařit korozi na obou předních bočnicích, mezi podlahou a předními i zadními podběhy, bočními nosníky, na všech 4 krytech tlumičů, tedy i zadních a na podlaze pod zadními sedadly zhruba uprostřed, zde to prý bude složité, protože tam jsou spertlované 3 plechy. Mimoto bylo zjištěno, že zadní levý podběhu v oblasti uchycení tlumičů už byl jednou vařen a oprava byla provedena neodborně, jednak jsou tam velmi hrubé sváry, ale hlavně na tom podběhu nahoře jsou v původní karoseri prolisy, které mají asi usnadnit nasazení nástroje při demontáži tlumičů a tento prolis byl vařením zlikvidován. Proto bude provedeno vyříznutí této první opravy a plech bude znovu navařen, ale tak, že v něm bude vytvořen ten prolis, takže vzhledově bude karoserie odpovídat původnímu stavu. Nové sváry i na vnitřních částech karoserie budou zabroušeny a vytmeleny, takže by neměly v karoserii být znát ani zevnitř a karoserie bude vzhledově odpovídat původnímu stavu. Obdobně bude opraveno i vaření v přední podokenní příčce na levé straně, vyříznuto nekvalitně provedené vaření a provedeno znovu.
Bohužel původní majitel mi zatajil rozsah té havárie, ale na rozsah rekonstrukčních prací to má dopad jen relativně malý - ta oprava torpéda a zámku kapoty navíc. Ostatní bylo zjevné včetně zvlněné kapoty i té koroze, takže si na něm nic nevezmu ani kdybych ho případně zažaloval o slevu kupní ceny. Nestálo by to za to.
Co se týká dílů, pak karosářské plechové díly k dispozici jsou, opravna je už objednala. Horší je situace u ostatních dílů, které karoserii vystrojují, tedy dílů příslušenství a zde se obracím na veřejnost s prosbou o pomoc při jejich shánění. Viz: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=94681
Renault 11 1,7i z r. 1985 v barvě červené (Jedenácté přikázání)
Dacia Logan sedan I, Phase II; 1,2 16V 55kW v barvě červené Passion z 06/2011 (Metelesku blesku III)
Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 2,0 L2H1 barva červená Tiziano od 29.3.2018

Uživatelský avatar
Espero
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon srp 27, 2012 12:19
Bydliště: Beroun (Tetín)
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od Espero » pon říj 30, 2017 10:07

Viz níže, trochu mi nešly doplnění textu.
Naposledy upravil(a) Espero dne pon říj 30, 2017 10:17, celkem upraveno 1 x.
Renault 11 1,7i z r. 1985 v barvě červené (Jedenácté přikázání)
Dacia Logan sedan I, Phase II; 1,2 16V 55kW v barvě červené Passion z 06/2011 (Metelesku blesku III)
Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 2,0 L2H1 barva červená Tiziano od 29.3.2018

Uživatelský avatar
Espero
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon srp 27, 2012 12:19
Bydliště: Beroun (Tetín)
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od Espero » pon říj 30, 2017 10:16

Prosba o pomoc. Sháním trubku do benzinové nádrže na R 11.
Neměl by někdo doma navíc trubku do nádrže na R11 z r. 1985 (od hrdla až po nádrž (bez zátky, tu mám)? Jde o to, že celková rekonstrukce karoserie mé R11 se chýlí ke konci, vůz je předán na lakovnu. Některé detaily na voze si ale dělám sám, abych opravu zlevnil a jednou z těch věcí je i repase nádrže (tu postačí jen natřít jinak je v dobrém stavu). Včera jsem zjistil, že v dolní části trubky pod gumou, která jí spojuje s nádrží mám vyrezlou dírku asi tak 4 mm v průměru. Jenže to nikdo nechce zavařit, že to nepovolují bezpečnostní předpisy, mohlo by to prý třasknout, protože jsou tam usazeniny po benzinu. Nová se koupit nedá. Tak musím sehnat jinou.
Postup opravy trochu přibližuje odkaz na následující link.
http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewto ... 9&start=10
Renault 11 1,7i z r. 1985 v barvě červené (Jedenácté přikázání)
Dacia Logan sedan I, Phase II; 1,2 16V 55kW v barvě červené Passion z 06/2011 (Metelesku blesku III)
Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 2,0 L2H1 barva červená Tiziano od 29.3.2018

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od Šamša » ned pro 03, 2017 20:23

Benzínová nádrž jde v pohodě vařit, jen ji musíš naplnit vodou, nebo dusíkem. pokud jde o drobnou dírku, tak třeba i zaletovat cínem elektrickou pájkou.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Espero
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon srp 27, 2012 12:19
Bydliště: Beroun (Tetín)
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od Espero » úte kvě 01, 2018 08:06

Včera jsem se byl podívat na postup opravy mého veteránka R11 a současně jsem tam dovezl palivovou nádrž po repasi, kterou jsem dělal doma svépomocí, abych aspoň trochu opravu zlevnil, (odstranění původního nátěru, zbavení koroze některých napadených míst, 2x základový nátěr a vrchní černý email). Odvezl jsem si domů k oživení a opravě zadní nápis Renault 11, kde je původní stříbrný nátěr písmen téměř setřený.
Vůz je po GO karoserie téměř hotov, v současnosti jsou na lakovně všechny vnější plasty (oba nárazníky a boční plasty). Vůz je již téměř zpět zkompletovaný a smontovaný. Trošku jsem se prohřešil proti originálu, protože jsem rozhodl černý lak nově nastříkat polomatnou černou barvou v původním odstínu, ale ne matnou a důvodem je špatná udržovatelnost té matné barvy. Mám problémy se spoilerem zadních dveří , který se nepodařilo opravit a není ve stavu schopném zpětné montáže, budu dál shánět jiný, ale pokud se to nepovede, bude ten starý v mezích možností zbaven rzi a připevněn přilepením k zadnímu víku. Také negativně působí, že se mi nepodařilo sehnat nová zadní světla. Budu shánět dál a měnit později, pokud se zadaří.
Stav karoserie i kvalitu provedení laku lze posoudit z fotek, bohužel vůz je poněkud zaprášený, byl lakován již někdy před 4,5 měsíci, ale i tak je dobře patrné, jak se oprava celkově povedla. Z fotek je zřejmé, že po přivezení vozu domů práce neskončí, budu muset repasovat kola, obnovit nátěr na tažném zařízení a celý spodek vozu natřít protikorozním nátěrem, nejspíše Tlumexem.
Ovšem nepodařilo se mi dohodnout termín dokončení, takže nevím, jestli alespoň do dovolené s vozem vyjedu.
Renault 11 1,7i z r. 1985 v barvě červené (Jedenácté přikázání)
Dacia Logan sedan I, Phase II; 1,2 16V 55kW v barvě červené Passion z 06/2011 (Metelesku blesku III)
Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 2,0 L2H1 barva červená Tiziano od 29.3.2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4296
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 01, 2018 19:34

Skvělé, jen ty fotky nevidim a opravdu rád bych se koukl :).
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 305 000km

Uživatelský avatar
Espero
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon srp 27, 2012 12:19
Bydliště: Beroun (Tetín)
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace R 11 GTX; 1,7i r. 1985 Phase I.

Příspěvek od Espero » pát srp 10, 2018 09:39

Omlouvám se za nereagování, celá oprava se protahovala, ale už je vůz doma, tady dávám link na veteránské renaultské klubovní fórum, kde je všechno vidět pěkně postupně od samého začátku i s fotkami a taky jaký je o mé informace zájem. Radši ani nechtějte vědět, kolik to všechno stálo.

http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewto ... ?f=5&t=629
Renault 11 1,7i z r. 1985 v barvě červené (Jedenácté přikázání)
Dacia Logan sedan I, Phase II; 1,2 16V 55kW v barvě červené Passion z 06/2011 (Metelesku blesku III)
Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 2,0 L2H1 barva červená Tiziano od 29.3.2018

Odpovědět

Zpět na „Renault 9/11“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host