Náhodou neměl někdo z Vás problém s dobíjením baterie,
alternator jsem menil snad uz 4x a pokazde vím že byl v pořádku ale ta trapná kontrolka v palubovce ne a ne zhasnout,
mám r 11 a je tam motor c2j obsah je 1,4
problémek s dobíjením
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř srp 01, 2007 10:03
- Bydliště: šumperk
Re: problémek s dobíjením
Zdravim te,
tak muzu rict ze s timto jsem se setkal i nesetkal, protoze sice kontrolka mi nesvitila, ale problem nekde mezi baterkou, alternatorem a starterem mam. Bez problemu jsem rok jezdil, a najednou z niceho nic nemohl nastartovat, proste to neslo,takze jsem dobil baterku a zase pokracoval v jizde, po 4 zastavce jsem mel ten stejny problem. takze vychodiskem bylo roztlacit auto,motor chytnul a po cca 400 metrech jsem mel problem se svetlama, proste jako by jeli jen na baterku a zadna stava nesla z alternatoru...kdyz auto nakopnu normalne pres klic tak svetla problem nedelaji a bez problemu dobiji...uz se na to divali 4 odbornici a nevi si rady co a jak...tak jestli tohle nekdo mel a muze poradit budu moc rad...detailnejsi info bych pro pripadnou diskuzi napsal ...jinak mam r11, r.v 1988 , 1,7benzin 55kW
tak muzu rict ze s timto jsem se setkal i nesetkal, protoze sice kontrolka mi nesvitila, ale problem nekde mezi baterkou, alternatorem a starterem mam. Bez problemu jsem rok jezdil, a najednou z niceho nic nemohl nastartovat, proste to neslo,takze jsem dobil baterku a zase pokracoval v jizde, po 4 zastavce jsem mel ten stejny problem. takze vychodiskem bylo roztlacit auto,motor chytnul a po cca 400 metrech jsem mel problem se svetlama, proste jako by jeli jen na baterku a zadna stava nesla z alternatoru...kdyz auto nakopnu normalne pres klic tak svetla problem nedelaji a bez problemu dobiji...uz se na to divali 4 odbornici a nevi si rady co a jak...tak jestli tohle nekdo mel a muze poradit budu moc rad...detailnejsi info bych pro pripadnou diskuzi napsal ...jinak mam r11, r.v 1988 , 1,7benzin 55kW
michal_nimm píše:Náhodou neměl někdo z Vás problém s dobíjením baterie,
alternator jsem menil snad uz 4x a pokazde vím že byl v pořádku ale ta trapná kontrolka v palubovce ne a ne zhasnout,
mám r 11 a je tam motor c2j obsah je 1,4
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Problém bude mezi konektorem (jeden až dva dráty) od alternátoru a přístrojovou deskou.
Přelomený kábel, zaoxidovaný konektor ...
Jedná se o tenhle konektor:
Přelomený kábel, zaoxidovaný konektor ...
Jedná se o tenhle konektor:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
Anarki píše:Problém bude mezi konektorem (jeden až dva dráty) od alternátoru a přístrojovou deskou.
Přelomený kábel, zaoxidovaný konektor ...
Jedná se o tenhle konektor:
U me si vsichni mysli, ze problem je v baterii, ze ona proste neudrzi napeti a rychle se vybije. samozrejme ji vymenim a pokud problem setrva tak je treba hledat jinaci alternativa, ale dle selskeho rozumu to vypada ze mi alternator nedobiji baterii...
-
- Starting member
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon led 19, 2004 18:39
Jestli to s tím dobíjením u těchhle aut nebude nějaké stigma.... Mám taky 55 kW 1,7 třetí rok a začal jsem mít podezření, že auto málo dobíjí a nebude to asi slabá baterka ani klidový odběr při odstavení. Nedalo mi to a tak jsem to začal proměřovat. Napětí po nastartování se drží kolem 14 V, ale stačí jen rozsvítit hlavní světla a na volnoběhu to spadne i pod 12! Při zvýšených otáčkách opět stoupne, ale ne víc, než na 13,7 což je málo. Jakmile začnu přidávat další spotřebiče, napětí jde stále dolů, i pod 12 V při plných otáčkách! V další fázi jsem namontoval bočník 100A/60mV mezi baterku a kostru, připojil ampérmetr s nulou uprostřed a potvrdilo se to. Při rozsvícených světlech je proud ještě v plusu, jak přijdou ale mlhovky, jsme na nule (i při vysokých otáčkách!) a při dalších spotřebičích jdeme do mínusu (bereme z baterky). Podezření padlo na slabý alternátor, tak jsem tento bočník dále nasadil přímo mezi výstupní svorku alternátoru a příslušný kablík. Po nastortování dává bez jakéhokoli zapnutého spotřebiče na volnoběh zhruba 10A, po zvýšení otáček se to ustálí na 20A (celkový proud pro čerpadlo paliva, řídící jednotku, vstřikovač, zapalování a dobíjení baterky). Při přidávání dalších spotřebičů se proud úměrně zvyšuje, při otáčkách cca 5000 a zapnutí skoro všeho možného dal maximálně 50A (typový štítek 60A), čili to by se dalo zkousnout. Problém ale je, že i při průměrném proudu při zapnutých světlech 30A je napětí dost nízko, takže mnoho proudu už do baterie neteče, při poklesu otáček na volnoběh naopak teče proud z baterie. Chyba je v nastavení regulátoru nabíjení, což však bohužel nijak seřídit nelze.
Jezdit se s tím dá, ale je potřeba šetřit proudem, kde se dá, nesvítit zbytečně mlhovkama, moc nepoužívat rozmrazovač okna, ventilátor na menší otáčky, při krátkých couračkách a delších přestávkách mezi jízdami je to ale čas od času potřeba hodit na nabíječku a nechat baterku pořádně nabít, nebo se poohlídnout po jiném alternátoru, což je ale docela drahý špás.
Jezdit se s tím dá, ale je potřeba šetřit proudem, kde se dá, nesvítit zbytečně mlhovkama, moc nepoužívat rozmrazovač okna, ventilátor na menší otáčky, při krátkých couračkách a delších přestávkách mezi jízdami je to ale čas od času potřeba hodit na nabíječku a nechat baterku pořádně nabít, nebo se poohlídnout po jiném alternátoru, což je ale docela drahý špás.
Dalibor
R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984
R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 20, 2006 00:21
Alternátor je v podstate trojfázový generátor.Jan Moravec píše:Měl jsem úplně stejný problém u astry a byla proražená 1 dioda.Po výměně a kontrole / 600 Kč včetně montáže-demontáže / bylo vše ok.
Pokiaľ sa prerazí dióda na jednej vetve vezme so sebou aj svoju proti diódu. Po takejto udalosti sa stane dvojfázový aj maximálny výkon alternátoru poklesne obrazne o tretinu.
Pri malej záťaži vzhľadom na regulátor to neni výrazné, ale prejaví sa to pri maximálnej záťaži.
Ak budú v poriadku všetky diódy a správne napnutý remeň, nie je potrebné šetriť na osvetlení.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů