naklapanie svetiel.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

naklapanie svetiel.

Příspěvek od sesto » stř čer 24, 2009 23:09

Nakolko som menil svetlomet tak som chcel opravit naklapanie svetiel cez mechanizmus.Opravoval to uz niekto?Na akom principe to funguje?Preco to nefunguje?ked otocim koleckom tak to ide ako nasilu a bez nejakej zmeny.po pusteni sa mi to vrati na hodnotu 1.
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

Uživatelský avatar
roman R25TX
Člen RCČR
Příspěvky: 597
Registrován: sob zář 22, 2007 22:13
Bydliště: Praha

Re: naklapanie svetiel.

Příspěvek od roman R25TX » sob čer 27, 2009 22:55

sesto píše:Nakolko som menil svetlomet tak som chcel opravit naklapanie svetiel cez mechanizmus.Opravoval to uz niekto?Na akom principe to funguje?Preco to nefunguje?ked otocim koleckom tak to ide ako nasilu a bez nejakej zmeny.po pusteni sa mi to vrati na hodnotu 1.

co dodat (neoravitelné)

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3955
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob čer 27, 2009 23:57

Je tam buď stlačený vzduch a naklápa tie svetlá cez piestiky alebo tam môže byť kvapalina no to som videl len raz aj to nie na Renaulte.
Opraviť na tom nejde nič len vymeniť celý mechanizmus ktorého životnosť v druhovýrobe je 1 až 5 rokov :roll:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7975
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » ned čer 28, 2009 00:16

:lol: Kdyby tm byl stlačený vzduch, tak to nebude fungovat od samýho začátku :lol: Je to hydraulický systém, jakýsi řídký olejíček tam je. Opravitelný to je, ale je to o šikovnosti a štěstí, tady to zvládl Vlado v Espasu. No a já se shodou okolností včera do jednoho taky podíval a předpověděl jsem si, že se mi to povede rozchodit :D
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3955
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned čer 28, 2009 11:28

Honza: Naklápanie svetiel mali už dávnejšie luxusne vybavené autá aj nákladiaky. Ja síce neviem ktorý presne to bol ale minmálne o jednom viem že naklápanie svetiel mu fungovalo na pneumatickom princípe. Nehovorím že je to nejak rozšírené ale je to určite ďaleko lepšie a trvácnejšie riešenie než tá hydraulická blblosť čo sa používa resp. používala v autách 90 rokov. Na Favorite Pickupe kde som odjazdil svoju školu života na cestách sme ho museli každé dva roky kupovať nový kvôli STK a aj napriek novým svetlometom sa to každé dva roky po.ralo. Možnože je to u Renaultov riešené lepšie kedže to dodnes funguje Johanovi a Mandarkovi len na jednu stranu. :lol:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7975
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » ned čer 28, 2009 11:50

Tak ten vzduch si představit nedokážu, že by to umělo něco plynule regulovat. Skokově možná, ale spíš bych se přiklonil k podtlaku než stlačenýmu vzduchu, ale fakt nevím :roll: Hydraulika se v 90.letech už používat přestávala, alespoň v renaultech už začala doba elektrická. Hydraulika byla ve všem (kde to bylo nutné z hlediska předpisů a nestačilo manuální štelování na světlech) v 80.letech, v 70.letech v R20/30 od začátku, myslím i v R16 že to bylo a v dalších možná taky :)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
alcapone
Člen RCČR
Příspěvky: 243
Registrován: čtv kvě 01, 2008 21:24
Bydliště: Hlinné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alcapone » ned čer 28, 2009 11:53

Jan Kalina píše::lol: Kdyby tm byl stlačený vzduch, tak to nebude fungovat od samýho začátku :lol: Je to hydraulický systém, jakýsi řídký olejíček tam je. Opravitelný to je, ale je to o šikovnosti a štěstí, tady to zvládl Vlado v Espasu. No a já se shodou okolností včera do jednoho taky podíval a předpověděl jsem si, že se mi to povede rozchodit :D
Tak pokud se ti to povede, tak přijedu, technická je za rohem.
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 49 kW 1986, R11 1.7 TXE 55 kW 1987, R19 1.7 TSE 54 kW 1991. Strejda má R19 1.8 RT 5dv. 65 kW 1993.

pedro.72
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: pát kvě 23, 2008 20:45
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Ovládání světel.

Příspěvek od pedro.72 » sob črc 04, 2009 21:24

Já osobně jsem to řešil loni před STK na EspaceII.Je to vopruz,ale dá se to.Plnil jsem to neředěnou nemrzkou do chladiče a už to rok maká bez problémů.
Ovladač nevytváří tlak na kapalinu,ten je tam potřeba vytvořit uměle.
Tím ovladačem se pak přepouští.Snad jsem to popsal srozumitelně.Držím palce.Milan

Uživatelský avatar
roman R25TX
Člen RCČR
Příspěvky: 597
Registrován: sob zář 22, 2007 22:13
Bydliště: Praha

Příspěvek od roman R25TX » pon črc 13, 2009 18:24

Jan Kalina píše:Tak ten vzduch si představit nedokážu, že by to umělo něco plynule regulovat. Skokově možná, ale spíš bych se přiklonil k podtlaku než stlačenýmu vzduchu, ale fakt nevím :roll: Hydraulika se v 90.letech už používat přestávala, alespoň v renaultech už začala doba elektrická. Hydraulika byla ve všem (kde to bylo nutné z hlediska předpisů a nestačilo manuální štelování na světlech) v 80.letech, v 70.letech v R20/30 od začátku, myslím i v R16 že to bylo a v dalších možná taky :)

až bude txko provozu schopné tak si to nechám v servisu na samotě u lesa zprovoznit :smajlici19:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7975
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát črc 24, 2009 14:15

Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů :D Ve 20ce jsem se na to podíval, odcvakl ovladač i pístky na světlech, rozebral je, vyčistil, promazal okolo vnitřní manžety, profoukl hadičky, napojil zpět, naplnil brzdovkou, odvzdušnil, zašpuntoval a - už 2 dny OK a světla se naklápí nádherně v překvapivě véélkým rozsahu :od23:


Úplně tak snadný to nebylo, vlastní blbostí jsem při tom zničil či aspoň trochu poškodil pár plastových součástek, přesto považuji pokus za úspěšný - operace se zdařila a pacient nezemřel (zatím) :D
Když si to Romane vymontuješ, tak se ti na to mrknu - na autě by to mohlo být dost krkolomný - ještě jsem nekoukal, jestli jde a kudy vytáhnout vnitřní část zpod palubky v R25 tak ven (do kabiny), aby byl volný přístup k celýmu ovladači. Ve 20ce jsem musel hadičky nechat v autě, jinak bych musel sundávat palubku - do čehož se mi nechtělo už jen z toho důvodu, že bych toho polámal jistě víc :roll:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
roman R25TX
Člen RCČR
Příspěvky: 597
Registrován: sob zář 22, 2007 22:13
Bydliště: Praha

Příspěvek od roman R25TX » úte srp 04, 2009 22:21

Jan Kalina píše:Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů :D Ve 20ce jsem se na to podíval, odcvakl ovladač i pístky na světlech, rozebral je, vyčistil, promazal okolo vnitřní manžety, profoukl hadičky, napojil zpět, naplnil brzdovkou, odvzdušnil, zašpuntoval a - už 2 dny OK a světla se naklápí nádherně v překvapivě véélkým rozsahu :od23:


Úplně tak snadný to nebylo, vlastní blbostí jsem při tom zničil či aspoň trochu poškodil pár plastových součástek, přesto považuji pokus za úspěšný - operace se zdařila a pacient nezemřel (zatím) :D
Když si to Romane vymontuješ, tak se ti na to mrknu - na autě by to mohlo být dost krkolomný - ještě jsem nekoukal, jestli jde a kudy vytáhnout vnitřní část zpod palubky v R25 tak ven (do kabiny), aby byl volný přístup k celýmu ovladači. Ve 20ce jsem musel hadičky nechat v autě, jinak bych musel sundávat palubku - do čehož se mi nechtělo už jen z toho důvodu, že bych toho polámal jistě víc :roll:

to ti gratuluji ale já mám pravou hadičku od roku 1994 urvanou u světla tak to asi nepujde.

Odpovědět

Zpět na „Renault 25“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host