Jaký olej do R11 turbo??

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 879
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Jaký olej do R11 turbo??

Příspěvek od Liboa » ned lis 11, 2007 19:46

Jaký olej do R11 turbo?? Minerální, polosintetický nebo plná sintetika?
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned lis 11, 2007 21:33

To je závislý od technickýho stavu motoru a počtu najetých km.
S kvalitní 15W40 nemáš co skazit.
Pokud má motor najeto málo km nebo je opravdu v dobrém a lepším technickém stavu může tam jít polosyntetika.
Pokud na motoru uděláš kompletní G.O. může tam jít i syntetika.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Butcher
Člen RCČR
Příspěvky: 794
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:00
Bydliště: Prypiat
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher » ned lis 11, 2007 23:20

Liju 10W50/60
Dead man

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 879
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Liboa » pon lis 12, 2007 10:58

Tak ale určitě existuje nějakej předepsaný motorový olej????
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 12:52

Butcher píše:Liju 10W50/60
zbytečný...

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 12:57

Liboa píše:Tak ale určitě existuje nějakej předepsaný motorový olej????
Tak určitě něco doporučováno bylo, ale řekl bych že dnes existují určitě kvalitnější oleje než před 20-22 lety :wink:
Stejně tak je to i s palivem...

Já tam dávám Elf Competition 10-W40


Renault do 11tek v době výroby doporučoval tyto oleje:

Benzínové motory:
-elf Presti M (mj. doporučuje se při -10°)
-elf Presti 15 W 40 (mj. doporučuje se při -10°)
-elf Presti 20 W 50

Žádný speciální olej pro Turbo nebyl. Nicméně to co Renault tehdá doporučoval, dnes už díky vývoji nekoupíš :wink:

btw...copak ty už to Turbo máš :?:
Naposledy upravil(a) Sova dne pon lis 12, 2007 13:38, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon lis 12, 2007 13:06

Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 879
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Liboa » pon lis 12, 2007 17:22

Ještě ho nemám ale zjišťuji si informace. A výměna oleje jedna z prvních věcí při koupi nového auta.
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon lis 12, 2007 18:12

Tomu říkám zodpovědný přístup :-P
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 19:01

Anarki, kolik ti to sežere oleje na 10.000 kilometrech?

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon lis 12, 2007 21:58

Tak to ti řeknu přesně, 9 litrů :lol:

Vysvětlení: Od G.O. měním olej každých 5 tisíc km bez ohledu na jeho kvalitu nebo finanční stav.
Kdysi jsem olej nechával mnohem dýl a nechával jej vyhodnocovat u Tribologa. To se ale změnilo s novým dodavatelem oleje od kterýho mám Shell 5 W40 4 litry za pět stovek. Filtr taky měním pokaždý a pokaždý tam jede origo Purflux.

Před G.O. si motor sebral tak do 1 litru na 12-15 tisíc km.

Teď když si vezme 0,1 - 0,2 litrů na 5000 km. Nesmím ale nalejt olej na paličku max ale 2-3 mm pod nebo mi ho z neznámych příčin sežere nebo vyhází (už tuším odkud ale zatím to neřeším, vrchna hadice z Turba na senzor tlaku oleje).
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 22:29

A z jakého důvodu měníš plnou syntetiku po 5000 tkm :?: :?:

Mě to sežralo 2 litry za 8 tisíc, což jem mazec :evil:

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » pon lis 12, 2007 22:46

Má novýho dodavatele, asi ne? :)

Uživatelský avatar
Butcher
Člen RCČR
Příspěvky: 794
Registrován: čtv zář 29, 2005 11:00
Bydliště: Prypiat
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher » pon lis 12, 2007 22:56

No když s tím jezdíš Ova-Vídeň průměr 170km/h :wink:
Dead man

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon lis 12, 2007 23:05

Sova píše:A z jakého důvodu měníš plnou syntetiku po 5000 tkm :?: :?:
1- Protože ji mám za pár kaček,
2- Protože inženýri v Renaultu asi byli trochu mimo když dimenzovali objem oleje a chladič oleje pro C1J-Turbo (jen pro porovnání Cabelische Salate Sheep - Koza Fiat Uno 1,1 má 3,75 litrů proti C405 co má jen 2,9 litrů.
3- Protože po 5 tisíc km už podle zvuku motoru slyším, že olej už není to co býval na začátku. Pro mě je 5 tisíc tak cca 1 rok jízdy a po roce už je lepší olej vyměnit.
4-Koncepce motoru C1J není zrovna nejvhodnější na dlouhé výměnné intervaly. Jedna věc je olej a druhá jak vypadá (co obsahuje) filtr po 10 tisíc km normální jízdy. Nevím jaký origo filtr jede do 11 Turbo ale na pětku GTT je ten purflux dost mrňavý :?


Sova píše:Mě to sežralo 2 litry za 8 tisíc, což jem mazec :evil:
1 předpoklad - Turbo žere olej - vyndej IC a podívej se jestli není mastný.
Pokud jo tak ho obrať vzhůru nohama kolik oleje ti z něj vyteče.

2 předpoklad - hadice - pořádně skontrolavat - nejlepší by bylo na míru koupit/udělat a vyměnit. Můžou to být hadice od turba, hadice omezení škodlivin, odvětrávání kliky, ventilvíka, Oil Catch Tank .....

3 předpoklad - motor, selhání pístnich kroužků - držím palce a doufám že ne. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon lis 12, 2007 23:08

Protože po 5 tisíc km už podle zvuku motoru slyším, že olej už není to co býval na začátku
Anarki, o hudebním sluchu jsem už dost slyšel, ale o olejo zvuku plné syntetice za 5000km ještě né...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 23:22

Butcher píše:No když s tím jezdíš Ova-Vídeň průměr 170km/h :wink:
Hmm to je trošku přitažené za vlasy 8)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pon lis 12, 2007 23:22

U 1.4turbo je předepsaný interval výměny 5.tkm. Ikdyž jsou oleje kvalitnější, při výměně vždy něco zůstane především v chladiči. Rozhodně doporučuju dodržovat těch 5.tkm. Krom toho má u tohoto motoru předepsaný interval výměny i předovka - každých 30.tkm vyměnit převodový olej.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 23:37

Kurňa to sem taky mohl vědět dřív :? Jinak olej ve špajsce mám měněnej nově...

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon lis 12, 2007 23:42

Anarki píše:Nevím jaký origo filtr jede do 11 Turbo ale na pětku GTT je ten purflux dost mrňavý :?
Tak to máme asik stejnej

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 879
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Liboa » úte lis 13, 2007 07:56

Takhle malý filtr je na všech benzínovejch R11 a R5 a dokonce je stejnej na Peugeotech např. 306, 106. Je to prostě francouz. Kámoš Francouzským autům říká žabožrouti, vždycky mě stím na...., ale je to úsměvný. :)
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » úte lis 13, 2007 20:58

Liboa píše:Takhle malý filtr je na všech benzínovejch R11 a R5 a dokonce je stejnej na Peugeotech např. 306, 106. Je to prostě francouz. Kámoš Francouzským autům říká žabožrouti, vždycky mě stím na...., ale je to úsměvný. :)
No nevím ale já měl v 306 GTI-6 vcelku velkej olejovej filtr

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 879
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Liboa » úte lis 13, 2007 21:32

Nevím teda jak to je u 2.0 GTi ale 1.4 a 1.6 májí tenhle malý filtr.
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte lis 13, 2007 21:35

Ten filtr je perfektní .....
Ale musí se vyměnit pokaždé s olejem každých 5 tisíc km...
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Odpovědět

Zpět na „Renault 9/11“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů