Smrštění dvou 25 do jedné

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Smrštění dvou 25 do jedné

Příspěvek od MarB » sob kvě 26, 2007 04:07

Mám možnost mít k Heidi (r25 GTX 89kW) další, ale dvoulitra. Jelikož Heidi má pěkně nezrezlou kastli a všechno mi na ní v rámci jistých nepřesností lícuje a ten dvoulitr má zase pěknou výbavu chtěl bych to nějak zbastlit dohromady. Takže postupně.

Klima. Stačí vymontovat a vmontovat? Nebo to bude složitější?

Tempomat. Ten asi bude složitější. Jak moc složitý bude?

Elektrika sedadel. Můj selský rozum mi říká, že zapojím vypínače, nasadím sedačky a můžu nastavovat a poslouchat bzučení elektromotorů. Ale jelikož je to francouz předpokládám nějakou složitost..

Elektrika zadních oken. Mám elektriku vepředu a rád bych ji i vzadu. Bude to znamenat přehodit dveře a zapojit je na baterku (samozřejmě vyvést vypínače dopředu) nebo je tam nějaká záludnost.

Elektrika zrcátek. Tam snad žádná složitost být nemůže.

Dělená světla. Bude stačit přehodit kabely ke světlům? Uchycení je stejné? Musí se dělat něco s páčkou na světla? Co blinkry, mají stejný konektor?

Nárazník by měl snad měl sednout bez problémů (oboje je ph. 1).

Všechny komponenty jsou v tom dvoulitru.

Nebude jednodužší prohodit motor?

Dik.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob kvě 26, 2007 17:45

Z toho co o pětadváce vím:

- Bude určitě jednodužší přehodit motor, než předělávat vše ostatní :idea:

- R25 je stavebnice, strčíš tam jakýkoliv volant, jakýkoliv motor, jakoukoliv převodovku, jakýkoliv přístroj nebo výbavu. Na všechno budeš mít připravený kabely.

-Klíma jako jedna z mála věcí je na R25 problém, na její předělání musíš předělávat plechařinu a taky vyměnit manuální nastavování kouření za elektronický se servomotormi. Je to práce na dlouhou zimu.

-Tempomat není žádny problém, strčíš relé (možná i poistku) do skříňky, nahodíš řídíci jednotku do připravenýho kabelu (tuším pod pravé světlo) nahodíš gumenný tzv polštář na připravený místo, vyměníš volant, přemontuješ pod něj na volantovou tyč plast se sběrnými drážky a je to.

- Elektrika sedadel, nahodíš a zapojíš sedáky, nahodíš vypínače, nahodíš relé, poistku a jedeš.

-Elektrika zadních oken, nejsem si jist, asi budeš muset vyměnit krome celýho mechanizmu taky sklo (nebo kovový držák skla) a natáhnout přes dveře kabely. Vyměň taky panel u řidiče, v druhý pětadváce bude určitě panel na ovládání předních oken, zadních oken, zrcátek ....

-Nárazník sedne, světla a blinkry taky, s páčkou na světla nejde udělat nic jen jí zapojit.

Ještě malý detail nad kterým bych se určitě zamyslel a to je dobíjení baterie. V R25 kde jsi to všechno neměl budeš mít určitě jenom 60A altík a ten pokud většinu z toho zapojíš asi moc stíhat nebude.
Takže ať to uděláš jakkoliv, určitě se snaž použít silnější alternátor (v tý víc vybavený R25 bude 75A pokud ne 100A alternátor) :idea:
Při tom pořádně skontroluj zda tam altík sednul dobře, zda nekřižuje řemen. Po výměně alternátora doporučuji dát oba řemeny nový. Není zrovna snadné měnit je za pochodu na cestě.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » sob kvě 26, 2007 21:28

Ohledně přehazování elektrické výbavy :

to co píše Anarki, neni až tak dalece pravda.
Záleží na tom, jakou máš výši výbavy, protože v základních výbavách žádná připravená kabeláž neni.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » ned kvě 27, 2007 02:02

Mám GTX první generace. Palubní počítač, rádio s ovládáním pod volantem, elektrika předních oken. Jinak všechno základ.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned kvě 27, 2007 12:28

Tak to se mi nezdá :kc:
V TX je příprava na všechno (kromě diskutabilní klímy, tu jsme nekontrolovali) taky to bylo možný za příplatek všechno doplnit. Přitom je to jedna z nejzákladnějších verzí co znám.
Kdyžtak mi prosimtě pro vlastní informaci napiš které verze neměli připravenou kabeláž.
Díky.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » ned kvě 27, 2007 13:17

Určitě to neměla moje Turbo-D, phase 2, dodělával jsem si tam ele. zrcátka, čtecí lampičky a chtěl jsem i sedadla, ale nikde nic!!!!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » ned kvě 27, 2007 13:19

Safrane je to samé, přípravu má až od verze RT a výše, ale označení výbav R25 ve smyslu příprav neznám... :(


Ona R25, byla asi vůbec "divná", myslel jsem si, že V6 injection, měli všechny dvojitou optiku a blinkry v nárazníkách jak to mám já, ale už jsem jichviděl spousty jen s mlhovkama a světla normální s blinkrama...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte kvě 29, 2007 20:37

Anarki píše: ...
- R25 je stavebnice, strčíš tam jakýkoliv volant,...
A měl jsi volant dole :?: :idea: Já totiž zatím v žádným jiným autě neviděl takový systém, jaký má na volantu R25...sotva tam dáš něco běžnýho :D

Márty, V6 Injection má mít 2-parabolový lampy a blinkry v nárazníku. Pokud to nemají, jsou to bouračky na předek s nastrojenýma dílama z obyčejný 25ky nebo pouze základní provedení TX-V6.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » úte kvě 29, 2007 21:37

Jan Kalina píše:nebo pouze základní provedení TX-V6.
Tak to bude asi ono, ještě mám v těch označeních R25 hokej :?
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte kvě 29, 2007 21:57

Promiň Honzo, špatně jsem se vyjádřil :oops: myslel jsem že z R25-kový nabídky volantů strčíš do jakýhokoliv modelu od prvního žebráckyho až po Baccarra s ovládaním tempomatu.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » stř kvě 30, 2007 09:47

Mě to taky trvalo, přijít na to jak ten volant sundat :lol: . Všechno povolený etc., ale s volantem nepohnu. Takovej systém jsem taky nikde neviděl.

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » čtv kvě 31, 2007 02:18

Tak jsem ji viděl a dlouho jsem přemýšlel jak to udělám a nakonec do dopadlo tak, že interiér super (kožená palubka, semišový sedačky a kožený doplňky) což je přesně to co jsem chtěl. Ale kastle nic moc a taky dám přednost mém dvadvojce v pěkném stavu před neznámým dvoulitrem.. Je tu však jeden problém. Jak vyndat z r25 palubku? Od mnoha lidí jsem slyšel, že to nejde, ale i kdyby to mělo jít skrz čelní sklo tak ji vyměním.. V nejhorším tu původní rozřežu a tu co tam chci dát vyndám tak, že rozřežu kastli :) .

Dále bych prosil konkrétnější informace, co se týká instalace klimatizace (vše potřebné mám v tom co jsem koupil) a tempomatu. Zbytek zvládnu a v nejhorším to tam píchnu na tvrdo na baterku..

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv kvě 31, 2007 23:10

Možná bych si vzpomněl tak na 5 věcí, které z R25 opravdu nijak intelegentně vyndat čí přemontovat nejdou. Jedna z nich je klimatizace, neboť vozy bez ní mají v podstatě jinou karoserii, kterou je třeba modifikovat.

Přístrojová deska demontovat jde, ale není to práce na 5 minut, je třeba demontovat tunel s rádiem, kaslík na rukavice, přístroje, sloupek volantu, oplastování prahů v interieru, čemuž předchází demontáž lampiček a oplastování celých sloupků včetně bezpečnostních pásů. Dále je třeba otevřít kapotu a demontovat dva šrouby z motorového prostoru. Musí se odpojit mnoho konektorů a kostřících bodů, co přístrojovku drží je vidět, stačí to postupně demontovat.

Elektrický svazek v přístrojovce je klíčem k vyšší výbavě.

Pokud se přehazuje elektrická výbava z jiného auta, tak včetně elektrických svazků, které v autě chybí, zejména výše jmenovaný a svazky, které vedou do dveří a v prazích přes celé auto od předu až dozadu.

Tempomat musí mít speciální relé kdesi nad pojistkami, trošku nepříjemné je protahování jiného elektrického svazku skrz nosník z motorového prostoru do kabiny, který zajišťuje komunikaci mezi výkonnou jednotkou a řídící jednotkou tempomatu. Bohužel tento elektrosvazek je jeden kus se světly, blinkry atd.

Ovládání elektrických sedaček je kompletně řešeno kabeláží v tunelu s rádiem a opět navazuje na přístrojovou desku.

Volant se demontuje snadno, stačí odstranit ségrovku, povyšroubovat jeden šroub na přírubě, druhý úplně a zašroubovat ho do závitu v přírubě, která slouží k jeho slisovaní.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Lubomir
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: sob dub 23, 2005 22:48
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Lubomir » pát čer 01, 2007 01:26

Vidim ze je na mieste zverejnit niekolko mojich skusenosti s podobnym problemom nakolko som do svojej R25 TX prehadzoval komponenty z V6 injection. Klimatizacia - ta nieje/nebola ani v jednom mojom aute, matne si vsak z roznych vrakov pamatam ze vyparnik je umiestneny niekde pod ventilatorom kurenia z motoroveho priestoru. Ja tam mam plech - takze jedine za pomoci karbobrusky. A najjdenoduchsie bez pouzitia elektronickej regulacie teploty - je vsak potrebne zabezpecit aby sa nezapla pri prilis nizkom a vysokom tlaku naplne + kompresor spinat relatkom cez ECU motora. (OT: Alebo si radsej zohnat klimatizaciu do bytu, tam sa v letnych mesiacoch uplatni viac.)

Tempomat - o tom som na fore aj prehodil par slov a dosiel k zaveru: Pokial ma vozidlo elektronicke snimanie rychlosti mala by byt jeho montaz relativne jednoducha. Klucovy udaj - rychlost sa neziskava priamo z prevodovky ale z pristrojovej dosky a ta az z prevodovky za pomoci indukcneho snimaca. (1 otacka cca 5 impulzov - neviem presne). Nakolko mas vsak PP, plati najskor varianta 1. Schemu na zapojenia tempomatu mam - mozem poslat.

Sedadla som si prehodil (su navyse o poznanie pohodlnejsie ako z TX), a najjednoduchsie sa mi javilo prehodit cely stredovy tunel kde sa nachadzaju aj tlacitka ovladania zadnych okien. Do konektora na stredovom tuneli (za plastovym krytom nad radiom) potom priviest 2x vodic rovno z kazdych (P+L) zadnych dveri (jeden ponad kastlik, druhy k poistkam, obidva potom zapojit do konektorov pod plastovym krytom podbehu/prahov v rohu pod nohami ), 5x vodic z konektora veduci z LP dveri (2x pre kazde okno a 1x uzemnenie koli detskej poistke zad. okien) - tahat ho pod pristrojovou doskou, vyviest k poistkam a zapojit do konektora ktory sa zapaja na kablovy zvazok LP dveri vedeny priechodkou z LP dveri. A este 1 vodic z poistiek - (prirobit poistku) len na napajanie ovladania sedadiel. samotne sedadla sa potom len napoja do konektora veduceho zo stredoveho tunela. Vyzera to zlozite ale vsetko je mozne za chvilu vysledovat a nasledne funguju ako EL. sedadla tak priprava pre zadne EL. okna.

EL. zadne okna - prehodit mechanizmus stahovania 1:1 - trochu to pripomina legendarny TV serial "jezek v kleci", avsak po najdeni spravneho postupu ide velmi jednoducho. Dalej vymenit zad. caunenie dveri nakolko je odlisne od toho povodneho, ma vacsie opierky. Kabelaz doporucujem pouzit povodnu, je vedena v podbehoch. Na jej instalaciu je potrebne demontovat bezp. pasy, opatrne plast na stlpiku a kryty prahov. Kable sa potom napoja priamo na volne 2 pre L a P dvere ako je spomenute v predch. odstavci.

V LP dverach doporucujem vymenit cely kablovy zvazok - je to daleko jednoduchsie ako dorabat jednotlive vodice. Odpoji sa vsetko vo dverach, odpoji sa priechodka, a cez priestor v pristrojovej doske kde je vyklopna schranka/repro k syntezatoru sa rozpoji konektor od LP dveri - (v novom kablovom zvazku su 2 konektory - druhy pre ovladanie/vyhrievanie zrkadla) a hned sa donho doplni spomenutych 5 vodicov na ovladanie zad. okien. cim je v podstate vsetko zapojene. Pred tym samozrejme vysledovat podla zapojenia "switch clustera" (tych tlacitiek na DPS) kam v konektore vedie ovladanie okien aby sa dal doplnit protikus konektor.

EL. Zrkadla: Vymenou zvazku vo dverach sa doplni vsetko potrebne pre pripojenie L zrkadla. K pravemu staci natiahnut 3x ovladaci vodic a 2x vyhrievanie prakticky 1:1 a zapojit do toho druheho volneho konektora na kablovom zvazku dveri.

Svetla - zapojit samostatne dialkove a samostatne stretavacie, tie som ale nevymienal a mam PH2 kt. ma drobne odlisnosti .

Naraznik na ph1 by mal byt rovnako uchyteny.

Ak su vsak kablove zvazky v Tvojej verzii doplnene o predom popisane vodice ako je tu spomenute, ide z vacsej casti o vymenu kus za kus.

Len na rozmyslenie: Ja som osobne v poslednej dobe vsetky projekty prestavieb ukoncil, 1 auto kde som chcel prehadzovat karoseriu (R21) predal, v termine jul - august ma dufam opusti aj R25 + zvysne 2 viac ci menej funkcne vozidla a kupim radsej jedno poriadne kde nemusim nic prehadzovat/platat lebo uz toho mam tak akurat....
R25 TX 2.2i `86, R25 TX 2.2i `90.

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » sob čer 02, 2007 04:51

Vzhledem k tomu, že o klimě není v motoru ani zmínka a jediná stopa po ní je nazopojenej panel na přístrojovce, (naštěstí) mě to nenutí ji přehodit. Jinak bych neodolal. Schéma zapojení tempomatu by se moc hodilo, protože některé kabely jsou nezapojené a tudíž se nemohu kouknout kam je zapojit v GTX. Sedačky jsou úžasné, kožená palubka taky a okýnka jezdí, tak to přeházím.

Pokusím se to všechno vymontovat za jeden den, ale se zapojováním to bude horší.. Interiér musím kvůli barevné odlišnosti stejně celý rozbrat a pak komplet naházet do GTX na které si to snad nacvičím, protože tam moc nevadí co kde urvu.

Co čtecí lampičky vzadu? V GTX je nemám a tam jsou tak bych byl rád kdyby byly funkční..

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » ned čer 03, 2007 23:07

Žádná R25 neměla koženou přístrojovou desku. Je-li v autě spotřebič, který funguje, vede k němu i kabeláž, přehazuje se snad z jednoho auta do druhého, ne?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

sesto
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » pon čer 04, 2007 12:54

Boli kozene palubovky.Ja ju nemam ale na vrakovisku som taku videl.A je mi luto ze som pre nu nesiel lebo bola nadherna.Cierna koza.

Inac do prehadzovania vnutornosti by som sa urcite nedal.Je to na vela casu a uz to nebude drzat tak ako by malo.
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon čer 04, 2007 23:20

Napíšu to ještě jednou... žádná R25 neměla koženou přístrojovou desku.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » úte čer 05, 2007 12:59

Není to kůže, ale dobrá napodobenina. Vypadá to jako černá kůže.

Demontáž byla překvapivě jednoduchá.

Volant nešel sundat, protože předchozí majitel vyžvýkal jeden torx a ten nejde ničím dolů. Odšrouboval jsem tedy tyč volantu a ten spadnul dost nízko abych mohl sundat palubku (plasty pod volantem už nebyly). Palubka drží na třech šroubech pod panelem klimy/kouskem plastu na pod displayem autorádia a dvou šroubech za volantem, dále pak na hromadě kabelů. Pak stačí vyndat boční ofuky větráků a odpojit výškové reproduktory. Pod kapotou (ne u motoru, ale u topení) odšroubovat dva šrouby. Zjistil jsem, že drží ještě na šroubu na pravé straně (na levé jsem ho neměl ani nevím jestli tam má být). Na odšroubování toho šroubu je potřeba odmontovat kastlík. Pak stačí jít po kabelech a rvát je z palubky (rvát proto, že předchozí majitel zjevně jeden špatně zaizoloval a ten jeden byl zrovna pod napětím a trošku to tam svařil dohromady), odpojovat konektory a pokud už toho má člověk plné zuby (a že toho má plné zuby) přijdou na své i štípačky. Pak stačí palubku vytáhnout a volant se už dá odmontovat s tyčí řízení (povolit pár šroubů a vyrvat ho z kloubu). Zapoměl jsem, že je potřeba odmontovat tunel..

Mám však jiný problém. Potřebuji vyndat sedačky, ale zvhledem k tomu, že elektrika překvapivě nefunguje, je nemohu posunout a nedostanu se na šrouby vedoucí z kolejnic (jako třešničku na dortu je jeden překvapivě vyžvýkaný).

Prohodit světla a nárazník s integrovanýma blinkrama nebylo těžké, ale taky si to pár minut(kabelů, pojistek, nervů) vzalo.

Pokud není nutné měnit palubku (ta vaše se vám musí pekelně nelíbit) tak to nedělejte. Můžete dostat infarkt až uvidíte co je pod ni :). Každopádně to chce štípačky, klíč 10 a 13, křížový šroubovák, plochý šroubovák, sadu torx klíčů, páčidlo (to si berte pouze pokud máte pevné nervy), kladivo.

Je to můj tip, ale tak dvě kila drátů pod tou palubkou jsou.

Jsem zvědavej jestli se mi povede vmontovat do Heidi.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte čer 05, 2007 18:24

Zapoměl jsi na nejdůležitější nástroj. :idea: vozejk oříškové čokolády, ta je prý dobrá na nervy :lol:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte čer 05, 2007 20:20

Potřebuješ-li posunout elektrickou sedačku vpřed-vzad a motorek má volno, sehni se vpředu pod sedačku. Na vnitřní noze řidičovy sedačky uvidíš v motorku 6-tihranný otvor akorát pro inbus. Takže najdi ten správný, strč ho tam a otáčivým pohybem ručně sedačku posuň do patřičný polohy :wink:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

MarB
Junior member
Příspěvky: 134
Registrován: sob bře 03, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarB » sob čer 09, 2007 21:13

Potřebuješ-li posunout elektrickou sedačku vpřed-vzad a motorek má volno, sehni se vpředu pod sedačku. Na vnitřní noze řidičovy sedačky uvidíš v motorku 6-tihranný otvor akorát pro inbus. Takže najdi ten správný, strč ho tam a otáčivým pohybem ručně sedačku posuň do patřičný polohy Wink
To šlo jednoduše. Vzal jsem drátky a autobaterku. Hrál jsem si s tím tak dlouho dokud jsem neměl popálená obě bříška na prstech a sedačku v potřebné poloze.
Zapoměl jsi na nejdůležitější nástroj. Idea vozejk oříškové čokolády, ta je prý dobrá na nervy Laughing
Mě pomohly cigarety, pivo, možnost kopnout do dílů, které budou mířit do sběrných surovin.

Docela se hodí francouzák, ale ne takovej ten malej. Na r25 potřebujete francouzák jako XXXXXX pak se dá použít místo kladiva či páčidla.


Pokud by se vás někdo někdy ptal, jestli se dá přehodit palubka z jednoho vozu do druhého.
Řekněte, že nedá. Pokud řeknete, že si u toho spálí končetiny, zničí ruce, dostane infarkt a nakonec někam pojede bez palubky a dostane ránu od kabelů, které se volně pohupují po autě, tak si to nerozmyslí a pak si bude hrozně nadávat.

Palubka z té moji šla o poznání hůř. Panel na kterém se nastavují světla byl přinýtován a nýty byly schovány pod přilepeným plastem. Pomohl šroubovák, který jsem využil místo páčidla, které jsem nechal doma. Nakonec ustoupil šroubovák (a že nebyl malej), budiž mu země lehká. Měl jsem chuť to někomu zapřáhnout za auto, ať ji vyrve. Naštestí povolila a nebyly pod ní spálené kabely. Takže teď hledám kam vedou jaké kabely a kam je mám zapojit aby to nějak fungovalo a já mohl tu změť kabelů schovat pod palubkou (snad nevyhořím).

Odpovědět

Zpět na „Renault 25“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů