Ako rychlejsie kurit?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Ako rychlejsie kurit?

Příspěvek od sesto » čtv pro 01, 2005 15:47

Poradte co spravit aby afto rychlejsie v zime kurilo?
Premyslam mad tym ze dam pred chladic tvrdy igelit.
Ale iba na polovicku chladica aby som ho neuvaril na dialnici :roll:
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2042
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » čtv pro 01, 2005 20:30

No zkus kdyz jeste neni auto rozehrate tak ventilator mit na nule... Kdyz je ti moc zima, tak muzes protacet motor na miste jak to nekdo dela, ja sice ne, ale asi to pomaha jinak by to ostatni nedelali...
Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » pát pro 02, 2005 00:30

Ještě to doplním, zkontroluj termostat!
Pokud je jen málo pootevřený(vadný),tak voda ohřívá velký okruh a dlouho trvá zahřívání motoru a topení ve vozidle.
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » pát pro 02, 2005 08:32

Jean ViC píše:Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
Presne tak to delam taky :) Ono nejde jenom o topeni, motoru svedci, pokud chvili bezi, nez vyjedes.

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 161
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » pát pro 02, 2005 08:39

awe_cz píše:
Jean ViC píše:Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
Presne tak to delam taky :) Ono nejde jenom o topeni, motoru svedci, pokud chvili bezi, nez vyjedes.
Zajímalo by mne jaký je rozdíl mezi tímto postupem u naftového/benzínového motoru. Naftový se z pravidla zahřeje mnohem později, Vzpomínám si, že v manuálu k mému autu psali, že lepší než zahřívat auto na volnoběh, tak lepší pomalejší jízdou. Tak nevím.
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7984
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát pro 02, 2005 09:36

Nás učili (a je to už dávno..), že mnohem lepší pro auto je hned vyjet a nezaťěžovat motor přílišným vytáčením, prostě pianko na nízký otáčky, než se to všechno patřičně rozhejbe. Když ho necháme stát třeba 5-10minut s běžícím motorem, sice se motor skvěle prohřeje, topení nám báječně topí a sedáme do tepla, ale...zahřátý je jen motor - v teple interiéru nás to svádí k ostřejší jízdě hned od začátku, protože motor reaguje s normální pružností. Není ale prohřátej olej v převodovce, chvilku trvá rozhejbání podvozku a dosažení optimálních hodnot tření. Pokud tedy hned vyjedeme jako s teplým motorem, vše ostatní se opotřebovává rychleji.
Spíš bych volil částečný zakrytí chladiče (jakkoliv se to taky nedoporučuje s odůvodněním, že chladící okruh s funkčním termostatem si udrží stejnou teplotu chladící směsi v létě i v zimě - no ale zapomíná se na teplotu okolí a proudícího chladícího náporovýho vzduchu).
Někdo chytřejší byste mohl vymyslet, kde je lepší chladič zakrejt - jestli nahoře nebo dole, jestli u přívodu teplý vody nebo u odvodu vychlazený - mně se nad tím nechce přemýšlet :D
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát pro 02, 2005 09:39

Je pravda, že je lepší zahřívat motor pomalou jízdou, jenže on se také potřebuje "vzpamatovat", takže krátké prohřátí, než očistíte okna, obejdete auto, jestli svítí....To je tak 5 minut, déle ne - je pravda, že je třeba rozhýbat i převodovku, posilovač a to nejde jinak, než jízdou...
U vznětových motorů je ta potíž, že mají tak vysokou účinnost, že jim nezbývá dostatek odpadního tepla pro pasažéry :) , takže je skoro nezbytné, aby se jelo, protože tehdy je výkon vyšší a motor odevzdá více tepla do kapaliny...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 287
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » pát pro 02, 2005 10:04

Nejrychlejší ale ne nejdostupnější je nezávislé topení :twisted:
Jinak já praktikuji že nechám tak 5 min nastarotováno očistím skla
a poté volně vyjedu. O částečném zakrytí chladiče jsem také uvažoval.
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » pát pro 02, 2005 19:03

Tak to jasne ze nastartujem a idem skrabat afto.

Igelit dam asi na polovicku kde nieje ventilator ktori sluzi na ochladenie chladica pri stojacom afte.
A keby som ho tam dal na cely tak ventilator moze tocit do alelui a nic neochladi a motor zadymi :wink:
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » pát pro 02, 2005 19:05

len proste chcem aby to kurilo hned teply vzduch :twisted:
Ono to prejde take 2 km a uz to trochu kuri a predpokladam ze to tak aj ma ale mensia uprava by tomu urcite pomohla. :lol:
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

pop
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: pon říj 31, 2005 22:32

Příspěvek od pop » sob pro 03, 2005 12:14

Na zimu jsem na Sceniku zepredu dal papundekle na otvory dole v prednim narazniku, alobalem jsem ucpal i mrizky mezi svetlama....Pri jezdeni po meste bez problemu (teda na moje jezdeni z prace - do prace), na delsi jizdy po dalnici se musel oddelat jeden alobal z mrizky.

Jinak kdyz je auto nastartovavne na volnobeh, tak se uz ohriva i prevodovka, aspon michanim oleje ....
Megane Scenic 1.6 16V

Uživatelský avatar
matobar
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 12, 2004 19:59
Bydliště: Bratislava, SR

Příspěvek od matobar » ned pro 04, 2005 09:58

Jean ViC píše:No zkus kdyz jeste neni auto rozehrate tak ventilator mit na nule... Kdyz je ti moc zima, tak muzes protacet motor na miste jak to nekdo dela, ja sice ne, ale asi to pomaha jinak by to ostatni nedelali...
Poradim jeste nastartovat auto co nejdrive po prichodu k autu... ja nastartuju pak teprve dam radio, popripade jdu oskrabat okna apod...
Presne tak, nastartovat, dat radio, oskrabat auto. Ja si popri skrabani zapalim cigaretu, takze take 4-5 minut bezi auto na volnobehu. Vytacat auto do otaciek aby sa rychlejsie zohrialo zasadne neodporucam - olej je podstatne tuhsi a pri vysokych otackach nedostatocne maze motor...
Thalia Expression 1.4 16V 98k, 2004

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10403
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned pro 04, 2005 22:12

Jen taková bezvýznamná připomínka, zkusili jste někdy dát po vyjetí topení na max?(klapky vzduchu nesmí nasávat z venčí) Mě to topí už tak po ujetí "200m", ale musí to být nastavený na max a jak se motor ohřívá tak ubírám i na topení, abych se neupek. U všech Renaultů to topí a topilo poměrně hned.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1473
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pon pro 05, 2005 07:52

Již několik let používám nezávislé topení WEBASTO ,zůstalo mě z jednoho BMW , jedná se sice o starší model ale chodí parádně, nemám k němu hodiny takže pokud někde na někoho čekám tak si ho zapnu manuálně spínačem, a pokud potřebuji auto zahřát před odjezdem což ostatně v tomto období dělám každé ráno, tak pro tento případ na spínání NT používám GSM modul od fi. flajzar stavebnice za cca 500Kč, v autě je umístěn starý Alcatel a u něj je ten modul GSM jak se ráno rozhodnu že pojedu tak cca 30 min před odjezdem zavolám do auta nechám asi 6x zazvonit a topení běží (je nastaven max čas 1hod) samozřejmě jsem hned MT využil a napojil na alarm takže je zpětně využíván jako GSM pager a tím pádem pokud alarm houká hned mě zvoní tel. Webasto má zapojené tak že ohřívá jak motor tak topení právě abych eliminoval studený starty, ale dá se to pomocí jednoho ventilu zapojit i tak že to ohřívá jen kabinu vozu.Montáž NT trvala max 1 den. Takže kdyby někdo měl zájem tak jeden můj kamarád má na prodej 2ks NT, 1x Webasto jako mám já také z BMW bez hodin za 6000Kč a 1x Eberspacher mám pocit že taky nemaj hodiny, ale to nevím stopro ale maj DO do 2km jedná se o novější hranatý model a za něj je cena 8000Kč, obě jsou BENZINOVÉ ohřívají vodu.
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 506
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » úte pro 06, 2005 17:47

Taky mám NT Webasto a super. Jenom do toho trochu rejpnu. Ohřátou vodou nevyřešíš studený start. Podle mě jde hlavně o to, že není olej, tam kde má být. Jó je lepší, že je o něco teplejší. Celé prohřátí motoru trvá dost dlouho a o dieslech nemluvě. Do WV dávají dohříváček a to záleží na motoru a nejde ovládat zevnitř. To je taky super, ale když si ho pustím kdy chci, tak to nemá chybu.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » ned lis 05, 2006 15:11

Zdravim
Vcera som vymenil termostat a zda sa mi ze to lepsie kuri.Len mam dilemu ci to nieje nahodou zavzdusnene nakolko ked chytim vrchnu hadicu co ide z termostatu do chladica tak sa mi zda ze tam nieje voda.Je tam niekde odvzdusnovaci sroub?Alebo treba to vobec odvzdusnovat?
dik
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1473
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » ned lis 05, 2006 18:14

odvzdušnoval jsem vždy tak že jsem zvedl expanzku co to šlo nejvýš a promačkal hadice a stačilo to.
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » pon lis 06, 2006 17:53

:lol:

inac zda sa mi ze tam je nejaky odvzdusnovaci sraub ale nechem aby som ho utrhol alebo mi zacala tade tiect voda.
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 1883
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » pon kvě 21, 2007 09:50

Já bych zimu zakázal už z principu :lol:
jinak taky nechávám auto chvilku běžet (než zavřu garáž, otevřu vrata, dojdu pro věci.. do 5 minut.) U Diesela jsem na radu mechanika co mi dělal wasrpumpu vozil v zimě přes polovinu chladiče krabici a bylo to v pohodě, za 5 minut od domova už jsem si odkládal svršky. TeĎ v benzínu (R25, J7T) díky novému (repasovanému měděnému) chladiči zakrývám taky, a sice skoro 2/3 plochy. mám na to takovou lakovanou překližkovou desku s dirkama, jen nasunu a za dirky přitáhnu stahovačkou k chladiči. A mám pocit, že to i prospívá motoru, protože se jeho teplota značně blíží jarnímu (ne tropickému) provozu. :roll:
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

MarB
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » pon kvě 21, 2007 12:41

Kde je u r25 termostat? Když stojím tak jde teplota prudce nahoru a když jedu spadna na 1/4 i míň.. Usuzuje, že to bude tím termostatem. Co myslíte?

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon srp 20, 2007 20:21

MarB píše:Kde je u r25 termostat? Když stojím tak jde teplota prudce nahoru a když jedu spadna na 1/4 i míň.. Usuzuje, že to bude tím termostatem. Co myslíte?

Může být.

Nebo sežraná vrtulka vodní pumpy vlivem šmajdácého fridexu.
Taky se to stává....

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon srp 20, 2007 20:24

Jinak, pokud chcete rychleji topit, obecně platí :

nastartovat

vypnout topení, aby nežralo zbytečně teplo, které nic nevyhřeje a jen brzdí ohřívání motoru tím, že mu krade teplo.

oškrábat

topení zapnout, až má motor aspoň 40 st.C

a jet :D :D :D

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Odpovědět

Zpět na „Renault 25“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host