Zadní brzdový váleček

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Zadní brzdový váleček

Příspěvek od Zefek » ned lis 30, 2008 21:32

Zdravím,
roztekl se mi váleček v levém zadním bubnu a nemám žádný náhradní po ruce. Byl jsem na šroťáku, nic takového nemají, ale měli tam R19, tak jsem si řekl, že by to mohlo sedět, stáhl buben a váleček vymontoval. Ale je tam jiná trubka - větší, takže to do R21 nedám.
Tak mě ještě napadlo, jestli by se nedaly vyměnit jen ty pístky. Loni jsem to tak spravoval, že jsem tam váleček nechal a dal jen druhý, trošku lepší pístek, ale zase se to rozteklo. Trubku se mi nechce předělávat.
Nevíte, jestli by to mohlo pasovat?
Díky

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 733
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » stř pro 03, 2008 12:42

v APMku jsem váleček do bubnu kupoval za tuším 236Kč, protože mi tekl - při téhle ceně nemá cenu cokoli bastlit :-))
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř pro 03, 2008 14:26

NÉÉÉÉÉÉÉ... ŽÁDNÉ STARÉ VÁLEČKY !!!!!!



wecka :D [/b]

PS: stojí pod 3 stovky...
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř pro 03, 2008 16:42

Jde o to, že auto za rok definitivně dojezdí a tak už do něj nechci investovat. Takhle jsem měl možnost odnést si to z vrakáče a pokud by to pasovalo, bylo by to super.
S autem se najezdí maximálně 100km týdně, což už není moc, takže i z toho důvodu něco kupovat se asi moc nevyplatí.

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 733
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » čtv pro 04, 2008 00:20

OK, beru to, že za rok dojezdí, ale to ti VLASTNÍ BEZPEČNOST nestojí za blbý dvě stovky ???

moje Nevada aktuálně nejezdí, čeká na to, až seženu několik náhradních dílů - čidlo teploty pro ŘJ (objednáno, čekám už 14 dní na dodávku) a na jeden díl výfuku, až seženu na vrakáči. Životnost mé Nevady odhaduju maximálně na dva, tři roky, nicméně chci mít klid v duši a ač najedu aktuálně max. 200km týdně, chci se na auto 100% spolehnout, tudíž do něj klidně budu investovat - bývalou Nevadu jsem měl 4 roky, najel s ní okolo 35000 ročně a raději nebudu zveřejňovat, kolik mě stála na údržbě, protože to bylo fakt hodně (víc, jak dvojnásobek kupní ceny, která v květnu 04 nebyla moc malá).
Na druhou stranu - podvozek (tlumiče, ložiska, poloosy) a motor mám v "nové Nevadě", tudíž se mi to vyplatilo - ta vínová, co mám v profilu je po mém bráchovi - musel jsem na ní udělat komplet podvozek a nakonec vyměnit motor i s převodovkou ... -
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
Liboa
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: pon lis 05, 2007 19:02
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Liboa » čtv pro 04, 2008 07:21

Cesta na vrakáč a zpátky, min dvě hodiny zkoumání jak to tam nabastlit vyjde určitě víc než když si koupíš novej a šoupneš ho tam.
Renault 11 GTL, Renault 11 Turbo ZENDER

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv pro 04, 2008 12:15

On to není tak úplně vrakáč, spíš šroťák, kde dělá známý a je asi 10km, takže je to kousek.
Navíc co si pamatuju, tak ten váleček nebyl za 15 let, co auto máme, dole, takže nevím v jakém stavu jsou šrouby, jak to půjde povolit a jak půjde sundat trubka. Nemám možnost vjet s tím na kanál, takže pokud by to nešlo povolit, stejně by mi nic jiného nezbylo, než prostě jen vyměnit ty pístky.
Když jsem sundal bubny z R19, tak to vypadalo, že ty válečky jsou ok, protože nikde nebylo nic mastné a všechno bylo pěkně čisté.
Sundat buben a vyměnit pístek se dá za +-hodinu práce, když všechno půjde jak má.
Loni už jsem to měnil, ale byla to taková z nouze cnost před technickou. Měl jsem několik pístků přímo z R21, ale gumičky byly nic moc. Ty co mám z té R19 vypadají o hodně líp, než co jsem dával loni.
Jde mi akorát o to, jestli se to tam vleze, abych to nerozebral a ono to nebude pasovat.

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 733
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » čtv pro 04, 2008 12:36

co se pístku týče asi neporadím, u 1,7 by to teoreticky mohlo být stejné, ale co jsem koukal do dokumentace, tak u R21 1,7 jsou dva odlišné systémy brzd - Bendix a Girling, u R19 je to jen jeden systém - co vím, tak "prasátka" Bendix maji jiné pístky, než Girling, takže nejjednodušší řešení je kvalitní nářadí, novej váleček plus WD40 či jiné mazadlo na uvolnění šroubů a povolíš to razdva, u trubky je nutná opatrnost - u mé Nevady na váleček nebylo sáhnuto cca 15 let (možná i více) a povolil jsem jej bez potíží :-))
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
jonas
Člen RCČR
Příspěvky: 310
Registrován: ned lis 11, 2007 14:32
Bydliště: Medlešice 31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonas » čtv pro 04, 2008 16:01

pokud muzu vstoupit do diskuze tak zatim nejlepsi na povolovani zrezlych sroubou atd. je pripravek na smyti starych nateru je to sice drazsi ale zatim me to nesklamalo
Renault 21 GTX Symphonie 2.2 79KW r.v 87.
Renault 21 Nevada RT 2.2 79kw rv. 94. klima, palubni pocitac,
Renault 9 1709ccm f2n spring zatim nepojizdna ale pomalu se to blizi
Renault 21 2.0 12V hatch. na ND po nehode
ex RENAULT 21 2.2 hatch na ND
John Deere 8400 (280ps) pracovni

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv pro 11, 2008 15:07

Tak co jsem zkoumal, tak rozdíly jsou dva.
1) Jiný rozměr pístků - jeden typ má asi 20,5mm a ten druhý 22,5
2) Jiný závit na trubce - jeden je menší a druhý větší
Takže je to nekompatibilní. V R19 je 20,5, já mám v autě 22,5. Tady v servise si za ten váleček řekli 6 stovek, ten druhý je prý levnější.

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 733
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » pát pro 12, 2008 00:50

Zefek: odkud jsi ? jak píšu výše, za váleček jsem platil 236Kč - můžu Ti jej koupit v APMku nebo si ho tam můžeš koupit na mě (mám tam nějakou mini slevu)
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát pro 12, 2008 06:32

Váleček odejde tak, že v litinovém tělese vykoroduje důlek díky vodě v brzdové kapalině. Důsledek toho, že se brzdovka nemění...

Manžeta pak přejíždí přes toto místo a tudy to teče.

Kdyby ty válečky měly zalisovanou nerezovou vložku, byly by navěky...

Váleček stojí 339 CZK a na www.autokelly.cz si ho můžeš objednat, pokud nemáš jinou možnost, jak ho sehnat.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát pro 12, 2008 18:27

Už jsem to nějak zbastlil z toho, co bylo doma a neteče. Jinak s tekoucím válečkem se dá taky jezdit, jen je potřeba často kontrolovat kapalinu :) Ale v zimě je to blbé, při prudkém zabrždění to táhne do strany, proto jsem to chtěl mít taky spravené.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát pro 12, 2008 22:01

To je na hoho, zamastí ti to obložení a nebrzdí to. Ale jede, toe fakt :wink:

Tyjo, jak jsem byl mladý , tak nám úplně stačilo, že to jede :wink: :wink: :wink:
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host