Olej ve vyfuku, netopi, uz nestartuje - tesneni pod hlavou?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 637
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Olej ve vyfuku, netopi, uz nestartuje - tesneni pod hlavou?

Příspěvek od R11 » stř bře 23, 2011 23:51

Tak mam asi velky problem. Po odstaveni veteranka na zimu (cca 4 mesice) jsem dobil baterku a vypravil se vcera k autu. Napred se mu nechtelo naskocit, starter se kousal jako u temer vybity baterky, pak naskocil, chvili v pohode bezel a tak asi po minute se zacal valit z vyfuku modro-bily husty kour. Chvili jsem to nechal bezet, pak radsi chcipnul, koukam, co se kde deje, rikam si-voda ve valcich, tak jsem povolil vicko expanzky, to fouklo a pak se do expanzky nahrnulo tak cca pul litru kapaliny. Kdyz jsem to chtel znova nastartovat, starter se vzdycky tak trikrat protocil a pak nic - jakoby kousnuty.

Dneska jsem prisel znova, ze to zkusim zahrat a zkouknout, co se deje. Prvni pokus o nastartovani byl stejny, jako vcera, druhy pokus uspesny, chytlo to uplne krasne. Zase chvilku pohoda, pak ten samy kour, chladici kapalina trochu stoupla, pak zase za chvilku klesla...zahral jsem motor, az mi rucicka teplomeru pomalu nadavala, nicmene hadice do chladice studeny, chladic taky, vrtule samozrejme nesepnula...auto netopi, tepla je jen vodni pumpa a motor. Z vyfuku kape olej - vypada, ze zredeny, pod vickem oleje se udelal bily povlak...Nicmene voda z expanzky nemizi (jestli nemizi z bloku nevim, ale myslim si, ze ano). Olej vypada, ze na merici tycce pribyl...(kontroloval jsem pred prvnim nastartovanim a po zhasnuti motoru a v tu chvili ho bylo vic a byl svetlejsi, nez predtim). Dobre. Chapu, ze asi tesneni pod hlavou (i kdyz nechapu, proc by se prostrelilo ctyrmesicnim stanim) nebo praskla hlava. Vsechno tomu nasvedcuje. Nicmene nechapu, proc tece olej (evidentne zredeny) i z vyfuku a uz vubec nechapu, proc po poslednim vypnuti motoru uz auto nejde nastartovat. A to tak, ze baterka ukazuje na meraku, ze je plna, kontrolky sviti, ale po otoceni klickem starter ani necvakne..proste totalni ticho...Souvisi to spolu, nebo se pokazilo vic veci najednou? Podotykam, ze chladici kapalina byla nemrznouci, takze zmrznout to nemohlo

Netusite nekdo, co se deje? Diky za kazdy napad a radu :wink:
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vyfuku, netopi, uz nestartuje - tesneni pod hlav

Příspěvek od Liboa » čtv bře 24, 2011 18:18

Rada je jednoduchá. Sundat hlavu a podívat se co se stalo.

Určitě to bude těsnění nebo prasklá hlava, ale není snad ani reálné.

Prostě přes zimu vyrezlo těsnění.

K tomu startéru: může to bejt tím že se naplnil válec vodou a motor se prostě neotočí.
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 637
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vyfuku, netopi, uz nestartuje - tesneni pod hlav

Příspěvek od R11 » čtv bře 24, 2011 20:59

No asi to tak vypada, taky myslim spis tesneni, nez hlava. Doufam. Asi prasklo v miste, kde se setka olej s vodou a proto to haze olej redeny vodou z vyfuku. Aspon tak si to vysvetluju ja. Dostanu se k tomu asi az za mesic, doufam, ze pokud se dostala kapalina do valcu, tak to nenavratne nezatuhne a jen se vymeni tesneni, olej, kapalina a pofrci to dal.
Nicmene k tomu starteru -kdyby to tak bylo s tou vodou ve valcich, starter by po otoceni klicku aspon cvakal, jak priskoci pastorek. Ale on nedela vubec nic, zadnej zvuk, proto myslim, ze odesel taky a snad to s tim ostatnim nema dalsi souvislost.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
alcapone
Člen RCČR
Příspěvky: 243
Registrován: čtv kvě 01, 2008 21:24
Bydliště: Hlinné
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vyfuku, netopi, uz nestartuje - tesneni pod hlav

Příspěvek od alcapone » čtv bře 24, 2011 21:15

Bohužel, R11tky jsou háklivé na odstavení, znám to u své Beruchy. Dyť jsi s ní jezdil každý den a pak se div. Pániček si koupil nové auto a mě odstavil, tak teď ho vytrestám. Hodně štěstí v opravě. Jo s čim pojedeš do Ivančic a Hluboké. Do Ivančic já s Beruchou, pozjistit co na ní podělat na atestaci a do Hluboké snad se stříbrnou, ale to nedopadne. Ještě jsem na ni ani nešáhl.
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 49 kW 1986, R11 1.7 TXE 55 kW 1987, R19 1.7 TSE 54 kW 1991. Strejda má R19 1.8 RT 5dv. 65 kW 1993.

Odpovědět

Zpět na „Renault 9/11“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host