divny zvuk pri brzdeni

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

divny zvuk pri brzdeni

Příspěvek od dukemb » čtv led 31, 2008 08:20

pri lehcim seslapnuti brzdoveho pedalu se ozve drncivy zvuk a pedal se mirne chveje a dela to porad i na suche vozovce, cim to muze byt? jinak auto brzdi solidne - aspon myslim:).

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv led 31, 2008 10:45

Pravděpodobně zvlněné kotouče. Zřejmě si říkají o výměnu.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » čtv led 31, 2008 10:49

to za bude penez:) zadni 2x1400,- predni 2x600,- cca 4000,- + prace 6000,-:( jenze otazka je, jestli to chveni a ten zvuk nezpusobuje treba ABS

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » čtv led 31, 2008 10:56

ABS spis nefunguje, nez ze by fungovalo kdy nema. Neni nic jednodussiho, nez vytahnout pojistku nebo relatko od ABS a uvidis...
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » čtv led 31, 2008 10:59

to stou pojistkou neni spatnej napad, vyzkousim:) jen se mi nezdaj ty kotouce, brzdy byly komplet delany loni v dubnu...kazdopadne kdyz jsem tedka nechal menit rozvody, tak mi v servisu rekli ze to brzdi divne, ze brzdi vsechny kola najednou stejne, a ne predni vic a zadni min....

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » čtv led 31, 2008 11:57

Z jineho vlakna, tebe se tyka to tucne. :wink:
Anarki píše:Osobně bych se zaměřil na zadní brzdiče a zátěžový regulátor.
Renaulty s kotoučemi na všech kolech si vyžadují častější údržbu brzdního systému.
Zátěžový regulátor (pokud neteče a je funkční) promazat a nastavit v servisu na jaký zátěži má jak brzdit.
Brzdiče rozebrat, promazat (případně koupit opravní sadu a vyměnit tesnění) složit a jede se dál.

Bohužel i zanedbané Renaulty s bubnovýma brzdama a obyčejným omezovačem tlaku nejednopu brzdí líp než jejich bratři se čtyřma kotoučema.
Je to u zadni napravy, dil do ktereho vedou ctyri brzdove hadicky.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř dub 12, 2006 15:09
Bydliště: Nicol-city

Příspěvek od Tomas-Oaza » čtv led 31, 2008 12:46

jenze tady to bude asi tema kotoucema, kdyz se mu to chveje. kdyz si to loni menil,co jsi daval za desky a kotouce? jestli k sobe pasuji. ne vsechny desky se s nesou se vsema kotoucema.a nejezdil si treba nekde na sprintech a pak prudky brzdeni ? ja to delal predloni na nasem srazu a kotouce se mi taky pokroutili :wink:
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master 4x
Renault trafic

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » čtv led 31, 2008 12:55

Taky to bylo k tomu, ze mu brzdi vsechna kola stejne.
Ohledne vibraci radil uz Mr. Pesticid...
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv led 31, 2008 13:44

Regis ma ale take pravdu.
Je třeba zaměřit se na účinnost zadních brzd rovněž. Pokud jsou nefunkční nebo je jejich účinnost snížená - regulátor, třmeny, kotouče atd. - jsou přední kotouče nadměrně namáhány. To může způsobit jejich zničení.
Jak už tu bylo řečeno, některé součástky od některých výrobců nejsou tak kvalitní, aby snesly větší zatížení - typicky levná druhovýroba. Pak je celkem jedno, jak dlouho je to od poslední výměny.
Má nejkatastrofičtější zkušenost je s kotouči Lockhead a deskami stejného výrobce... byly nejdražší ze všech, leč vydržely (po 200 km záběhu) jen 9km ostré jízdy do totální destrukce desek a naprostého zničení kotoučů.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » čtv led 31, 2008 14:05

DDT píše:....vydržely (po 200 km záběhu) jen 9km ostré jízdy do totální destrukce desek a naprostého zničení kotoučů.
OT/ Tak tobe bych auto nepujcil :P Treba to byly specialni tuningovy kotouce pro tunery co jen turujou auto do omezovace na miste, na jizdu se vsak nehodi :lol:
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » čtv led 31, 2008 19:40

tak jsem zkousel vyndat pojistku ABS aby nefungovalo......sice po nastartovani sviti kontrolka ABS a zaroven vykricnik...coz podle manualu znamena - okamzite zastavit a volat renault servis:) ale i presto jsem to sel project.... brzdy fungovaly porad dobre a navic uz to nevrcelo a ani se nechvel pedal....pak jsem pojistku ABS znovu zapojil a zaclo to delat zas...takze je to problem ABS....no ale co ted stim?:)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv led 31, 2008 19:51

Neměnil jsi kapalinu a nezavzdušnil blok?

Jinak toho sám moc neuděláš -pokud svítí, nemělo by vrnět, ale být vyřazené z provozu. :!:

Můžeš zkusit vyčistit čidla a hřebínky v kolech a prostříknout konektory k těm čidlům, ale to je tak všechno.

Vypadá to nejspíš na výměnu ABS

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » čtv led 31, 2008 19:56

vymena ABS za desitky tisic:) ani anhodou
ABS normalne po rozjeti zhasne jako ze je OK, ale dela to tenhle brajgl...
kdyz dam tu pojistku pryc, tak sviti furt ze je KO, a navic jeste ten blbej vykricnik hlasi kritickej stav, ale brzdi to furt vpoho...
ja ten zvuk i to obcasny chveni preziju....nez abych dal sileny prachy za vymenu...spis mi jde oto aby to nenicilo brzdy...

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » čtv led 31, 2008 20:12

Já bych problém viděl v zarezlých drážkach ABS. Snímače co to mají snímat nedokážou rozeznat jednu drážku od druhý a tím pádem to dělá takový vrčení a pulkzování do brzdovýho pedálu.

Mandarkovy to na pětadváce dělá taky a ty drážky mu na zadních kolech jednoduše řečeno uhnily.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » čtv led 31, 2008 20:27

tak to vypada ze by to mohlo byt tim, takze nechat vymenit drazky, ana kolik takova sranda prijde?

predpokladam ze s blbnoucim ABS STKckem neprojdu?

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv led 31, 2008 21:03

otas1 píše:
DDT píše:....vydržely (po 200 km záběhu) jen 9km ostré jízdy do totální destrukce desek a naprostého zničení kotoučů.
OT/ Tak tobe bych auto nepujcil :P Treba to byly specialni tuningovy kotouce pro tunery co jen turujou auto do omezovace na miste, na jizdu se vsak nehodi :lol:
Byly zavodni... ale asi se nepovedly, vydrzely jen jednu rychlostni zkousku...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv led 31, 2008 21:14

Už jsem ty hřebínky viděl taky pěkně požrané...je to jak ozubené kolo se zhoblovanými zuby :D

Přepucoval bych to nejdřív. Jestli zhasne kontrolka, konektory to asi nebudou :wink:

wecka :D

PS: jestli nebyly taky ze stejné série, jako Viktorovy kotouče :wink: :wink: :wink:
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » pát úno 01, 2008 08:55

a nevite nekdo kde by mi v Praze opravili ty brzdy s ABS, ale aby me to nestalo majland????

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát úno 01, 2008 10:37

Ahoj,
jestli Ti to klepe při mírném brzdění, tak s největší pravděpodobností to dělá malá házivost některého z kotoučů. To, že jedou necelý rok, nic neznamená. Tepelným namáháním se mohl některý lehce zdeformovat, a to si nemyslím, že jezdíš systémem brzda - plyn, to se někdy stává. Zkus zajet do nějaké STK jenom na kontrolu brzd, případnou házivost na válcích určitě zjistí, a Ty budeš vědět, které je to kolo, nebo házení kotoučů vyloučíš. Pak můžeš řešit dál, třeba ABS. Ze zkušenosti vím, že nový kotouč časem může házet až o cca 0.2 mm, při intenzivním brzdění se to neprojeví. Stačí pak na přípravku v soustruhu lehce obrobit do roviny a je pokoj.
Čau

dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od dukemb » pát úno 01, 2008 10:46

ja jsem ale odpojil pojistku ABS, a pak to nedelalo...ani klepani-chveni a ni ten zvuk, tak ze je to 100pro ABS...proto predesla otazka:)

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pát úno 01, 2008 11:02

Hele, drncivy zvuk, neni to nahodou pumpa posilovace? Ale to bys snad poznal... jakej mas vubec posilovac, Bendix s el. pumpou, nebo normalni podtlakovej?
Kterou jsi vyndal pojistku? Tu v motoru? Nebrzdilo to pak vyrazne hure?
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pát úno 01, 2008 11:19

Skontroluj si (dej si skontrolovat) ty drážky pro snímače ABS. Pokud jsou zarezlý budou chtít vyměnit.

Pokud nekecá Dialogys:

Přední drážky pro ABS jsou na náboji kol, jeden náboj v Renaultu stojí kolem 7 stovek.

Pokud to budou drážky na zadní nápravě tak je to horší, musíš koupit celý nový kotouče, ty drážky jsou přímo na kotouči a jsou neodnímatelný.
Jeden kotouč stojí v Renaultu kolem 3 tisíc.

V druhovýrobě nalezneš spoustu levnějších zadních kotoučů i za tisícovku jeden ale bacha !!! žádny z nich nemá drážkování pro snímač ABS :idea:

Hodně štěstí.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pát úno 01, 2008 11:36

Anarki píše:V druhovýrobě nalezneš spoustu levnějších zadních kotoučů i za tisícovku jeden ale bacha !!! žádny z nich nemá drážkování pro snímač ABS :idea:
To se mi hodne nezda. Mam meneny zadni kotouce na 16V a na 100% nestal jeden 3000,-
Fakturu mam buh vi kde, ale bylo to delany u Vasendu.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pát úno 01, 2008 13:04

Nevím, možná se dělají v druhovýrobě i jiné s drážkami na ABS ale v krátkosti jsem nic takové nenašel.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Odpovědět

Zpět na „Renault 19“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů