Bílý šlem na víčku oleje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Bílý šlem na víčku oleje

Příspěvek od Lucni Konik » stř pro 22, 2004 01:27

Ahoj lidi, mám jen krátký dotaz - náhodou jsem zjistil, že se mi dělá na víčku dolévání oleje takový divný "šlem" - něco jako emulze - barva do žlutohněda :-( - nenapadne někoho, co by to mohlo značit ? - auto jede normálně, motor běží bez problémů, má najeto asi 293 tisíc km, mám duální pohon benzíl/LPG, většinou jezdím na LPG. olej se mi neztrácí ani nepřibývá - navíc jsem ho měnil před cca měsícem při 291000km, voda z chladiče ubývá, ale jsem si jistý, že je to některou z trubek chl. soustavy :-)

technické info o autě: Renault 21 Nevada GTX, 2,2i/79kw, r.v. 1988

Díky moc

Karel

Uživatelský avatar
vlado
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: stř led 07, 2004 17:07
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz asi na Jakuba a další motoráře

Příspěvek od vlado » stř pro 22, 2004 07:23

Lucni Konik píše:voda z chladiče ubývá, ale jsem si jistý, že je to některou z trubek chl. soustavy :-)
Karel
ked tam je hnedy humus tak to tecie aj do oleja :(
zdravim Vlado
Espace II (J637)Quadra 2.2i '92- predane

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » stř pro 22, 2004 10:50

Přesně tak, pokud ti ubývá voda a na víčku máš takový jak říkáš "šlem" rozhodně ti voda teče do oleje, zkontroloval bych těsnění pod hlavou, nebo ještě může být netěsnost mezi blokem a vložkou válce.
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

Uživatelský avatar
honza
Advanced member
Příspěvky: 294
Registrován: stř led 21, 2004 17:29
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza » stř pro 22, 2004 11:12

pokud budeš jezdit jen krátké vzdálenosti v zimě,tak se ti to bude dělat také,mám zkušenost a voda mi neubývala.Protože motor se pořádně neohřeje a tak pak vzniká ten šlem Po ujetí 50km mi to zmizelo .Poradím ujet delší trasu a jestli to tam bude či ne.Záleží taky kolik ti ubývá pokud denně dolíváš 0,2 l tak to pak řeš těsněním pod hlavou :shock:
LAGUNA 2,2d už není nyní Peugeot 406

Uživatelský avatar
Zbyněk
Člen RCČR
Příspěvky: 171
Registrován: čtv bře 11, 2004 10:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zbyněk » stř pro 22, 2004 11:33

Nemůžu než souhlasit - těsnění pod hlavou.
Na mém prvním autě jsem to taky zjistil, ale na delších trasách to zmizelo.
A jednoho dne jsem se během jízdy ocitl uprostřed mlhy :cry:
Laguna II 2.0IDE Grandtour

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » stř pro 22, 2004 12:35

Nečekej na nic a hned do servisu... nechceš-li si schánět jinej motor
80% těsnění, 20% hlava
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » stř pro 22, 2004 13:54

No nevím, tenhle šlem jsem měl u všech aut, co jsem kdy vlastnil a pokud toho není moc, tak žádná krize. Když je to jen na víčku a není toho moc, tak je to normální znak vyběhanýho motoru.

Krizi si představuji asi tak:
V mý R25 je po měsíci toho šlemu tak 2 deci a cpe se až do karburátoru, pak to dost tlustou hadici ucpe úplně a olej fouká měrkou.

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř pro 22, 2004 15:01

Ivan Rous píše:No nevím, tenhle šlem jsem měl u všech aut, co jsem kdy vlastnil a pokud toho není moc, tak žádná krize. Když je to jen na víčku a není toho moc, tak je to normální znak vyběhanýho motoru.
Krizi si představuji asi tak:
V mý R25 je po měsíci toho šlemu tak 2 deci a cpe se až do karburátoru, pak to dost tlustou hadici ucpe úplně a olej fouká měrkou.
S pozdravem Ivan
Souhlasím s Ivanem i s Honzou, možná by to v tomto období chtělo vyzkoušet na delší trase - pokud se intensita té emulse sníží, měli pravdu ( kondensovaná voda, plyny utíkající netěsnostmi pístů... ).
Pokud se spíše zvětší množství a "napěněnost" toho šlemu, je třeba spěchat do servisu....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » stř pro 22, 2004 16:04

toho šlemu je velmi málo - je pravda, že jezdím krátké trasy, občas delší, ale toho šlemu se udělá tak, že to zaplní z cca 80% ty prolisy ve víčku oleje a nikde jinde to tím otvorem v motoru nevidím + trvá tak cca 14 dní až 3 týdny, než se to víčko zaplní do těch cca 80% - právě proto jsem z toho zmatenej - dneska jsem na to koukal - je to hodne do žluta

Olej je v pořádku - leju tam polosyntetiku 10W40 jménem Unil Melia2500 - olej přes kamaráda, on se tím nechlubil, ale přes net jsem zjistil, že se to leje ve fabrice do BMW/Mercedes/Porsche. Olej neubývá ani nepřibývá, stále stejný stav, když juknu na měrku, olej má tu barvu, kterou má mít + z výfuku mi voda nejde a vody dolívám tak 0,2l za týden - vím na 100%, že mi někde zlobí ještě nějaká trubka, ale kape to, až když se to ohřeje a to v tomhle počasí nemám naději zjistit :-((( protože ty 2dcl za týden jsou tak malé množství, že to může vzlínat někde po hadicích :-(((

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » stř pro 22, 2004 16:06

Ahoj,

díky za pomoc,

toho šlemu je velmi málo - je pravda, že jezdím krátké trasy - pohybuji se mezi zákazníky po Praze a cca jednou za 14 dnů jedu tak 200km tam a zpět, takže tak 100km najednou :-), ale toho šlemu se udělá tak, že to zaplní z cca 80% ty prolisy ve víčku oleje a nikde jinde to tím otvorem v motoru nevidím + trvá tak cca 14 dní až 3 týdny, než se to víčko zaplní do těch cca 80% - právě proto jsem z toho zmatenej - dneska jsem na to koukal - je to hodne do žluta

Olej je v pořádku - leju tam polosyntetiku 10W40 jménem Unil Melia2500 - olej přes kamaráda, on se tím nechlubil, ale přes net jsem zjistil, že se to leje ve fabrice do BMW/Mercedes/Porsche. Olej neubývá ani nepřibývá, stále stejný stav, když juknu na měrku, olej má tu barvu, kterou má mít + z výfuku mi voda nejde a vody dolívám tak 0,2l za týden - vím na 100%, že mi někde zlobí ještě nějaká trubka, ale kape to, až když se to ohřeje a to v tomhle počasí nemám naději zjistit :-((( protože ty 2dcl za týden jsou tak malé množství, že to může vzlínat někde po hadicích :-(((

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » stř pro 22, 2004 18:55

pokud je venku chladněji tak tam ta emulze bude vždy při kratších cestách, zjistil bych kde teče ta chladící kapalina, škoda nemrzky, jinak bych to neřešil
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » stř pro 22, 2004 19:07

diiky moc, celkem jsem se bal, jinak tu kapalinu uz resim asi 3 mesice - uz jsem vymenil spoustu trubek + vodni pumpu a ted musim najit tu trubku, ktera propousti za tepla :-)

jinak - je to auto puvodne po starem panovi (rocnik 1932), takze podle toho to vypada zvenku i zevnitr :-)))

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » stř pro 22, 2004 19:16

Já bych do toho čuměl právě teď. Já taky našel línající trubku až teď. Z horký vody se v zimě páří a proto jsem to našel.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » stř pro 22, 2004 21:03

bohuzel, takhle jsem to nenasel, musim najit, kde to dela louzicku - je totiz mozne, ze tece samotny chladic :-( nastesti chladic je v replice skoro korunova zalezitost (cca 2000 korun), takze by mi to az tak nevadilo, holt 2165ccm motor ma super slozity chladici system (a to tam mam jeste pripojeny predehrev LPG smesovace, ufff)

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » stř led 12, 2005 14:24

Přiznáváš-li, že ti uniká voda hadicemi nebo trubkami, tak ti také uniká tlak v chladícím systému. Jestli je někde lehce fouklé těsnění pod hlavou nedojde k dosažení takového tlaku v systému, aby do oleje pronikalo vody hodně. Vzhledem k najetým kilometrům je dost pravděpodobné, že pístní kroužky propouští stlačenou směs do klikové skříně a v kombinaci s provozem na LPG je cosi na víčku oleje očekávatelné zejména, když není olej dostatečně prohřátý. Závěr bych dělal až poté, co odstraníš netěsnosti na hadicích a potrubí.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů