NEFUNKČNÍ PALUBNÍ POČÍTAČ na RENAULT 19

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon led 31, 2005 11:48

Vzpomeňte na základní části a funkce libovolného počítače. Všechny počítače mají něco společného, a to jsou základní principy. Vstupní údaje zpracují a převedou na výstupy.

Vstupní údaje jsou informace z čidel a ECU (řídící jednotka motoru), tlačítka pro reset, tlačítka pro volbu funkcí, atd.

Výstupní údaje vidíte na displayi

Na tomto fóru zmíněné problémy je možno rozčlenit do několika skupin, které je možno dále rozšiřovat:

1) Jsou-li vstupní údaje neúplné, nemohou být úplné výstupní údaje - problém čidel. Zaseklé tlačitko může také udělat své. Běžné je také zobrazení nesmyslného údaje na výstupu, když je čidlo nesprávně osazeno, nebo vlivem závady na kabeláži předává informaci mimo očekávaný rozsah hodnot. Čidla předávají informace analogově (velikost odporu nebo napětí) nebo digitálně (změnou počtu impulsů v čase)

2) Osobní počítač zavádí softwarový operační systém za pomoci ROM paměti z pevného disku a k tomu potřebuje další části jako procesor a RAM paměť pro ukládání informací. Náš Bord Computer je v tomtu směru řešen jinak, ale vzpomeňte, co se stane, když odejde záložní baterie BIOSu. Počítač si nepamatuje kolik je hodin, neví jaké má periferie atd. Vše můžete po zapnutí znovu nastavit, ale v momentě, kdy počítač vypnete, vše se znovu smaže. Toto má na svědomí paměť, která k uchování informací musí být neustále pod napětím (záložní baterie nebo autobaterie). V Bord Computeru se ovšem uchovávají i další údaje, které nemohou být vázané na přítomnost záložního napětí, jako např. celkový stav ujetých kilometrů, to by každý nuloval jako o závod. Proto tam musí být ještě další typ paměti, která uchovává informace i po výpadku napětí. Veškeré informace jsou zpracovávány v číslicové podobě a při nesprávném napětí dochází k chybám, autoresetům, atd.

3) Veškerá elektronika trpí při styku s vlhkostí. Některé disfunkce BC mají příčinu právě zde, dochází potom ke korozi spojů a vzniku přechodových odporů. Zařízení potom někdy funguje správně a jindy zase ne.

Neuvedl jsem žádný konkrétní tip na odstranění příčiny, ale snad se někomu rozsvítí.
Naposledy upravil(a) Robert dne čtv úno 10, 2005 09:57, celkem upraveno 1 x.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » pon led 31, 2005 12:01

Jan Kalina píše:Mirku, Adio má bohužel ještě k tomu ale ten problém, že nemá originální kastli a při "přestavbě" se někomu nechtělo asi předělávat úplně všechno :? A pokud není systém kompletní, fungovat nebude :(
Tak to je jiná.

Na druhou stranu,i tací "mehanici" jsou mezi námi :?
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon led 31, 2005 14:30

Robert píše:Vzpomeňte na základní části a funkce libovolného počítače. Všechny počítače mají něco společného, a to jsou základní principy. Vstupní údaje zpracují a převedou na výstupy.

Vstupní údaje jsou informace z čidel a ECU (řídící jednotka motoru), tlačítka pro reset, tlačítka pro volbu funkcí, atd.

Výstupní údaje vidíte na displayi

Na tomto fóru zmíněné problémy je možno rozčlenit do několika skupin, které je možno dále rozšiřovat:

1) Jsou-li vstupní údaje neúplné, nemohou být úplné výstupní údaje - problém čidel. Zaseklé tlačitko může také udělat své. Běžné je také zobrazení nesmyslného údaje na výstupu, když je čidlo nesprávně osazeno, nebo vlivem závady na kabeláži předává informaci mimo očekávaný rozsah hodnot. Čidla předávají informace analogově (velikost odporu nebo napětí) nebo digitálně (změnou počtu impulsů v čase)

2) Osobní počítač zavádí softwarový operační systém za pomoci ROM paměti z pevného disku a k tomu potřebuje další části jako procesor a RAM paměť pro ukládání informací. Náš Bord Computer je v tomtu směru řešen jinak, ale vzpomeňte, co se stane, když odejde záložní baterie BIOSu. Počítač si nepamatuje kolik je hodin, neví jaké má periferie atd. Vše můžete po zapnutí znovu nastavit, ale v momentě, kdy počítač vypnete, vše se znovu smaže. Toto má na svědomí RAM paměť typu EPROM - k uchování informací musí být neustále pod napětím (záložní baterie nebo autobaterie). V Bord Computeru se ovšem uchovávají i další údaje, které nemohou být vázané na přítomnost záložního napětí, jako např. celkový stav ujetých kilometrů, to by každý nuloval jako o závod. Proto tam musí být ještě další typ paměti RAM - EEPROM, která uchovává informace i po výpadku napětí. Veškeré informace jsou zpracovávány v číslicové podobě a při nesprávném napětí dochází k chybám, autoresetům, atd.

3) Veškerá elektronika trpí při styku s vlhkostí. Některé disfunkce BC mají příčinu právě zde, dochází potom ke korozi spojů a vzniku přechodových odporů. Zařízení potom někdy funguje správně a jindy zase ne.

Neuvedl jsem žádný konkrétní tip na odstranění příčiny, ale snad se někomu rozsvítí.
Myslím že je to dost vystihující....
Je zajímavé, že o pár odstavců výše se objevilo něco jako Raven, které nic takového nezná....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte úno 08, 2005 09:48

Demontoval jsem Bord Computer do vozů R25, označení B29 phase II a shledávám, že žádná záložní baterie zde není, závady jako autoreset, ztráta dat, chybné výpočty,... musí mít příčinu někde jinde. Je zde ovšem mnoho součástek, které degradují postupem času, vlivem přepětí, anebo silným magnetickým polem. Odzkoušel jsem na něm vestavěnou diagnostiku a musím uznat, že se jedná o celkem zábavnou show.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Raven
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: pon led 12, 2004 18:05
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Raven » stř úno 09, 2005 15:53

Čeněk Urbanec píše:
Robert píše:Vzpomeňte na základní části a funkce libovolného počítače. Všechny počítače mají něco společného, a to jsou základní principy. Vstupní údaje zpracují a převedou na výstupy.

Vstupní údaje jsou informace z čidel a ECU (řídící jednotka motoru), tlačítka pro reset, tlačítka pro volbu funkcí, atd.

Výstupní údaje vidíte na displayi

Na tomto fóru zmíněné problémy je možno rozčlenit do několika skupin, které je možno dále rozšiřovat:

1) Jsou-li vstupní údaje neúplné, nemohou být úplné výstupní údaje - problém čidel. Zaseklé tlačitko může také udělat své. Běžné je také zobrazení nesmyslného údaje na výstupu, když je čidlo nesprávně osazeno, nebo vlivem závady na kabeláži předává informaci mimo očekávaný rozsah hodnot. Čidla předávají informace analogově (velikost odporu nebo napětí) nebo digitálně (změnou počtu impulsů v čase)

2) Osobní počítač zavádí softwarový operační systém za pomoci ROM paměti z pevného disku a k tomu potřebuje další části jako procesor a RAM paměť pro ukládání informací. Náš Bord Computer je v tomtu směru řešen jinak, ale vzpomeňte, co se stane, když odejde záložní baterie BIOSu. Počítač si nepamatuje kolik je hodin, neví jaké má periferie atd. Vše můžete po zapnutí znovu nastavit, ale v momentě, kdy počítač vypnete, vše se znovu smaže. Toto má na svědomí RAM paměť typu EPROM - k uchování informací musí být neustále pod napětím (záložní baterie nebo autobaterie). V Bord Computeru se ovšem uchovávají i další údaje, které nemohou být vázané na přítomnost záložního napětí, jako např. celkový stav ujetých kilometrů, to by každý nuloval jako o závod. Proto tam musí být ještě další typ paměti RAM - EEPROM, která uchovává informace i po výpadku napětí. Veškeré informace jsou zpracovávány v číslicové podobě a při nesprávném napětí dochází k chybám, autoresetům, atd.

3) Veškerá elektronika trpí při styku s vlhkostí. Některé disfunkce BC mají příčinu právě zde, dochází potom ke korozi spojů a vzniku přechodových odporů. Zařízení potom někdy funguje správně a jindy zase ne.

Neuvedl jsem žádný konkrétní tip na odstranění příčiny, ale snad se někomu rozsvítí.
Myslím že je to dost vystihující....
Je zajímavé, že o pár odstavců výše se objevilo něco jako Raven, které nic takového nezná....
Pominu, ze me nekdo nazyva "necim", jen to ukazuje na uroven pisatele :-). Nepominu ovsem chaos v terminologii v horejsim clanku.
Pamet je typu RAM ci EEPROM a dalsi, ale nikoliv RAM EPROM. Pro uplnost uvadim dale vyznam zkratek.

RAM Random Access Memory
(paměť s přímým přístupem) Druh ( viz ) paměti používané v počítačích, umožňující zápis i čtení. K paměti RAM existuje přímý přístup. Paměť RAM je energeticky závislá, tj. její obsah musí být neustále obnovován přívodem energie a při jejím výpadku se ztrácí. Paměť typu RAM je základní pracovní pamětí, ve které jsou uloženy aktuálně spuštěné programy a zpracovávaná data.

DRAM
(dynamická paměť RAM) Druh polovodičové paměti, která se vyznačuje tím, že její integrované obvody obsahují kondenzátory. Z důvodů postupného ztrácení náboje je nutno paměť typu DRAM obnovovat (znovu dobíjet). Během tohoto obnovování nelze s pamětí pracovat, což ji zpomaluje. Opakem je statická RAM ( viz static RAM).

static RAM
(statická paměť RAM) Druh paměti, který je založen na stavech klopných obvodů, které vyžadují k uchování informací velmi málo elektrického proudu ve srovnání s ( viz ) dynamickou RAM . SRAM rovněž bývá rychlejší než ( viz ) DRAM a je podstatně dražší. Používá se proto v kritických prvcích s malou kapacitou paměti - typická je např. cache .

ROM read-only memory
Druh trvalé paměti, ze které je možno pouze číst a jejíž data se při výpadku proudu neztrácejí. Obsah paměti ROM se vytváří přímo při výrobě paměťového čipu a je součástí návrhu čipu. Paměti ROM obsahují informace důležité při náběhu počítače z vypnutého stavu - základní vstupně-výstupní operační systém ( viz BIOS ), údaje o struktuře a sestavení počítače.

PROM
(programovatelná paměť ROM) Druh paměti ( viz ) ROM , která je pouze jedenkrát programovatelná pomocí zařízení, nazývající se PROM blaster, PROM blower nebo PROM programmer.

EPROM Erasable Programmable Read-only Memory
(přepisovatelná paměťROM) Paměťové čipy, jejichž obsah lze měnit i po výrobě, přestože se za normálních okolností (umístěny v počítači) chovají jako paměť ( viz ) ROM. To znamená, že nejdou přepisovat prostředky počítače, a jejich obsah se neztrácí při výpadku elektrického proudu. Jsou nákladnější než obyčejné paměti ROM, a proto se hodí zejména pro menší série výrobků. Lze je mazat vystavením ultrafialovému záření.

EEPROM
Elektricky smazatelná programovatelná paměť ( viz ) ROM, určená pro dlouhodobé uchovávání informací i bez přívodu elektrické energie. Jde o paměť vlastnostmi podobnou paměti ( viz ) EPROM (lze ji vymazat a přeprogramovat pomocí speciálních zařízení), ale liší se v možnosti výmazu přímo na elektronické desce, v níž je umístěna, přímo pomocí elektrické energie. viz viz EPROM, ROM, PROM.

Flash EPROM
Druh paměti (viz) EPROM, ve které může být mazání aplikováno na celý paměťový čip nebo jeho celý paměťový sub-blok.

S pozdravem Raven

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv úno 10, 2005 09:53

Pravda, paměti nejsou pojmenovány správně. Základní princip aplikovatelný pro BC je však jasný.

RAM (Random Access Memory) se překládá jako paměť s přímým přístupem, paměť s náhodným přístupem nebo také pamět pro vícenásobné čtení a zápis. EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read Only Memory) je paměť, kterou čtu a zapisuji do ní sice přeprogramováním, snadno se ale do hlavy vloudí spojení paměť pro vícenásobné čtení a zápis a chyba je na světě.

Psal jsem cosi o BIOSu (Basic Input/Output System) a právě BIOSy jsou paměti typu EPROM. V počítači jsou však ještě CMOS (Complementary Metal-Oxide Semiconductor) paměti, které spolupracují s BIOSem a právě ty vyžadují ono zálohování, toto se však z mého textu vytratilo.

Omlouvám se za mystifikující uvedení názvů, článek opravím a raději k celé problematice uvedu odkaz na odbornou literaturu:

http://lva.tf.czu.cz/L3/LAN/PC/
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv úno 10, 2005 10:21

Myslím, Roberte, že je to už odbočování do příliš složitý oblasti a zacházení úplně někam jinam, alespoň já tomu nerozumím za zrnko maku a je mi úplně šumafuk, jestli jsem si tu přečetl nějakou nepřesnou informaci ohledně tohoto :lol: (takže kvůli mně to opravovat nemusíš, a ti chytřejší to vědí správně sami :D )
Když se vrátím ke kořenu problému - už to někdo zprovoznil výměnou, popř. vyčištěním toho snímače na náhonu tachometru :?: Myslím, že příčina všeho bude jen a jen tam a ne v nějakých romech, epromech, ee.. atd. Nebo se pletu :?: :P
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv úno 10, 2005 11:23

Doporučuji všem, kdo maji s BC problémy, ať zkusí spustit diagnostický režim, dle zde uvřejněného návodu v angličtině. Tam se dozví, jestli BC chybí údaje z čidel. Pokud BC říká dle návodu, že není chyba v čidlech, je buďto chyba v elektronice BC anebo v kabeláži, konektorech, ukostření a pod. Jistým krokem je sehnat BC z jiného auta nebo ten váš BC osadit do jiného auta

Sám jsem zkusil odpojit čidlo na převodovce a např. tuto skutečnost BC vůbec nediagnostikuje, prostě vidíte, že neukazuje rychlost a to snad ani ničím jiným být nemůže. Pokud je náhon tachometru mechanický a je k němu připojen nějaký snímač, hledal bych chybu opravdu tam.

Bohužel ta teorie je nezbytná, neboť je vysvětlením některých jevů, jako že se počítač vynuluje po odpojení baterie přes noc. Mám zkušenost i takovou, že dojde k poškození části paměti a ta potom není schopna spolehlivě uchovávat informace, které jsou do ní uloženy. Věřme, že našich BC se toto netýká.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv bře 17, 2005 22:30

Málem bych zapomněl se podělit o zážitek z pondělka :P Comp fungoval jako dřív, tedy pomlčky. Došel mi plyn a musel jsem jet cca 20km na béňo ( :evil: ), když tu po onom přepnutí a ujetí pár km mi to najednou začalo vše ukazovat :shock: Jako obvykle mi svítilo oranžově hladový oko, taxem zajel k pumpě, natankoval pár kapek benzínu a ze zvědavosti jsem ten comp vynuloval. No a pak to několik km (asi 5) ukazovalo zas jen ty pomlčky :doh4: , hodnoty to začlo ukazovat z ničeho nic během jízdy až po těch asi 5km :o . Za chvilku se konečně na D5 objevila pumpa LPG :D , ale když jsem pak za jízdy (po natankování LPG) přepnul na plyn (v okamžiku, kdy comp ukazoval), stalo se to, že pár vteřin ukazoval, pak na pár vteřin skočily pomlčky, pak zas ukazoval pár vteřin, tohle se prohodilo asi 5x až se zase definitivně odmlčel :x Z toho usuzuju, že informace o množství paliva jde do compu ne přímo z ŘJ, ale od vstřiků - a v mým případě, kdy přepnu na LPG, dojde k jejich odpojení a tudíž k přerušení toku informací a pak to ani nemůže nic ukazovat :cry:
Pokud mám ten blikající režim, ony "impulzy" co vypadají jako spotřeba jdou zase z ŘJ, protože mi to ukazuje jak na benzín, tak na plyn.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát bře 18, 2005 11:27

Když jsem zkoumal schema zapojení vstřiků (R25), zjistil jsem, že jsou všechny spojeny paralelně. Řídící jednotka pak s nimi zachází jako s jedním a z toho vyplývá, že všechny vstřikují ve stejný okamžik. Při montáži LPG se běžně montují simulátory vstřiků, to aby řídící jednotka nepoznala, že jsou vstřiky odpojeny, přestože odpojeny opravdu jsou. Vypadá to, že řídící jednotka vyžaduje odezvu vstřiků, moderní auta hlásí chybu, když jsou vstřiky odpojeny. Je možné, že toto je důvodem k nefunkčnosti palubního počítače.
Po vynulování je normální, že chvíli ukazují pomlčky, vozidlo se musí pohybovat rychlostí aspoň 40km/h a ujet nějakou vzdálenost, aby mohly být aktivovány statistické fuknkce. Řekl bych, Honzo, že tvůj vůz nesplnil rychlostní podmínku. :lol:
Zkus chvíli jezdit na benzín a pokud bude palubní počítač ukazovat, možná bude třeba kabely vstřiků v odpojeném stavu při provozu na LPG zatížit, aby počítač ukazoval i na LPG.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát bře 18, 2005 19:32

Robert píše:Po vynulování je normální, že chvíli ukazují pomlčky, vozidlo se musí pohybovat rychlostí aspoň 40km/h a ujet nějakou vzdálenost, aby mohly být aktivovány statistické fuknkce. Řekl bych, Honzo, že tvůj vůz nesplnil rychlostní podmínku. :lol:
Já Ti dám rychlostní podmínku :!: :twisted: To mi to jelo ještě na všechny 4 :lol: Ale paxem ještě na rovince a z kopce znovu pustil LPG (to skoro nic, co ještě bylo v bombě) a teprv se smíchal plyn s benzínem a začlo to kuckat :oops:
Robert píše:Zkus chvíli jezdit na benzín..
:arrow: :cx14:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » pon dub 23, 2007 16:38

Mirek-Vsetín píše:
Adio píše:jdu se připojit s problémem, taky tam mam jen čárky, a teplotu mi to ukazuje 50° a palivo v nádrži 97, někdy 99L

byl bych rád kdyby to fachalo :cry:
Znovu to tu píšu, stáhni si

http://walek.wz.cz/renault/pocitac/pocitac.pdf

A nechej si to přeložit,pokud neumíš aspoň trochu anglicky.

Jsou tam postupy při opravě pal počítačů,montovaných do všech Renaultů.
Je tam vše!I jak dostat ten počítač do diagnostického módu.

Vše na co se ptaš,tu už bylo řešeno!Podívej se na starší příspěvky v této části fóra.
Mám na r25 taky problém s pomlčkama a úplně špatným ukazovaním benzinu.. Tento soubor jsem už zkoumal asi stokrát a nacházím tam pouze popis tlačítek a fcí. Ale není tam ani ťuk o diagnostickém módu.. Mohl by mi tedy prosím napsat jak uvést palubní počítač do diagnostického módu? Dik

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » pon dub 23, 2007 17:04

Já se omlouvám. :oops: Tak menší chyba mezi klávesnicí a monitorem. Již jsem vše našel. Dik

xspyke
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř pro 31, 2014 12:22

Re: NEFUNKČNÍ PALUBNÍ POČÍTAČ na RENAULT 19

Příspěvek od xspyke » stř pro 31, 2014 12:26

Zdravím vás. Mám problém s pal. PC. Denska jsem přehodil baterku a neukazuje vůbec nic. Ani čárku. Dřív se ukazaly aspoň ty tři funkce a pak jsem to přepl na 7. Ale dnes nic. Nevíte někdo, co s tím.?

Uživatelský avatar
PR0V0CATEUR
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: ned zář 12, 2010 20:13
Bydliště: Radějov 159

Re: NEFUNKČNÍ PALUBNÍ POČÍTAČ na RENAULT 19

Příspěvek od PR0V0CATEUR » čtv led 01, 2015 20:22

Když jsi baterku připojoval zajiskřila? Pokud ano, tak to odpoj a udělej to znovu. Palubák se ti vypne, když ti zajiskří kontakt na baterce při zapojování...
telefon: 601/222282
Mám tak moc rád lidi, že žiju takovým způsobem, aby až umřu bylo víc lidí šťastných než smutných, troubové!

Odpovědět

Zpět na „Renault 19“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti