2.1D Kolísají otáčky volnoběhu a po vytočení se začne dusit

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

2.1D Kolísají otáčky volnoběhu a po vytočení se začne dusit

Příspěvek od vha » úte zář 21, 2010 18:55

Chtěl bych se zeptat, zda-li se někdo nesetkal s následujícím chováním motoru? Je to obyčejný diesel 2.1, typ motoru J8S bez turba, 48 kW. Motor nastartuje bez problému, ale po chvíli začne v celkem pravidelných intervalech jakoby chvilkově ztrácet otáčky. Vždycky je to po chvíli takové jemné žuchnutí, ale vzpamatuje se z toho. Ovšem při zátahu či vytočení do otáček se po chvíli motor začne dusit, ztrácet otáčky a pokud se tak nechá, zdechne. Pokud se sníží zátěž a pomůže se tomu případně trochu plynem, motor se z toho vzpamatuje. Pokud se s tím jede ale delší dobu, toto chování se nemusí projevit a motor jede normálně. Už jsem se u tohoto motoru setkal s mnoha různými závadami, takže některé můžu vyloučit. Byla netěsná ruční pumpa u filtru, takže se to zavzdušňovalo, chovalo se to podobně při běhu, ale starty byly dlouhé, teď jsou starty úplně normální, motor nastartuje okamžitě, žádné dlouhé točení. Bylo netěsné i vstřikovací čerpadlo a už asi i dost opotřebované, takže bylo vyměněno za novější. To trochu opravilo i tuto závadu, ale ta se pořád projevuje. Napadá mě, že by mohl být palivový systém ještě po těch všech různých opravách zavzdušněný. Dost totiž kolísá ukazatel stavu paliva, zvlášť když se ten motor začne dusit při zátěži. Také mě napadá, že by mohl být opotřebovaný či vadný některý vstřikovač. Ale tam by zase nekolísal ten ukazatel paliva. Nebo možná ano, že kdyby se vstřikovač neotevřel, palivo by šlo zpětným potrubím do nádrže a projevil by se ten ráz? Také by mohl být vadný filtr, ale je tam asi rok a nezdá se mi, že by mohl být nějaký hodně zanesený. Z výfuku ale nejde žádný dým, spalování se zdá být normální. Má s tím někdo zkušenost? Díky.
Naposledy upravil(a) vha dne stř zář 22, 2010 16:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1464
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Švejdula » úte zář 21, 2010 22:18

Skus s tím jezdit bez víčka na nádrži,
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

zavzdušnění

Příspěvek od vha » stř zář 22, 2010 07:52

Díky za nápad. To jsem zatím nezkoušel. Mohlo by to pomoci, protože jsem zkoušel dotankovat a ta závada se zhoršila. Předtím se mi to podařilo tak nějak rozjezdit, že to jelo už celkem normálně, ale jak jsem dotankoval, tak to začalo hned znovu. Protože tam asi bylo méně prostoru, kam by ten vzduch mohl uniknout. Uvidím.

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1464
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušnění

Příspěvek od Švejdula » čtv zář 23, 2010 06:50

vha píše:Díky za nápad. To jsem zatím nezkoušel. Mohlo by to pomoci, protože jsem zkoušel dotankovat a ta závada se zhoršila. Předtím se mi to podařilo tak nějak rozjezdit, že to jelo už celkem normálně, ale jak jsem dotankoval, tak to začalo hned znovu. Protože tam asi bylo méně prostoru, kam by ten vzduch mohl uniknout. Uvidím.
Hlavně pak dej vědět :-))
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

kolísání

Příspěvek od vha » čtv zář 23, 2010 20:38

Chová se to nějak divně. Bez toho víčka se to skutečně podařilo tak nějak rozjezdit, že to při zátěži vysadilo jenom vyjímečně. Pak se to ale začalo zhoršovat, tak jsem to víčko zase nasadil, chvíli to ještě zlobilo ale zklidnilo se to a začalo to jezdit zase celkem normálně. Ovšem teď po pár desítkách kilometrů to zase začalo. Takže těžko říci. S tím víčkem je potřeba najít určitou rovnováhu. Zkusím to ještě opět odvzdušnit přes převlečné matice u vstřikovačů, to se mi osvědčilo jako velmi spolehlivý způsob a uvidím.

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

přívod paliva

Příspěvek od vha » pát zář 24, 2010 00:49

Tak teď už si nejsem jistý přívodem paliva. Když totiž přes otevřený odvzdušňovací ventil nad filtrem chvíli tahám odsávačkou palivo ven, a pak nastartuju, motor se zvesela rozběhne, ale po chvíli začne jakoby ztrácet. Tak přemýšlím, jestli přece jen nemůže být někde ucpaný přívod paliva. Nemůže to být tím filtrem? Asi ho preventivně vyměním.

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

filtrem to nebylo

Příspěvek od vha » pát zář 24, 2010 13:04

Tak filtr vyměněn, ale tím to nebylo. Pořád se to jaksi zvláštně dusí. Ale rozebraný původní filtr byl plný paliva. Ještě mě napadá, že by mohla být nějak ucpaná nádrž. Je to vůbec možné? Ale když jsem zkoušel odsávat palivo přímo z trubičky z nádrže, tak to šlo celkem snadno. Je tam ale ještě jedna zvláštnost. Po určité době se ten motor zadusí úplně a nejde nastartovat. Naskočí až jakmile se zase vytahá nějaké palivo přes odvzdušňovací ventil. Divné.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát zář 24, 2010 14:36

Nevím, jak to funguje u nafty, ale není tam nějaké podávací čerpadlo u nádrže? Nebo ještě nějaký filtr? Evidentně tomu dochází nafta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

špinavý přívod paliva

Příspěvek od vha » pát zář 24, 2010 14:53

Takže nejbanálnější a nejméně očekávaná závada se zdá být skutečností. Ze zoufalství jsem začal rozebírat palivové potrubí a narazil na problém hned u druhé hadice. V takovém tom kulovém spoji, kterým končí propojovací hadice filtru a palivové trubky byla ohromná mazlavá černá usazenina, která zcela zalepila přívod paliva. Asi dárek od ekologů z EU v podobě biosvinstva přimíchávaného do nafty, které rozpouští co se dá a usazuje se kde může. Po odstranění toho slizu a opětovném odvzdušnění se chod motoru výrazně zlepšil. Ale ještě to není ono, pořád se to dusí. Takže bude asi potřeba rozebrat i trubky z nádrže a vyčistit celou nádrž. Tedy dotaz zní, jak to nejlépe udělat a jak vyčistit nádrž? Už to někdy někdo dělal?

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

Příspěvek od vha » pát zář 24, 2010 14:54

Zefek píše:Nevím, jak to funguje u nafty, ale není tam nějaké podávací čerpadlo u nádrže? Nebo ještě nějaký filtr? Evidentně tomu dochází nafta.
Další čerpadla tam nejsou, ale jak už jsem konečně zjistil viz. výše, je to zřejmě plné nějakého slizu. Takže je to potřeba asi celé nějak rozebrat a vyčistit.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát zář 24, 2010 19:52

Není nic horšího, než čistit nádrž od bionafty a slizu. Kdybys chtěl, mám schovanou jednu nádrž (možná dvě?) ze sedana benzínovýho, bez bordelu.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

záhada

Příspěvek od vha » pát zář 24, 2010 21:10

Takže záhada pokračuje. Chtěl jsem se ujistit, zda-li je problém v přívodu paliva. Odpojil jsem hadici od trubky z nádrže a připojil na vlastní hadičku do kanystru s naftou. Odvzdušnil a nastartoval a hle, problém tam byl pořád. Takže ucpaná hadice a spousta uvolněné špíny v palivovém potrubí nejsou zřejmě tou hlavní příčinou problémů motoru. Otázkou je, co zbývá dalšího? Může být ten motor nějak přidřený? Jak se třeba projevuje nefunkční nebo jinak porouchané olejové čerpadlo? Další možností je kontrola vstřikovačů. Ty by také mohly být teoreticky špinavé a zanesené nějakým tím bio svinstvem.

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

přívod paliva

Příspěvek od vha » sob zář 25, 2010 19:36

Takže jsem zkusil další experiment. Odpojil jsem hadici do filtru v místě, kde se napojuje na plastovou trubku z nádrže. Je to nejvyšší místo celého motoru. Povolil jsem odvzdušňovací ventil na druhém vývodu z fltru směrem do motoru a stříkačkou do té hadice začal tlačit naftu dokud nezačla vytékat z ventilu. Potom ventil uzavřel, ještě něco doplnil do hadice, natáhnul stříkačkou naftu z trubky z nádrže a hadici zase k trubce připojil. Tím byl filtr zaručeně plný. Zkusil jsem nastartovat a motor se zvesela rozběhl. Po chvíli se ovšem zase začal postupně dusit. A po opětovném rozebrání je hadice prázdná. Přitom při rozebrání toho spoje trubky z nádrže a hadice do filtru by z toho měla téct nafta, nesmí to být prázdné. Takže vzhledem k předchozímu experimentu se zdá, že to někde v oblasti filtru přisává vzduch. Jenže všechno na tom filtru je tak hloupě uděláno, že nějakou mezeru nelze nikdy vyloučit, všechno se jen tak nasazuje. Otázka tedy i zní, ze kterého auta by bylo lepší dát tam filtr, aby seděly hadice a který jde zaručeně spolehlivě a vzduchotěsně smontovat?

vha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 29, 2009 13:37

držák filtru a ruční pumpa

Příspěvek od vha » ned zář 26, 2010 20:50

Takže to nakonec bylo klasicky tím děsným držákem filtru a ruční pumpou na něm. Ta je už z opravné sady koupené v ELIT autodíly a už byla dvakrát měněná. Pokaždé ta membrána praskla, ten náhradní díl je prostě nekvalitní. Také celý ten systém filtru je v R21 hodně hloupě udělaný. Membrána byla klasicky netěsná a nešlo to dokonale utěsnit tak, aby se to odvzdušnilo, nakonec ta membrána i zase praskla. Je hodně tenká a celá ta pumpa je tam spíše pro parádu, než aby nějak fungovala. Takže jsem tam místo membrány dal vyříznuté kolečko ze silnější gumy, které jsem tam pomocí toho plastového kolečka, na které tlačí pružina pumpy, dokonale zapasoval tak, že ta guma je mezi stěnou pumpy a tím kolečkem zcela těsná, její obvod vyčnívá ven, takže je vidět, že přes něj nic neteče. Na to jsem nasadil zbytek té pumpy a motor už zvesela zase funguje. Takže ten filtr nejspíš někdy celý vyměním za něco modernějšího a lépe vymyšleného. Chtělo by to něco, na co jde také napojit to vyhřívání z vodního okruhu, co bude mít vzduchotěsnou a skutečně funkční ruční pumpu a půjde to přišroubovat do daného prostoru. Nemá s tím někdo zkušenost? Z jakého auta by tam takový filtr mohl sednout? Z Laguny, Meganu či něčeho jiného?

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1464
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Švejdula » ned říj 03, 2010 23:10

Sežeň filtr z avie a pumpu z megana, je to takovej balonek , a budeš mít pokoj, já to měl na nevadě taky tak . A jak se mi to pos. re u laguny tak to udělám taky tak, vložka filtru na avii stojí asi 60 kč. :-))
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1038
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.1D Kolísají otáčky volnoběhu a po vytočení se začne du

Příspěvek od johnyd21 » čtv říj 20, 2016 12:47

odpoj výfuk od zberného potrubia a bež sa povoziť.
Koleos 4x4 110kw 2011 excetion chip 132kw/410 Nm -Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Fiat EcuScan,KTS 540 Esi 2.

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti