Při zařazení neutrálu chcípá.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Při zařazení neutrálu chcípá.

Příspěvek od alf » stř zář 05, 2007 18:23

Zdravím kolegové!
Mám Nevadu 1.8, GTS, 69kw. Jezdí hezky, ale při zařazení neutrálu někdy chcípá. Nestává se to vždy, jsou lepší i horší dny. Někdy je to třeba 1x za celý den, jindy třeba 3x za sebou. Po chcípnutí jde motor bez problémů nastartovat, někdy se musí pár sekund počkat.
Netušíte někdo co s tím?

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř zář 05, 2007 18:32

Zajímavá porucha :)
První co mě napadlo, je spínač zpátečky a s tím způsobený skrat v elektrice. Zkusil bych to odpojit.

Ale nevím co ten problém doprovází (klepnutí, škubnutí nebo jiné zvuky) potíž může být klidně v mechanické části, převodovka, spojka,.....
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř zář 05, 2007 19:30

ale prd. bude to nějakej podtlak nebo nějakej problém v sacim potrubí
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Příspěvek od alf » stř zář 05, 2007 20:08

Zpátečka se mi nějak nezdá. Probíhá to tak že vyřadím a motor buď přímo chcípne, nebo sjede dolů na 400-500 otáček, tak okamžik vydrží a jede dolů. Když vidím že chcípá a zkusím přidat plyn, vůbec to nereaguje a prostě zhasne.

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř zář 05, 2007 20:35

neznám tendle motor ale neni tam něco jako váha vzduchu?
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » stř zář 05, 2007 23:10

Přesně jak píše Kšanda, podtlaky jsou hooodně důležitý, hlavně k brzdovýmu posilovači, podle KW to vypadá na vstřikování, takže může být problém v čidlech (teplotní čidlo většinou dělá paseku s otáčkama)
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

JeanPierre
Člen RCČR
Příspěvky: 181
Registrován: sob led 10, 2004 13:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JeanPierre » stř zář 05, 2007 23:27

Mě se tentýž problém podařilo vyřešit (tedy přesněji školený specialista zakročil) výměnou čidla škrtící klapky.
----
18TX Break / 18TX Break / 21GTS / Super5 TL / Лада 1500-2107 / Citroën CX 25 IE Pallas

alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Příspěvek od alf » čtv zář 06, 2007 15:31

Všem díky. Zkusím se rozkoukat a zjistit, kde vůbec nějaká čidla jsou.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv zář 13, 2007 07:56

Čauec všichni

1.8GTS neznám, ale měli jsme s bráchou 2.0 a 2.2 (J7R a J7T) a tam byla pěkná past v podobě rotačního šoupátka volnoběžného vzduchu.

Ten krám se trošku přidřel a už to začalo blbnout podobným způsobem. Když se šoupě vyhodí ven, a v ose otáčení rotoru s tím zkusíš poootáčet rychle tam a zpět, musí se to volně točit - úplně lehce a bez odporu.
Jestli ne, nalij do toho benzín a kvedlej s tím tak dlouho, až to bude v poho. Hlavně to nech vykapat a vyschnout, než to tam dáš...

POZOR !!!
Pokud regulátor klade odpor, vypálí tenhle zas..ý bazmek regulační výkonový obvod volnoběhu v řídící jednotce, takže bych to okamžitě řešil. Stalo se to na obou vozech - mně i bráchovi.


Ale jak říkám, nevím, jak je to u té osmnáctky dělané. Pokud to tam není, je regulace přímo na klapce plynu, tak bych ji taky vypucoval benzínem. Hlavně prostor škvíry při zavření, prtože tam se celý štelung odehrává.

Další problém je čidlo teploty vody pro řídící jednotku (jsou tam 2).
Po čase si to čidlo najednou změní odpor a za 10 sekund zase třeba zpět... je to typová vada a na R21 to měly snad všechny. Starší v žádném případě nekupovat, nové cena cca 1600 CZK. Jsou dva typy - černé a bílé. Osmnáctka má tuším bílé. Jsou úplně jiné - jedno je PTC a druhé NTC !!!! Podle teploty se okamžitě upraví i vstřiky a motor pak blbne, chcípá, kucká... fuj...
zjistí se to ohmmetrem a vařením ve vodě. Pokud to dělá jen občas, nezjistí se to nijak.

zdarec a ať to jezdí

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pon lis 05, 2007 23:45

Asi jsi si dal, bráško, o cca 5 pif více ke Tvým oblíbeným osmi, než jsi psal tento příspěvek. Mně se to s tím vypálením výkonového obvodu totiž nikdy nestalo. Měl jsem z auta vykradenou celou jednotku, a následný nákup nějaké odpálené na vrakáči. O tomto nadpřirozeném úkazu jsem věděl a dával si na něj kujvamajzla. Radost s čidlem teploty mne ovšem neobešla, přesně to svého času popsal pan Kaplan, včetně uvedení teplotní závislosti odporu. Určitě vzpomeneš, jak jsme při studeném motoru mačkávali "oblbovací tlačítko" přepnutí na cca -5 st. namísto onoho natvrdo nainstalovaného nahrážkového odporu, který simuloval 85 st Celsiuša.

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » úte lis 06, 2007 02:39

Takže předpokládám, že GTSko má již motor F3N se čtyřbodovým vstřikem. Na obrázku tento motor bydlí v Renaultu 19, je zde jen pro ilustraci jak by měl ten motor vypadat:

Obrázek

tvůj problém může mít mnoho příčin ale nejčastější jsou tyto:

1) hadička spojucí sání s MAP senzorem - snímač podtlaku - to je ta malá černá krabička vpravo nahoře za motorem - skoro u těsnící gumy a vede do ní konektor se třemi kontakty a tenká hadička ze sání (připojená je úplně nahoře nad motorem) - hadička musí být kalibrovaného průřezu - na koncích je rozšířená - jinak má moc velký objem a MAP senzor nestačí zachytit pokles v tlaku sání pozdě. Může být děravá, nebo nahrazená jinou hadicí

2) ventil volnoběhu - na obrázku je hned za tou tlustou hadicí sání mezi filtrem a klapkou - vypadá jako váleček a vede do něj zhora třípinový konektor a ze stran tenčí hadice - jedná se o obtok škrtící klapky když je zavřena - tedy na volnoběh - pokud nefunguje nejde do motoru dost vzduchu a tedy se uchlastá a zastaví

3) čidlo teploty - to pro řídící jednotku najdeš zpředu bloku pod klapkou sání jsou tam tuším dvě - přímo uprostřed je čidlo klepání a u kraje čidlo teploty

všechno toto se už tady na fóru řešilo, věnuj tomu trochu času - projdi technickou sekci - stejný motor mají i R5 a R19 - najdeš tam jak motor volnoběhu vyčistit a další cenné rady
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte lis 06, 2007 18:04

wilczek píše:Asi jsi si dal, bráško, o cca 5 pif více ke Tvým oblíbeným osmi, než jsi psal tento příspěvek. Mně se to s tím vypálením výkonového obvodu totiž nikdy nestalo. Měl jsem z auta vykradenou celou jednotku, a následný nákup nějaké odpálené na vrakáči. O tomto nadpřirozeném úkazu jsem věděl a dával si na něj kujvamajzla. Radost s čidlem teploty mne ovšem neobešla, přesně to svého času popsal pan Kaplan, včetně uvedení teplotní závislosti odporu. Určitě vzpomeneš, jak jsme při studeném motoru mačkávali "oblbovací tlačítko" přepnutí na cca -5 st. namísto onoho natvrdo nainstalovaného nahrážkového odporu, který simuloval 85 st Celsiuša.
Opravuju na bráchovo upozornění:

Odešlo to na mém autě a Silwerovi na R19. Zrovna tenhle motor, co má výše takovou pěknou fotku :D

A 13 piv jsem neměl, to bych psal zprava doleva... :D :D :D

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Příspěvek od alf » sob lis 10, 2007 20:18

No hadičku k Map senzoru, mám v pohodě. Co se týče toho bazmeku na kontrolu volnoběhu (bošácký váleček) Tak bez použití trošky násilí je nerozebiratelný. Navíc netuším co je unvitř, takže kuchat to nechci. Tady viewtopic.php?t=6366&postdays=0&postorder=asc&start=25, jsem se dočetl, že způsob jak ho vyčistit, je naložit ho třeba do WD-40. Taky je prý možné jezdit bez něj a zjistit tak, jestli s ním to chcípání souvisí. Je to skutečně tak? Neudělám nějakou capinu?

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned lis 11, 2007 09:45

Vyhoď ho ven, nerozdělávej to, je s tím hodně práce.

Zašpuntuj ho korkovým špuntem, nalij ho plný technického benzínu a kvedlej. Pak to musíš vykapat a dobře ale dobře vysušit !!!

Když s ním budeš otáčet tam a zpět, musí se otáčet úplně lehce a cvakat.

Ložiska nesmí mít na sobě ani kapku masnoty, jinak se okamžitě zalepí a dojezdil jsi.


A bude v pohodě, uvidíš... :D :D :D

wecka :D

PS: bez něj jezdit nelze. Když to zašpuntuješ, auto nebude mít žádný volnoběh, když to otevřeš, bude mít volnoběh 4000 a když to nahradíš ventilem a seřídíš, bude mít za studena 800 a za tepla 1600. Na jednom autě jsem to nahradil ventilem topení ze Š120 a vyvedl do kabiny jako sytič (pomocí lanka z Trabantu, protože lanko mělo i ovládací rukojeť). Byl odpálený čip v ŘJ a nestálo za to dát 5000 za opravu.
Fungovalo to kupodivu velice dobře!!!

PSS: Proto jsem taky na tuto prasárnu patřičně hrdý !!! :D :D :D :D :D :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Příspěvek od alf » ned lis 11, 2007 10:08

Upaluju do garáže a ten krám do toho techničáku normálně na hoďku naložím. Snad to zabere.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned lis 11, 2007 10:12

Hodinu to tam nenechávej, to je zbytečné. Naliješ, pokvedláš, vyliješ.

Ať to náhodou něco nenaleptá. ale nemělo by.

Čistil jsem to takhle aspoň 5x

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Příspěvek od alf » pát úno 29, 2008 17:47

Tak problém mám (částečně) vyřešen. Pokud sundám úzkou hadičku, co vede z boku do sání, je motor úplně v pohodě, nechcípá a drží otáčky. Nevíte někdo co je to zač? Na opačné straně hadičky je nějaký váleček o průměru asi 5cm, s falcem uprostřed. Jde mi o to, jestli něco nepokazím, když tu hadičku prostě odstavím?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon zář 29, 2008 23:52

Není ten váleček umístěný na zásobníku paliva (trubka a jdou z ní trysky)? Pak je to regulátor tlaku paliva, co vím, tak to má taky něco společného s podtlakem sání (že by regulace vyšší otáčky, vyšší tlak?).

Darfen
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 21, 2009 15:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Darfen » sob bře 21, 2009 15:36

Podle mě je regulator tlaku paliva k tomu, aby udržel rozdíl mezi tlakem paliva a tlakem v sání. Tím vlastně odpadá to, že by se musela korigovat délka vstřiku. Takže pokud jsi tento regulátor odpojil, tak ti to možná bude o něco víc žrát. Jako tenhle motor neznam ale prece kdyz bych odpojil hadici ze sani tak by tam sel samej falesnej vzduch ne? (pokud to teda nema nakej jednosmernej ventil)

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti