karburator

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

karburator

Příspěvek od janci11 » čtv čer 12, 2008 12:26

chcel by som sa spytat ci mozem vymenit tento karburator Obrázek



za tento Obrázek


a ci sa to vobec oplati a aky by bol rozdiel
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 230
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » čtv čer 12, 2008 13:24

To první neni karburátor, ale jednobodový vstřikování.
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Ex Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Ex Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002
Renault Megane IV Grandtour, SCe 115, 84 kW, Zen, r.v. 2018

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » čtv čer 12, 2008 13:35

ja nemam v aute karburator ? :shock: a to jednobodove vstrikovani je co ? nejak mi to mozte priblizit mam v tom dost chaos
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 230
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » čtv čer 12, 2008 13:41

To na tý horní fotce je jednobod. Já ho mam na autě taky přesně ten samej a karburátor tam určitě nemam. Má to prostě jinej způsob dopravy paliva v tomhle případě přes jeden vstřikovací ventil ze kterýho to teče na škrtící klapku. Je to už řízený elektronicky. A pokud nemusíš při startování používat sytič , tak je to jasný.
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Ex Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Ex Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002
Renault Megane IV Grandtour, SCe 115, 84 kW, Zen, r.v. 2018

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » čtv čer 12, 2008 14:20

no sytic veru nepouzivam teda ani ho nemam a nemoze s tym vstrekovanim suvisiet nejak aj moj problem s otackami na volnobehu ? viewtopic.php?t=18676&postdays=0&postorder=asc&start=24
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 230
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » čtv čer 12, 2008 14:31

To samozřejmě může, já mam momentálně problém, žýe mi to zase špatně startuje a z toho vstřiku jde málo benzínu. Jestli kolísaj otáčky, tak bych kromě toho co je napsaný v tom topicu ještě zkusil krokovej motorek volnoběhu u škrtící klapky. Někde na fóru o tom někdo psal. Myslím v sekci R5 1994-1996 jednobody jsou totiž na R5, 11, 19, 21, Clio...
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Ex Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Ex Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002
Renault Megane IV Grandtour, SCe 115, 84 kW, Zen, r.v. 2018

Uživatelský avatar
vasekplzen
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte dub 04, 2006 18:41
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vasekplzen » čtv črc 10, 2008 06:28

janci11 píše:no sytic veru nepouzivam teda ani ho nemam a nemoze s tym vstrekovanim suvisiet nejak aj moj problem s otackami na volnobehu ? viewtopic.php?t=18676&postdays=0&postorder=asc&start=24
To na te tve fotce je opravdu jednobodove vstrikovani (obcas tomu lidi taky rikaji elektronicky karburator - coz neni zcela spravne) a na prvni pohled to vypada jako trochu vetsi karburator s trochou elektroinstalace... Rozdilu je samozrejme vic, ale tim hlavnim je davkovani paliva. Zde je privadeno pred skrtici klapku pomoci vstrikovaciho ventilu ktery je rizen ridici jednotkou. Jinak si tento zpusob samozrejme zachovava normalni skrtici klapku jako ma norm. karburator i dopravu jiz smichane smesi pres saci potrubi do valcu. Aby tento system byl funkcni jsou jeste v sacim potrubi cidla (teplota vzduchu a absolutni tlak v sacim potrubi), volnobeh je ovladan krokovym motorkem ktery primo ovlada skrtici klapku, zajistuje (se zvysenou davkou paliva) funkci sytice a tez po vypnuti zapalovani nastavi skrtici klapku do nastevrene polohy kvuli startu. Pokud motorek neni primo vadny a nezasekava se problemy s volnobehem jsou na 99% spojeny s netesnosti podtlakovych hadicek okolo "karburatoru". Je to omotane hadickama ruzneho prurezu kolem dokola jak zizala kolem klaciku a je radost to opravovat. Asi nejvetsim problemem je sehnat nove hadicky potrebnych prumeru, protoze jak vsichni vime Renault vse dela tak nejak nelogicky a vetsinou kontraproduktivne (zlata nemecka auta). Na me Allianci (1.7 F3N) houpal volnobeh cca 3 roky nez jsem na to prisel (zas tak moc jsem to po tu dobu neresil) a po vymene "vseho gumoveho" motor prede jako kote.
Samozrejme je mozne, ze tvuj problem je zpusoben necim jinym, ale sazel bych na tuhle variantu. Ono kolem toho "karburatoru" je celkem horko (bezduvodne asi neni palivo vedeno v techto mistech v kovovych trubkach) a to guma ve spojeni s mastnotou zrovna rada nema...

Ahoj Vasek.
84' Renault Alliance 1.7 DL Convertible
87' Renault Alliance 1.7 L Convertible
55' Renault 4CV
EX 89' Renault 21 1.7 TL (L48F)
EX 86' Renault 21 2.2 GTS (L48K)

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » čtv črc 10, 2008 08:34

dik za vysvetlenie Vasek ale otacky uz ani tak nekolisu skor mam tento problem moze to byt to co si napisal?
otacky uz ani tak moc nekolisku ale stale ked pridam tak na 3000 otacok a hned pustim plyn tak otacky klesnu az moc a zdochne a strasne auto stratilo vykon je uplne lenive je asi na urovni skody 120
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » čtv črc 10, 2008 08:54

a este jedna vec pri nastartovani je citit benzin
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » čtv črc 10, 2008 11:02

tak ti někde praskla hadička od karburátoru, pořádně prohlídni všechny hadice v motorovém prostoru. Taky skontroluj jestli neprasklo těsnění mezi jednobodem a blokem motora.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » čtv črc 10, 2008 17:28

hadice vyzerajku byt vsetky v poriadku mechanik mi povedalz e to bude asi cidlo aj mi ich ukazoval na obrazku som ich vyznacil v ktorych miestach su..tak som bol v renaulte a ani tam ich nemaju a ze mam stary model ze sa to neda ani objednat uz som s toho zufaly a skusal som tie cidla aj odpojit teda kable som odpojil a ziadna zmena auto ide rovnako ako ked su pripojene [img=http://img155.imageshack.us/img155/1623 ... np9.th.jpg]
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
vasekplzen
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte dub 04, 2006 18:41
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vasekplzen » pát črc 11, 2008 03:54

To co popisujes bych tipnul na neco s MAP (doufam, ze si dobre pamatuji zkratku :lol: ) sensorem. Neni namontovan na motoru, ale za motorovou prickou pred ventilatorem topeni (alespon u americke Alliance). U R21 byl u leveho McPhersonu z pohledu proti smeru jizdy. Je k nemu celkem dlouha gumova hadicka ze saciho potrubi a casem proste zpuchri. Pokud tohle vedeni neni ABSOLUTNE tesne, tak je problem. Cidlo vypada jako takova cerna placka se vstupem na hadicku a konektorem ze spoda - laicky receno.
Samozrejme muze byt vadne i toto samotne cidlo. Na posledni R21 1.7 se zavada projevovala temer stejne - auto nechtelo jit za plynem, kourilo se z toho cerne a spotreba byla okolo 14l/100km. Diky spatne funkci MAP senzoru byla smes moc bohata. Ne vsechna cidla na motoru jsou maji KRITICKY vliv na chod motoru, ale MAP mezi ne rozhodne patri...

Zkus zkontrolovat toto a pak uvidis co dal.
84' Renault Alliance 1.7 DL Convertible
87' Renault Alliance 1.7 L Convertible
55' Renault 4CV
EX 89' Renault 21 1.7 TL (L48F)
EX 86' Renault 21 2.2 GTS (L48K)

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » pát črc 11, 2008 09:30

fuha nemas nejaku pribliznu fotku kde by mohlo byt lebo som s toho co si napisal trochu mimo cital som to tri kat ale neviem co odomna chces :lol: a mam zkontrolovat hadicku ci cidlo?
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » pát črc 11, 2008 18:34

dneska mio dalsi mechanik povedal ze moze byt problem vo vyfuku ze ako bol zvarany tak sa tam nejako upchala sklena vata ci take nieco hovoril....... hadicky a kable som pozeral vsetko vyzera byt v poriadku uz som s toho v koncoch asi to predam a kupim si kolobezku :lol:
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
vasekplzen
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte dub 04, 2006 18:41
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vasekplzen » pát črc 11, 2008 20:02

No vzhledem k tomu, ze jsem ted asi tak cca 10tis. km od domova tak Ti to nenafotim, ale v pondeli uz bych mel byt zpet. Pak poslu...

Vasek.
84' Renault Alliance 1.7 DL Convertible
87' Renault Alliance 1.7 L Convertible
55' Renault 4CV
EX 89' Renault 21 1.7 TL (L48F)
EX 86' Renault 21 2.2 GTS (L48K)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob črc 12, 2008 13:07

MAP je snímač stlaku v sacím potrubí (takže ta hadička k němu vede od sání) a je to černá plastová krabička přibližně 6x3x1cm velká, má na sobě logo výrobce GM.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » pát zář 12, 2008 18:08

tak problem som stale nevyriesil ale otacky uz ani nekolisu skor je problem taky ze:
1. auto je lenive
2. ked ho vytocim do vyssich otacok ide z vyfuku benzin
3. ked ho vytocim a pustim plyn niekedy padnu otacky az moc a zdochne ale iba ked je zohriaty za studena si ich drzi
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

janci11
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: sob črc 14, 2007 18:49

Příspěvek od janci11 » ned zář 14, 2008 12:09

nikto :?: :(
R11 , 1721cm3, F3N 718, 55kW r.v. 85

Uživatelský avatar
maslom
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned dub 20, 2008 18:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od maslom » pát zář 26, 2008 08:31

ahoj
mám teď v ruce karburátor weber 28/30dfth 1a1 s automatickym sytičem
nevíte někdo něco o tomhle karbecu třeba jestli k sytiči vede nějaký kabel
nebo jak to vlastně funguje
druhá komora se otvírá podtlakem-dotaz:půjde to na rendla r9 1721cm3 ???


mimochodem jednobodový stříkačky weber maj v měcholupech na šroťáku

Uživatelský avatar
maslom
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned dub 20, 2008 18:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od maslom » pon zář 29, 2008 13:20

nikdo nic :ak47:

bobeknsk
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon pro 06, 2010 10:17
Bydliště: Nymburk

Re: karburator

Příspěvek od bobeknsk » sob led 07, 2012 09:03

čaute, mam ten jednobod co je na te horní fotce , mam ho na renault r5 1.4. daji se na tom nejak seřidit otačky??? i diš je klapka aš na doraz zavřena furt to ma tak 1500ot. hadičky sou v pohodě odmontoval sem i ten motorek co otčky reguluje a furt stejny, nejni tam někde nakej šroubek nebo něco už rok se nato snažim přijit a fur nic díky za info. :roll:

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 879
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: karburator

Příspěvek od Liboa » pon led 09, 2012 07:46

Klapka nemůže bejt uplně zavřená, to by motor neměl jak dejchat.

Nevím jak je to u jednobodu u renaultů, ale zkusil bych tu klapku vyčistit, můžou tam bejt nánosy karbonu a všeho možnýho a pak se tolik nepřivře a motor má větší otáčky.

Nebo to přisává falešnej vzduch. (těsnění pod klapku?)
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Odpovědět

Zpět na „Renault 9/11“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů