Pěna v nádržce na chladící kapalinu
Moderátor: Moderators General
Pěna v nádržce na chladící kapalinu
Dobrý den, mám Renaul 19 r.v. 1991 1.8, praskla mi hadička v chladící soustavě (takové to koleno) zatím jsme to provizorně spravili a po dolití novou chladící kapalinou se objevila v nádžce na kapalinu nahnědlá pěna. Neporadili byste mi odkud se vzala a co s ní? Také jsem četla v jedné z diskuzí že ne včechny chladící kapaliny se do starších vozu můžou nalít (kvůli hliníku) jak poznám že jsem koupila správnou? Díky Zuzka
- Mr.Brain
- Experienced member
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pěna v nádržce na chladící kapalinu
Co jsi tam nalila za kapalinu? Pokud jsi nevěděla jaká tam je, tak okamžitě všechno vypustit, propláchnout vodou z vodovodu a napustit znova ale jedním druhem kapaliny. Prakticky lze použít jakákoliv pro hliníkové motory... Co se normy týče, tak minimum je kapalina s normou VW TL 774/C (tj. klasický český Fridex G48 - http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=9), potom existuje VW TL774 D (růžová, G12 dle Škoda) a má delší výměnný interval (5 let) - viz. http://www.velvana.cz/index.asp?page=60 ... ogItem=106. Ještě existuje jakási VW TL 774 F (G12+) a ta by měla být mísitelný s oběma, ovšem já to moc nedoporučuji.
Ovšem pozor!! Tyto dvě kapaliny (G48 a G12, resp C a D dle VW) spolu nejsou mísitelné a pokud se tak stane, začnou tvořit jakýsi gel či želé, které úplně ucpe chlazení. Takže pokud se přechází z jiné normy, je třeba propláchnout chlazení. Zároveň pozor na kapalinu G12, rozpouští vodní kámen a další usazeniny co vznikly v chlazení. Takže mne po změně kapaliny odešla pumpa, pak začal týct radiátor topení (ale ten tekl už předtím, tohle to dodělalo)... Nakolik je to vina starý kapaliny (už nebyla poznat barva jak to bylo zareznutý) to nevím.
Ovšem pozor!! Tyto dvě kapaliny (G48 a G12, resp C a D dle VW) spolu nejsou mísitelné a pokud se tak stane, začnou tvořit jakýsi gel či želé, které úplně ucpe chlazení. Takže pokud se přechází z jiné normy, je třeba propláchnout chlazení. Zároveň pozor na kapalinu G12, rozpouští vodní kámen a další usazeniny co vznikly v chlazení. Takže mne po změně kapaliny odešla pumpa, pak začal týct radiátor topení (ale ten tekl už předtím, tohle to dodělalo)... Nakolik je to vina starý kapaliny (už nebyla poznat barva jak to bylo zareznutý) to nevím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů