- do ruzova - nutne vymenit vybojku typ D2S najdete rozne teploty cim vyssia hodnota napr 6000K tym ostrejsie, modrejsie svetlo, cim modrejsie spektrum tym vacsi dosvit a intenzita a tym drahsia vybojka, teploty okolo 4000k podla mna su cenovo velmi vyhodne, intenzita nadstandartna, vhodne je menit obe vybojky naraz, kedze vybojke klesa ucinnost aby nebol rozdiel v intenzite a teplote jasu, nekupovat najlacnejsie cinske ksunty, vrati sa vam to v pocte vymen
- ale blika - skontroluj podla moznosti 3 a 4 v menu nesvieti
- moznost 1> vybojka presla fazou zmeny cez ruzove spektrum bez tvojho povsimnutia a nakoniec zhasla, skusit vymenit pravu za lavu a naopak, ak nefunkcna svieti, riesenim je kupa novych vybojok
- moznost 2 > odisiel menic napatia, je to kovova krabicka nasadena na patici vybojky vacsinou typ Hella 12V / 35000V 5DD008319-501, mylne nazyvana ako roznetnica, ci starter ci riadiaca jednotka. Odporucam opat skusit vymenit medzi sebou, ak to pomoze nova cca 40-45Eur nastastie ich hella stale vyraba, nema vyznam setrit a kupovat sekac.
- moznost 3 > xenon stale nesvieti, ideme po poistkach, xenony maju poistky v pristrojovke v lavom kastliku nad volantom, kazdy xenon zvlast 15A poistku modrej farby (este som sa nestretol s tym aby bola odidena), skontrolovat treba aj hlavnu poistkovu skrinu za bateriou
- moznost 4 > xenon stale nesvieti a toto plati aj pre pripad ze nesvietia oba, presli sme vymenami vybojok, menicov, kontrole poistiek. vacsina zvazkov ma hlavny uzol pod bateriou, je to elektricka achilova pata espace najma na 3.0 motoroch ktore sa lubia prehrievat a casto praskaju expanzne nadrzky, tato je umiestnena tak ze kvapalina steka presne na tento zvazok pod bateriou, kontakty koroduju oxiduju, takze kontrola vycistenie, nahradenie novych svoriek ak treba
- moznost 1> oba svietia dole alebo prilis kolisu, lave predne koleso, volant vytocit uplne vlavo, na ramene je uchytena tycka gyroskopu alebo zariadenia ktore elektronicky riadi motorceky a teda sklon svetiel, dalsia achilova pata velmi nachylna na znecistenie a pravdu povediac ariadenie same o sebe aj bez mechanickych chyb sposobenych znecistenim, nema prilis dlhu zivotnost. Riesenie odpojit spojovaciu tycku, vyskusat pohybom ramena nastavenie sklonu, ak svetla v najvyssej polohe svietia hore a nesklapaju sa spat, je problem iba v znecisteni, takze vycistit, pouzit grafit vazelinu do klbu, je menj nachylna na teplotne vykyvy. Ak ale rameno pri najvyssej polohe opat sklopi xenony dole je problem v tomto zariadeni, je nutna jeho vymena, zhana sa velmi obtiazne dostupne iba sekace, ak mate typ na zdoj novych, sem s nim...
- moznost 2 > jeden xenon sa nezdvihne, zasekava sa, problem v motorceku svetla, zvacsa staci vycistenie a premazanie s wd, ak nepomaha, okolo 30-40 eur su stale dostupne nove motorceky prvovyroba od valeo (seriozna fy)
budem sem dopisovat patalie a problemy, takze ak mate typy a skusenosti sem s nimi nech to je na jednom mieste.
ja mam momentalne problem s pravym xenonom idem uz po kablovom zvazku a patram kde narazim na nejaky odhnity konektor (dalsiu patu, len ma sere ze espace ich ma ako stado parnokopytnikov! ale co uz, auto je to inak skvele)