Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Moderátor: Moderators General
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Zdravím,
založil jsem tohle vlánko, které bych chtěl používát pro všechny problémky, co nastanou s moji R9, tak abych nemusel pokaždé zakládat nové vlákno
Něco málo bych ještě napsal o autě. Auto mám po taťkovi, snažím se o něj tak nějak starat, jiné odmítám Má najeto asi.. no, jestli 300-tis asi už? palubka je z jiného modelu (tuším GTL), jinak typ je TL. Je to 1.4ka z 1983 Jsme vlastně druzí majitelé a auto je u nás v rodině už asi 19 let
Tady pár fotek, časem občas přidám.
Chtěl bych uvést některé věci, které se mi moc nelíbí a v březnu pojedu dát auto k jednomu člověku, který se mi na to trochu podívá a uvidíme co s tim.
Takže:
- Při jízdě se zařazeným 5-tým rychlostním stupněm, někde od motoru píská - děje se tak jen při pětce..
- Byla doba, kdy nešla zařadit zpátečka - a to vůbec..
- Řadící páka jakoby není "pevná". Při žařazení nebo i při neutralu, se s ni dá hýbat.. prostě.. nevím jak to líp popsat, prostě se hýbe, jako kdyby byla uvolněná.
- Když se dýl nejezdí (teďka při mrazech jsem nejezdil - asi 14 dní) a brzdovka vytekla - ale v hadičkách zůstala, protože auto brzdí. Ne nějak moc dobře, ale brzdí. (Pokud se s autem jezdí, tak brzdovka neuniká vůbec).
- Dosta často se mi stává, že nastartuju (při prvním startování v novém dni) až na po třetí - byly doby, kdy motor chytnul až na 10-tý pokus..
- A ještě mi auto nějak moc baští olej.. :/
- Co se týče koroze karoserie - díky zatýkání, mám trochu oranžovou podlahu pod kobercem u nohou řidiče - to bych asi nechal vyvyřit asi, ne?
- Asi tři roky zpátky jsem před technickou nechával u známého dělat menší seřízení před technickou. Padala mi furt jedna zástěrka, tak se o to postaral. No, problém je tam teďka, že se tam drží u zástěrek voda a tak mi to tam rezne.. asi to bude chtít odříznou, přivařit nový kus plechu a ty zástěrky pořešit jinak.
Tohle byly takové hlavní problémy, co teďka mám.
A teďka bych chtěl sepsat zase věci, co byly opravené a vyměněné
- Přední brzdové kotouče a destičky byly vyměné za nové.
- Zadní bubny a prasátka také vyměněny za nové (a natřené na žluto )
- Levé přední ložisko vyměněno (auto při jízdě hučelo, už jsem to tady na foru řešil, teď už je to v pohodě a dost velký rozdíl to je)
- Koncový a středový díl výfuku vyměněn za nový.
- Pravá (myslím, že pravá) manžeta byla vyměněná - kapal odtamtud olej.
Chtěl bych auto nějak udržet při životě, zatím jezdí dobře, ale chtěl bych se vyvarovat nějakým problémům, co by mohly nastat.
Postupně bych sem rád psal, co se změnilo, přihodilo a tak.. Samozřejmě uvítám jakékoliv návrhy na vylepšení, na co si dát pozor, co jsem udělal špatně a tak..
založil jsem tohle vlánko, které bych chtěl používát pro všechny problémky, co nastanou s moji R9, tak abych nemusel pokaždé zakládat nové vlákno
Něco málo bych ještě napsal o autě. Auto mám po taťkovi, snažím se o něj tak nějak starat, jiné odmítám Má najeto asi.. no, jestli 300-tis asi už? palubka je z jiného modelu (tuším GTL), jinak typ je TL. Je to 1.4ka z 1983 Jsme vlastně druzí majitelé a auto je u nás v rodině už asi 19 let
Tady pár fotek, časem občas přidám.
Chtěl bych uvést některé věci, které se mi moc nelíbí a v březnu pojedu dát auto k jednomu člověku, který se mi na to trochu podívá a uvidíme co s tim.
Takže:
- Při jízdě se zařazeným 5-tým rychlostním stupněm, někde od motoru píská - děje se tak jen při pětce..
- Byla doba, kdy nešla zařadit zpátečka - a to vůbec..
- Řadící páka jakoby není "pevná". Při žařazení nebo i při neutralu, se s ni dá hýbat.. prostě.. nevím jak to líp popsat, prostě se hýbe, jako kdyby byla uvolněná.
- Když se dýl nejezdí (teďka při mrazech jsem nejezdil - asi 14 dní) a brzdovka vytekla - ale v hadičkách zůstala, protože auto brzdí. Ne nějak moc dobře, ale brzdí. (Pokud se s autem jezdí, tak brzdovka neuniká vůbec).
- Dosta často se mi stává, že nastartuju (při prvním startování v novém dni) až na po třetí - byly doby, kdy motor chytnul až na 10-tý pokus..
- A ještě mi auto nějak moc baští olej.. :/
- Co se týče koroze karoserie - díky zatýkání, mám trochu oranžovou podlahu pod kobercem u nohou řidiče - to bych asi nechal vyvyřit asi, ne?
- Asi tři roky zpátky jsem před technickou nechával u známého dělat menší seřízení před technickou. Padala mi furt jedna zástěrka, tak se o to postaral. No, problém je tam teďka, že se tam drží u zástěrek voda a tak mi to tam rezne.. asi to bude chtít odříznou, přivařit nový kus plechu a ty zástěrky pořešit jinak.
Tohle byly takové hlavní problémy, co teďka mám.
A teďka bych chtěl sepsat zase věci, co byly opravené a vyměněné
- Přední brzdové kotouče a destičky byly vyměné za nové.
- Zadní bubny a prasátka také vyměněny za nové (a natřené na žluto )
- Levé přední ložisko vyměněno (auto při jízdě hučelo, už jsem to tady na foru řešil, teď už je to v pohodě a dost velký rozdíl to je)
- Koncový a středový díl výfuku vyměněn za nový.
- Pravá (myslím, že pravá) manžeta byla vyměněná - kapal odtamtud olej.
Chtěl bych auto nějak udržet při životě, zatím jezdí dobře, ale chtěl bych se vyvarovat nějakým problémům, co by mohly nastat.
Postupně bych sem rád psal, co se změnilo, přihodilo a tak.. Samozřejmě uvítám jakékoliv návrhy na vylepšení, na co si dát pozor, co jsem udělal špatně a tak..
Renault 9 [1,4 | 1983]
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Ještě jsem si všiml jedné věci. Když jedu, tak jakoby od levé přední nápravy slyším (pokud jedu po nerovnostech) jakoby takový dunění nebo narážení.. jako kdyby bylo "něco" povolené nebo co.. nemá někdo tušení co by to mohlo být?
Předem děkuju za odpověď
Předem děkuju za odpověď
Renault 9 [1,4 | 1983]
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Ahoj, když se člověk o auto stará, tak i téměř 30 let staré auto dokáže zaujmout.
Ohledně problémů, jestli se ti moc kýve řadící páka, tak je možné, že urezla nebo se urvala pružinka, která tam byla (alespoň u R5 bývala) a která to kývání eliminovala. Pokud ti to hučí jen při jednom rychlostním stupňi, tak bych to viděl, že už má převodovka něco za sebou a je ten 5. stupeň opotřebovaný. A je v ní dostatek převodového oleje?
A to bouchání na nápravě může být víc věcí, některý čep, uložení ramena, stabilozátoru nebo tlumiče... Je potřeba sundat kolo a postupně to všechno projít.
Ohledně problémů, jestli se ti moc kýve řadící páka, tak je možné, že urezla nebo se urvala pružinka, která tam byla (alespoň u R5 bývala) a která to kývání eliminovala. Pokud ti to hučí jen při jednom rychlostním stupňi, tak bych to viděl, že už má převodovka něco za sebou a je ten 5. stupeň opotřebovaný. A je v ní dostatek převodového oleje?
A to bouchání na nápravě může být víc věcí, některý čep, uložení ramena, stabilozátoru nebo tlumiče... Je potřeba sundat kolo a postupně to všechno projít.
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Ten olej by to mohl být, si myslím.. jenže jsem se sám nedostal k tomu, abych to nějak zkontroloval sám.. předpokládám, že to je někde ze spodu auta, a já se tam nemám jak dostat.. sice pod auto dokážu vlíst, ale to je asi tak všechno
Jinak děkuju za příspěvek
Jinak děkuju za příspěvek
Renault 9 [1,4 | 1983]
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Je to zepředu auta na boku převodovky, je tam velká kovová matka nebo plastová s měrkou nebo bez ni...
mirekj píše:Ten olej by to mohl být, si myslím.. jenže jsem se sám nedostal k tomu, abych to nějak zkontroloval sám.. předpokládám, že to je někde ze spodu auta, a já se tam nemám jak dostat.. sice pod auto dokážu vlíst, ale to je asi tak všechno
Jinak děkuju za příspěvek
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Aha, mrknu na to a dám vědět. Jinak se na to podívám asi zítra, jak se dostanu k autu.
Díky
EDIT: Tak jsem se na to byl podívat a vůbec nikde jsem nic takovýho jak popisuješ nenašel neměl by si někde nějaký obrázek toho, jak by to mělo vypadat prosím?
Díky
EDIT: Tak jsem se na to byl podívat a vůbec nikde jsem nic takovýho jak popisuješ nenašel neměl by si někde nějaký obrázek toho, jak by to mělo vypadat prosím?
Renault 9 [1,4 | 1983]
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned lis 11, 2007 21:12
- Bydliště: Andelska Hora 43 Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Z přední části převodovky ,asi 5 cm vedle silentbloku,je šroub bud na 24 nebo 27 klíč,případně taková zátka na křídlatou matku.Tím se kontroluje olej a má být ,když stojíš na rovině zároven se spodním okrajem té díry po vyšroubovaném šroubu z převodovky.Na 9 mi dvakrát bouchala náprava jak říkáš a byl to stabilizátor,to krajní uložení.Jinak prolez věechny čepy a tlumič.já mám Rendu 9 už třetí kousek mám je 11 let a je to slušný auto s minimálníma závadama.Jediný můj problém se všemi je karburátor Weber.Všechny mne zlobí a zlobili a nemám je rád.Jestli tu někdo znáte Ivana Rouse,někde tady z Liberce,prosím o kontakt,on by mi prý mohl pomoci.Díky
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Zítra se na to zkusim podívat, díky Vitezslave. Ptal jsem se na to ještě před chvíli táty, a někde to tam je, jen prý ať to teď nekontroluju, když u sebe nemám olej, pač je to prý nějak zalepený tam či co, že to tamtudy unikalo asi.
Tak buď zítra to ještě omrknu, abych věděl kde to tam je a nechám to kdyžtak na tom známým, aby se na to mrknul taky. Jinak s tím karburátorem, jak to myslíš že tě zlobí? máš na mysli to startování? Jinak nevím, jestli u mě mám taky Webera.. dá se to poznat podle typu devítky? tohle je ten 44kw, 1,4ka, 60 (nebo 59) koní..
Tak buď zítra to ještě omrknu, abych věděl kde to tam je a nechám to kdyžtak na tom známým, aby se na to mrknul taky. Jinak s tím karburátorem, jak to myslíš že tě zlobí? máš na mysli to startování? Jinak nevím, jestli u mě mám taky Webera.. dá se to poznat podle typu devítky? tohle je ten 44kw, 1,4ka, 60 (nebo 59) koní..
Renault 9 [1,4 | 1983]
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned lis 11, 2007 21:12
- Bydliště: Andelska Hora 43 Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tak to máme stejný motor,jen ten můj Renault je z roku 1988.Studený mi chytne ihned,ale teplý se ulije.Mám to tady někde založené jako vlakno k diskusi.Prostě když je motor teplý tak se mi to po asi 5 minutách tak ulije ,že nechce chytit,Sundal jsem kryt vzduchového filtru,a koukal jsem do sání a normálně mi do sání nateče pod tlakem benzín akcelerační pumpičkou.Už tam mám druhý stejný karburátor a závada zůstala.Vím že je zrada jinde,jen nevím kde,tohle auto mám třetí rok a závada se zhoršuje.Všechy hadice mám průchozí,vyměnil jsem i palivové čerpadlo,zkusil jsem vyřadit i ten předehřev karburátoru co je pod ním a závada je tam pořád,je to jediná zrada a vím že to bude nějaká blbost,jen to najít.Napříkla když jsme stavěli zavodní Škodovky tak jsme mezi sání a výfukové potrubí dávali azbestovou destičku aby to bylo studenější.Fakt už si s tím nevím rady.Taky to má díky tomu spotřebu na krátké tratě okolo 10 litrů,ale když jsem jel 600 km v kuse byla spotřeba 6,8 což je super.
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
No, tak na ten problém s tím karburátorem se pak zkusím poptat. Co jsem jel zatím nejdelší cestu, tak bylo kolem 180km a co jsem počítal spotřebu, tak byla neuvěřitelných 5.7l, ale to bylo před rokem, tak uvidíme, jak kolik to bude teďka až pojedu.
Renault 9 [1,4 | 1983]
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tahle 9ka nemá dvojitýho Webera, je to C1J asi se Solexem.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tak jsem se ptal táty, co že to tam za karbec máme a prý je to Weber, tak nevím..
Renault 9 [1,4 | 1983]
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Kdyby tam byl dvojitý Weber, bude to mít:
1) minimálně 49-52kW, ne 46; motor by musel být C2J a typ vozu L423 - tohle je C1J a L422
2) skrz filtrbox by byla díra pro šroubovák na štelování karburátoru
1) minimálně 49-52kW, ne 46; motor by musel být C2J a typ vozu L423 - tohle je C1J a L422
2) skrz filtrbox by byla díra pro šroubovák na štelování karburátoru
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tak máš pravdu, je to tak.. vlastně jen tak okrajově, by mě zajímalo, v čem je hlavní rozdíl?
jinak děkuju za vyjasnění:)
jinak děkuju za vyjasnění:)
Renault 9 [1,4 | 1983]
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tak je to jiny vyrobce karburatoru, mel by to byt zrejme Solex 32BIS, ma jen jednu komoru, ten Weber je dvoukomorovy a ma ten motor s tim vyssi vykon
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Ok, díky za odpověď
Renault 9 [1,4 | 1983]
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned lis 11, 2007 21:12
- Bydliště: Andelska Hora 43 Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
A já mám motor C1J7,auto je vyrobené 1988 motor 1,4 44kw ,je tam dvojitý Weber.A sním jsou ty problémy.Díru skrz filtrbox na seřizování tam mám a jak je vidět vše je original .Auto mám od pantáty našeho admina DDT odtud z Jablonce nad Nisou a ten karbec je opravdu jedinný problém to ostatní se vychytalo.Taky už jsem přemýšlel o montáži solexu i se sběrným potrubím,ale nechce se mi do toho nic moc vrážet,takže jedině něco jetýho ne bo z bouračky.Takhle jsem sehnal ten druhý karbec co tam mám ted a závada je pořád stejná.
- R11
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Vito, mas - li motor C1J s vykonem 44 kW, nemuze tam byt original dvoukomorovy Weber. Ta jednicka v oznaceni C1J znaci 1komorovy karbec (C2J je dvoukomora a C3J je jednobodovy vstrik). Notabene zadny motor u R9/11 s dvoukomorovym Weberem nemel vykon "jen" 44 kW. Takze asi tam bude jinej karbec (vcetne sani a filtrboxu), nebo puvodni karbec a jinej motor.
Naposledy upravil(a) R11 dne stř úno 29, 2012 12:06, celkem upraveno 1 x.
Jirka
<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010
<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Karbec by tam měl být taky původní u mě, i motor.. jinak se pokusim pak vyotit jak to vypadá i po sundání vzduchovýho filtru.
Renault 9 [1,4 | 1983]
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned lis 11, 2007 21:12
- Bydliště: Andelska Hora 43 Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
No nevím moje ,auto přede mnou měli jen dva starší pánové a ti si myslím nic neměnili.Každopádně jestli tu má někdo celé sání a karbec jednokomorový Solex ,rád bych to s ním vyzkoušel.Je možné že moje problémy jsou právě od špatného osazení motoru jinným karburátorem.Jinak až se udělá lepší počasí hodím sem nějaké foto mojeho auta,trošku jsem si pohrál s interierem,jelikož pracuji ve firmě která vyrábí stropy na auta,dostal jsem se za dobrý peníz k alcantaře,tak si hraju ,tedy jen tapec dveří a kufr.Nejsem žádný tuner ,ale všechny auta který jsem měl jsem si vždy udělal k obrazu svému,motorku taky,ale to je jinná kapitola.Jen veterána jsem si dělal 2 roky do originálu.Byl to DAF 55 Varimoatic,auto s motorem Renault,stejně jako byla Dacia jen s pohonem klínovými řemeny.Renovace byla fuška,ale výsledek stál za to.Mám strejdu ve Svojšicích,to je za Přeloučí,který renovuje plechařinu,moto nádrže no prostě vše co je z plechu nebo kovu,skvělý autoklempíř ,kdysi vyučoval v Přelouči autoklempířimu,ale ted dělá asi 10 let sám jen veterány a když u něj vidím jak se dá vše krásně udělat,je mi líto všech těch starých ,aut které zmizí v kovošrotě.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned lis 11, 2007 21:12
- Bydliště: Andelska Hora 43 Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tak jsem se podíval do chytrého CD co tam mám mít za karburaci a je tam psáno karburátor Solex 32 BIS
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Tak to bude nejspíš to správný řešení.. jen teďka aby si to sehnal a aby to pak fungovalo
Renault 9 [1,4 | 1983]
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Jen drobnost a poznámku - Daf v typu 55 použil motor z R 8,tedy 1108ccm a u verze 55 Marathon upravený se zvýšeným výkonem.Silnější z R12/Dacie použil až po převzetí Volvem v typové řadě 340.Vitezslav píše:No nevím moje ,auto přede mnou měli jen dva starší pánové a ti si myslím nic neměnili.Každopádně jestli tu má někdo celé sání a karbec jednokomorový Solex ,rád bych to s ním vyzkoušel.Je možné že moje problémy jsou právě od špatného osazení motoru jinným karburátorem.Jinak až se udělá lepší počasí hodím sem nějaké foto mojeho auta,trošku jsem si pohrál s interierem,jelikož pracuji ve firmě která vyrábí stropy na auta,dostal jsem se za dobrý peníz k alcantaře,tak si hraju ,tedy jen tapec dveří a kufr.Nejsem žádný tuner ,ale všechny auta který jsem měl jsem si vždy udělal k obrazu svému,motorku taky,ale to je jinná kapitola.Jen veterána jsem si dělal 2 roky do originálu.Byl to DAF 55 Varimoatic,auto s motorem Renault,stejně jako byla Dacia jen s pohonem klínovými řemeny.Renovace byla fuška,ale výsledek stál za to.Mám strejdu ve Svojšicích,to je za Přeloučí,který renovuje plechařinu,moto nádrže no prostě vše co je z plechu nebo kovu,skvělý autoklempíř ,kdysi vyučoval v Přelouči autoklempířimu,ale ted dělá asi 10 let sám jen veterány a když u něj vidím jak se dá vše krásně udělat,je mi líto všech těch starých ,aut které zmizí v kovošrotě.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned lis 11, 2007 21:12
- Bydliště: Andelska Hora 43 Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Já vím to že tam byl motor Renault stejně jako v dacii jsem napsal jen pro obraz.Ale ten DAF to bylo takové zvláštní svezení i zvuk byl zvláštní.Mělo to zvuk jak vysavač,jelikož kardanka měla stejné otáčky jako motor.Taky tam bylo něco jako uzávěrka diferenciálu,použil jsem to jednou když mi praskl řemen pohonu tak abych dojel domu,dalo se stím jet 40km/h tedy na tu uzávěrku,jinak to jelo normálně,ale víc jak 110 jsem to nikdy nehonil a psanou maximální rychlost to mělo 146km/h.Jinak to auto docela budilo pozornost.Kamarád měl 44 Variomatic,to byl vzduchem chlazený dvouválec a taky jsem našel člověka který měl Volvo 66 Variomatic a to bylo coupé vyráběné ve firmě DAF,ale po jejím převzetí firmou VOLVO .Jinak tu 55 co jsem měl já jsem viděl od té doby ještě jednu ,někde v okolí Mladé Boleslavi.
- mirekj
- Junior member
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon srp 11, 2008 20:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Renault 9 / Co je potřeba / problémy / pokroky
Zdravím,
tak je devítka po menší rekonstrukci.
Došlo k výměně:
Brzdový válec
Vodní pumpa (ten blok)
Klínový řemen
Vzduchový filtr
Právé ložisko kola
Svíčky
Olej
Olej do převodovky
Těsnění výka motoru (hlavy válců? nebo tak nějak.. )
Brzdové hadičky u předních kol
Pak bylo opravené řazení - už nemám problém řadit pětku a zpátečku..
Teďka se brzdí o poznání líp je při té pětce, je furt slyšet "pískání" z motoru. Tam asi bude problém přímo v převodovce.. a to je špatný..
No, jinak další fotky ještě pak dodám
tak je devítka po menší rekonstrukci.
Došlo k výměně:
Brzdový válec
Vodní pumpa (ten blok)
Klínový řemen
Vzduchový filtr
Právé ložisko kola
Svíčky
Olej
Olej do převodovky
Těsnění výka motoru (hlavy válců? nebo tak nějak.. )
Brzdové hadičky u předních kol
Pak bylo opravené řazení - už nemám problém řadit pětku a zpátečku..
Teďka se brzdí o poznání líp je při té pětce, je furt slyšet "pískání" z motoru. Tam asi bude problém přímo v převodovce.. a to je špatný..
No, jinak další fotky ještě pak dodám
Renault 9 [1,4 | 1983]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů