Pěna v nádržce na chladící kapalinu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Zuzka K
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned bře 06, 2011 17:34

Pěna v nádržce na chladící kapalinu

Příspěvek od Zuzka K » ned bře 06, 2011 17:39

Dobrý den, mám Renaul 19 r.v. 1991 1.8, praskla mi hadička v chladící soustavě (takové to koleno) zatím jsme to provizorně spravili a po dolití novou chladící kapalinou se objevila v nádžce na kapalinu nahnědlá pěna. Neporadili byste mi odkud se vzala a co s ní? Také jsem četla v jedné z diskuzí že ne včechny chladící kapaliny se do starších vozu můžou nalít (kvůli hliníku) jak poznám že jsem koupila správnou? Díky Zuzka

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pěna v nádržce na chladící kapalinu

Příspěvek od Mr.Brain » sob bře 12, 2011 12:42

Co jsi tam nalila za kapalinu? Pokud jsi nevěděla jaká tam je, tak okamžitě všechno vypustit, propláchnout vodou z vodovodu a napustit znova ale jedním druhem kapaliny. Prakticky lze použít jakákoliv pro hliníkové motory... Co se normy týče, tak minimum je kapalina s normou VW TL 774/C (tj. klasický český Fridex G48 - http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=9), potom existuje VW TL774 D (růžová, G12 dle Škoda) a má delší výměnný interval (5 let) - viz. http://www.velvana.cz/index.asp?page=60 ... ogItem=106. Ještě existuje jakási VW TL 774 F (G12+) a ta by měla být mísitelný s oběma, ovšem já to moc nedoporučuji.

Ovšem pozor!! Tyto dvě kapaliny (G48 a G12, resp C a D dle VW) spolu nejsou mísitelné a pokud se tak stane, začnou tvořit jakýsi gel či želé, které úplně ucpe chlazení. Takže pokud se přechází z jiné normy, je třeba propláchnout chlazení. Zároveň pozor na kapalinu G12, rozpouští vodní kámen a další usazeniny co vznikly v chlazení. Takže mne po změně kapaliny odešla pumpa, pak začal týct radiátor topení (ale ten tekl už předtím, tohle to dodělalo)... Nakolik je to vina starý kapaliny (už nebyla poznat barva jak to bylo zareznutý) to nevím.
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault 19“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů