Zadní brzdový váleček
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Zadní brzdový váleček
Zdravím,
roztekl se mi váleček v levém zadním bubnu a nemám žádný náhradní po ruce. Byl jsem na šroťáku, nic takového nemají, ale měli tam R19, tak jsem si řekl, že by to mohlo sedět, stáhl buben a váleček vymontoval. Ale je tam jiná trubka - větší, takže to do R21 nedám.
Tak mě ještě napadlo, jestli by se nedaly vyměnit jen ty pístky. Loni jsem to tak spravoval, že jsem tam váleček nechal a dal jen druhý, trošku lepší pístek, ale zase se to rozteklo. Trubku se mi nechce předělávat.
Nevíte, jestli by to mohlo pasovat?
Díky
roztekl se mi váleček v levém zadním bubnu a nemám žádný náhradní po ruce. Byl jsem na šroťáku, nic takového nemají, ale měli tam R19, tak jsem si řekl, že by to mohlo sedět, stáhl buben a váleček vymontoval. Ale je tam jiná trubka - větší, takže to do R21 nedám.
Tak mě ještě napadlo, jestli by se nedaly vyměnit jen ty pístky. Loni jsem to tak spravoval, že jsem tam váleček nechal a dal jen druhý, trošku lepší pístek, ale zase se to rozteklo. Trubku se mi nechce předělávat.
Nevíte, jestli by to mohlo pasovat?
Díky
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
v APMku jsem váleček do bubnu kupoval za tuším 236Kč, protože mi tekl - při téhle ceně nemá cenu cokoli bastlit )
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
OK, beru to, že za rok dojezdí, ale to ti VLASTNÍ BEZPEČNOST nestojí za blbý dvě stovky ???
moje Nevada aktuálně nejezdí, čeká na to, až seženu několik náhradních dílů - čidlo teploty pro ŘJ (objednáno, čekám už 14 dní na dodávku) a na jeden díl výfuku, až seženu na vrakáči. Životnost mé Nevady odhaduju maximálně na dva, tři roky, nicméně chci mít klid v duši a ač najedu aktuálně max. 200km týdně, chci se na auto 100% spolehnout, tudíž do něj klidně budu investovat - bývalou Nevadu jsem měl 4 roky, najel s ní okolo 35000 ročně a raději nebudu zveřejňovat, kolik mě stála na údržbě, protože to bylo fakt hodně (víc, jak dvojnásobek kupní ceny, která v květnu 04 nebyla moc malá).
Na druhou stranu - podvozek (tlumiče, ložiska, poloosy) a motor mám v "nové Nevadě", tudíž se mi to vyplatilo - ta vínová, co mám v profilu je po mém bráchovi - musel jsem na ní udělat komplet podvozek a nakonec vyměnit motor i s převodovkou ... -
moje Nevada aktuálně nejezdí, čeká na to, až seženu několik náhradních dílů - čidlo teploty pro ŘJ (objednáno, čekám už 14 dní na dodávku) a na jeden díl výfuku, až seženu na vrakáči. Životnost mé Nevady odhaduju maximálně na dva, tři roky, nicméně chci mít klid v duši a ač najedu aktuálně max. 200km týdně, chci se na auto 100% spolehnout, tudíž do něj klidně budu investovat - bývalou Nevadu jsem měl 4 roky, najel s ní okolo 35000 ročně a raději nebudu zveřejňovat, kolik mě stála na údržbě, protože to bylo fakt hodně (víc, jak dvojnásobek kupní ceny, která v květnu 04 nebyla moc malá).
Na druhou stranu - podvozek (tlumiče, ložiska, poloosy) a motor mám v "nové Nevadě", tudíž se mi to vyplatilo - ta vínová, co mám v profilu je po mém bráchovi - musel jsem na ní udělat komplet podvozek a nakonec vyměnit motor i s převodovkou ... -
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
On to není tak úplně vrakáč, spíš šroťák, kde dělá známý a je asi 10km, takže je to kousek.
Navíc co si pamatuju, tak ten váleček nebyl za 15 let, co auto máme, dole, takže nevím v jakém stavu jsou šrouby, jak to půjde povolit a jak půjde sundat trubka. Nemám možnost vjet s tím na kanál, takže pokud by to nešlo povolit, stejně by mi nic jiného nezbylo, než prostě jen vyměnit ty pístky.
Když jsem sundal bubny z R19, tak to vypadalo, že ty válečky jsou ok, protože nikde nebylo nic mastné a všechno bylo pěkně čisté.
Sundat buben a vyměnit pístek se dá za +-hodinu práce, když všechno půjde jak má.
Loni už jsem to měnil, ale byla to taková z nouze cnost před technickou. Měl jsem několik pístků přímo z R21, ale gumičky byly nic moc. Ty co mám z té R19 vypadají o hodně líp, než co jsem dával loni.
Jde mi akorát o to, jestli se to tam vleze, abych to nerozebral a ono to nebude pasovat.
Navíc co si pamatuju, tak ten váleček nebyl za 15 let, co auto máme, dole, takže nevím v jakém stavu jsou šrouby, jak to půjde povolit a jak půjde sundat trubka. Nemám možnost vjet s tím na kanál, takže pokud by to nešlo povolit, stejně by mi nic jiného nezbylo, než prostě jen vyměnit ty pístky.
Když jsem sundal bubny z R19, tak to vypadalo, že ty válečky jsou ok, protože nikde nebylo nic mastné a všechno bylo pěkně čisté.
Sundat buben a vyměnit pístek se dá za +-hodinu práce, když všechno půjde jak má.
Loni už jsem to měnil, ale byla to taková z nouze cnost před technickou. Měl jsem několik pístků přímo z R21, ale gumičky byly nic moc. Ty co mám z té R19 vypadají o hodně líp, než co jsem dával loni.
Jde mi akorát o to, jestli se to tam vleze, abych to nerozebral a ono to nebude pasovat.
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
co se pístku týče asi neporadím, u 1,7 by to teoreticky mohlo být stejné, ale co jsem koukal do dokumentace, tak u R21 1,7 jsou dva odlišné systémy brzd - Bendix a Girling, u R19 je to jen jeden systém - co vím, tak "prasátka" Bendix maji jiné pístky, než Girling, takže nejjednodušší řešení je kvalitní nářadí, novej váleček plus WD40 či jiné mazadlo na uvolnění šroubů a povolíš to razdva, u trubky je nutná opatrnost - u mé Nevady na váleček nebylo sáhnuto cca 15 let (možná i více) a povolil jsem jej bez potíží )
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
- jonas
- Člen RCČR
- Příspěvky: 206
- Registrován: ned lis 11, 2007 14:32
- Bydliště: Medlešice 31
- Kontaktovat uživatele:
pokud muzu vstoupit do diskuze tak zatim nejlepsi na povolovani zrezlych sroubou atd. je pripravek na smyti starych nateru je to sice drazsi ale zatim me to nesklamalo
Renault 21 GTX Symphonie 2.2 79KW r.v 87.
Renault 21 Nevada RT 2.2 79kw rv. 94. klima, palubni pocitac,
Renault 9 1709ccm f2n spring zatim nepojizdna ale pomalu se to blizi
Renault 21 2.0 12V hatch. na ND po nehode
ex RENAULT 21 2.2 hatch na ND
John Deere 8400 (280ps) pracovni
Renault 21 Nevada RT 2.2 79kw rv. 94. klima, palubni pocitac,
Renault 9 1709ccm f2n spring zatim nepojizdna ale pomalu se to blizi
Renault 21 2.0 12V hatch. na ND po nehode
ex RENAULT 21 2.2 hatch na ND
John Deere 8400 (280ps) pracovni
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Tak co jsem zkoumal, tak rozdíly jsou dva.
1) Jiný rozměr pístků - jeden typ má asi 20,5mm a ten druhý 22,5
2) Jiný závit na trubce - jeden je menší a druhý větší
Takže je to nekompatibilní. V R19 je 20,5, já mám v autě 22,5. Tady v servise si za ten váleček řekli 6 stovek, ten druhý je prý levnější.
1) Jiný rozměr pístků - jeden typ má asi 20,5mm a ten druhý 22,5
2) Jiný závit na trubce - jeden je menší a druhý větší
Takže je to nekompatibilní. V R19 je 20,5, já mám v autě 22,5. Tady v servise si za ten váleček řekli 6 stovek, ten druhý je prý levnější.
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zefek: odkud jsi ? jak píšu výše, za váleček jsem platil 236Kč - můžu Ti jej koupit v APMku nebo si ho tam můžeš koupit na mě (mám tam nějakou mini slevu)
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Váleček odejde tak, že v litinovém tělese vykoroduje důlek díky vodě v brzdové kapalině. Důsledek toho, že se brzdovka nemění...
Manžeta pak přejíždí přes toto místo a tudy to teče.
Kdyby ty válečky měly zalisovanou nerezovou vložku, byly by navěky...
Váleček stojí 339 CZK a na www.autokelly.cz si ho můžeš objednat, pokud nemáš jinou možnost, jak ho sehnat.
wecka
Manžeta pak přejíždí přes toto místo a tudy to teče.
Kdyby ty válečky měly zalisovanou nerezovou vložku, byly by navěky...
Váleček stojí 339 CZK a na www.autokelly.cz si ho můžeš objednat, pokud nemáš jinou možnost, jak ho sehnat.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host