R21 - nefunguje tachometr...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

R21 - nefunguje tachometr...

Příspěvek od Makrela 49 » úte úno 07, 2006 20:00

Chtěl bych se zeptat čím vším (krom přetrhlého lanka) by tato nefunkčnost mohla být zaviněna? jinak mám motor 2,2. diky

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » úte úno 07, 2006 20:14

máš eletricky poháněnej nebo mechanicky? u mě to bylo tim že když sem to měl vyndaný a pak to tam dal tak sem bovden (to gumový okolo) neměl až k tachometru. končilo to asi 15 cm od něj a tim pádem to nešlo. stačilo to povytáhnout tak o 10cm a už to běží. ale asi měsíc mi to trvalo
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » úte úno 07, 2006 20:22

to bude asi mechanické, nebo spise jak to mam zjistit? ja to auto mam 4dny :-) občas sliším šelestivý zvuk (opravdu občas), a minulý majitel říkal že když je nad nulou tak že pry to de... ale to se mi zda že to je blbost... je to rv 91 (podle oken - je to dovoz ze švýcarska) a je to ta s postupnou zádí (hatchback)...

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » úte úno 07, 2006 20:26

jakože tahle věc zvláště u mě musí fungovat... jinak bych jezdil rychle :-) zvlaště pak s tim dvoulitrem :-)

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » úte úno 07, 2006 21:42

buď to zjistíš tak že sundáš přístrojovku (nic těžkýho pokud budeš chtít postup. napíšu) a nebo šáhneš tim otvorem od pojistek směrem k přístrojovce a pokusíš se to tam nahmatat.to lanko má asi 2mm průměr. a je v tom gumovym bovdenu.
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » úte úno 07, 2006 22:33

kšanda píše:buď to zjistíš tak že sundáš přístrojovku (nic těžkýho pokud budeš chtít postup. napíšu) a nebo šáhneš tim otvorem od pojistek směrem k přístrojovce a pokusíš se to tam nahmatat.to lanko má asi 2mm průměr. a je v tom gumovym bovdenu.
No jestli mi tam proleze ruka... napadlo me skusit cely ten bovden postrcit od převodvky, popřipadě ještě odpojit od převodovky a skusit ho potlacit (a promazat)... tak to nějak skusim, a kdybych vyndaval pristrojovku tak se te optam, jinak diky.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte úno 07, 2006 22:42

Nejjednodušší zjištění stavu věci je vymontování těch budíků. Když je budeš mít venku, pak stačí popojet pár metrů a vidíš, jestli se točí náhon a do rychloměru zezadu strčíš sirku a prstama s ní zatočíš - ručička se v případě neporouchanýho rychloměru musí pohnout.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » úte úno 07, 2006 22:51

Jan Kalina píše:Nejjednodušší zjištění stavu věci je vymontování těch budíků. Když je budeš mít venku, pak stačí popojet pár metrů a vidíš, jestli se točí náhon a do rychloměru zezadu strčíš sirku a prstama s ní zatočíš - ručička se v případě neporouchanýho rychloměru musí pohnout.
no a ted teda otazka jak ho dostat ven? (přistrojovku)

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » úte úno 07, 2006 23:00

z převodovky to nevyndavej. tam je ten plast co to jistí zaoxidovanej a akorát ho rozlámeš.
takže: stínítko mí ze zola 4 torx šrouby.tahem za horní část k sobě ho vyndáš. a vidíš 4šrouby. z nich 2 jsou torxy. ty vyšroubuješ a měl bys mít uvolněnej hořejšek. když se podíváš na spodní stranu tak uvidíš 2 pacičky. na každý straně jednu. ty podebereš dvouma šroubovákama a jsi vítěz. povytáhneš přístrojovku a odpojíš 3 kontakty (jeden má dýlku asi 3 cm) na horní zadní straně. pak uvidíš lanko. to je tušim na tacháči jen nacvaklý.
pro oddělání skla odšroubuješ 2 křížový šrouby (jsou to ty zbylý z těch 4) tacháč vyndáš z prástrojovky tim že odšroubuješ 2 šroubky ze zadní strany. ale to dělej jen v případě že chyba bude na tacháči.
snad jsem na nic nezapoměl, popsal to srozumitelně a hodně štěstí
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte úno 07, 2006 23:04

Kšilt nad budíkama je na 4 šroubkách, jsou zespodu nad plexisklem. Tam jsou pak taky po stranách pacičky - odpáčí se jednoduše plochým šroubovákem. Budíky jsou možná (pokud to ještě nikdo nerozdělával) pod 2 šroubama - ty uvidíš až odděláš ten kšilt. No a pak budíky nadzdvihnout a vytáhnout ven k sobě. Když to nepůjde, od motoru popostrč bowden náhonu dovnitř. Konektory odpojíš snadno a zpátky to taky nepomotáš - svazky s konektorama zůstanou ve svý poloze.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » úte úno 07, 2006 23:30

nechci malovat certa na zed :twisted: ale je jeste jedna dost neprijemna varianta, co by to mohlo byt - umelohmotne ozubene kolecko v prevodovce s ohoblovanyma zubama :?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » úte úno 07, 2006 23:32

nebo šnekovej převod v tachometru a to stačí koupit nový na vrakáči
jo a na ty pacičky po stranách stínítka jsem zapoměl
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » stř úno 08, 2006 20:04

Tak v patek se uvidí... snad se podaří :roll: ... jinak diky za rady.

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » sob úno 11, 2006 23:42

Tak se mi to povedlo zpravit, bylo to v takovem tom plastovém nesmyslu ktery je na konci lanka a je v tachometru...

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » ned úno 12, 2006 01:19

myslíš takový to nacvakávaco?tak to gratuluju
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Makrela 49
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon čer 06, 2005 12:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Makrela 49 » ned úno 12, 2006 08:53

kšanda píše:myslíš takový to nacvakávaco?tak to gratuluju
Myslim takovou tu hřídelku z plastu ktera je v tom bylem zacvakávacím plastu ktera spojuje lanko s tachometrem... a už ukazuje :lol:

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů