Výměna termostatu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Výměna termostatu

Příspěvek od Zefek » ned lis 23, 2008 13:30

Zdravím,

řeším takový problém s termostatem. Blbnul mi na palubce teploměr, tak jsem si myslel, že se auto přehřívá, ale po tom, co jsem spravil ukostření funguje dobře. Akorát se mi nezdá, že ta ručička reaguje na to, v jakém zatížení je motor. Pokud stojím, tak teplota jde nahoru. Když jedu a je venku kolem nuly, tak po 10km to nevyleze ani do středu budíku. Do kopce se to zase zahřeje, ale po rovince jde teplota zase dolů.
Zkoušel jsem ujet cca 2-3 km, šáhl jsem na hadici k hladiči a byla teplá, tak myslím, že blbne termostat. Ono to ani moc netopí.

Tak se chci zeptat, jak ten termostat vyměnit. Mám nějaké doma, ještě je musím vyzkoušet. Ale táta říkal něco o tom, že se musí vypustit fridex. Toho se právě celkem děsím. Takže konkrétní otázka zní, kde povolit kterou hadici a jestli, tak jak to vypustit. Motor 1.7. Někde jsem tady na diskusi našel, že termostat je venku za 2 minuty, tak jsem z toho kapku zmaten :)

Díky moc za rady.

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » ned lis 23, 2008 19:41

hadice vede tušim od chadiče nahoru k hlavě. a je tam zaoblená trojuhelníková příruba na 3 šroubech pokud si to dobře pamatuju. a fridex vyteče jen z té hadice víc nevyteče
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned lis 23, 2008 20:11

kšanda píše:hadice vede tušim od chadiče nahoru k hlavě. a je tam zaoblená trojuhelníková příruba na 3 šroubech pokud si to dobře pamatuju. a fridex vyteče jen z té hadice víc nevyteče
Mám právě strach, že bude fridex i v hlavě. Aspoň mě o tom táta neustále přesvědčuje.

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » ned lis 23, 2008 23:06

no takle vyteče vše co bude v urovni termostatu a vejš.
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned lis 30, 2008 21:27

Jsem se na to nakonec vykašlal. Povolil jsem tu hadici, co vede do chladiče, vyteklo asi půl litru fridexu. Pak jsem se snažil povolit tu přírubu, a když jsem ji trošku povolil, tak se to rozteklo. Z čehož jsem usoudil, že termostat bude asi nebude až tak špatný. Navíc je tam dost obtížný přístup. Nad termostatem je rozdělovač a vedle něho je zase filtr, který bych chtěl dolů.

Každopádně díky za rady.

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů