2.1D Kolísají otáčky volnoběhu a po vytočení se začne dusit
Moderátor: Moderators General
2.1D Kolísají otáčky volnoběhu a po vytočení se začne dusit
Chtěl bych se zeptat, zda-li se někdo nesetkal s následujícím chováním motoru? Je to obyčejný diesel 2.1, typ motoru J8S bez turba, 48 kW. Motor nastartuje bez problému, ale po chvíli začne v celkem pravidelných intervalech jakoby chvilkově ztrácet otáčky. Vždycky je to po chvíli takové jemné žuchnutí, ale vzpamatuje se z toho. Ovšem při zátahu či vytočení do otáček se po chvíli motor začne dusit, ztrácet otáčky a pokud se tak nechá, zdechne. Pokud se sníží zátěž a pomůže se tomu případně trochu plynem, motor se z toho vzpamatuje. Pokud se s tím jede ale delší dobu, toto chování se nemusí projevit a motor jede normálně. Už jsem se u tohoto motoru setkal s mnoha různými závadami, takže některé můžu vyloučit. Byla netěsná ruční pumpa u filtru, takže se to zavzdušňovalo, chovalo se to podobně při běhu, ale starty byly dlouhé, teď jsou starty úplně normální, motor nastartuje okamžitě, žádné dlouhé točení. Bylo netěsné i vstřikovací čerpadlo a už asi i dost opotřebované, takže bylo vyměněno za novější. To trochu opravilo i tuto závadu, ale ta se pořád projevuje. Napadá mě, že by mohl být palivový systém ještě po těch všech různých opravách zavzdušněný. Dost totiž kolísá ukazatel stavu paliva, zvlášť když se ten motor začne dusit při zátěži. Také mě napadá, že by mohl být opotřebovaný či vadný některý vstřikovač. Ale tam by zase nekolísal ten ukazatel paliva. Nebo možná ano, že kdyby se vstřikovač neotevřel, palivo by šlo zpětným potrubím do nádrže a projevil by se ten ráz? Také by mohl být vadný filtr, ale je tam asi rok a nezdá se mi, že by mohl být nějaký hodně zanesený. Z výfuku ale nejde žádný dým, spalování se zdá být normální. Má s tím někdo zkušenost? Díky.
Naposledy upravil(a) vha dne stř zář 22, 2010 16:35, celkem upraveno 1 x.
zavzdušnění
Díky za nápad. To jsem zatím nezkoušel. Mohlo by to pomoci, protože jsem zkoušel dotankovat a ta závada se zhoršila. Předtím se mi to podařilo tak nějak rozjezdit, že to jelo už celkem normálně, ale jak jsem dotankoval, tak to začalo hned znovu. Protože tam asi bylo méně prostoru, kam by ten vzduch mohl uniknout. Uvidím.
- Švejdula
- Senior member
- Příspěvky: 1445
- Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: zavzdušnění
Hlavně pak dej vědět )vha píše:Díky za nápad. To jsem zatím nezkoušel. Mohlo by to pomoci, protože jsem zkoušel dotankovat a ta závada se zhoršila. Předtím se mi to podařilo tak nějak rozjezdit, že to jelo už celkem normálně, ale jak jsem dotankoval, tak to začalo hned znovu. Protože tam asi bylo méně prostoru, kam by ten vzduch mohl uniknout. Uvidím.
776701460
S CLIPem jde všechno líp .
Laguna II 1,9 Dci 88Kw .
S CLIPem jde všechno líp .
Laguna II 1,9 Dci 88Kw .
kolísání
Chová se to nějak divně. Bez toho víčka se to skutečně podařilo tak nějak rozjezdit, že to při zátěži vysadilo jenom vyjímečně. Pak se to ale začalo zhoršovat, tak jsem to víčko zase nasadil, chvíli to ještě zlobilo ale zklidnilo se to a začalo to jezdit zase celkem normálně. Ovšem teď po pár desítkách kilometrů to zase začalo. Takže těžko říci. S tím víčkem je potřeba najít určitou rovnováhu. Zkusím to ještě opět odvzdušnit přes převlečné matice u vstřikovačů, to se mi osvědčilo jako velmi spolehlivý způsob a uvidím.
přívod paliva
Tak teď už si nejsem jistý přívodem paliva. Když totiž přes otevřený odvzdušňovací ventil nad filtrem chvíli tahám odsávačkou palivo ven, a pak nastartuju, motor se zvesela rozběhne, ale po chvíli začne jakoby ztrácet. Tak přemýšlím, jestli přece jen nemůže být někde ucpaný přívod paliva. Nemůže to být tím filtrem? Asi ho preventivně vyměním.
filtrem to nebylo
Tak filtr vyměněn, ale tím to nebylo. Pořád se to jaksi zvláštně dusí. Ale rozebraný původní filtr byl plný paliva. Ještě mě napadá, že by mohla být nějak ucpaná nádrž. Je to vůbec možné? Ale když jsem zkoušel odsávat palivo přímo z trubičky z nádrže, tak to šlo celkem snadno. Je tam ale ještě jedna zvláštnost. Po určité době se ten motor zadusí úplně a nejde nastartovat. Naskočí až jakmile se zase vytahá nějaké palivo přes odvzdušňovací ventil. Divné.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Nevím, jak to funguje u nafty, ale není tam nějaké podávací čerpadlo u nádrže? Nebo ještě nějaký filtr? Evidentně tomu dochází nafta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
špinavý přívod paliva
Takže nejbanálnější a nejméně očekávaná závada se zdá být skutečností. Ze zoufalství jsem začal rozebírat palivové potrubí a narazil na problém hned u druhé hadice. V takovém tom kulovém spoji, kterým končí propojovací hadice filtru a palivové trubky byla ohromná mazlavá černá usazenina, která zcela zalepila přívod paliva. Asi dárek od ekologů z EU v podobě biosvinstva přimíchávaného do nafty, které rozpouští co se dá a usazuje se kde může. Po odstranění toho slizu a opětovném odvzdušnění se chod motoru výrazně zlepšil. Ale ještě to není ono, pořád se to dusí. Takže bude asi potřeba rozebrat i trubky z nádrže a vyčistit celou nádrž. Tedy dotaz zní, jak to nejlépe udělat a jak vyčistit nádrž? Už to někdy někdo dělal?
Další čerpadla tam nejsou, ale jak už jsem konečně zjistil viz. výše, je to zřejmě plné nějakého slizu. Takže je to potřeba asi celé nějak rozebrat a vyčistit.Zefek píše:Nevím, jak to funguje u nafty, ale není tam nějaké podávací čerpadlo u nádrže? Nebo ještě nějaký filtr? Evidentně tomu dochází nafta.
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Není nic horšího, než čistit nádrž od bionafty a slizu. Kdybys chtěl, mám schovanou jednu nádrž (možná dvě?) ze sedana benzínovýho, bez bordelu.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
záhada
Takže záhada pokračuje. Chtěl jsem se ujistit, zda-li je problém v přívodu paliva. Odpojil jsem hadici od trubky z nádrže a připojil na vlastní hadičku do kanystru s naftou. Odvzdušnil a nastartoval a hle, problém tam byl pořád. Takže ucpaná hadice a spousta uvolněné špíny v palivovém potrubí nejsou zřejmě tou hlavní příčinou problémů motoru. Otázkou je, co zbývá dalšího? Může být ten motor nějak přidřený? Jak se třeba projevuje nefunkční nebo jinak porouchané olejové čerpadlo? Další možností je kontrola vstřikovačů. Ty by také mohly být teoreticky špinavé a zanesené nějakým tím bio svinstvem.
přívod paliva
Takže jsem zkusil další experiment. Odpojil jsem hadici do filtru v místě, kde se napojuje na plastovou trubku z nádrže. Je to nejvyšší místo celého motoru. Povolil jsem odvzdušňovací ventil na druhém vývodu z fltru směrem do motoru a stříkačkou do té hadice začal tlačit naftu dokud nezačla vytékat z ventilu. Potom ventil uzavřel, ještě něco doplnil do hadice, natáhnul stříkačkou naftu z trubky z nádrže a hadici zase k trubce připojil. Tím byl filtr zaručeně plný. Zkusil jsem nastartovat a motor se zvesela rozběhl. Po chvíli se ovšem zase začal postupně dusit. A po opětovném rozebrání je hadice prázdná. Přitom při rozebrání toho spoje trubky z nádrže a hadice do filtru by z toho měla téct nafta, nesmí to být prázdné. Takže vzhledem k předchozímu experimentu se zdá, že to někde v oblasti filtru přisává vzduch. Jenže všechno na tom filtru je tak hloupě uděláno, že nějakou mezeru nelze nikdy vyloučit, všechno se jen tak nasazuje. Otázka tedy i zní, ze kterého auta by bylo lepší dát tam filtr, aby seděly hadice a který jde zaručeně spolehlivě a vzduchotěsně smontovat?
držák filtru a ruční pumpa
Takže to nakonec bylo klasicky tím děsným držákem filtru a ruční pumpou na něm. Ta je už z opravné sady koupené v ELIT autodíly a už byla dvakrát měněná. Pokaždé ta membrána praskla, ten náhradní díl je prostě nekvalitní. Také celý ten systém filtru je v R21 hodně hloupě udělaný. Membrána byla klasicky netěsná a nešlo to dokonale utěsnit tak, aby se to odvzdušnilo, nakonec ta membrána i zase praskla. Je hodně tenká a celá ta pumpa je tam spíše pro parádu, než aby nějak fungovala. Takže jsem tam místo membrány dal vyříznuté kolečko ze silnější gumy, které jsem tam pomocí toho plastového kolečka, na které tlačí pružina pumpy, dokonale zapasoval tak, že ta guma je mezi stěnou pumpy a tím kolečkem zcela těsná, její obvod vyčnívá ven, takže je vidět, že přes něj nic neteče. Na to jsem nasadil zbytek té pumpy a motor už zvesela zase funguje. Takže ten filtr nejspíš někdy celý vyměním za něco modernějšího a lépe vymyšleného. Chtělo by to něco, na co jde také napojit to vyhřívání z vodního okruhu, co bude mít vzduchotěsnou a skutečně funkční ruční pumpu a půjde to přišroubovat do daného prostoru. Nemá s tím někdo zkušenost? Z jakého auta by tam takový filtr mohl sednout? Z Laguny, Meganu či něčeho jiného?
- johnyd21
- Senior member
- Příspěvky: 1488
- Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.1D Kolísají otáčky volnoběhu a po vytočení se začne du
odpoj výfuk od zberného potrubia a bež sa povoziť.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů