Těžké starty, ztráta otáček a škubání až do zahřátí 2.1D

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Těžké starty, ztráta otáček a škubání až do zahřátí 2.1D

Příspěvek od vha » sob lis 21, 2009 16:49

Mám Renault 21 Nevada 1989 s motorem 2.1 D 48 kW a když je chladněji, motor špatně startuje. Nedávno byl měněn palivový filtr a ruční pumpa nad ním. A problémy začaly právě po tom, ale současně se také ochladilo, takže nejsem schopen říci, jestli to má nějaký vliv. Když je auto studené a zkouším nastartovat, musí se dlouho točit, někdy i vícekrát. Pak je slyšet, jak postupně naskočí jednotlivé válce a motor se dostane do správných volnoběžných otáček. Tak po dvaceti sekundách ale začne otáčky ztrácet, někdy i hodně škubat a pokud se nepřidá plyn, tak do deseti sekund zdechne. Další nastartování jde někdy ještě hůř než to první, motor i hodně škube, ale podaří se to nahodit, někdy se musí i přidat trochu plynu. Když se s tím popojíždí, občas drží plynem, občas to za mohutného škubání (jakoby to běželo jen na méně válců) zdechne, tak se to tak do 20 minut zahřeje a pak se motor zcela uklidní a jede už bez problému. Na volnoběh bez popojíždění se to rozehřívá tak půl hodiny. Vypadalo to na vadné žhavící svíčky, takže jsem je všechny vyměnil, ale dělá to pořád. Neví někdo, čím by to mohlo být? Napadá mě zavzdušnění, něco s čerpadlem, atd. Ale dělá to jen do zahřátí motoru. Při teplém motoru to také startuje dobře. Kontroloval jsem i pojistky, ale všechny jsou v pořádku. Nemá žhavení někde samostatnou pojistku? Kontrolka žhavení se ale normálně rozsvítí a zhasne. Termostat žhavení cvakne při zapnutí, ale při vypnutí se mi zdá, že už ne. A zdá se mi, že dříve cvakal slyšitelně i při vypnutí žhavení. Jde ho nějak rozebrat a zkontrolovat? Díky za případnou radu.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3955
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob lis 21, 2009 20:55

Buď je problém s čerpadlom alebo sú v ťahu mechanické vstreky.
Skúsil by som kúpiť do tých vstrekov opravnú sadu, vyrábajú to aj lacný druhovýrobcovia.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Kouř

Příspěvek od vha » sob lis 21, 2009 21:29

Tak jsem to zase zkoušel a ještě dodávám, že než to přestane dělat, jde z výfuku hustý bílý kouř. Prostě podle všeho to vypadá na problém žhavení, ale žhavící svíčky jsou vyměněné. Měřil jsem nové i ty staré ohmmetrem, ale u všech to ukazuje přibližně stejný odpor. Nevím ale, jestli se podle toho dá něco poznat. Ta krabička ovládání žhavení cvakne při zapnutí, po několika sekundách podle teploty zhasne kontrolka žhavení a teprve až po několika dalších sekundách to zase cvakne v té krabičce. Je to v pořádku? Zkoušel jsem před startem pumpovat tou ruční pumpou, ale spíš to nijak nepomohlo, nebo to bylo ještě trochu horší. Nemůže to být netěsností v ní? Neměnil jsem to já, takže nevím, co všechno se tam dělo. Jde nějak poznat, že ta pumpa funguje správně? Někde jsem četl, že pokud je přívod paliva plný, tak tu pumpu už nejde moc mačkat, nebo hodně ztuha. U mně se mačká pořád stejně. Kdyby byly špatné ty vstřiky nebo něco s čerpadlem, tak by to ale dělalo i při zahřátém motoru, ne? Tohle má ale problém jenom když je zima a motor je studený. Čím je tepleji, tím se to projevuje méně. Kolik případně taková oprava vstřikování může stát?

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7984
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob lis 21, 2009 23:31

Jestli ti ta ruční pumpička jde furt mačkat, v pořádku to není. Vypadá to, jako by neudržela tlak a pouštěla naftu zpět. Já s TDX někdy jezdím každý den, někdy 2 týdny stojí - a v podstatě nikdy ručně nepumpuju (jen když jsem měnil palivový potrubí) - a když to někdy zkusmo zmáčknu jen tak pro kontrolu, nikdy to moc zmáčknout nejde a při opakovaným pokusu o zmáčknutí je to ještě tvrdší a tvrdší. Jestli máš ještě ten původní držák palivovýho filtru s pumpičkou, na zkoušku bych ho tam dal zpátky, jak se to bude chovat.
Po zhasnutí kontrolky žhavení to ještě chvilku dožhavuje, takže je normální, že relé cvakne později, než zhasne kontrolka.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Ruční pumpa

Příspěvek od vha » ned lis 22, 2009 09:19

Ta ruční pumpa se měnila právě proto, že to špatně startovalo a ztrácelo otáčky při startu. Také tam byl už hodně starý palivový filtr, já to auto mám teprve něco přes rok a předchozí majitel se o něj moc nestaral. Neměnil se ale celý držák filtru, pouze se nahradila ta pumpa nějakou opravnou sadou. Za celý držák mi řekli v Renaultu cenu kolem 3 tisíc Kč, což je prostě zcela přehnaná cena, ale politika firmy Renault je prostě taková a člověk to musí obcházet jinak. Ale co to dělá teď je ještě mnohem horší, než to bylo před tím. Takže se do toho asi budu muset pustit sám. Nejhorší na tom je asi to babrání se v naftě, ale když se ty hadice zasvorkují předem, tak by to asi stříkat nemuselo. Když jsem si to přebíral po té opravě, tak to bylo celé dostříkané od nafty, byla prostě všude, asi se s tím moc nepárali a nečekali to. Hned ten den po převzetí se mi také z místa té pumpičky při jízdě ozvala taková tupá rána, bylo to docela silné na to, že to bylo při jízdě a z uzavřeného motorového prostoru. Hned mě napadlo, jestli tam něco neprasklo. Zvuk to byl podobný jak prasknutí řemenu, ale ty jsem zkontroloval a jsou v pořádku. Myslel jsem si ale, že si to možná musí nějak sednout, tak třeba to mohlo být normální, ale teď vidím, že to asi normální není. Může ta membrána nebo filtr vevnitř prasknout? Na té staré membráně byly prý dvě praskliny, ale jak se to chová teď, to by muselo být ještě daleko horší. Díky moc všem za odpovědi.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7984
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » ned lis 22, 2009 11:07

Nevím proč by měla odtamtud nějak stříkat nafta ve větším množství když to rozděláš. Není tam nijaký tlak v palivovým vedení, vytýct ti může jen to co bude v odpojených hadicích a co se vylije z filtru - a to všechno lehce zachytíš i do hadru, když si ho na to připravíš - nemělo by dojít k žádný ekologický katastrofě typu Exxon Valdes.
Cena držáku filtru s pumpičkou je jaká je. Nemůžeš čekat u žádnýho originálního dílu, že když po x letech spadne hodnota auta z 500.tis. na sotva 5.tis., že ten nový díl bude tedy po taky těch x letech místo za 3.tis. třeba za 300.-. Kdybys byl výrobcem toho novýho dílu, prodával bys ho levněji těm, kteří si ho chtějí koupit a namontovat do bezcennýho auta?
Jestli ti tam dávali nějakou opravnou sadu, jde o to, jestli použili tu správnou - těch pumpiček bylo víc provedení, už od pohledu odlišných. Po namontování se to pumpováním odvzdušňuje ručně - buď povolením hadice nebo ventilku, dokud neteče jen nafta. Pak dotáhneš a měla by ta pumpička být už tvrdá, kapalinu nestlačíš. Jestli to půjde furt pumpovat, je tam něco špatně a netěsní to. Jak říkám, když je pumpička OK, nepotřebuju na svým autě ručně napumpovat ani po delší době stání.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

safy
Experienced member
Příspěvky: 553
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » ned lis 22, 2009 11:42

Já bych viděl problém přesně tam,co píše Honza.Na co sáhli mechanici od Renaultu,nikdy chodit nebude.Nehledej to ve žhavení a už vůbec ne v čerpadle,vstřiky bych taky vyloučil,to je nesmysl,takhle se chová motor,který nemá palivo,nebo prostě přisává vzduch.Po zásahu mechaniků od Renaulta se nedivím,že s tím máš peklo.Já mám Megane a Safrane a servis přímo ve městě,ale ani fakt ve snu by mě nenapadlo jim cokoliv dát na opravu. :)

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Zavzdušnění

Příspěvek od vha » ned lis 22, 2009 12:37

Tak výměna žhavících svíček určitě tomu motoru nijak neuškodí, zvlášť když tam byly už asi dlouho a navíc nějaká značka ASB, asi nic moc. Jak říkám, předchozí majitelé na to auto už kašlali. Dal jsem tam BOSH Duraterm (Made in France), tak snad to s nima chvíli bude fungovat.

Opět jsem to zkoušel nastartovat při venkovní teplotě asi 6 stupňů, uvnitř auta to ukazovalo 9. Nejdřív jsem zkusil pumpovat tou ruční pumpou asi tak minutu, a pak startoval. Napoprvé to točilo jenom naprázdno a asi po 5 sekundách jsem to vzdal. Napodruhé jsem to zase točil tak 5 sekund a to už to ztěžka naskočilo, ale zřejmě to stihlo ještě okamžik, kdy to žhavilo (jak jsem psal výše, kontrolka zhasíná dříve než to skutečně vypne žhavení, tak to má asi být, aby se startovalo ještě s chvíli zapnutým žhavením).

Ale zajímavé bylo, že asi tak 5 dalších sekund po uvolnění klíčku, kdy už motor běžel, stále točil startér. Už se mi to stalo dříve, myslel jsem, že se to nějak zaseklo, tak jsem to radši dříve vypínal, ale teď jsem to schválně nechal, co to udělá a ten startér se pak sám vypnul.

Motor kupodivu vydržel běžet ve správných volnoběžných otáčkách několik minut, než mě to přestalo bavit a vypnul jsem ho. Takže to vypadá, že je tam opravdu někde hodně vzduchu a ta pumpa možná aspoň trochu funguje. Zkoušel jsem ji zmáčknout při běžícím motoru a byla znatelně tužší.

Jenže když se to jednou takhle odvzdušní, tak už by to mělo být odvzdušněné. Nebo se tam může někde vytvořit vzduchová kapsa, která zůstane a dělá problémy při každém startu?

Díval jsem se, jak by to šlo rozebrat, ještě jsem to nikdy nerozdělával. Zespodu jsou dvě silnější hadice vedoucí do vodního okruhu, takže to je předpokládám ohřev filtru přes nějaké topné tělísko a nemusí se to sundávat? Nezačne to při sundání filtru někde stříkat? Je tam dole ještě taková černá jakoby křídlová matka, nebo nějaký ventil, co to je? Shora je tam pak jenom jeden šroub přes který vede kovová trubka a na jednom konci je hadice přívodu paliva a na druhém konci hadice vedoucí do čerpadla. Na tom konci je také taková úzká trubička, jakoby koncovka na nějakou malou hadičku, k čemu to tam je? Pro uvolnění filtru by tedy mělo stačit odšroubovat držák z úchytu a ten šroub nahoře?

Díky moc za rady.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7984
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » ned lis 22, 2009 14:22

Na tom konci je také taková úzká trubička, jakoby koncovka na nějakou malou hadičku, k čemu to tam je?
Tohle je právě odvzdušňovák. Je myslím na klíč č.8 (?), pumpuješ, povolíš odvzdušňovák, a dokud nejde nafta bez bublinek, není odvzdušněno.
e tam dole ještě taková černá jakoby křídlová matka, nebo nějaký ventil, co to je?
Tím vypouštíš z filtru usazenou odfiltrovanou vodu. Čas od času je dobrý to zkusmo odpustit, jestli tam není bordýlek.
Nejdřív jsem zkusil pumpovat tou ruční pumpou asi tak minutu,..
Jednoznačně špatně. Už po 2-3 zmáčknutích to musí být tvrdý.
asi tak 5 dalších sekund po uvolnění klíčku, kdy už motor běžel, stále točil startér
To by asi chtělo startér rozebrat a vyčistit.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Díky

Příspěvek od vha » ned lis 22, 2009 16:03

Díky za odpovědi, vidím, že práce mě s tím čeká ještě více než dost. :)

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Zlepšení

Příspěvek od vha » ned lis 22, 2009 20:27

Ujel jsem teď s tím pár kilometrů poprvé po výměně žhavičů a musím říci, že ty nové přece jenom trochu pomohly. Stále se mi zdá, že to startuje dlouho, ale jakmile to naskočí, už to neškube ani nezdechá. Je ale jenom možné, že jsem to tou ruční pumpou trochu odvzdušnil. Uvidím zase po delším stání. Až budu mít čas, musím to odvzdušnit pořádně přes ten ventil.

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Špatná montáž ruční pumpy

Příspěvek od vha » sob lis 28, 2009 14:26

Tak jsem se dostal k tomu, abych to rozebral a hlavní příčina problémů je jasná. Ta ruční pumpa byla špatně namontovaná. Je v ní totiž silná pružina a ta při nasazování toho horního "zvonového" dílu s tlačítkem silně tlačí na membránu, která by měla držet kolem toho prstence. Ale tím silným tlakem se deformuje tak, že se část neudrží a stáhne se dolů dovnitř. Tím tam vznikne otvor, kterým se může dovnitř dostávat vzduch. Když jsem to rozebral, byla tak čtvrtina té membrány propadlá dovnitř. Navíc se mi při pumpování propadlo dovnitř i to tlačítko a pružina ho už nevracela. Takže před nasazením toho horního dílu je nutné tu membránu nějak uchytit. Zkusím to přilepit sekundovým lepidlem a ještě zboku upevnit nějakými plechovými sponami. Ten díl je tedy konstrukčně pěkně odfláknutý. Tohle je ale už opravná sada, originál jsem neviděl, je lepší?

Obrázek

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Velké zavzdušnění

Příspěvek od vha » sob lis 28, 2009 19:06

Tak jsem se pokoušel to odvzdušnit, ale z hadičky nasazené na odvzdušňovací ventil se mi nepodařilo dostat ani kapku. Buď ta pumpa nefunguje jak má, nebo je to tak moc zavzdušněné, že to neutáhne. Přitom jsem ten motor zkoušel startovat a naběhl, ale samozřejmě s mohutným škubáním a sám se bez přidání plynu neudržel. Ale zkoušel jsem ten ventil otevřít co nejvíc, až mi vypadl. Než jsem ho našel pod autem a znovu našrouboval, asi se tam dostalo hodně vzduchu, protože teď už to nestartuje vůbec. Přitom když bylo sundané celé to tělo pumpy, tak to zase nic takového nezpůsobilo. Nebo jsou v té horní části s hadicemi ještě nějaké přepouštěcí ventily? Ale faktem je, že jsem nezalil ten filtr naftou, i když samozřejmě úplně suchý nebyl, ale je to asi docela problém i v tom, že ta spodní vyhřívací část je, jak jsem se obával, otevřená a plná nafty, navíc to těsnění je tam jen tak volně, takže udržet to v ruce s nasazeným filtrem bez horního dílu je asi docela zajímavý artistický kousek. Budu to ale asi muset zkusit. Nebo jde tam nějak jinak rozumně natáhnout dostatek nafty, aby motor naskočil? Ta ruční pumpa je asi opravdu jen na takové jemné dofouknutí.

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1464
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Švejdula » sob lis 28, 2009 20:30

Já bych tam dal celej filtr z avie a pumpičku z megana, je to takovej malej balonek. A máš po starostech !! :super: :ole:
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Odvzdušnění přes vstřikovače

Příspěvek od vha » ned lis 29, 2009 13:27

Protože to pořád nestartuje, zkusil jsem rozebrat palivové potrubí. Do hadice vedoucí z filtru do čerpadla jsem nalil nafty co to šlo. Pak jsem rozebral spoj mezi přívodem z nádrže a hadicí do filtru. Do obou jsem nalil nafty co to šlo a zase spojil. Ale pořád to nechtělo startovat. Občas to v tom motoru zaškube, ale sám se nerozběhne. Takže jsem teď zkusil uvolnit převlečné matice u připojení trubiček z čerpadla do vstřikovačů. Nejsem si jistý, jestli se mají jenom povolit, nebo úplně sundat, já jsem je sundal a povytáhl trubičky ze vstřikovačů. Trochu jsem potočil motorem, ale už docházela baterka, takže nevím, jestli to bylo dostatečné. Ale nafta z trubiček začala kapat. Tak jsem je zase namontoval a potočil motorem, ale jenom to zase tak zabublalo. Ale bylo to možná i baterkou, která už bohužel úplně došla, takže zase nabíjím a uvidím.

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Odvzdušnění

Příspěvek od vha » čtv pro 03, 2009 21:34

Tak se mi podařilo motor zprovoznit a největším problémem bylo skutečně zavzdušnění. Ta ruční pumpa má prostě otřesnou konstrukci. Teprve až když jsem membránu přilepil k té přírubě silným lepícím tmelem, začala být dokonale těsná a šlo to odvzdušnit. Odvzdušnil jsem to tak, že jsem přes krátkou hadičku nasadil na odvzdušňovací ventil velkou 150 ml stříkačku, povolil ventil, natáhl co to šlo, zavřel ventil, sundal stříkačku, vypustil a to celé mnohokrát opakoval, dokud z toho nešel proud nafty. Teď motor startuje jako nikdy předtím na chvilkové pootočení startéru. Ale ten celý filtr s pumpou bych nejraději vyměnil za něco modernější konstrukce. Šlo by do toho dát něco z nějakého novějšího Renaultu, aby zůstala zachovaná i ta funkce vyhřívání zapojením do vodního okruhu?

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host