Při zařazení neutrálu chcípá.
Moderátor: Moderators General
Při zařazení neutrálu chcípá.
Zdravím kolegové!
Mám Nevadu 1.8, GTS, 69kw. Jezdí hezky, ale při zařazení neutrálu někdy chcípá. Nestává se to vždy, jsou lepší i horší dny. Někdy je to třeba 1x za celý den, jindy třeba 3x za sebou. Po chcípnutí jde motor bez problémů nastartovat, někdy se musí pár sekund počkat.
Netušíte někdo co s tím?
Mám Nevadu 1.8, GTS, 69kw. Jezdí hezky, ale při zařazení neutrálu někdy chcípá. Nestává se to vždy, jsou lepší i horší dny. Někdy je to třeba 1x za celý den, jindy třeba 3x za sebou. Po chcípnutí jde motor bez problémů nastartovat, někdy se musí pár sekund počkat.
Netušíte někdo co s tím?
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavá porucha
První co mě napadlo, je spínač zpátečky a s tím způsobený skrat v elektrice. Zkusil bych to odpojit.
Ale nevím co ten problém doprovází (klepnutí, škubnutí nebo jiné zvuky) potíž může být klidně v mechanické části, převodovka, spojka,.....
První co mě napadlo, je spínač zpátečky a s tím způsobený skrat v elektrice. Zkusil bych to odpojit.
Ale nevím co ten problém doprovází (klepnutí, škubnutí nebo jiné zvuky) potíž může být klidně v mechanické části, převodovka, spojka,.....
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
- Michal Kerndl
- Advanced member
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned led 29, 2006 19:29
- Bydliště: Brno
Přesně jak píše Kšanda, podtlaky jsou hooodně důležitý, hlavně k brzdovýmu posilovači, podle KW to vypadá na vstřikování, takže může být problém v čidlech (teplotní čidlo většinou dělá paseku s otáčkama)
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 181
- Registrován: sob led 10, 2004 13:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Čauec všichni
1.8GTS neznám, ale měli jsme s bráchou 2.0 a 2.2 (J7R a J7T) a tam byla pěkná past v podobě rotačního šoupátka volnoběžného vzduchu.
Ten krám se trošku přidřel a už to začalo blbnout podobným způsobem. Když se šoupě vyhodí ven, a v ose otáčení rotoru s tím zkusíš poootáčet rychle tam a zpět, musí se to volně točit - úplně lehce a bez odporu.
Jestli ne, nalij do toho benzín a kvedlej s tím tak dlouho, až to bude v poho. Hlavně to nech vykapat a vyschnout, než to tam dáš...
POZOR !!!
Pokud regulátor klade odpor, vypálí tenhle zas..ý bazmek regulační výkonový obvod volnoběhu v řídící jednotce, takže bych to okamžitě řešil. Stalo se to na obou vozech - mně i bráchovi.
Ale jak říkám, nevím, jak je to u té osmnáctky dělané. Pokud to tam není, je regulace přímo na klapce plynu, tak bych ji taky vypucoval benzínem. Hlavně prostor škvíry při zavření, prtože tam se celý štelung odehrává.
Další problém je čidlo teploty vody pro řídící jednotku (jsou tam 2).
Po čase si to čidlo najednou změní odpor a za 10 sekund zase třeba zpět... je to typová vada a na R21 to měly snad všechny. Starší v žádném případě nekupovat, nové cena cca 1600 CZK. Jsou dva typy - černé a bílé. Osmnáctka má tuším bílé. Jsou úplně jiné - jedno je PTC a druhé NTC !!!! Podle teploty se okamžitě upraví i vstřiky a motor pak blbne, chcípá, kucká... fuj...
zjistí se to ohmmetrem a vařením ve vodě. Pokud to dělá jen občas, nezjistí se to nijak.
zdarec a ať to jezdí
wecka
1.8GTS neznám, ale měli jsme s bráchou 2.0 a 2.2 (J7R a J7T) a tam byla pěkná past v podobě rotačního šoupátka volnoběžného vzduchu.
Ten krám se trošku přidřel a už to začalo blbnout podobným způsobem. Když se šoupě vyhodí ven, a v ose otáčení rotoru s tím zkusíš poootáčet rychle tam a zpět, musí se to volně točit - úplně lehce a bez odporu.
Jestli ne, nalij do toho benzín a kvedlej s tím tak dlouho, až to bude v poho. Hlavně to nech vykapat a vyschnout, než to tam dáš...
POZOR !!!
Pokud regulátor klade odpor, vypálí tenhle zas..ý bazmek regulační výkonový obvod volnoběhu v řídící jednotce, takže bych to okamžitě řešil. Stalo se to na obou vozech - mně i bráchovi.
Ale jak říkám, nevím, jak je to u té osmnáctky dělané. Pokud to tam není, je regulace přímo na klapce plynu, tak bych ji taky vypucoval benzínem. Hlavně prostor škvíry při zavření, prtože tam se celý štelung odehrává.
Další problém je čidlo teploty vody pro řídící jednotku (jsou tam 2).
Po čase si to čidlo najednou změní odpor a za 10 sekund zase třeba zpět... je to typová vada a na R21 to měly snad všechny. Starší v žádném případě nekupovat, nové cena cca 1600 CZK. Jsou dva typy - černé a bílé. Osmnáctka má tuším bílé. Jsou úplně jiné - jedno je PTC a druhé NTC !!!! Podle teploty se okamžitě upraví i vstřiky a motor pak blbne, chcípá, kucká... fuj...
zjistí se to ohmmetrem a vařením ve vodě. Pokud to dělá jen občas, nezjistí se to nijak.
zdarec a ať to jezdí
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Asi jsi si dal, bráško, o cca 5 pif více ke Tvým oblíbeným osmi, než jsi psal tento příspěvek. Mně se to s tím vypálením výkonového obvodu totiž nikdy nestalo. Měl jsem z auta vykradenou celou jednotku, a následný nákup nějaké odpálené na vrakáči. O tomto nadpřirozeném úkazu jsem věděl a dával si na něj kujvamajzla. Radost s čidlem teploty mne ovšem neobešla, přesně to svého času popsal pan Kaplan, včetně uvedení teplotní závislosti odporu. Určitě vzpomeneš, jak jsme při studeném motoru mačkávali "oblbovací tlačítko" přepnutí na cca -5 st. namísto onoho natvrdo nainstalovaného nahrážkového odporu, který simuloval 85 st Celsiuša.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže předpokládám, že GTSko má již motor F3N se čtyřbodovým vstřikem. Na obrázku tento motor bydlí v Renaultu 19, je zde jen pro ilustraci jak by měl ten motor vypadat:
tvůj problém může mít mnoho příčin ale nejčastější jsou tyto:
1) hadička spojucí sání s MAP senzorem - snímač podtlaku - to je ta malá černá krabička vpravo nahoře za motorem - skoro u těsnící gumy a vede do ní konektor se třemi kontakty a tenká hadička ze sání (připojená je úplně nahoře nad motorem) - hadička musí být kalibrovaného průřezu - na koncích je rozšířená - jinak má moc velký objem a MAP senzor nestačí zachytit pokles v tlaku sání pozdě. Může být děravá, nebo nahrazená jinou hadicí
2) ventil volnoběhu - na obrázku je hned za tou tlustou hadicí sání mezi filtrem a klapkou - vypadá jako váleček a vede do něj zhora třípinový konektor a ze stran tenčí hadice - jedná se o obtok škrtící klapky když je zavřena - tedy na volnoběh - pokud nefunguje nejde do motoru dost vzduchu a tedy se uchlastá a zastaví
3) čidlo teploty - to pro řídící jednotku najdeš zpředu bloku pod klapkou sání jsou tam tuším dvě - přímo uprostřed je čidlo klepání a u kraje čidlo teploty
všechno toto se už tady na fóru řešilo, věnuj tomu trochu času - projdi technickou sekci - stejný motor mají i R5 a R19 - najdeš tam jak motor volnoběhu vyčistit a další cenné rady
tvůj problém může mít mnoho příčin ale nejčastější jsou tyto:
1) hadička spojucí sání s MAP senzorem - snímač podtlaku - to je ta malá černá krabička vpravo nahoře za motorem - skoro u těsnící gumy a vede do ní konektor se třemi kontakty a tenká hadička ze sání (připojená je úplně nahoře nad motorem) - hadička musí být kalibrovaného průřezu - na koncích je rozšířená - jinak má moc velký objem a MAP senzor nestačí zachytit pokles v tlaku sání pozdě. Může být děravá, nebo nahrazená jinou hadicí
2) ventil volnoběhu - na obrázku je hned za tou tlustou hadicí sání mezi filtrem a klapkou - vypadá jako váleček a vede do něj zhora třípinový konektor a ze stran tenčí hadice - jedná se o obtok škrtící klapky když je zavřena - tedy na volnoběh - pokud nefunguje nejde do motoru dost vzduchu a tedy se uchlastá a zastaví
3) čidlo teploty - to pro řídící jednotku najdeš zpředu bloku pod klapkou sání jsou tam tuším dvě - přímo uprostřed je čidlo klepání a u kraje čidlo teploty
všechno toto se už tady na fóru řešilo, věnuj tomu trochu času - projdi technickou sekci - stejný motor mají i R5 a R19 - najdeš tam jak motor volnoběhu vyčistit a další cenné rady
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Opravuju na bráchovo upozornění:wilczek píše:Asi jsi si dal, bráško, o cca 5 pif více ke Tvým oblíbeným osmi, než jsi psal tento příspěvek. Mně se to s tím vypálením výkonového obvodu totiž nikdy nestalo. Měl jsem z auta vykradenou celou jednotku, a následný nákup nějaké odpálené na vrakáči. O tomto nadpřirozeném úkazu jsem věděl a dával si na něj kujvamajzla. Radost s čidlem teploty mne ovšem neobešla, přesně to svého času popsal pan Kaplan, včetně uvedení teplotní závislosti odporu. Určitě vzpomeneš, jak jsme při studeném motoru mačkávali "oblbovací tlačítko" přepnutí na cca -5 st. namísto onoho natvrdo nainstalovaného nahrážkového odporu, který simuloval 85 st Celsiuša.
Odešlo to na mém autě a Silwerovi na R19. Zrovna tenhle motor, co má výše takovou pěknou fotku
A 13 piv jsem neměl, to bych psal zprava doleva...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
No hadičku k Map senzoru, mám v pohodě. Co se týče toho bazmeku na kontrolu volnoběhu (bošácký váleček) Tak bez použití trošky násilí je nerozebiratelný. Navíc netuším co je unvitř, takže kuchat to nechci. Tady viewtopic.php?t=6366&postdays=0&postorder=asc&start=25, jsem se dočetl, že způsob jak ho vyčistit, je naložit ho třeba do WD-40. Taky je prý možné jezdit bez něj a zjistit tak, jestli s ním to chcípání souvisí. Je to skutečně tak? Neudělám nějakou capinu?
Vyhoď ho ven, nerozdělávej to, je s tím hodně práce.
Zašpuntuj ho korkovým špuntem, nalij ho plný technického benzínu a kvedlej. Pak to musíš vykapat a dobře ale dobře vysušit !!!
Když s ním budeš otáčet tam a zpět, musí se otáčet úplně lehce a cvakat.
Ložiska nesmí mít na sobě ani kapku masnoty, jinak se okamžitě zalepí a dojezdil jsi.
A bude v pohodě, uvidíš...
wecka
PS: bez něj jezdit nelze. Když to zašpuntuješ, auto nebude mít žádný volnoběh, když to otevřeš, bude mít volnoběh 4000 a když to nahradíš ventilem a seřídíš, bude mít za studena 800 a za tepla 1600. Na jednom autě jsem to nahradil ventilem topení ze Š120 a vyvedl do kabiny jako sytič (pomocí lanka z Trabantu, protože lanko mělo i ovládací rukojeť). Byl odpálený čip v ŘJ a nestálo za to dát 5000 za opravu.
Fungovalo to kupodivu velice dobře!!!
PSS: Proto jsem taky na tuto prasárnu patřičně hrdý !!!
Zašpuntuj ho korkovým špuntem, nalij ho plný technického benzínu a kvedlej. Pak to musíš vykapat a dobře ale dobře vysušit !!!
Když s ním budeš otáčet tam a zpět, musí se otáčet úplně lehce a cvakat.
Ložiska nesmí mít na sobě ani kapku masnoty, jinak se okamžitě zalepí a dojezdil jsi.
A bude v pohodě, uvidíš...
wecka
PS: bez něj jezdit nelze. Když to zašpuntuješ, auto nebude mít žádný volnoběh, když to otevřeš, bude mít volnoběh 4000 a když to nahradíš ventilem a seřídíš, bude mít za studena 800 a za tepla 1600. Na jednom autě jsem to nahradil ventilem topení ze Š120 a vyvedl do kabiny jako sytič (pomocí lanka z Trabantu, protože lanko mělo i ovládací rukojeť). Byl odpálený čip v ŘJ a nestálo za to dát 5000 za opravu.
Fungovalo to kupodivu velice dobře!!!
PSS: Proto jsem taky na tuto prasárnu patřičně hrdý !!!
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Tak problém mám (částečně) vyřešen. Pokud sundám úzkou hadičku, co vede z boku do sání, je motor úplně v pohodě, nechcípá a drží otáčky. Nevíte někdo co je to zač? Na opačné straně hadičky je nějaký váleček o průměru asi 5cm, s falcem uprostřed. Jde mi o to, jestli něco nepokazím, když tu hadičku prostě odstavím?
Podle mě je regulator tlaku paliva k tomu, aby udržel rozdíl mezi tlakem paliva a tlakem v sání. Tím vlastně odpadá to, že by se musela korigovat délka vstřiku. Takže pokud jsi tento regulátor odpojil, tak ti to možná bude o něco víc žrát. Jako tenhle motor neznam ale prece kdyz bych odpojil hadici ze sani tak by tam sel samej falesnej vzduch ne? (pokud to teda nema nakej jednosmernej ventil)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů