Stržený pedál spojky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Roman Roven
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon pro 22, 2008 18:16
Bydliště: Praha

Stržený pedál spojky

Příspěvek od Roman Roven » pon pro 22, 2008 18:55

Když jsem před osmi lety přesedlal ze Š120 na čtyřboďák Nevadu 1,7 (66kW), byl jsem jako v jiném světě. Škoda jen, že to auto měl přede mnou totální dobytek. Auto bylo naprosto zanedbané, zralé na šrot. Postupně jsem si ho opravoval. Nové tlumiče výfuků, nové zadní tlumiče pérování, nová spojovací tyč řízení, nové brzdy včetně disků a bubnů, nové rozvody v motoru, nové pneumatiky, nová spojka... Auto jsem koupil za 20tis.Kč a dalších 70 jsem do něho investoval. Cílem nebylo jej vyšlechtit k dokonalosti, jak to někteří dělají. Cílem bylo získat prostorný pohodlný automobil, který mne spolehlivě doveze kamkoliv po Evropě.
Asi jsem měl smůlu. Podle štítku bylo mé auto vyrobeno v Holandsku. Najel jsem s ním za těch 8 let 120 tis. km a 4x měnil ložisla v předních kolech, párkrát nemohl nastartovat (vypadlý el. kablík ze stykače u startéru, později zoxydovaný stykač), tekoucí chladič, vadný spínač ventilátoru chladiče, zaseklý mechanismus zámku dveří spolujezdce, totéž u zadního opěradla... včera jsem málem nedojel domů. Pedál spojky náhle povolil za současného zvuku jakoby přeskakujícího ozubení. Dnes jsem se to pokusil opravit. Nevím si s tím rady. Nepodařilo se mi zpřístupnit půlkruhový segment u pedálu spojky. Bojuji s demontáží palubní desky. Může mi někdo poradit?
Přesto všechno ale mám toto auto rád. Moc bych si přál jej získat úplně nové, nepokažené bezohledným majitelem. Věřím, že při správné údržbě (pokud by nebylo vyrobené v pátek), by mi vydrželo o mnoho let déle, než to, které mám.
Lituji, že ceny náhradních dílů jsou tak leda pro milionáře. Kde jsou ty doby, kdy u vyběhlých typů byl výprodej náhradních dílů za hubičku.
Roman

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pon pro 22, 2008 19:28

Samostav se dá koupit myslím do tisíce Kč a vůbec kvůli tomu není třeba oddělávat palubku. Na čepu pedálu je jakýsi pérko, něco jako závlačka, po jeho demontáži se čep vysune do boku a pedál spojky se samostavem je venku (samozřejmě je taky třeba oddělat spojkový lanko).
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » úte pro 23, 2008 22:57

ještě Honzu doplním - samostav jako náhradní díl vyrábí FEBI v ceně okolo 500Kč - v sadě je onen půlkruh plus protikus; pružiny a čepy z pedálů zůstávají původní - kdybys měl problém to sehnat, zkusím se podívat ve svých náhradních dílech a pokud najdu ještě jeden rezervní pedál se samostavem, můžu jej přenechat za rozumnou cenu (jeden pedál mám v rezervě na 100%, nicméně ten nedám, kdyby mi samostav rupl, tak mám problém, ale měl bych mít zřejmě ještě jeden (přeci jen jsem čerpal díly ze tří aut :-) - má původní Nevada skončila "díky" prohnilosti karoserie ve šrotu, nynější je z 90% postavená z dílů té původní - dostal jsem tuhle od bráchy darem, když si pořizoval Lagunu :-D))
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů