R 19 Málo brzdí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Maxi.Cartmen
Člen RCČR
Příspěvky: 103
Registrován: pát úno 09, 2007 01:01
Bydliště: Dobřichov

Příspěvek od Maxi.Cartmen » stř dub 30, 2008 00:59

N4N0B1T píše: ale vzdy se mi zablokuje jen levy kolo :twisted: Aspon podle cary na asfaltu to tak vypada... :evil:
tak to jsme na tom stejně :cry:
Laguna Combi 1,9 Dti tv. 1997

KUNAX
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: stř zář 12, 2007 07:49
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KUNAX » pát kvě 02, 2008 10:21

Já teda nevim,tady hodě lidí píše,že prostě starej Renault špatně brzdí a že jsou s tim smířeni.To snad ne.Přeci i u starého auta lze docílit toho aby brzdilo jako nové.Na brzdách se nešetří.Já si o brzdy dost pečuji,protože se znám a fungujou mi tak,že pokud na to neohrabaně nebo v úleku šlápnu,tak slyšim hvízdání a sáňkuju i na hrubým asfaltu.A pokud brzdim např ze 170km/h,tak se mi zaříznou pásy a s povysazenou páteří tam mám 50km/h během chviličky.V předu jsou od výroby kotouče s chlazením a brzdiče Girling.Vzadu obyč bubny. Hlvně dbám na to abych na kotoučích neměl odrezlé brzdné plochy,používám destičky ICER,mám připojenou diagnostiku,abych je včas vyměnil. Kontroluju stav manžet kolem pístků a plovoucího mechanismu. Ty plovoucí čepy jsem měnil a dal jsem tam spešl vazelínu od ATE. Kapalinu DOT4 od Coyote. Bubny v podstatě jen čistim štětečkem a vnitřek bubnu technickým benzínem. Důležitej je taky origo brzdovej válec,takže aspoň taky od ATE.
R19 PhII 1.8 66kW

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát kvě 02, 2008 10:35

KUNAX píše:Já teda nevim,tady hodě lidí píše,že prostě starej Renault špatně brzdí a že jsou s tim smířeni.To snad ne.Přeci i u starého auta lze docílit toho aby brzdilo jako nové.
To sis to blbe vysvetlil.
Vety starej Renault "spatne" brzdi (ve smyslu "je nutne mu slapnout na krk celkem fest") a starej Renault brzdi stejne jako kdyz byl novej se navzajem nijak nevylucuji.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

KUNAX
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: stř zář 12, 2007 07:49
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

kmarty

Příspěvek od KUNAX » pát kvě 02, 2008 10:39

Aha :lol: Tak to jo. No já si nemyslim,že R19ky obecně blbě brzděj. Je fakt,že jsem nikdy neměl nový auto,takže nemůžu srovnávat. A taky věřim tomu že o něco hůř brzděj ty s plnejma kotoučema.
R19 PhII 1.8 66kW

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát kvě 02, 2008 10:47

Ja mel R19 s plnejma kotoucema (verze 54kW a bez ABS) a za tu dobu co jsem ji mel jsem si na brzdy nijak nestezoval. Proste kdyz jsem to potreboval zaslajfovat, tak jsem vedel ze se do toho musim fakt oprit.
Mozna je to jen muj dojem, ale prislo mi ze se mi i lip davkuji. Minimalne jsem dokazal brzdit tak, ze jsem kola udrzel v lehounkym prokluzu (a presto se tocily). To u MeganeII nesvedu.

U MeganeII jsem si musel tezce zvykat ze na brzdu se slape temer stejnou silou jako na plyn. Jako kdyby cely brzdy byly staveny na rezim kde se po ridici jen pozaduje aby to zahamtl naplno (de facto jen urcil ze se bude brzdit) a o zbytek se postara ABS.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát kvě 02, 2008 11:06

kmarty píše:Mozna je to jen muj dojem, ale prislo mi ze se mi i lip davkuji. Minimalne jsem dokazal brzdit tak, ze jsem kola udrzel v lehounkym prokluzu (a presto se tocily). To u MeganeII nesvedu.

U MeganeII jsem si musel tezce zvykat ze na brzdu se slape temer stejnou silou jako na plyn. Jako kdyby cely brzdy byly staveny na rezim kde se po ridici jen pozaduje aby to zahamtl naplno (de facto jen urcil ze se bude brzdit) a o zbytek se postara ABS.
To dělá ten brzdový asistent. Nástup je excelentní a v ten moment máš někoho v kufru (v mém případě Fábii). Potom ale zabere ABS a účinek jde dolů. Osvědčilo se mi brzdu povolit a pak už je pedál tvrdší a dá se lépe regulovat. Myslím ale, že vývoj zde neskončí a pořád je co zdokonalovat.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát kvě 02, 2008 11:25

wc píše:To dělá ten brzdový asistent.
Toho nemyslim, toho uz jsem 2x zazil a to je tuplem zazitek. U nej jsem mel i pocit ze se ten pedal snad uplne propadne.
Myslim normalni brzdeni, ktery mi prijde citem na brzdovym pedalu podobne jako u pneumatickych brzd. A taky o tom, ze kdyz mi jednou spadla noha na brzdu (proste jsem ji v ty pomalou sunouci kolone uz neudrzel zvedlou a myslel jsem si ze si muzu dovolit tu nohu o brzdovy pedla oprit :-)), resp. spicka boty pac patu jsem mel normalne oprenou o podlahu, tak vysledkem bylo zakviknuti kol (to je blbe popsany, proste se to auto zhouplo jak kdybych na ten pedal fakt slusne slapl).

Ja nevim jak to popsat, ale zatimco u R19 jsem si pri brzdeni nohu na brzdovy pedal mohl polozit a brzdil jsem silou seslapu na pedal, u MeganeII musim porad i behem brzdeni davat noze "kontra" (stejne jako u plynoveho pedalu), protoze vlastni vahou to dokaze zaslajfovat.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pát kvě 02, 2008 11:32

Dalsi duvod, proc si neukupovat novy auto, fuj.
Mimochodem, pneumatickych brzd? Nemyslel jsi spise hydraulicke? :wink:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát kvě 02, 2008 11:46

Mam na mysli (polo)strojni vzduchove brzdy kde brzdovy pedal ovlada vzduchovy ventil (t.j. zpetna vazba do pedalu je nulova).

Priznam se ze jsem s nimi jeste nebrzdil, ale z mnoha stran jsem dostal popis cituji:
jako kdyz slapes do sracek
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pát kvě 02, 2008 11:55

:lol: Tak to pak jo.
Me se libi brzdy na R19 16V, kde se davkuje jen silou, pedal se nehybe.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát kvě 02, 2008 17:21

HAHAHHA...Marty by měl přestat posilovat nohy :D :D :D

No, mě se brzdy megana II moc líbí, sedí docela k tomu autu, které je v podstatě nesportovní - spíše pohodlené a i holkám se s ním dobře jezdí...

Jsou ostré, asistent zajístí supernástup a nemusím se tak bát, že někdo přede mnou hodí šlajfu a já teprve začnu vyvíjet sílu...To už je pozdě.

Fakt je ten, že některé vozy dávkují více silou - zřejmě i devatenáctka, v M II je trošku i ta dráha. nemyslím, že je to horší, je to jen jiné.

S R19 jsem jezdil a nebrzdila vůbec špatně, možná i líp než moje R 21.
S novými brzdami na M II, L II a pod. se to ale nedá srovnávat... mezi tím je 10 let vývoje.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Kuře
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: sob led 17, 2009 12:09
Bydliště: Zruc nad Sázavou

Příspěvek od Kuře » ned úno 08, 2009 20:37

kmarty píše:Mozna to neni ono, ale co si pamatuju, tak mi R19 taky nebrzdila nijak zostra. Pokud jsem chtel jo fakt brzdit, tak to skorem znamenalo zaprit se mezi sedacku a brzdovy pedal. Ale obecne vzato mi ty brzdy prisly normalni a i na STK, na valcich se chovaly zpusobne.
Nejhorsi bylo presednuti z R19 do MeganeII, kde jsem asi prvni mesic pri kazdem zabrzdeni libal volant.
a nesel by dat posilovac z megana do 19ctky ?

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Václav Sedlář » ned úno 08, 2009 21:05

Jo, jde to.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » sob bře 14, 2009 01:55

Tiež sa nám vála doma jedna R19 1.8 65kW 4x kotúč ABS a tiež to brzdí tak trochu zvláštne... Nakolko bola strelená torzná tyč vzadu a menila sa celá naprava tak sú tam nové trubky, hadice, je tam aj rozdelovač brzdného úcinku a po odvzdušnení to isté. Ale pod nádržkou na brzd. kvapalinu som zbadal že sú ešte dalšie odvzdušnovaky, k čomu ??? Pri zošlapnutí brzdy na mieste, to trochu zavrní a pedál zíde o niečo nižšie (2-3cm) aj pri opakovanom stláčaní... Inak zadné trubky som kupoval na Favorit za sprostých 3,90€ - 160Sk, nové lanká ručnej brzdy, zo zlavou 2 x 14€ origo ATE
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od goreff » sob bře 14, 2009 10:20

...jestli máš elektrohydraulickej nesmysl zn. Bendix,tak to nebude brzdit pořádně nikdy :lol:
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Uživatelský avatar
koldoc
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř kvě 07, 2008 12:49
Bydliště: SK-KK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koldoc » stř dub 08, 2009 17:37

Zdravím,
tiež problém s mäkkou brzdou - potom čo mi v servise menili brzdovku - (Scenic so všetkými kotúčmi) - je pedál treba zošliapnuť oveľa hlbšie aby začal brzdiť - údajne to odvzdušňovali pomocou diagnostiky.. predtým stačilo zošliapnuť trošku a brzdilo to OK, neviem, či je to zle odvzdušnené, alebo je problém inde? - podozrievam ešte posilňovač brzd, lebo keď boli posledne v zime mrazy okolo -20°C, brzda sa chovala podobne, ale po 2-3 zošliapnutiach už brzdila normálne a po oteplení taktiež..
okrem toho keď som potom menil letné kolesá, všimol som si že predné kolesá pri pretáčaní trochu i šúchajú - jedna strana mierne viac... vraj je to normálne - je to pravda?
vďaka vopred za radu
Scenic 1,9dCi 2002

Uživatelský avatar
Megánek
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 07, 2007 20:12
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Megánek » ned lis 22, 2009 17:46

no já mám megana a byl jsem z toho taky vyplazený že mi zadek nešlajfuje. na ručku jo jinak ne. naložil jsem plný kufr pytlů s pískem a jak to brzdilo.holt zátěžák pustí jen při zatížení.jinak jen přibržduje.tot vše. 8)

ladacica
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned srp 04, 2013 18:22

Re: R 19 Málo brzdí

Příspěvek od ladacica » ned srp 04, 2013 19:28

Ahoj,jsem tady novej,R19 mám 16 let a od koupi brzdí zadní špatně.Odlehčovač brzd jsem nenašel,jinak bych ho vyhodil,na STK procházím se zavřením obou očí.Už jsem dělal vše až na posilovač.To jsem se dnes tady dočetl.tak vyzkouším.Jste tady fajn,díky za rady.

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: R 19 Málo brzdí

Příspěvek od goreff » pon srp 05, 2013 10:05

:rolling: :ups:
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Odpovědět

Zpět na „Renault 19“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů