problém s R19

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

barry.petos
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 14, 2007 17:40
Bydliště: ostrava

problém s R19

Příspěvek od barry.petos » pát pro 14, 2007 17:56


viteon
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: sob pro 02, 2006 12:19
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viteon » pát pro 14, 2007 18:56

tohle presne nam delal pred asi 2 lety. Byla spatny uhlik v rozdelovaci a podle vysvetleni v sevisu se v urcite teplote kousne a "nekontaktuje". vycistili to ale cca po dalsim pulroce se to opakovalo a koupil jsem vicko a palec nove a od te doby je klid.

Joska
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: čtv lis 17, 2005 13:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joska » pát pro 14, 2007 21:08

Přesně ta závada jak říká viteon. Rozum mi to nebral, ale bylo to ve víčku a palci. Vše opálené, uhlík už tam snad ani nebyl. Po výměně už přes rok v pořádku.

barry.petos
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 14, 2007 17:40
Bydliště: ostrava

dík

Příspěvek od barry.petos » sob pro 15, 2007 13:05

Hoši dík to by mě nenapadlo snad ani ve snu vyzkouším pak napíšu jak to dopadlo

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob pro 15, 2007 14:01

to bysme byli rádi. :D

na spoustu věcí se sejde třeba 10 odpovědí a autor problém nějak vyřeší a ani ho nenapadne napsat co s tím bylo... :twisted: :twisted: :twisted:


A my dál tápeme v omylech... :D :D :D

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
mckoci
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: ned říj 23, 2005 18:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mckoci » ned pro 16, 2007 12:08

mne tohle delala indkcni civka...za tepla to nechtelo chytit..za studena cajk

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » pon pro 17, 2007 13:01

Jestli to neni rozdelovacem, tak vseobecne plati, ze za spatny teply start muze prilis bohata smes. Jakou barvu maji svicky?
R19 Chamade 16V

barry.petos
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 14, 2007 17:40
Bydliště: ostrava

...

Příspěvek od barry.petos » stř pro 19, 2007 22:17

je to v pohodě už bylo to tím rozdělovačem ........takže dík za rady :-))))))

Joska
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: čtv lis 17, 2005 13:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joska » stř pro 19, 2007 22:36

Je to podivná závada, nikdy jindy jsem se s tím nesetkal. Začalo to když byly mrazy a já dal před chladič papír, aby se motor rychleji ohřál. Chcípl asi po ujetí 5km a nešel nastartovat. Dojel jsem MHD a odpoledne pro ni přijel s kamarádem s lanem. Ještě jsem zkusil natočit studenej motor a šel. Od tý doby to začalo, pokud jsem jel, vše v pohodě. Ale po zastavení na delší dobu (třeba na světlech) to chcíplo a nic. Myslel jsem na zamrzlej benzín, byly fakt mrazy. Ale ten to nebyl. Vyvrcholilo to právě jak napsal barry, zajel jsem do perkingu, vypnul motor a za 20 minut po návratu už nenaskočil. Ale za 2 hod. už zase ano. Nakonec jsem se zdravě naštval a šel an to komplexně. Uvžoval jsem o všemožnejch čidlech, cívce a podobně, ale pohled na víčko rozdělovače vše vyřešil. Tak snad to ušetří práci jinejm.

Uživatelský avatar
mckoci
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: ned říj 23, 2005 18:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mckoci » čtv pro 20, 2007 14:01

jojo palec + vicko je u R19 casto opomijena vec...

balderys
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon pro 05, 2005 18:30

Příspěvek od balderys » ned led 20, 2008 18:26

Zdravim,
mam stejny problem R19 1.7 F3N740 r.v. 95. Kdyz je to studeny,tak to nastartuje, jakmile se to ohreje zacne to skubat, jako kdyby to vynechavalo. Pokud to pak chcipnu, nebo zastavim treba na prechode, chcipne to a uz to nenastartuje. Palivo tam nejspis jde, protoze kdyz se to snazim nastartovat jde z vyfuku bily kour (a obcas kdyz pak prestanu startovat, chvilku to chytne samozapalem). Nejdriv to jen skubalo, pak to jednou udelalo,pak dlouho nic a ted uz to prakticky dela porad. Nez jsem cokoliv zkousel, tak jsem koukl jsem, abych zbytecne nemenil neco cim to neni. Takze nemuzu ani nic vyloucit (svicky, cidla, kabely...)
Nevim jestli to s tim souvisi, ale od koupe (asi 4 roky) to pri jizde na konstatni otacky nejede klidne a malinko to poskubava (treba pri jizde padesatkou po meste).

Pak mam jeste jeden problem. Pokud jedu bez plynu z kopce, tak to obcas strili do vyfuku (nejsou to rany, ale spis takovy zvoneni).


A jeste mam jeden napad pro adminy fora: Neslo by votvorit rubriku (nebo wiki) pristupna jen spravci, kde by bylo napriklad:
"Typicka zavada - typicka oprava"
Vedou me k tomu dve veci: 1. opakujici se temata pri zdlouhavem prohledavani fora 2. Typicky opakujici se navrhy a vycet vsech moznych zavad, ale ve vetsine pripadu se jedna o typickou zavadu konkretniho modelu.
pardon to sem nepatri, uz jsem dal na spravne misto

Uživatelský avatar
mckoci
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: ned říj 23, 2005 18:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mckoci » ned led 20, 2008 22:30

to nam kdysi na 1,7 54kW delalo taky..za studena vse OK, postupem jak se motor ohrival, tak zacal skubat az se neudrzel a zhasnul a nesel uz nastartovat...starter samozrejme normalne otacel...po vychladnuti opet bylo mozno nastartovat....vada?...zapalovaci civka

balderys
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon pro 05, 2005 18:30

Příspěvek od balderys » čtv led 24, 2008 17:58

Tak jsem to konecne dneska rozebral, samozrejme uhliky ve vicku rozdelovace vydrene a zoxidovane a kontakt na palec pekne opalenej. Doufam ze to bude tim a ne treba zapalovaci civkou. Muzete mi nekdo poradit jak vymenit palec, nebo na co si mam davat pozor? Diky
R19 II 1.7 3dv., r.v. 1995, motor F3N740

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » čtv led 24, 2008 21:30

Palec se demontuje hrubou silou, proste za nej vem a "vytrhni ho" nahoru.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » pát led 25, 2008 02:50

Kabely, vicko, palec a civka. Mne treba vyrazne pomohly az ty kabely.

balderys
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon pro 05, 2005 18:30

Příspěvek od balderys » ned led 27, 2008 19:01

Tak bylo to tim vickem. Vymenil jsem ho i s palcem a slape jak hodinky. Diky
R19 II 1.7 3dv., r.v. 1995, motor F3N740

Joska
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: čtv lis 17, 2005 13:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joska » úte led 29, 2008 21:30

balderys píše:Tak bylo to tim vickem. Vymenil jsem ho i s palcem a slape jak hodinky. Diky
Jj, nejlépe vyměnit oboje najednou. Určitě už nestálo ani jedno za moc.

Uživatelský avatar
dmatej
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej » čtv úno 07, 2008 00:31

Nuže, jsem krůček od objednání dvou dílů - katalyzátor a lambda.

Šamáda (Renault 19 Chamade VF-L53B-05, rv. 1991), najeto asi 160 tisíc. Kat údajně nikdy měněn nebyl.

Studené auto jezdí ok, je teď dokonce pekelně živé. Po ohřátí ale začíná škytat, občas i chcípne a nejde nastartovat. Při volnoběhu v katalyzátoru cinká.

Otázka je taková - jestli výměna katu a lambdy stačí, tj. kus za kus, žádné další seřizování a proměřování, atd., příp. nedejbože výměna dalších dílů. Na autorizované servisy už začínám být vysazený - šílené ceny, odfláknutá práce (jsem vyznavač hesla "zmršit to dovedu taky").

A ještě o tej výměně katu - co ty příruby? To je mám fakt uříznout a navařit k novému katu? Jaká je pravděpodobnost, že se při sundavání rozpadnou?
Mám nutkání to předělat ála VAZ, tj. aby trubky zapadaly do sebe a stáhly se objímkou. Ani nevím, kde koupit to těsnění, viz foto ...

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » čtv úno 07, 2008 00:39

dmatej píše:Nuže, jsem krůček od objednání dvou dílů - katalyzátor a lambda.

Šamáda (Renault 19 Chamade VF-L53B-05, rv. 1991), najeto asi 160 tisíc. Kat údajně nikdy měněn nebyl.

Studené auto jezdí ok, je teď dokonce pekelně živé. Po ohřátí ale začíná škytat, občas i chcípne a nejde nastartovat. Při volnoběhu v katalyzátoru cinká.

Otázka je taková - jestli výměna katu a lambdy stačí, tj. kus za kus, žádné další seřizování a proměřování, atd., příp. nedejbože výměna dalších dílů. Na autorizované servisy už začínám být vysazený - šílené ceny, odfláknutá práce (jsem vyznavač hesla "zmršit to dovedu taky").

A ještě o tej výměně katu - co ty příruby? To je mám fakt uříznout a navařit k novému katu? Jaká je pravděpodobnost, že se při sundavání rozpadnou?
Mám nutkání to předělat ála VAZ, tj. aby trubky zapadaly do sebe a stáhly se objímkou. Ani nevím, kde koupit to těsnění, viz foto ...

Obrázek
Obrázek
Nemusi se nic serizovat, ECU si to sama vyladi. Pokud budes davat univerzalni kat, tak nejlepsi bude uriznout stary kat a priruby nechat navarit. Ale muzes to udelat i po staru, pokud puvodni mas ve zhorsenem stavu. Jinak na rozmontovani potrebujes brusku, zarezle srouby uz nikdo nepovoli. Pri montazi staci konce pekne obrousit, aby si to sedlo. Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
R19 Chamade 16V

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Václav Sedlář » čtv úno 07, 2008 14:55

N4N0B1T píše: Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
A neprojde oficiálně emisema.Hmm.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » čtv úno 07, 2008 16:37

Václav Sedlář píše:
N4N0B1T píše: Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
A neprojde oficiálně emisema.Hmm.
To mas pravdu. Chce to mit znamy. Ale znam pripady, kdy dobrej motor prosel bez katu!!
R19 Chamade 16V

Uživatelský avatar
borekbroucek
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od borekbroucek » úte bře 25, 2008 19:30

N4N0B1T píše:
Václav Sedlář píše:
N4N0B1T píše: Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
A neprojde oficiálně emisema.Hmm.
To mas pravdu. Chce to mit znamy. Ale znam pripady, kdy dobrej motor prosel bez katu!!
Tak ten dobrej motor ,bach rád viděl :lol: :lol: :lol: MAZDA rok výroby 2030. Kdyby to šlo tak proč by tam vyrobce kat dával :idea: :?: :?: :?:

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » úte bře 25, 2008 21:45

borekbroucek píše:
N4N0B1T píše:
Václav Sedlář píše:
N4N0B1T píše: Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
A neprojde oficiálně emisema.Hmm.
To mas pravdu. Chce to mit znamy. Ale znam pripady, kdy dobrej motor prosel bez katu!!
Tak ten dobrej motor ,bach rád viděl :lol: :lol: :lol: MAZDA rok výroby 2030. Kdyby to šlo tak proč by tam vyrobce kat dával :idea: :?: :?: :?:
bez katu prosel, protoze mel dobre spalovani a i kdyz mu chybel kat, tak se vesel do limitu... abys neprosel, tak musis mit motor a zapalovani v hroznym stavu, nebo je jasne videt, ze mas vykuchlej kat.. oni to na emisich obcas i flakaj, maj uz ulozene nektere hodnoty a jen to vytisknou, do vyfucku ti neco strci jen aby to vypadalo, ze neco delaji :lol:

balderys
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon pro 05, 2005 18:30

Příspěvek od balderys » ned dub 13, 2008 12:38

Nemusi se nic serizovat, ECU si to sama vyladi. Pokud budes davat univerzalni kat, tak nejlepsi bude uriznout stary kat a priruby nechat navarit. Ale muzes to udelat i po staru, pokud puvodni mas ve zhorsenem stavu. Jinak na rozmontovani potrebujes brusku, zarezle srouby uz nikdo nepovoli. Pri montazi staci konce pekne obrousit, aby si to sedlo. Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
My jsme ty srouby povolili za pomoci autogenu (a pokud stejne nepovolej, tak se aspon upalej :-) ), ale bruskou to jde urcite taky...
R19 II 1.7 3dv., r.v. 1995, motor F3N740

KUNAX
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: stř zář 12, 2007 07:49
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KUNAX » stř dub 16, 2008 14:22

N4N0B1T píše:
borekbroucek píše:
N4N0B1T píše:
Václav Sedlář píše:
N4N0B1T píše: Stejne bych misto katu dal jen trubku :wink: Je to levnejsi varianta a lip to pojede. :lol:
A neprojde oficiálně emisema.Hmm.
To mas pravdu. Chce to mit znamy. Ale znam pripady, kdy dobrej motor prosel bez katu!!
Tak ten dobrej motor ,bach rád viděl :lol: :lol: :lol: MAZDA rok výroby 2030. Kdyby to šlo tak proč by tam vyrobce kat dával :idea: :?: :?: :?:
bez katu prosel, protoze mel dobre spalovani a i kdyz mu chybel kat, tak se vesel do limitu... abys neprosel, tak musis mit motor a zapalovani v hroznym stavu, nebo je jasne videt, ze mas vykuchlej kat.. oni to na emisich obcas i flakaj, maj uz ulozene nektere hodnoty a jen to vytisknou, do vyfucku ti neco strci jen aby to vypadalo, ze neco delaji :lol:
Ježiš tomu snad sám nevěříš....Přečetl sis někdy něco o katalyzátorech? Mně tvoje názory a rady neustále přijdou jako "kámoš řikal"....
To že je někdo lempl a to měření emisí nedělá tak jak má je jiná věc,ale i když ti sjede motor z linky,tak i tim nejobyčejnějším analyzátorem zjistíš,že tam neni katalyzátor....HOWGH. Tak to je a nešpekuluj nad žádným supr kosmickým spalováním který nepotřebuje katalyzátor...
R19 PhII 1.8 66kW

Odpovědět

Zpět na „Renault 19“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti