Ako rychlejsie kurit?
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 335
- Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
- Bydliště: Slovensko - Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ako rychlejsie kurit?
Poradte co spravit aby afto rychlejsie v zime kurilo?
Premyslam mad tym ze dam pred chladic tvrdy igelit.
Ale iba na polovicku chladica aby som ho neuvaril na dialnici
Premyslam mad tym ze dam pred chladic tvrdy igelit.
Ale iba na polovicku chladica aby som ho neuvaril na dialnici
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964
No zkus kdyz jeste neni auto rozehrate tak ventilator mit na nule... Kdyz je ti moc zima, tak muzes protacet motor na miste jak to nekdo dela, ja sice ne, ale asi to pomaha jinak by to ostatni nedelali...
Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
- Mirek-Vsetín
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
- ext3fs
- Člen RCČR
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Zajímalo by mne jaký je rozdíl mezi tímto postupem u naftového/benzínového motoru. Naftový se z pravidla zahřeje mnohem později, Vzpomínám si, že v manuálu k mému autu psali, že lepší než zahřívat auto na volnoběh, tak lepší pomalejší jízdou. Tak nevím.awe_cz píše:Presne tak to delam taky Ono nejde jenom o topeni, motoru svedci, pokud chvili bezi, nez vyjedes.Jean ViC píše:Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Nás učili (a je to už dávno..), že mnohem lepší pro auto je hned vyjet a nezaťěžovat motor přílišným vytáčením, prostě pianko na nízký otáčky, než se to všechno patřičně rozhejbe. Když ho necháme stát třeba 5-10minut s běžícím motorem, sice se motor skvěle prohřeje, topení nám báječně topí a sedáme do tepla, ale...zahřátý je jen motor - v teple interiéru nás to svádí k ostřejší jízdě hned od začátku, protože motor reaguje s normální pružností. Není ale prohřátej olej v převodovce, chvilku trvá rozhejbání podvozku a dosažení optimálních hodnot tření. Pokud tedy hned vyjedeme jako s teplým motorem, vše ostatní se opotřebovává rychleji.
Spíš bych volil částečný zakrytí chladiče (jakkoliv se to taky nedoporučuje s odůvodněním, že chladící okruh s funkčním termostatem si udrží stejnou teplotu chladící směsi v létě i v zimě - no ale zapomíná se na teplotu okolí a proudícího chladícího náporovýho vzduchu).
Někdo chytřejší byste mohl vymyslet, kde je lepší chladič zakrejt - jestli nahoře nebo dole, jestli u přívodu teplý vody nebo u odvodu vychlazený - mně se nad tím nechce přemýšlet
Spíš bych volil částečný zakrytí chladiče (jakkoliv se to taky nedoporučuje s odůvodněním, že chladící okruh s funkčním termostatem si udrží stejnou teplotu chladící směsi v létě i v zimě - no ale zapomíná se na teplotu okolí a proudícího chladícího náporovýho vzduchu).
Někdo chytřejší byste mohl vymyslet, kde je lepší chladič zakrejt - jestli nahoře nebo dole, jestli u přívodu teplý vody nebo u odvodu vychlazený - mně se nad tím nechce přemýšlet
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Je pravda, že je lepší zahřívat motor pomalou jízdou, jenže on se také potřebuje "vzpamatovat", takže krátké prohřátí, než očistíte okna, obejdete auto, jestli svítí....To je tak 5 minut, déle ne - je pravda, že je třeba rozhýbat i převodovku, posilovač a to nejde jinak, než jízdou...
U vznětových motorů je ta potíž, že mají tak vysokou účinnost, že jim nezbývá dostatek odpadního tepla pro pasažéry , takže je skoro nezbytné, aby se jelo, protože tehdy je výkon vyšší a motor odevzdá více tepla do kapaliny...
U vznětových motorů je ta potíž, že mají tak vysokou účinnost, že jim nezbývá dostatek odpadního tepla pro pasažéry , takže je skoro nezbytné, aby se jelo, protože tehdy je výkon vyšší a motor odevzdá více tepla do kapaliny...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Na zimu jsem na Sceniku zepredu dal papundekle na otvory dole v prednim narazniku, alobalem jsem ucpal i mrizky mezi svetlama....Pri jezdeni po meste bez problemu (teda na moje jezdeni z prace - do prace), na delsi jizdy po dalnici se musel oddelat jeden alobal z mrizky.
Jinak kdyz je auto nastartovavne na volnobeh, tak se uz ohriva i prevodovka, aspon michanim oleje ....
Jinak kdyz je auto nastartovavne na volnobeh, tak se uz ohriva i prevodovka, aspon michanim oleje ....
Megane Scenic 1.6 16V
Presne tak, nastartovat, dat radio, oskrabat auto. Ja si popri skrabani zapalim cigaretu, takze take 4-5 minut bezi auto na volnobehu. Vytacat auto do otaciek aby sa rychlejsie zohrialo zasadne neodporucam - olej je podstatne tuhsi a pri vysokych otackach nedostatocne maze motor...Jean ViC píše:No zkus kdyz jeste neni auto rozehrate tak ventilator mit na nule... Kdyz je ti moc zima, tak muzes protacet motor na miste jak to nekdo dela, ja sice ne, ale asi to pomaha jinak by to ostatni nedelali...
Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
Thalia Expression 1.4 16V 98k, 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jen taková bezvýznamná připomínka, zkusili jste někdy dát po vyjetí topení na max?(klapky vzduchu nesmí nasávat z venčí) Mě to topí už tak po ujetí "200m", ale musí to být nastavený na max a jak se motor ohřívá tak ubírám i na topení, abych se neupek. U všech Renaultů to topí a topilo poměrně hned.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Již několik let používám nezávislé topení WEBASTO ,zůstalo mě z jednoho BMW , jedná se sice o starší model ale chodí parádně, nemám k němu hodiny takže pokud někde na někoho čekám tak si ho zapnu manuálně spínačem, a pokud potřebuji auto zahřát před odjezdem což ostatně v tomto období dělám každé ráno, tak pro tento případ na spínání NT používám GSM modul od fi. flajzar stavebnice za cca 500Kč, v autě je umístěn starý Alcatel a u něj je ten modul GSM jak se ráno rozhodnu že pojedu tak cca 30 min před odjezdem zavolám do auta nechám asi 6x zazvonit a topení běží (je nastaven max čas 1hod) samozřejmě jsem hned MT využil a napojil na alarm takže je zpětně využíván jako GSM pager a tím pádem pokud alarm houká hned mě zvoní tel. Webasto má zapojené tak že ohřívá jak motor tak topení právě abych eliminoval studený starty, ale dá se to pomocí jednoho ventilu zapojit i tak že to ohřívá jen kabinu vozu.Montáž NT trvala max 1 den. Takže kdyby někdo měl zájem tak jeden můj kamarád má na prodej 2ks NT, 1x Webasto jako mám já také z BMW bez hodin za 6000Kč a 1x Eberspacher mám pocit že taky nemaj hodiny, ale to nevím stopro ale maj DO do 2km jedná se o novější hranatý model a za něj je cena 8000Kč, obě jsou BENZINOVÉ ohřívají vodu.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
Taky mám NT Webasto a super. Jenom do toho trochu rejpnu. Ohřátou vodou nevyřešíš studený start. Podle mě jde hlavně o to, že není olej, tam kde má být. Jó je lepší, že je o něco teplejší. Celé prohřátí motoru trvá dost dlouho a o dieslech nemluvě. Do WV dávají dohříváček a to záleží na motoru a nejde ovládat zevnitř. To je taky super, ale když si ho pustím kdy chci, tak to nemá chybu.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI
-
- Advanced member
- Příspěvky: 335
- Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
- Bydliště: Slovensko - Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim
Vcera som vymenil termostat a zda sa mi ze to lepsie kuri.Len mam dilemu ci to nieje nahodou zavzdusnene nakolko ked chytim vrchnu hadicu co ide z termostatu do chladica tak sa mi zda ze tam nieje voda.Je tam niekde odvzdusnovaci sroub?Alebo treba to vobec odvzdusnovat?
dik
Vcera som vymenil termostat a zda sa mi ze to lepsie kuri.Len mam dilemu ci to nieje nahodou zavzdusnene nakolko ked chytim vrchnu hadicu co ide z termostatu do chladica tak sa mi zda ze tam nieje voda.Je tam niekde odvzdusnovaci sroub?Alebo treba to vobec odvzdusnovat?
dik
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964
Já bych zimu zakázal už z principu
jinak taky nechávám auto chvilku běžet (než zavřu garáž, otevřu vrata, dojdu pro věci.. do 5 minut.) U Diesela jsem na radu mechanika co mi dělal wasrpumpu vozil v zimě přes polovinu chladiče krabici a bylo to v pohodě, za 5 minut od domova už jsem si odkládal svršky. TeĎ v benzínu (R25, J7T) díky novému (repasovanému měděnému) chladiči zakrývám taky, a sice skoro 2/3 plochy. mám na to takovou lakovanou překližkovou desku s dirkama, jen nasunu a za dirky přitáhnu stahovačkou k chladiči. A mám pocit, že to i prospívá motoru, protože se jeho teplota značně blíží jarnímu (ne tropickému) provozu.
jinak taky nechávám auto chvilku běžet (než zavřu garáž, otevřu vrata, dojdu pro věci.. do 5 minut.) U Diesela jsem na radu mechanika co mi dělal wasrpumpu vozil v zimě přes polovinu chladiče krabici a bylo to v pohodě, za 5 minut od domova už jsem si odkládal svršky. TeĎ v benzínu (R25, J7T) díky novému (repasovanému měděnému) chladiči zakrývám taky, a sice skoro 2/3 plochy. mám na to takovou lakovanou překližkovou desku s dirkama, jen nasunu a za dirky přitáhnu stahovačkou k chladiči. A mám pocit, že to i prospívá motoru, protože se jeho teplota značně blíží jarnímu (ne tropickému) provozu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
MarB píše:Kde je u r25 termostat? Když stojím tak jde teplota prudce nahoru a když jedu spadna na 1/4 i míň.. Usuzuje, že to bude tím termostatem. Co myslíte?
Může být.
Nebo sežraná vrtulka vodní pumpy vlivem šmajdácého fridexu.
Taky se to stává....
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Jinak, pokud chcete rychleji topit, obecně platí :
nastartovat
vypnout topení, aby nežralo zbytečně teplo, které nic nevyhřeje a jen brzdí ohřívání motoru tím, že mu krade teplo.
oškrábat
topení zapnout, až má motor aspoň 40 st.C
a jet
wecka
nastartovat
vypnout topení, aby nežralo zbytečně teplo, které nic nevyhřeje a jen brzdí ohřívání motoru tím, že mu krade teplo.
oškrábat
topení zapnout, až má motor aspoň 40 st.C
a jet
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů