Xenon chyby poruchy zhrnutie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
gate7
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: úte kvě 09, 2006 11:16

Xenon chyby poruchy zhrnutie

Příspěvek od gate7 » čtv lis 09, 2017 09:02

Xenon svieti
  • do ruzova - nutne vymenit vybojku typ D2S najdete rozne teploty cim vyssia hodnota napr 6000K tym ostrejsie, modrejsie svetlo, cim modrejsie spektrum tym vacsi dosvit a intenzita a tym drahsia vybojka, teploty okolo 4000k podla mna su cenovo velmi vyhodne, intenzita nadstandartna, vhodne je menit obe vybojky naraz, kedze vybojke klesa ucinnost aby nebol rozdiel v intenzite a teplote jasu, nekupovat najlacnejsie cinske ksunty, vrati sa vam to v pocte vymen
  • ale blika - skontroluj podla moznosti 3 a 4 v menu nesvieti
Xenon nesvieti
  • moznost 1> vybojka presla fazou zmeny cez ruzove spektrum bez tvojho povsimnutia a nakoniec zhasla, skusit vymenit pravu za lavu a naopak, ak nefunkcna svieti, riesenim je kupa novych vybojok
  • moznost 2 > odisiel menic napatia, je to kovova krabicka nasadena na patici vybojky vacsinou typ Hella 12V / 35000V 5DD008319-501, mylne nazyvana ako roznetnica, ci starter ci riadiaca jednotka. Odporucam opat skusit vymenit medzi sebou, ak to pomoze nova cca 40-45Eur nastastie ich hella stale vyraba, nema vyznam setrit a kupovat sekac.
  • moznost 3 > xenon stale nesvieti, ideme po poistkach, xenony maju poistky v pristrojovke v lavom kastliku nad volantom, kazdy xenon zvlast 15A poistku modrej farby (este som sa nestretol s tym aby bola odidena), skontrolovat treba aj hlavnu poistkovu skrinu za bateriou
  • moznost 4 > xenon stale nesvieti a toto plati aj pre pripad ze nesvietia oba, presli sme vymenami vybojok, menicov, kontrole poistiek. vacsina zvazkov ma hlavny uzol pod bateriou, je to elektricka achilova pata espace najma na 3.0 motoroch ktore sa lubia prehrievat a casto praskaju expanzne nadrzky, tato je umiestnena tak ze kvapalina steka presne na tento zvazok pod bateriou, kontakty koroduju oxiduju, takze kontrola vycistenie, nahradenie novych svoriek ak treba
Xenon nema spravnu vysku, kolise, svieti prilis dole
  • moznost 1> oba svietia dole alebo prilis kolisu, lave predne koleso, volant vytocit uplne vlavo, na ramene je uchytena tycka gyroskopu alebo zariadenia ktore elektronicky riadi motorceky a teda sklon svetiel, dalsia achilova pata velmi nachylna na znecistenie a pravdu povediac ariadenie same o sebe aj bez mechanickych chyb sposobenych znecistenim, nema prilis dlhu zivotnost. Riesenie odpojit spojovaciu tycku, vyskusat pohybom ramena nastavenie sklonu, ak svetla v najvyssej polohe svietia hore a nesklapaju sa spat, je problem iba v znecisteni, takze vycistit, pouzit grafit vazelinu do klbu, je menj nachylna na teplotne vykyvy. Ak ale rameno pri najvyssej polohe opat sklopi xenony dole je problem v tomto zariadeni, je nutna jeho vymena, zhana sa velmi obtiazne dostupne iba sekace, ak mate typ na zdoj novych, sem s nim...
  • moznost 2 > jeden xenon sa nezdvihne, zasekava sa, problem v motorceku svetla, zvacsa staci vycistenie a premazanie s wd, ak nepomaha, okolo 30-40 eur su stale dostupne nove motorceky prvovyroba od valeo (seriozna fy)
Typ na vymenu, nie je nutne vyberat pokazde parabolu, na oboch stranach su privody vzduchy z kapoty na vanu motora uchytene na 2ks torxov (myslim 1/25) z xenonu zhodite gumene tesnenie a ste pri menici, otocenim o par stupnov v smere hodinovych ruciciek, cize doprava (kedze stojime opacne) dlan mas k sebe a chrbat ruky k volantu uvolnis menic z paraboly, opatrne sa da vybrat aj s vybojkou. Pozor, ak nie je v menici vybojka konektor kablu ma poistku a neda sa do menica zasunut. Inak povedane tato poistka zabezpecuje ze ked osadim vybojku tento jemny konektor nevypadne z menica. Je tam malo miesta ale jednou rukou sa to da urobit (a to nie som gynekolog) a usetrit kopec casu...

budem sem dopisovat patalie a problemy, takze ak mate typy a skusenosti sem s nimi nech to je na jednom mieste.
ja mam momentalne problem s pravym xenonom idem uz po kablovom zvazku a patram kde narazim na nejaky odhnity konektor (dalsiu patu, len ma sere ze espace ich ma ako stado parnokopytnikov! ale co uz, auto je to inak skvele)
Renault Grand Espace IV 3,0dCI A5 Privilege (12/2005, 215000) -
Obrázek

Renault Megane Classic 1,9dTI (11/1997, 315000km)
Obrázek

Renault 9 1,9D (rv 1989, 1995-1996) - na kašu
Renault 18 1,6TI (rv 1986, 1994-1995) - predany

stati
Advanced member
Příspěvky: 420
Registrován: stř črc 30, 2014 21:05
Bydliště: Bratislava

Re: Xenon chyby poruchy zhrnutie

Příspěvek od stati » pon bře 05, 2018 19:12

ja len pridam nazor, ze podla mna cim modrejsie svetlo, tym viac na hovno. ked prsi, nevidno nic a aj ked neprsi tak rozhodne nemozem hovorit o lepsom svieteni.
presne kvoli mytu o tom, ze cim modrejsie, tym lepsie som na jednom aute vymenil vybojky 4300k za 6000k (a to este nejsu tie najmodrejsie) a po porvom odskusani vnoci aj za sucha aj za dazda isli do kosa...
myslim, ze 4300k svietia najlepsie.
teraz mam napriklad v hmlovkach ledky (osadene byvalym majitelom), je to sice efektne biele svetlo, ale myslim, ze funkcnost na nic (uvidi sa casom v praxi, ci ich tam necham, alebo ne). rovnako som tam mal ledky aj v dialkovych (ale obycajne, nie tie s chladicmi) a tiez isli do kosa, ked som ich porovnaval s H1 ktore tam maju byt, tak uplne ina konstrukcia, ine ohnisko, skratka vonkoncom nevhodne, nic to nesvietilo. a kedze tam boli prisrobovane, bola fuska ich dat prec, jednu som aj dolamal...
podotykam, ze pisem len svoj nazor na zaklade svojich skusenosti.
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...:D
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti