R 19 Málo brzdí
Moderátor: Moderators General
- viktormoto
- Starting member
- Příspěvky: 42
- Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
R 19 Málo brzdí
Zjistil jsem,že mi slabě brzdí R19.Prozkoumal jsem přední brzdový systém,zkontroloval brzdové destičky a kotouče.Jsou originální Renault a jsou asi v polovině opotřebení. Vyčistil jsem od prachu a odmastil kotouče a destičky,nainstaloval zpět a vyzkoušel.Je to beze změn.Pak jsem dělal testy brzd rozjetím a zabržděním na vhodném úseku a opět byl účinek slabý.Kamarád z venku pozoroval mé prudké brždění a zjistil,že se přední kola úplně zastaví a zadek se pořád otáčí a nikdy se nezastaví ani po nejprudším zabrzdění.Ještě jsem nezkontroloval zadní brzdy.
Proč nebrzdí zadek?Na zadní části bývá omezovač brzdového účinku.
Je tedy nefunkční a nepustí brzdovou kapalinu do zadního okruhu?
Co o tom víte?
Napadá vás neco?
Díky.
Proč nebrzdí zadek?Na zadní části bývá omezovač brzdového účinku.
Je tedy nefunkční a nepustí brzdovou kapalinu do zadního okruhu?
Co o tom víte?
Napadá vás neco?
Díky.
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Nejspíš budeš mít už sjeté zadní pakny. Může i být zarezlé štelování "vůle" paken. Základ, je rozebrat bubny a uvidíš.
Popřípadě zavzdušněný okruh, ale to by jsi musel na brždění poznat...
Popřípadě zavzdušněný okruh, ale to by jsi musel na brždění poznat...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
buď sjetý destičky nebo zanesenej ten samoštel prachem z paken. zkus jak ti brzdí ručka. pokud budou pakny dobrý, bude potřeba rozebrat a vyčistit. hlavně na tu rohatku samoštelu nestříkej olej nebo se na ní ten prach bude lepit ještě víc
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
- viktormoto
- Starting member
- Příspěvky: 42
- Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- mckoci
- Advanced member
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned říj 23, 2005 18:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
pri brzdeni pusobi na predni napravu tzv. klopny moment..tzn.predni se zatezuje..zadni odlehcuje..to ze ti predni jdou do smyku a zadni ne je spravny...dokazes si predstavit co by to udalo kdyby si brzdil v zatacce a blokly se ti vsechny kola..jinak 19 maj zatezovej regulator na zadni brzdy..neboli omezovac brzdneho ucinku..na zadni naprave se to zas az tak casto nekurvi..aspon s tim nikdo teda nema zadny potize co sem tak slysel...maximalne sundej buben, zkontroluj oblozeni, profoukni stlacenym vzduchem a tot vse..
Me bylo kdysi receno, ze kdyz je v aute regulator brzdneho ucinku zadni napravy, tak za normalnich podminek zadek nikdy nejde do smyku... navic u auta typu R19 obstara predni naprava kolik, 90% brzdnyho ucinku? Ja osobne bych hledal problem spis v predu, pokud to brzdi fakt mizerne...
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
pokud asekneš přední kola i s naloženym autem,, tak tam problém nebude. u mě to bylo tim zanesenym samoštelem. auto brzdí pěkně ale při tom moc nezpomaluje
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř úno 14, 2007 23:05
- m1tv
- Advanced member
- Příspěvky: 398
- Registrován: úte kvě 22, 2007 20:05
- Bydliště: PrAhA
- Kontaktovat uživatele:
zadek u žadny 19 nezabrzdi smykem pokud je vše ok tak je to spravne .. dej na předek brzdy z 66kw nebo z 16v verze a maš klid.. ty plny kotouče moc nebrzdi ..a nebo ma v haji destičky. vyndej je ven a zkus obrousit plochu kterou brzdi a pokud to pak bude brzdit chvilku lepe tak sou spaleny destičky dej tam naky s měkči smesi třeba motrio nebo ATE
R 19 absurdly low car
Clio I 2,0 16v Race car
Laminati odpocivejte na kousky, necht rez zapocne.
Clio I 2,0 16v Race car
Laminati odpocivejte na kousky, necht rez zapocne.
Já mám 1,8i 65kW s kotouči všude a taky se mi zdá, že to brzdí slabě, oproti favoritu, kterým ještě občas jezdím a na jehož brzdy si nemůžu stěžovat, mi to přijde nic moc.
Neví někdo na co se zaměřit?
Neví někdo na co se zaměřit?
Renault 19 1,8S RT F3P 65kW LPG phase II 1993
Manuál R19 (30,7MB)
Manuál R19 (30,7MB)
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Osobně bych se zaměřil na zadní brzdiče a zátěžový regulátor.
Renaulty s kotoučemi na všech kolech si vyžadují častější údržbu brzdního systému.
Zátěžový regulátor (pokud neteče a je funkční) promazat a nastavit v servisu na jaký zátěži má jak brzdit.
Brzdiče rozebrat, promazat (případně koupit opravní sadu a vyměnit tesnění) složit a jede se dál.
Bohužel i zanedbané Renaulty s bubnovýma brzdama a obyčejným omezovačem tlaku nejednopu brzdí líp než jejich bratři se čtyřma kotoučema.
Renaulty s kotoučemi na všech kolech si vyžadují častější údržbu brzdního systému.
Zátěžový regulátor (pokud neteče a je funkční) promazat a nastavit v servisu na jaký zátěži má jak brzdit.
Brzdiče rozebrat, promazat (případně koupit opravní sadu a vyměnit tesnění) složit a jede se dál.
Bohužel i zanedbané Renaulty s bubnovýma brzdama a obyčejným omezovačem tlaku nejednopu brzdí líp než jejich bratři se čtyřma kotoučema.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát zář 28, 2007 13:23
- Bydliště: Sokolov
Ztratil jsem při výměně paken jeden samoštěl (ten jazýček, co připomíná otvírák na konzervy). Časem to brzdilo fakt mizerně, až u podlahy - sice se přední zablokovaly. ale neměl jsem z toho dobrej pocit. Po výměně vše ok.
Zadní kola se ale nebloknou ani na sněhu. Při testu na válcích, ale změřen brzdný účinek. Ručka maká bez problémů.
Měl jsem půjčenou v zimě Fiestu (91) a ta blokovala na sněhu všechy kola. Jen pro zajímavost: v Renaultu prodávaj pouze celou rozpěrnou tyčku místo samotného samoštelu (asi 980,-Kč za jednu), ale našel jsem na vrakáčí bubny z clia a samoštel byl ten samej (20,-Kč za pár).
Zadní kola se ale nebloknou ani na sněhu. Při testu na válcích, ale změřen brzdný účinek. Ručka maká bez problémů.
Měl jsem půjčenou v zimě Fiestu (91) a ta blokovala na sněhu všechy kola. Jen pro zajímavost: v Renaultu prodávaj pouze celou rozpěrnou tyčku místo samotného samoštelu (asi 980,-Kč za jednu), ale našel jsem na vrakáčí bubny z clia a samoštel byl ten samej (20,-Kč za pár).
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
- Bydliště: Sokolovsko
- Kontaktovat uživatele:
Při výměně paken je dobré samostav vyčistit a rozběhat aby chodil volně rukou. Přes všechnu snahu se ale často zasekávají.Většinou to řeším vytočením jednoho šroubu kola a ručním nastavením šroubovákem. Jde to lehce,jen to chce trochu cviku.Brzdný účinek se velmi zlepší a zablokování zadních kol na kluzčím povrchu je pak běžný jev POZOR nepřetáhnout.
Moje R 19 d má 476 000 ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003
Mam ten samy problem. Taky mi to moc R19 nebrzdi s porovnanim s favoritem, do ktereho obcas sednu. Svyho Rendu mam po technicke, brzdy OK. Zadni jsem cele delal. Mylim si ze to jen o tom, ze jezdim na 13 kolech jako favorit, ale fanda je daleko lehci auto, tak subjektivne lepe brzi. Mozna by pomohlo vymenit hadicky,ale nehodlam kupovat originaly a o event nahrady jsem se jeste nezajimal. Stacilo ze jsem ted musel menit prasatko a brzove trubicky na zadni naprave. Ty starosti, nez jsem sehnal firmu, ktera mi vyrobi trubicky na miru... (AMD Netolický, Pardubice). Takze si dam ted chvilku oraz.TH píše:Já mám 1,8i 65kW s kotouči všude a taky se mi zdá, že to brzdí slabě, oproti favoritu, kterým ještě občas jezdím a na jehož brzdy si nemůžu stěžovat, mi to přijde nic moc.
Neví někdo na co se zaměřit?
Bud jsou v haji desticky nebo vymen hadicku na prednim kole. Predpokladam, ze odvzdusnene to mas dobre. (Je potreba hodne povolit odvzdusnovak a aspon 5x poradne rychle za sebou promackout. Bublinky v hadicce jdou jinak nahoru a nevyfouknes je. Taky jsem to drive delal ala domado a nic moc. Ted to delam pres hadicku, cumim na ni az nejsou bubliny a brzdovku vrtacim zpet. Je to uplne o necem jinem.)
Vymenil sem obe dve predni hadicky, uz to bylo popraskane:jslavik píše:Bud jsou v haji desticky nebo vymen hadicku na prednim kole. Predpokladam, ze odvzdusnene to mas dobre. (Je potreba hodne povolit odvzdusnovak a aspon 5x poradne rychle za sebou promackout. Bublinky v hadicce jdou jinak nahoru a nevyfouknes je. Taky jsem to drive delal ala domado a nic moc. Ted to delam pres hadicku, cumim na ni az nejsou bubliny a brzdovku vrtacim zpet. Je to uplne o necem jinem.)
Pak sem uplne vypustil starou kapalinu a nalil tam novou a poradne odvzdusnil, ale ne prez hadicku. Spotreboval sem prez 1L kapaliny, takze by to melo byt dobre odvzdusnene (doufam).. ale brzdi to stejne jako pred vymenou...
R19 Chamade 16V
Mozna to neni ono, ale co si pamatuju, tak mi R19 taky nebrzdila nijak zostra. Pokud jsem chtel jo fakt brzdit, tak to skorem znamenalo zaprit se mezi sedacku a brzdovy pedal. Ale obecne vzato mi ty brzdy prisly normalni a i na STK, na valcich se chovaly zpusobne.
Nejhorsi bylo presednuti z R19 do MeganeII, kde jsem asi prvni mesic pri kazdem zabrzdeni libal volant.
Nejhorsi bylo presednuti z R19 do MeganeII, kde jsem asi prvni mesic pri kazdem zabrzdeni libal volant.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Je to asi normalni jev, ze starsi renaulty hur brzdi. U meho to plati taky. Od toho, co jsem nazul 175/70/13, nemam temer sanci na hrubem asfalte zablokovat kola. Pri nalozenem aute brzdim vsim moznym, co se najde po ruce....ale kdyz si na to clovek zvykne, tak aspon nejezdi jako dobytek.
Urcite bych nesetril na brzdovem oblozeni, moc se nevyplati kupovat ty nejlevnejsi, kdyz staci priplatit nejakou tu stovku a muzu mit kvalitnejsi ferodo.
Jeste pripominam, ze mekky podvozek >> velky naklon pri brzdeni >> prodlouzeni brzdne drahy.
Urcite bych nesetril na brzdovem oblozeni, moc se nevyplati kupovat ty nejlevnejsi, kdyz staci priplatit nejakou tu stovku a muzu mit kvalitnejsi ferodo.
Jeste pripominam, ze mekky podvozek >> velky naklon pri brzdeni >> prodlouzeni brzdne drahy.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Že starší auta méně brzdí je celkem logické.
Vezměte si například jaké obutí se používalo před 10 a více lety a jaké se používá teď.
Tehdy byl standard nějakých 165/70/13 - co po tom můžete chtít? Když budou brzdy ostřejší, budete hned sáňkovat.
Dnes máme standard nějakých 195/60/15 u stejné třídy aut.
To nemluvím o zcela zásadním vývoji v oblasti směsí na pneumatiky.
Jinými slovy i správně seřízené brzdy s kvalitními kotouči a dobrým oblože ím budou brzdit hůř.
Samotná kvalita brzdové kapaliny na to nemá nejmenší vliv při studených brzdách. Při rozpálených to je zase něco jiného.
Nejčastější závady bývají tyto:
- Propouštějící brzdový válec
- netěsný posilovač
- kotouče z nekvalitního materiálu
- nekvalitní brzdové obložení
- závada na omezovači brzdného tlaku pro zadní kola a z toho vyplývající snížený brzdný účinek zadní nápravy. na to se hodně zapomíná.
Vezměte si například jaké obutí se používalo před 10 a více lety a jaké se používá teď.
Tehdy byl standard nějakých 165/70/13 - co po tom můžete chtít? Když budou brzdy ostřejší, budete hned sáňkovat.
Dnes máme standard nějakých 195/60/15 u stejné třídy aut.
To nemluvím o zcela zásadním vývoji v oblasti směsí na pneumatiky.
Jinými slovy i správně seřízené brzdy s kvalitními kotouči a dobrým oblože ím budou brzdit hůř.
Samotná kvalita brzdové kapaliny na to nemá nejmenší vliv při studených brzdách. Při rozpálených to je zase něco jiného.
Nejčastější závady bývají tyto:
- Propouštějící brzdový válec
- netěsný posilovač
- kotouče z nekvalitního materiálu
- nekvalitní brzdové obložení
- závada na omezovači brzdného tlaku pro zadní kola a z toho vyplývající snížený brzdný účinek zadní nápravy. na to se hodně zapomíná.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů