Ahojte
Mam Renault 19 1.8 81kw 1993. Podla oznacenia mam tam 90A alternator. Dobíja veľa 15V,niekedy aj viac 15,5. Ked zapnem svetla aj hmlovky klesne na 14.5 alebo 14V. No stalo sa mi uz,(1x) ze pekne dobijal 14,5 a ked som zapol vsetky svetlá tak 13v. Ked som odjil bateriu na kontaktoch aletrnara bol odpor 4,5 ohm.
Kde moze byt chyba? Co vymenit?
Baterka ma dost voltov a krasne točí pri startovani.
Inak auto aj tazko startuje niekedy, toci a nic,alebo ked naskoci tak ma spociatku nerovnomerny chod, kym sa nezahreje....
Alebo auto naskoci a ide krasne....
A este neotvara central zadnych bočných dverí a svetla predné tiez by mohli lepsie svietiť. Moze byt niekde zla kostra? Mal som podobnu chybu kedysi davno na R19, len si nepamatam,kde som tiez kostry a káble napravil.
Diaľkové mi tiez nefunguje, dal som nove baterky a nic, podrzal som 5 s , ale nič.
Ďakujem
Alternator veľa dobíja
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv úno 08, 2024 21:24
Re: Alternator veľa dobíja
Ahoj,
na alternátoru pravděpodobně odchází diodový můstek nebo regulátor. Doporučuju zkusit jiný / repasovat stávající. Díly na altíky Valeo jsou běžně k dostání například na elancar.cz. Pokud se necítíš na repasi svépomocí, je stále hodně opraven startérů / alternátorů, kde to udělají v porovnání s novým / vrakovištním za pár korun a se zárukou. Dlouhodobé přebíjení baterky povede k jejímu "uvaření" a pravděpodobně i k nějakým závadám na elektroinstalaci, praskajícíma žárovkama počínaje a umřelou jednotkou konče.
Zámek zadních dveří... velice častý problém je poškození kabeláže v té harmonice mezi dveřma a kastlí. Na centrál bývají nejsilnější dva dráty ve svazku. Někdy to uhnije úplně u konektoru, někdy cestou.
Nejistý start může být ze spousty důvodů, začal bych hygienou svíček, konektory kolem zapalování, snímač vačky, snímač teploty vzduchu, snímač škrtící klapky...
A samozřejmě zemnící body. U starších aut je to bolest, kabely bývají jen lisované a to prostě časem začne blbnout..
na alternátoru pravděpodobně odchází diodový můstek nebo regulátor. Doporučuju zkusit jiný / repasovat stávající. Díly na altíky Valeo jsou běžně k dostání například na elancar.cz. Pokud se necítíš na repasi svépomocí, je stále hodně opraven startérů / alternátorů, kde to udělají v porovnání s novým / vrakovištním za pár korun a se zárukou. Dlouhodobé přebíjení baterky povede k jejímu "uvaření" a pravděpodobně i k nějakým závadám na elektroinstalaci, praskajícíma žárovkama počínaje a umřelou jednotkou konče.
Zámek zadních dveří... velice častý problém je poškození kabeláže v té harmonice mezi dveřma a kastlí. Na centrál bývají nejsilnější dva dráty ve svazku. Někdy to uhnije úplně u konektoru, někdy cestou.
Nejistý start může být ze spousty důvodů, začal bych hygienou svíček, konektory kolem zapalování, snímač vačky, snímač teploty vzduchu, snímač škrtící klapky...
A samozřejmě zemnící body. U starších aut je to bolest, kabely bývají jen lisované a to prostě časem začne blbnout..
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv úno 08, 2024 21:24
Re: Alternator veľa dobíja
Ďakujem. Bol to regulátor
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů